Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään neuvolassa käyty ja kaikki niinku pitää. Hemppa oli taas vähän laskenu 119 -> 112 mutta Maltoferilla seki nousee :) Ylihuomenna ois laskettu aika, on sormet ja varpaat ristissä että Tintti malttais syntyä jo, turvotuksen ja ummetuksen kanssa ei oo helppoo enää vaappua. Huomenna ajattelin lähteä joulumyyjäisiin katselemaan niin jos vaikka jotain tapahtuiski :)

Täällä joku ootteli sitä rintapumppua postista niin ne ei käsittele siellä etelä-Suomen satamissa ollenkaan nyt niitä DHL:n paketteja ja laajentaa sitä lakkoa Postnordikille. Itekki ootetaan koiralle ruokasäkkiä mutta mahtanee olla että pitää puolta kalliimmalla käyä ostaan se eläinlääkäristä :/

Tääll o masu ja kohtu ollu koko raskauden ajan herkkä kipuilee. Ja varsinki liikkeet tuntunu kipeiltä.

Kyllä Pauliina tais mulla reilu viikko mennä ennenku pumput tuli. Eikös se Dhl oo tukilakossa, näin muistaakseni... Ärsyttää noi lakkohommelit :(

Päätin sitten, etten enää yksin mee kauppaan noiden pienimpien kanssa. Meinään nuorin (varmaan yli 17kg painoa) sai raivarit kaupassa ja huusi lattialla, oli pakko nostaa se sieltä kainaloon ja jessus kun sattui alakertaan :( vieläkin ikävää painontunnetta ja vihlontaa reisissä... No nyt lepoa...
Mitenköhän Cicadolla sujuu...?

Täällä sujuu ihan hyvin :) olo on jo paljon pirteempi ja mieli parempi :) jonkun verran jo supistellukkin mutta ei sentäs vielä salissa olla :) mutta kyllä tässä jotain tapahtuu ku järki pakenee päästä xD mulla käy niin aina ku synnytän, en tajuu enää mistää mitään :'D

Neuvolassa käytiin tossa aamupäivällä ja verenpaineet oli niin korkeet että lähete saatiin verikokeisiin ja siitä äitipolille ultraan. No ottivat yöksi tarkkailuun osastolle ja jos verenpaineet ei laske huomattavasti niin aamulla ois käynnistys. Toivottavasti sitten alottavat sen käynnistyksen aamulla..

Pauliina siinä meni sellaine reilu viikko mut tosiaan kun on tää lakko ja sehän tulee dhln kyydissä... Jospa se pian tulis:)

Cicado hienoa että sait käynnistyksen kuitenkin, tsemppiä:)

Annika tervetuloa joukkoon:)

Air enpä nyt tiedä onko meilläkään sen siistimpää kun on näitä sotkijoita :D

Kylläpä taas tullut paljon tekstiä kun muutaman tunnin pois täältä:D
Sain sit tietää et mun pikkusisko on raskaana 4+ viikolla... Me saadaan miehen kanssa lisääntymiset hoidettua niin sisko ja veli jatkaa:) ihanaa!

Cicado infoo meille sitte kun mahdollista tilanteesta! :)
Mä kärvistelen jo toista päivää kivuista ilman mitää tulosta

Täällä ei oo sotkijoita ku minä ja mies, mut hyvin osataa sotkea, ressaa vähän väliä et eihän tänne vois lasta tuoda, vaikka vois kyllä mut sais silti olla siistimpää ku taaski tää olohuoneenki pöytä iha täynnä kaikkea turhaa.. Ei olla siisteimmästä päästä ja tuo mies ny pelaa päivät pitkät ja ite meen helposti asenteella et en siivoo kerta toinenka ei siivoo.. Noo ehkäpä se siitä kuitenkin.

