Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ne huonot yöunet on iskenyt tännekkin. Tää oli nyt kolmas yö putkeen, kun nukuttu vain vähän.

Voimia kipuilijoille ja huonosti nukkuneille.

Onkohan tämä tyhmää liittyä tänne keskusteluun näin myöhään, laskettu aika häämöttää noin kuukauden päästä.. En tajua miten en aikasemmin ole tajunnut eksyä tänne juttelemaan ja keskustelemaan! Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikö niin? :)

Itse tulin näitä juttuja lueskelemaan kun jälleen kerran huonosti nukuttu yö takana, kiitos järkyttävän närästyksen..

Tervetuloa Talvitintti! Täällä valvotaan myös. Mutta jos samalla kaavalla menee kuin eilen, niin pari tuntia hereillä, takasin nukkumaan ja sitten voikin heräillä ysin maissa miehen kellonsoittoon ja olla ihan tillintallin, kun kesken unien herää:)

Hei onko täällä kukaan käyny tai menossa raskausajan valokuvaukseen ihan studiolle? Mietin, että kuvat voisivat olla aika kiva joululahja miehelle, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia moisesta, jos sellaisia jollakin on.

kyllä tänne mahtuu Talvitintti! :)
Mulla nyt iskeny sitte joku loppuraskauden hormoniaalto naamaan, näppyä on ja tulee ja iho alkanu taas kasvoista kutiseen. Alkuraskaudessakin kärsin herkästä ihosta, ja näkyviin saan kärsiä siitä nyt loppuraskaudessakin.

Elinatuuli, minä mietin jossain vaiheessa, mutta en raaskinut. Ne otetaan kai mielellään joskus tv 30-->. Ja nyt kyllä enää en meniskään kun oon niin loppusuoralla ja ei oo enää kauheen kaunista katseltavaa :D

Tääll ei naama oo onneksi kukkinu ny enää loppuraskaudessa tai sit herkkuhimot on jotenki kurissa :D voi olla että synnytyksen jälkeen "räjähtää" taas.
Illalla kyll oli sellaiset supistukset ettei kaukana ollu etteikö ois voinu lähteä synnyttää. Tosin vauva tais vaan heiluttaa päätään alaspäin kohdunsuuta vasten. Makuulle ku menin nii rauhottui. Tänään ois 37+0 ja äippäpolilla käynti. Sit sen jälkeen siivoamaan vanha kämppä nii saa sen luovutuskuntoon. Yöunet nyt oli taas kolmen tunnin luokkaa mutta tuntuu että ois jopa pirteä :O alkaakohan kroppa ja pää valmistautua mahdollisiin yöimetyksiin jne?

Tervetuloa talvitintti! Täällä myös kärsitty närästyksestä ja muistin jossain vaiheessa, että soodavesi auttais. Laitoin vähän soodaa veteen ja kyllä nopeasti auttokin!

Kyllä ois väsyttäny, mutta ei auta, täytyy kohta herätellä esikoinen kouluun. Sitten tytön hammastarkastus ja toisen kaksosen puheterapia. Ja kyläilemään pitäisi kans mennä mun uudelle kaverille :) se on kiva alkaa näin melkein nelikymppisenä luomaan sosiaalista verkostoa ihan alusta...

Rv35+5 ja pian helpottaa....

Täällä keitellään kahvia ja puuroa. Sossut tulee taas tänään kotikäynnille. No, nyt tulevat viimestä kertaa, ja sitten kerran synnytyksen jälkeen. Kun tosiaan olisivat olleet lujaa tunkemassa viimesen kerran sillon 2 päivää ennen laskettua aikaa. Saatiin sovittua sitten eri pvm. Ei tarvitse kenenkään tulla ihmettelemään vierestä, kun ja jos vauva vielä sillon masussa, että tuleeko lähtö vai ei.
Täällä sisäreidet niin kipeenä, ei siis mitään polttelua, mutta ihan ku olisin eilen juossut maratonin, lihakset aivan krampissa

Koko yön supistellut pääsääntöisesti harkkareita ja tunnin verran oikeasti... Rauhoittu sitten tossa 4 aikaan,höh!
Nyt maha kipeä, menkkakipuja, mahalöysällä ja väsy! Tää oikein kiusaa äitiä:)

Lilith Ässät vaan käyttöön! Ja tsemppiä sossun kanssa!

Talvitintti tervetuloa vaan:)

Mukkis hyvä että löytänyt uuden ystävän, en ne vaan niin tärkeitä iästä riippumatta:) jaksamista kiireiseen päivään!

Voimia kaikille tasapuolisesti oli sitten kipuja tai väsyä! Ei enää kauaa, jaksaa jaksaa!

