Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja Ngalelle voimia! Varmasti todella ikävä ylläri.

Nannuska ei niissä tunnustus asioissa kauaa mennyt, muistaakseni... Mut nykyään sen tunnustuksen voi tehdä neuvolassa et olisko se nopeampaa jos sen vois tehdä ekalla neuvola reissulla?

Neuvolatäti sanoi että se kestää neuvolan yhteydessä tehtynä noin 6 viikkoa, mutta vaatii siis sen että vauva syntyy vasta tammikuussa.

Melko hidasta! Voisko olla alueellisia eroja? !

Täällä on koko päivä mennyt siivotessa. Huomenna on pojan synttärijuhlat ja talo täynnä ihmisiä. On kyllä sen verran väsynyt olo, että ei kyllä jaksa muita Ässiä harrastaa. Toisaalta itse jostain syystä haluaisin, että lapsen syntymäpäivä olisi joulukuussa ( itsenäisyyspäivä ois hyvä). Johtuu varmaan siitä, että oma syntymäpäivä on myös joulukuussa.

Meillä esikoisen kanssa ylipäätään ajan saaminen lastenvalvojalle kesti sen 6vkoa... :D Näin täällä Helsingissä.. Papereiden käsittelyn kestosta ei oo kyllä mitään muistikuvaa.

Mulla tullu esim tänään harkkareita ihan koko päivän, ehkä 3-5 tunnissa. Että kyllähän niitä voi tulla.

Vitsi oon ollu jotenki herkillä tänään... Kävelin tytön päiväkodille ja matkalla aloin vaan itkeä ihan hulluna koska mies ei innostu mun tapetointiajatuksista mut ostaa itselleen uuden tietokonepöydän. Ja koska en saanu synttärilahjaa. Ja viime jouluna sain shampoota. :D Siis en yhtään välitä yleensä lahjoista (paitsi antajan roolissa) enkä todellakaan itke niiden takia yleensä.. Apua :D Kissakin kiehnänny oudosti kimpussa koko päivän.. Lopun alkua?

catherine, mulla vähän samanlaisia fiiliksiä ja tunnekuohuja, Mä haluaisin kovasti kaikille tähä torppaan jotain kivaa ja uutta jouluks, kunnon joulukoristelut/sisustukset vaikka, uudet matot tai jotain, niin mies ei ymmärrä, mutta sen hän ymmärtää liiankin hyvin, että haluaa uuden tietokoneen, ja hänen pöytäkoneensa ei voi maksaa alle sitä ja sitä hintaa, koska tää vanhakaan ei oo maksanu nii vähää jne. Kyllä välillä oon saanu sihistä ja murista ja purra huulta.

Ei nää harkkarit satu ollenkaan, välissä sitten vähän vihloo pitkin poikin alamahaan. Yleinsä mulla tulee paljon paljon harvemmin ja yöaikaan painottuu. Vaikka ei satu niin rupee nääki väsyttää kun vaikee hengittää, menee sen verran kovaks toi maha.
Kiinnostais kuulla lisää vielä muiltakin kuinka usein teillä tulee noita kivuttomia?

Lilith, joo täällä kans toi kattoo tietsikkaa eikä voi maksaa alle 1000€ ku sit ei oo tarpeeks tehokas.. Wtf... Mut sit tapetti tuleen liian kalliiksi, pitäis maalata...... Ärh...

T87 mulla tulee ihan kipeitä harkkareita/ennakoivia 4-5/h pitkin päivää, iltaisin kyl yltyy ja saattaa tulla enemmänkin mut loppuu heti kun vaihtaa asentoa tai hieroo mahaa...

Täällä ihan sama selitys, ei voi maksaa alle tonttua noitten tehojen takia! :D Ja uudet matot täällä kuulemma ihan turhia, kun ne menee kuitenkin kuulemma likaseks? :DDDD hahaha, ei auta selitykset että kesällähän minä ne tuolla matonpesupaikalla pesen :D Ja joulukoristeet kun on niin turhia, niistä ei oo kuulemma mitää hyötyä. Suhde ei välillä tunnu olevan muuta kuin kompromisseja, jotka on kovan työn takana :D

mulla ainaki tulee noita harkkoja silleen et pitää hengittää rauhassa ja saattaa tlla useempiki tunnin aikana... silloin ei missään tapauksessa voi nousta ylös vihlasee tonne alas... mulla herkästi alkaa supistelee ku joku koskee mun mahaan tai kumarrun esim tyhjentää astianpesukonetta.

