Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cicado voi ei, mikä noita lääkäreitä vaivaa, kun ensin luvataan käynnistys ja sitten perutaan kun ollaan jo tultu paikanpäälle käynnistystä varten. Toivottavasti saat nyt puhuttua lääkärin kanssa ja käynnistettäisiin kuitenkin, tsemppiä ❤️

Sairaalakassia pakattu, tuntuu kuin olis koko kodin varustus mukana. Millähän määrällä sitä kehtaa sinne mennä ja mihin tavarat saa säilöön varkaiden varalle?

Kotiin näin ensisynnyttäjänä toivoo pääsevänsä siinä vaiheessa kuin tuntuu, että on homma edes vähän hanskassa :) miten hyvin ne opastaa siellä synnärillä kaikessa?

Minusta opastavat perusasiat hyvin ja niillä neuvoilla pärjää kotonakin :) Nyt toivon pääseväni nopeasti kotiin eli jos vaan vauvalla ja itsellä kaikki hyvin niin mielellään vaikka 6tunnin päästä tai maksimissaan yksi yö. Aiemmin olen 2yötä.

Voi ei cicado! On toi kyllä uskomatonta, että ne tollaisia ihme päätöksiä tekee! Tiesihän se lääkäri sun taustan? Naurettavaa...

Siis ihan kummallista toimintaa noiden käynnistysten kanssa, että eka sovitaan aika ja sit keksitään et ei käynnistetäkään. Törkeetä pompottelua tollanen! Miten ne lääkärit unohtaa välillä inhimillisyyden kokonaan.. Voimia sinne Cicadolle!

Mä toivon että saatas perhehuone ja jos saadaan ni sitten ei mikään hätä oo kotiin päästä. Sit taas jos ei saada perhehuonetta ja osasto hirveen täynnä niin haluu varmasti mahd äkkiä pois. Mut mitä oon ymmärtänyt niin tuolta meidän sairaalasta ei kovin helpolla lasketa pois ennen kun kolme päivää täynnä. Joskus saattaa päästä jo kahden päivän jälkeen mut sekin tuntuu olevan ihan kiinni siitä hoitajasta joka sillon vuorossa ja mitä hän sitten sanoo lääkärille.. Tuntuu olevan vähän mielivaltaista touhua sekin.

Täällä vielä yksi foorumia sivusta seurannut odottaja!

Olin jostain syystä vakuuttunut, ettei minulla ole aikaa mitään vauvafoorumeita lueskella, mutta äitiyslomille kun jäi niin yht'äkkiä sitä aikaa olikin pitkästymiseen asti, kun liitoskivuilta ei kämppääkään koko ajan voi olla siivoamassa. Tajusin myös töistä pois jäätyäni, että ihan oikeasti siis olen lapsen saamassa ja synnytys alkanut vähän eri tavalla pyöriä mielessä. Tämä siis tekosyynä myöhäiseen ilmoittautumiseeni, tänään vapaamatkustaja on täysiaikainen ja kun ei kerran tulossa näköjään ihan heti niin ehtii tässä vielä ääneen jännittää.

Laittovat ballongin eikä päästä enään kotiin :) Ballonki otetaan pois huomenna kahelttoista jos ei oo tullu sitä ennen ite mut lääkäri uskoi että päästään puhkoo kalvot jo tänään.. Mut jäädään siis synnyttää :)

Ballongin laittoi ei tuntunu yhtään ja sen jälkeen vaan kevyesti poltellu alavatsaan...

Niin ja sairaalasta toivon, että päästään kotiutumaan yhtä aikaa vauvan kanssa ja mielellään muutamassa päivässä. Mahdollisuus nimittäin edelleen on, että pieni joutuu osastolle jäämään voimia keräilemään ja yksin kotiutuminen olisi kamalaa. Sokereita vauvalta joka tapauksessa tarkkaillaan, mutta olisi ihanaa, jos nyytti pääsisi tarkkailuitten jälkeen ihan normaalisti kotiin... Sairaalahotelliin emme varmastikaan pääse, joten toivon tietty perhehuonetta...

Ihme toimintaa noiden käynnistysten kanssa :wideyed: En kyllä ymmärrä,kuinka me voi tehdä noin, että antaa ensin päivän ja paikan päällä peruu..

