Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa käyty ja päästiinkin ylläriultraan. <3 Vauva painaa 2,6kg ja todennäkönen syntymäpaino olis n. 3,4kg. Istukka on alkanu kalkkeutuu eli kypsyä jo sen verran hyvin ettei mene enää kauaa ku syntyy. Eli ei mene yliajalle. Kaikki siis mallillaan.
Kohdunsuu auki ja kaulaa jälellä 2cm. Viimeks oli 3,7cm eli on ne supparit jotain tehny tuolla.

Nii ja vauva oli jo laskeutunu niin alas että päätä oli vaikee löytää, mut ei oo vielä kiinnittyny.

Täällä muksu valmius tilassa mutta sekään ihan satavarmaa miten tiukasti kiinni on kun uudelleen synnyttäjä... Kunhan nyt pysyy pää alaspäin niin hyvä, tuskin kyllä enää näillä viikoilla mahtuu pyörimään?!

Joo-o tää kyllä sellainen äidin kiusaaja kun antaa iltaisin hirveästi merkkejä tulostaan mutta ei vaan suostu tulemaan:/ mielellään lähtisin vaikka heti synnyttää jos suostuisi tulemaan;)

Itsekkin mietin että olis kiva tulla kotiin levänneenä, kun poisu varmaan intoilee sit. :) Teillä on kyllä ihan eritasoinen härdelli kotona Mukkis, fiksua otta sairaalalla olosta kaikki irti!

Mites Solavi ja Mukkis, kun ootte antaneet vauvan ekaks yöks hoitoon, niin ovatko tuoneet syötölle sit rinnalle vai miten? Jotenkin pelottaa että eivät toisikaan vauvaa mulle, vaan antaisivatkin maitoa vaikka pullosta kun vetelen sikeitä. Onkohan tällästä ees järkevä pelätä, ei varmaan.. :)

Ovat tuoneet yöllä syötölle ja sit on saanut itse päättää jatketaanko loppu yö vierekkäin vai hakeeko kätilö vielä vauvan hoitoon.
Ei ne luvatta anna lisäruokaa, kun imettäminen on kuitenkin vauvalle tärkeää.

Solavi ottaavat siis Joensuussa vauvan hoitoon jos äiti haluaa nukkua? Hyvinkäällä ei ollut sellaista vaihtoehtoa.

Huomenia, täällä huonosti "koomattu" yö takana. Taitaa tämä päivä mennä sohvalla vaan maaten ja yrittäen ees vähän saada unta, alkaa oleen niin yliväsymyksen puolella. Mitä jos tuliski lähtö, ja valmiiks jo ennen synnytystä niin lopussa, kyllä se uni tärkeetä vaan on.

Täällä kans "naksuu" tai "poksuu" maha, se on joku kalvo tuolla, joka rypistyy, ja sit se "napsahtaa" takas suoraks. Ilkeeltä kuulostaa, ja ekoja kertoja säikähtelin, että repeänkö sisältä päin, että mitä ihmettä, mutta harmitonta kuulemma neuvolan mukaan. Ja mulla on napsahellu masu jo nelisen viikkoa miltei joka päivä, vauva kun siellä aktiivisena tykkää vissii rutistella ja rypistellä :D

Iltasin täälläkin vauva lujaa "huutelee" kuinka muka olis jo tulossa, mutta eiiiiii, eipä neitiä vaa näy. Nyt alkanu tuntumaan että heittämällä mennään sinne laskettuun aikaan. Tosin oon aina iltasin nii stressi/hermoraunio että aina iltasin oon niin varma että TÄNÄ yönä se syntyy! Mutta eiiii.

Onko teidän muiden vauvelit kuinka aktiivisia liikkumaan? Tää on nyt pari kolme päivää liikkunu taukoomatta, eikä siis mitää pientä koko mahan myllertämistä, vaan iha ku se kuuntelis heviä ja moshais ja nyrkkeilis ja tekis X hyppyjä samaa aikaa, mun masu näyttää välillä siltä, ku siellä olis menossa joku kemikaalinen reaktio, ja että pian se räjähtää :O

Lilith, mulla oli toissa viikonloppuna sama juttu liikkeiden kanssa. Aattelinkin että onko vauvalla joku hemmetin adhd-kohtaus meneillään :D mutta kyllä se sit siitä rauhottui.
Mulla on nyt tän viikon tullu limaista valkovuotoa, joskus vähän kellertävääkin, voi kun se olis sitä limatulppaa! Mutta veikkaan kans että täällä menee yli lasketun ajan heittämällä!