Meillä tuntuu kans et ite haluis siivoo, mut nyt tän viikon tosiaan ottanu rauhassa, mutta oottakaahan ens viikolla ni alan urakalla siivoo kaikki. Mulla haluttaa taas makiaa, mut ei oo ku en eilen kaupasta ostanu, mut jyrsin porkkanoita, ne ehkä on suklaata terveellisempää :)

Mun mies ei harrasta ollenkaan lahjoja :D En mä siitä ole enää millänsäkkää, kun sitte se saattaa keksiä vaikka just edellisviikolla,että nyt käydään ostamassa uus puhelin mulle, no vanha oli hiukan sitte kiukutellu enemmän ja vähemmän mun kanssa viimeisimmän päivityksen jälkeen... :D Siinä ei ole ongelma,etteikö mies osais korjata noita pikku päivitysvikoja ja ongelmia, mut se mielummin sitte ostaa sen puhelimen etukäteis/jälkikäteis lahjaksi esimerkiksi...
Tietokone, hassua että mainitsitte... ei sen tonnia sen hyvän pelikoneen tarvii maksaa, mun mies rakentelee ite tietokoneita osista (siis sellasen kokonaisuuden mikä on oikeasti hyvä) ja siihen vaihdetaan ajanmyötä vain osia, jotka ei maksa tonnia... :D Kannattais vaikka miesten perehtyy aiheeseen,tai ottaa yhteyttä sellaiseen joka osaa, jos ei itse ole kiinnostunut aiheesta.
Mun mies pelailee siis paljon koneella ja sen pitää toimia... nyt sillä on ollu jo pidemmän aikaa yks osa, joka pitäis uusia, koska se hidastaa hänen konetta ja jotain ja jotain, mun taidot jää kyllä käyttöjärjestelmän asennus ja pienien ongelmien korjaus-tasolle,että en ees yritä ymmärtää :D Mulla on kans tässä miehen rakentama kone, joka on lapsilla sitte ollu kans pelikäytössä... Meillä on myös taloudessa yli tonnin maksanu valmis pelikone, joka hävii kyllä iahn 10-0 jopa mun koneelle,että ei se hinta todellakaan kerro mitä sillä koneella tekee....
No niin, anteeksi, mä aina jään selittämään jotain ihan ihme hommia tänne, mitkä ees liity mihinkään... !!!
Mulla oli joku asia mielessä, mut nyt mä sen sitte unohdin ku aloin tota ihan muuta selittämään :D

Samaistun muuten tohon miehen "tuhlaukseen" se käyttää kans rahaansa tietotekniikkaan, mut tosiaan halpaa ei saa olla kun halpa on paskaa tai sit autoon jonka kyl ymmärrän kun alkaa olla siinä jo km sen verta että pitää huoltaa, mut ärsyttää silti kun "pitäis" tai siis olis kiva ostaa uusia juttuja, mattoja, tauluja, verhoja tms miehen mielestä siis kaikkea turhaa;)

Mä kans vollotin ääneen koko eilisillan kun katoin jotain leffaa. Onneks mies ei ollu kotona ihmettelemässä :D Ja nyt alko itketään ku mies oli niin komee, kun lähti vähän iltarientoihin (väkisin sai työntää ovesta ulos). Ja sit pelottaa kans kaikki, et jollekin läheiselle tapahtuu jotain.

Flunssakin alkaa vihdoin helpottaa, jospa tulis energinen vkl ja ens viikolla sais vauvakin mielellään jo tulla. Mäkin jostain syystä haluisin vauvan synttärit joulukuun puolelle. Marraskuu on niin ankee. Tänään 38+5 <3

Miltä muuten tuntuu odottaa vauvaa, kun on jo monta lasta, jotka on jo melkein täysi-ikäisiä? Teinit + vauva samassa taloudessa, aika mielenkiintoista elämää :D

Mulla tullu yli kymmenen viikkoa harkkareita päivittäin... Joka tunnille useempi ja nyt viimesen kuukauden ajan heränny joka yö harkkareihin/kipeisiin supistuksiin. Se varmaan melko henkilökohtasta paljonko niitä tulee ja saavatko mtn aikaseks, toisilla kohtu vaan supistelee herkemmin.