Mä olin aamun ihan paniikissa täällä, kun pikkunen ei meinannut liikkua yrityksistä huolimatta ja maha ollut arka sekä kipeä eilisestä lähtien. Onneksi alkoi normaali jumppa :) ehkä se oli vaan väsynyt eilisestä riehumisesta. Saakohan noi supistelut ja vauvan liikkeet ton mahan araksi ja kipeäksi. Onko muillakin sellaista? Tosi paljon kipuilua ollut viime päivinä. Alan oleen jo ihan stresssaantunut näihin :sorry:

Hyvä CiCaDo että päättivätkin pitää teidät siellä :)

Täällä yksi koomassa oleva, pitkästä aikaa nukuin jopa 4 - 5h putkeen, mutta sen jälkeen en taas saanu nukutuksi. Kyllä huomaa että univelkaa on, en muista milloin olisin nukkunut yöni hyvin..

Jos sitä tänään siivoaisi kunnolla koko kämpän lattiasta kattoon, nyt kun lääkärikin sanoi että poika on tervetullut maailmaan milloin hyvänsä :) ja sairaalakassiakin voisi pikkuhiljaa alkaa pakkailemaan.. :p

Hyvää perjantaita kaikille mamoille!

Mulla ainakin on supistelusta aina seuraavana päivänä maha ihan kipee. Kaikki vauvan liikkeetki tekee pahaa...
Tänään oli neuvola 39+0 mulla oli siellä sijainen joka ei meinannu saada sydänääniä kuuluviin millään! Siis ei ollu tosiaan pelkoa et vauva ei olis hengissä, potki ja kieri karkuun sitä doppleria minkä kerkes mut täti halus saada äänet kuulumaan... Puol tuntia sillä meni, pari kertaa oli tajunnan menetys liki mut selvittiin siitä sitten...! Verenpaine normaali 111/75 mun mielestä alapaine oli hiukan koholla mut kuulemma ihan hyvä oli silti... Ei juurikaan turvotuksia, oma paino pysynyt samana, vauva oikeinpäin alhaalla mutta ei kiinni (tää oli eka joka tämmösen asian kertoi). Hb 116 kiikun kaakun pitäiskö jotain rautaa vetää...
Täti oli kyllä yhtä järkyttynyt että lääkärit arpoo joka kerralla mitään mun kanssa tehdään ja että yhtäkkiä ketään ei kiinnosta enää ees ne sokerit... Tosin yllättynyt oli siitä että ne sokerit on itsellään nyt parantunut... Mut siis edelleen kaikki ok.
Tsemppiä cicadolle!

TR-81, sulla siis ihan alatie synnytys tiedossa? :) gravidalla lääkärit ja kätilöt siihen täälläkin kovasti kannustivat jos koko olisi suotuisa. Joulukuun puolella on vielä aika ultraan kokoarvioon, sitten tietää varmastikkin enemmän miltä näyttää.

Hienoa CiCaDo että asia kuitenkin järjestyi ja tsemppiä sinne, toivotaan että kaikki menee loistavasti.

Eilen en meinannu saunassa päästä istumaan kun tuntu että istun vauvan pään päälle ja sattu takapuoleenkin, tais siitä vähän sitten siirtyä kun kerran istumaan kuitenkin pääsin.

Tänään normaaleja kivuttomia supistuksia mutta nyt ne tuntuu aika paljon sisäreisissä. Ei satu mut menee jalat ihan löysäksi ja voimattomaksi. Painaakohan vauva niin että jaloissa tuntuu vai kuuluukohan se siihen supistukseen?

Noh, enään ei ole montaa päivää niin vauva on täysaikanen ja sais tulla siitä aika pian kun olo rupee olemaan tositosi hankala. Oon kyllä varautunut että tuleekin vasta tammikuussa mutta onhan tässä odottamisessa kiva se sellanen pikkujännitys kun ei tiedä koska vauva syntyy.

Cicadolle zemppejä täältäkin, huii kun on jänskiä aikoja!

Täällä mies kävi äskön kaupassa, ja toi mukanaan himmeen läjän kaikkee YLIhyvää naposteltavaa sairaalakassiin :Heartred :p Juustonaksuja, suklaata, smurffilimua, tuc keksejä, suolatikkuja, nuudeleita... :Heartred Ihana mies :Heartred

Täällä koitetaan tänään kaikkkia kolmea ässää, olisko mitään vaikutusta yhdessä :rolleyes:

Täälläkin paljon tuota ettei meinaa päästä istumaan, kun tuntuu että vauvan pää niin alhaalla, sitten en uskalla ees yrittää, ku pelkään että sitä sattuu tai jotain, just et kirjaimellisesti istun sen pään päällä :grin

Takaisin