Toivottavasti saat jo kohta äippä lähdön ku noin oireilee! :)

Huoh, alkaa jo kyllä väsyttää... Vaikka on pari yötä nyt nukkunuki hyvin nii tuntuu et pienen touhujakson jälkee on taas vaihteeksi puhti pois. Hankala ku tota tekemistä olis vielä vaikka kuinka, mut pakko on varmaa yrittää levätäkin jo tässä vaiheessa. Esikoinenkin on ollu jotenki ihmeen herkkänä viime päivät, en tiiä alkaako silläkin jo jännitys ja odotus vauvan suhteen kasautuu. Luulen et uus pieni vauvaserkku on vähä konkretisoinu sitä vauvan tuloa ja hämmentäny ipanan ajatuksia.

Poodle sama täällä esikon ja pikku2 kanssa, niiden uhma vaan pahentunu ja pientä taantumaa ilmassa... Onhan tämä iso muutos kaikille, varsinkin lapsille! Voisiko auttaa jos katselisitte esikon vauva kuvia ja juttelisitte mitä vauva on? Me ollaan katseltu paljon vauvakuvia ja painotettu että vaikka uusi vauva on tulossa niin se ei tarkoita sitä että äiti ja isi ei rakastaisi!

oivoi, täällä onneks muillakin näitä samoja oireita niin voi hyvin tulla valittamaan! :D Heräsin yöllä kans ihan järkyttävään supisteluun ja vatta ihan kuralla ja semmonen olo oli muutenki et just koht eikä melkeen lentää laatta.. Ja ne supistukset ihan järkyttäviä et tuli ihan tippa linssiin. Sama juttu mulla ku äitylillä et nyt kauheet menkka jomotukset selässä ja vatsassa ja tätä siis jatkunu jo viidettä päivää. Rv 36+2 et saas nähä päättääkö tyttö tulla tän kuun puolella..

Täälläki viime yönä piti haahuilla ympäri taloo, ku unet meinas hävitä. Ekaa kertaa, en kumminkaan käyny syömässä ☺ alkaa palaa käämit kyl ton meidän 3 veen kans... kokoajan saa olla sitä torumassa tai kieltämässä ja mitään ei usko hyvällä eikä pahalla... alan olla loppu sen kans taisteluun...
Meillä miehellä n.30km töihin ja pittää kattoo et miten sitä nopeesti tulee lähtö et kuka tulee lasten kaveriks ja mistä asti... esikko vietiin aamulla viiden aikaan mummulaan matkan varrella ja kolmosta ku menin synnyttää ni käynnistettiin ni mun äiti tuli 2 vrk lasten kans... nyt pittää soittaa vaaan jollekki sukulaiselle et pääseenopeesti meille.. ja jos nopee lähtö tulee ni meen ambulansssilla...

madonna meillä kolme veen kanssa ihan sama juttu.. ollaan koitettu porkkanaa ja risua mut ei, ei sit millään. tääkin alko meillä ihan yht äkkiä pariviikkoa sitten, taitaa häntäkin jänskättää isoveljeksi tuleminen :/

Iltaiset supistukset loppu parin tunnin jälkeen ja yöllä eikä nytkään enää mitään tuntemuksia. Olisin ollu jo niin valmis synnyttämään! Unta ei suppareiden laantumisesta huolimatta tullut kuin pari tuntia taaskaan. Nyt istun neuvolan odotushuoneessa, toivottavasti jäisi viimeiseksi käynniksi mahan kanssa. Mieluummin valvoisin vauvan kanssa, kun pyörin puoli yötä sängyttä tai nukun sellasta koiran unta.

Kikkakolmosia ollaan kyllä kokeiltu saunaa lukuunottamatta. Meillä kun on vaan pihasauna, eikä olla sitä ite koskaan käytetty. Jos viikonloppuna viimestään pääsis miehen isälle saunaan.

Tervetuloa talvitintti! :)

Monella alkaa varmaan oleen synnytys jo tosi lähellä, kun noin paljon supistuksia.

Äh, riideltiin aamulla miehen kanssa. Sen pitäis jäädä vanhempainvapaalle mun äitiysloman jälkeen ja mä ettisin sit töitä, mut sen tarvii ilmottaa 2kk aikasemmin siitä työnantajalle eli about 3 viikon päästä. Mut se haluu projektinsa valmiiks ensin, eikä tiedä kauanko siinä menee. Munkin tarvis tietää, mitä mä voin työhakemuksiin laittaa mahdolliseks alotuspäiväks. Sit mies painostaa mua hakeen oman alan töitä, vaikka niitä ei oo ku ehkä pääkaupunkiseudulla ja se olis alkuun tosi stressaavaa työtä ja varmasti paljon palkattomia ylityötunteja. Mulle ois ihan sama mitä työtä teen kunhan saan rahaa ja on aikaa lapsellekin. Tuntuu jo nyt kauheelta ajatella, että jätän 2 kuukauden ikäsen vauvan kotiin joka aamu töihin lähtiessä. Hitto tätä stressin määrää.

Ja tänään ekat yökkäilyt vessanpöntöllä. Painokin laskenu taas puoli kiloa eikä yhtään ruokahalua. Toivottavasti tää nyt ei pahene samanlaiseks, kun alkuraskaudessa. Sais syntyä jo!

Takaisin