Meillä ois kans tietokone hankinnassa, mut vähä menee roolit toisin päin ku itellä vähän kovemmat vaatimukset koneelle ja ennemmin sit ite kasaisin kunnolla vaimennettuun koppaan :D Jotenki ei kiinnosta senttiäkään laittaa mihinkään pakolliseen, saa mies hoitaa sisustushommat ni mä sit hoidan ton musa/tv/tietokone yms :D

Saas nähä miten menee seuraava yö, just semmonen olo, että ei jaksa enää valvoa yhtään! Pikkusen meinaa olla pinna tiukalla ja ruoka ei oikeen sula/pysy sisällä ku kroppa ihan kierroksilla...

CiCaDon kuulumisia täälläkin vahdataan ;D

Minusta on ihanaa <3
Meillä isoimmat tytöt auttaa tosi paljon pikku siskon 1,5v hoidossa.
Toki haastavaa elämä on, kun tarpeet on kaikilla erillaiset.
Isoin tekee kolmivuorotyötä ja meillä ei todellakaan ole hiljaista päivällä, että saisi toinen nukuttua.
Esimurkku ja murkku taas käyvät omaa tunne mylläkkää johon minä olen hyvin osallistunut omine hormoonipiikkeineni :-D
Mies on onneksi oppinut sulkemaan korvansa akkojen välisistä sodista :-D
Saas nähdä minkälainen justiina nyt on tulossa <3

Ja just toi et mä kyl en edes kysy jos jotain kodin sisustukseen hankin, ku lupaa en varmasti edes sais :) mut auto pitäs olla vaan aina uudempi ja uudempi ja mä oon nytki yrittäny et vaihdetaan samaa hintaluokkaa olevaan ku ei siihen kannata rahojaan tuhlata, vaan siltiki kattoo vaan uudempaa...

Meillä ei ees oo mattoja ku en jaksa pitää niitä puhtaana/puistella :D Oon tämmönen oikee kodin hengetär ja naiseuden perikuva :D :D Tulee kuitenkin normaalisti siivottua kerta viikkoon silleen, et kaikki pinnat pyyhitään kosteella, vaihellaan lakanat ja tekstiilit puistellaan ku tulee muuten kamalat allergiaoireet... Tavaraa meillä ei kamalasti ole ja pyrin pitämään kaiken paikoillaan, ni ei aivan älytöntä siivoilua/järkkäilyä oo aina. Ite viihtysin kädet paskassa oman auton kimpussa, mut eipähän ole edes sitä autoa, saatika rahaa tai aikaa, ehkä joskus :)

Joo kyl munki mies noita koneita rakentaa, mut nyt en tiiä se piirtää jotai 3D juttuja ja jotain.. Et toi edellinenki tonnin kone hyytyilee. En mä noista tiiä enkä ymmärrä, se kyllä. Ja rahaa palaa. Aion keväällä hakea Amk lukemaan hevostaloutta ni hän oli tosi huolissaan tarviiko sinne oman hevosen ku tulee nii kalliiksi xD Joo o.. Autoista en viiti ees alottaa menee hermo heti, niitäki on "muutama" ollu ja aina pitäs vaihtaa..
Huvittaa vaan ku yhtäkkiä löytää ittensä vollottamassa asioista joista yleensä ei muuta ku ärsyynny jos sitäkään (esim ne lahjat.. :D)

Miikku90, ajatuksena olis alakautta synnyttää:) Poika oli optimaalisessa linkkuveitsi-asennossa synnytystä ajatellen. Eli nyt odotellaan synnytyksen alkamista ja jos ei LA:aan mennessä oo syntynyt, niin sit on kontrollikäynti, jossa tsekataan vauvan paino ja muut:)

Huomenna ois synnytysvalmennus
Sähän Pauliina24 kävit sen Jyväskylässä, oliko sun mielestä hyvä?

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! (vaikka itelläni ei tällä hetkellä viikonpäivillä ole niin väliä);)
Me käytiin Jyväskylän valmennuksessa pari viikkoa sitten. Ite kyllä tykkäsin että oli hyvä. Tokihan siellä tuli paljon jo ennestään tuttua tietoa mutta jotenkin selkeytti omia ajatuksia kun kuuli asiat kerralla kerrottuna. Ainoo mikä jäi mietityttämään oli pysäköinti josta kätilö lupas kertoa mutta unohti :D

Takaisin