Cicado toivottavasti synnytys lähtee sujuvasti käyntiin ja marjasose toivottavasti käynnistelevät huomenissa! Muiltakin odotellaan kuulumisia ja joka päivä aina tänne tulee jännityksellä ihmettelemään onko uusia tulokkaita :joyful:

Viimeyönä oli supistelua sen verran et piti vähän ympyrää kävellä ja tää päivä menny vähän epämukavin oloin.. Ei nyt selkeitä supistuksia muuta ku harkkareita mut koko ajan vähän sellanen poksahtava ylitäys ja epämukava olo. Saapi nährä koska poju tulloo maailmaan, kunhan nyt maanantaihin asti olis niin pääsis viel kampaajalla käymään kun on silloin varattu aika :p Voipi mennä toki viel pitkääki ku laskettu aikahan on vasta 12.12. mut täysaikasii ollaan ni eihä sitä tiiä :rolleyes:

Jos perheessä onkin pieniä lapsia ja niiden sotkut ärsyttää, niin lohdutan tässä että ei oo sen helpompaa jos perheessä on pari teini-ikäistä, yks esimurkku ja tollanen 8- vuotias äkäpussi... Ja niiden huoneet
.... Voiiiiiii.... Tänään oon kyllä ollu niin saakelin kiukkunen ku meninkin käymään ton esimurkun huoneessa enkä meinannu kävelemään päästä... Tulin hyvin nopeesti pois...

Täällä taas ilmottautuu siivoushullu! Joka päivä siivoan edes jollain tavalla vähän, kuten pyyhkimällä tasot, lipastot, yöpöydät, pesen lavuaarit jne. Tapana oli siivota koko asunto vähintään kaks kertaa viikossa, kunnes tämän kuun alussa lääkäri kielsi siivoamisen kipuilujen vuoksi. Nyt on onneksi taas lupa siivoilla :p
Mies välillä pyörittelee silmiään päässään kun aina olen siivoamassa jos näkyy pienikin läntti pöydällä, epäilee olenko nyt ihan terve. :grin Se välillä ärsyttääkin kun ei mies ole niin tarkka siisteydestä kuin minä..

Saa nähdä muuttaako vauvan tulo asennetta siisteyttä kohtaan, veikkaan että pojan synnyttyä siivoaminen ei enää ole niin tärkeää.. :)

Täällä käyty tänään Tyksissä synnytystapaultrassa. Sieltä napsahti kolmen suora; vauva perätilassa, pään asento erittäin huono joten alatiesynnytystä ei voi edes harkita eli sektiotuomio. Pahin mahdollinen lopputulos omaa sairaalakammoa ajatellen. Nyt sitten kattellaan, pysyykö tämän äidin pää kasassa seuraavat 2 viikkoa ja 6 päivää. Peloille ei kuulemma ehdi mitään enää tekemään...

Meillä ei siivota kunnolla kun kerran viikkoon mutta imuroida kyl pitää ainakin kerran päivään kun on koira ja lapset (meidän mestari sotkiat;))

Jopas täällä nyt käynnistellään, jännää! Onnea matkaan!

Oli aiemmin muistaakseni jotain puhetta, et isyyden tunnustamisen voi tehdä nykyään neuvolassa. Se tulee kuitenkin voimaan vasta ens vuoden puolella eli joulukuun vauvojen pitää käydä edelleen lastenvalvojalla. Sit neuvolassa puhuttiin, että huoltajuudesta pitää tehdä vielä eri sopimus vanhempien välillä, kun ei oo naimisissa. Yritin löytää tietoa, että miten se tapahtuu, mutta en löytänyt muuta kuin että joo, sellainen pitää tehdä. Onko teillä tietoa miten?

Ja voi kun olisin siistimpi ihminen :/ Tuntuu et kämppä sotkeentuu nopeempaa ku ehdin siivoon, vaikka joka päivä vähän yritän :(

Solavi on oikeessa tosta maidonnoususta. Kunnon lepoa niin kyllä nousee ;)

Air, yleensä noita sokereita seurataan muutama päivä ja kotiutuminen sit yhdessä. Mieluiten vierihoidon kautta kotiin eikä suoraan teholta. Saa äitikin sitten vähän harjoiteltua :) Musta ihan järkevää ja loogista.

Takaisin