Ottaavat.
Eivät sitä varmasti tyrkytä, mutta pyydettäessä ottavat mielellään.
Mie olen antanut kaikki neljä tyttöäni ekaksi yöksi ja nukkunut unilääkkeen turvin.
Siinä on sellainen tunne mylläkkä päällä ettei unesta ole tullut muuten mitään.
Maitokin on nousut paremmin, kun ei ole yli väsynyt.

2260343ed58b542322439d6a9cc5e217

Täällä väännetään kukkosia ja kinderpiirakkaa tytön huomisiin myyjäisiin.
Nää alkaa olla viimeisiä hommia joita olen varannut ennen synnytystä.
Sit pitäs lähteä hakemaan kuopusta ukin luonta.
Neiti ollut jo kolme päivää viettää laatuaikaa siellä.
Eikä tunnu olevan kiire kotia, kun ukki ja mummi pitää palvelua yllä :-)

Täälläkin mennään varmaan ylikin lasketun kun paikat on kiinni ja pysyy.. Siispä jatkan ankaraa lenkkeilyä. Mahalla on jo sen verran kokoa että poika varmasti on yli kolmen kilon ja muutenkin ihan valmis paketti. Kaipa sitä vähän jännittää tulla ulos.

Tuleva isä sanoo että ei se ihan vielä saa tulla että hän ei oo valmis, liekö sitten poika kuullut tuonne mahaan ja antaa vielä aikaa isälle. Murrr.

Täällä laskettu aika tänään ja eipä lähtenyt pieni yöllä tulemaan vaikka niin toivoin :D Niin luulin että olis yhtä tarkka tyttö kuin äitinsä ja syntyisi ihan laskettuna ;) No ehkä viikonloppuna sitten! Eilen koitettiin miehen kanssa ässiä mut ei mitään vaikutusta..
Mulla on myös nyt muutamana päivänä kuulunut tota naksumista! Hurjan kuuloista! :D
Ihan hullua et aletaan olee kaikki siinä vaiheessa et vauva voi tulla koska vaan!! Mä kun muistan edelleen niin elävästi sen ku täällä jännättiin ettei tuu etuajassa.. Niin se aika juoksee :)
Voi itku tajusin tässä ettei mun rintapumppu oo vieläkään tullu! :( Liekö postin lakko viivyttää vaikka sehän pitäis tulla dhl kautta? Muistatko äippä mihin aikaan vuorokaudesta sulla se tuli? :D joku viikko siinä meni? Mulla mennyt jo yli viikko :(

Kuinkakohan siistejä teidän kodit oikein on, kun joka päivä synnytystä käynnistääksenne sitä puunaatte?? Tulkaa meille välillä ;)

Meillä neljä lasta ja remontti pitää siitä huolen, että paikat pääse kiiltämään :-D
Jos minusta olisi kiinni niin tilanne olisi toinen ;-)

Täällä ollaan Jorvissa kymmenen metrin tatti otassa! :mad: tiistaina tosiaan luvattiin käynnistys tällepäivää mutta täälläpä on perus Jorvi lääkäri joka oli sitä mieltä ettei käynnistetä vaan annetaan ite käynnistyä! Nyt odotan että pääsen lääkärin juttusille.. Jos täältä tänään lähden ni uudestaan en tule vaan synnytän sitten vaikka sinne autoon matkalla naistenklinikalle! Luotto meni tähän puljuun plus et kätilöt on tosi kiukkusia ja vittumaisia paitsi toi yks ihana harjottelija <3

Tänään oli neuvolalääkäri. Mä pääsin kanssa ylläri ultraan. Painoarvio oli 3,2 kg. Pää alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Sormelle auki, pehmeet paikat ja kaulaa 2cm jäljellä eli on harkkasupparit jotain saanut aikaan. Lääkäri sanoi, että ihan valmis tulemaan vaikka heti. Ja mun puolesta saa tulla jo vaikka tänään :)

Kiitti ohjeista Äippä × 3:) Miikku90, kiva tietää, että on kohtalotoveri;) Sulla on kyllä jo hyvänkokonen vauva masussa. Meiän poitsun painoarvio oli maanantaina vaan 2,7 kg. Mites sulla ny seurataan tota painon kehittymistä?

Hahah täällä ainakin on just vähä ongelmaa kun ei siivottavaa löydy :D :D Joten sais vauva tulla niin ei olis enää tekemisen puutetta.. Tietty tää on vielä niin helppoa kun on vasta eka tulossa niin kotona ei oo sotkemassa ku mies vaan :D
Voi ei CiCaDo!!! Toi on kyllä varmasti niin inhottava tilanne! Turhaan menee sinne toiveita täynnä ja valmiina et saa pienen syliin ja sit tehdään noin :o Huhhu..
Mahtavaa äityli et ovat harkkasupparit jotain saaneet aikaan!! :) Toivottavasti pian syntyy!

Takaisin