Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä jos tuo isyyden tunnustaminen siirtyy neuvolaan niin ei tarvitse erikseen juosta missään :) Mutta nyt siellä lastenvalvojalla sovitaan huoltajuus asiat.

Joo, ei se huoltajuussopimus oo sen kummempi kuin lappua jossa sovitaan yhteishuoltajuus ja allekirjoitukset. Kummallekin oma, näin ainakin oli vuonna 2002 vielä :P

Tytsy, kysyin sitä neuvolasta, ku mahis, et poksahdan vasta tammikuussa, ni ei silloin tienny vielä mitään. Odotteli vaan et saavat asiasta jotain koulutusta. Jos syntyy joulukuussa ni sit menee vielä sossun kautta toi tunnustaminen.

Mua rupee ahdistaa jos kotona on sotkua enkä voi mennä nukkumaan niin että tiedän esim: astianpesukoneessa olevan puhtaat astiat, ne on pakko laittaa ennen nukkumaan menoa. Ei siis meilläkään mitään supersiistiä oo, kyllä täältä koirankarvoja löytyy mut tosiaan mulle tulee ihan masentava olo sotkusta niin parempi sillon pitää koti siistinä.
Jännä jotenki miten muka eka monella tontulla oli kiire syntymään ja nyt kun niitä jo kaivattais niin ne ei tuu, joku/jotkut mainitsikin samasta asiasta. Joka kerta kun tänne tulee kurkkimaan niin on se pieni toivonkipinä et oisko ees yks tullu :grin

Jos perheessä onkin pieniä lapsia ja niiden sotkut ärsyttää, niin lohdutan tässä että ei oo sen helpompaa jos perheessä on pari teini-ikäistä, yks esimurkku ja tollanen 8- vuotias äkäpussi... Ja niiden huoneet
.... Voiiiiiii.... Tänään oon kyllä ollu niin saakelin kiukkunen ku meninkin käymään ton esimurkun huoneessa enkä meinannu kävelemään päästä... Tulin hyvin nopeesti pois...
Tiedän ton tunteen :-D
Meillä isommat tytöt on 18v, 14v ja 11v ja noista kaksi vanhinta on kertonut huoneen teeman olevan kaatopaikka :-D

Tiittärä kyllä on<3 veli saa vauvan tossa alkukeväällä ja sisko tosiaan vasta ihan alku metreillä oliko sillä la elokuussa:) mä oon ihan pähkinöinä tän asian kanssa... Itkuhan siinä tuli kun se mulle kerto! Aivan MAHTAVAA!!!
Kai tää ylemmän tahon vinkki että me voidaan miehen kaa lopettaa lisääntyminen kun muut jatkaa siitä mihin me jäädään ;)

Nyt on sit hoidettu siivous ja shoppailu, sauna jo lämpiämässä ja miehen lämmittely aloitettu;) Ässät siis hyvillä mallilla. Vielä ei supista tms mutta toi siivous alkaa kyllä olla aika tuskaa tän mahan kanssa...

Oli sit pakko tehdä intialaista ruokaa, aivan järkyttävä himppa! Onneksi nää meidän likat tykkää kans aika mausteisesta ruuasta :P

Cicado, huiiiiiiiiiii, zemppiä zemppiä! vähä pieni kateuden piikki iskee :grin Nyt pakko käydä vähä välii tarkastelees onko tullu tilannepäivitystä!!

Cicado paljon voimia! :Heartpink

Marjasose tsemppiä :Heartpink

Täällä on tänään supistellut jo neljään kertaan mutta ei sen kummempaa. Huomenna poksuu rv 36 eli saapi syntyä jos sikseen tulee.

Nyt oon kahlannu läpi synnytys musaa, jotain rentouttavaa melodista mantraa olis tarkoitus kuunnella, jos pääsis vaikka johku meditatiiviseen tilaan ja synnytys menisi kivuitta. Hah.

Osaako kukaan sanoa miten kauan ne paperit kestää sillä lastenvalvojalla, kun maistraattiinhan ne kai menee? Vai meneekö? Kyllä mä haluaisin että kastejuhla olis selkeämpi jos pojalla olis virallisesti jo isä jne ja sitä myöten huoltajuudet sovittu. Täytyy yrittää tavoitella maanantaina sitä meidän lastenvalvojaa.

Voimia kaikille viikonloppuun ja yrittäkää lepäillä! :)

Nannuska ei niissä tunnustus asioissa kauaa mennyt, muistaakseni... Mut nykyään sen tunnustuksen voi tehdä neuvolassa et olisko se nopeampaa jos sen vois tehdä ekalla neuvola reissulla?

Voi miten hienoa CiCaDo että pääsit saliin asti, nyt jännitellään :happy:

Kuinka hirveesti noita harjotussupistuksia voi tulla päivässä?
Rupesin vähän pistää ylös ku tajusin että aamusta asti vähän väliä tullu. Nyt ainakin kolmen tunnin ajan niitä on tullu 3-4 tunnissa. Kai tää nyt joskus loppuu, vai miten pitkään teillä on kestäny?

Miikku90, ajatuksena olis alakautta synnyttää:) Poika oli optimaalisessa linkkuveitsi-asennossa synnytystä ajatellen. Eli nyt odotellaan synnytyksen alkamista ja jos ei LA:aan mennessä oo syntynyt, niin sit on kontrollikäynti, jossa tsekataan vauvan paino ja muut:)

Huomenna ois synnytysvalmennus
Sähän Pauliina24 kävit sen Jyväskylässä, oliko sun mielestä hyvä?

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille! (vaikka itelläni ei tällä hetkellä viikonpäivillä ole niin väliä);)

Oioi! Tsemppiä cicado!

Toivottavasti huomenna pääset käynnistykseen, marjasose!

Sokereita ne ei varmaan pitkään tarkkailekaan, jos ongelmia ei oo. Se vaan, kun jänskättää ehtiikö tää täysaikaseks. Ei kyllä mitään kummempia tuntemuksia ole, mut ei mulla oo ollu aiemminkaan pieniä harkkareita kummempaa ja silti paikat kypsynyt...

Kaikesta huolimatta päätettiin lähteä viikonlopuksi mun porukoille noin tunnin matkan päähän. Saanhan mä sielläkin lepäiltyä, ainoa mietintä oli automatkat. Mut hyvin on nyt ainakin menny, pakkaamisen ja pukemisen aiheuttamat mahan kovettelut loppu, ku pääsin autoon istumaan ja puolimakuulle. Vähän jänskättää kyllä, koska en Satakunnan keskussairaalassa suostu synnyttämään! Jos siis alkaa tapahtua, niin meillä on reilun tunnin ajo tayssille...

Takaisin