Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysyisin kyllä kans noista öljyistä ihan aromaterapeutilta tai muulta asiaan perehtyneeltä. Eihän mitään yrttiteetäkään saa Suomessa neuvolan ohjeiden mukaan juoda, mikä on kyllä vähän hassua. Nyt kun googlasin tota rosmariiniä niin löyty tietoa, että ei suositella raskauden aikana. Oon saanu sillä päänsäryn pois, ku oon laittanu ton lämmitetyn rosmariini-kauratyynyn hartioille. Eikä oo tarvinnu kertaakaan turvautua parasetamoliin raskauden aikana. Voihan olla, että ois menny itsestäänkin pois, mutta ite uskon että toi auttaa ja on parempi vaihtoehto kun lääke.

Noi rokotus ja vastustuskyky asiat kiinnostais muakin. aattelin seuraavassa neuvolassa niistä kysyä. Matkaan ollaan lähössä 1,5kk ikäisen vauvan kanssa eli ei varmaan mitään rokotuksia ennen sitä ehdi saamaan. Kirjoista oon lukenut kyllä, että äidin rokotukset suojaa vastasyntynyttä, mutta kuinkahan pitkään?

Biara en usko että siitä rosmariini tyynystä mitään haittaa on ollut, lähinnä kielto on hierontaa koskeva koska hieronnan kautta eteeriset öljyt menee verenkiertoon.

Se piti vielä sanoa että jasmiinia suositellaan synnytyksessä, auttaa myös synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

Haha, eipä ole pieneen mieleenkään tullut, että eteerisistä öljyistä olis mitään haittaa tai hyötyä. Tuoksu, kun tuoksu... Juuri eilenkin mies hieroi jumissa olevia hartioitani tuolla ainoalla hierontaöljyllä jota meillä on ja siinä on kyllä tuoksuina kaikki laventelista bergamontiin. Luulisi, että jos jostain tollasesta olis oikeasti kauheasti haittaa, niin siitä puhuttaisiin neuvolassa ja oppaissa. Koskaan kuullutkaan...

Menin ostamaan ittelleni uusia alusvaatteita. Tarkoitus oli ihan h&m ostaa noi 3kpl/pakkaus puuvillakalsararit jotka maksaa sen kympin. No menin sit tokmannille ja katoin et wauu, 3e 3kpl puuvillapökiä tarjouksessa ja viel m koko kun siinä hengarissa niin luki. Noh..kotona kun olin pessyt ne ja olin laittamassa kuivumaa ni rupesin kattoo et mitä ihmettä..kuinka pienen näkösiä ne olikaa. Sit katoin alushousujen omaa lappua.. ni koko 140cm... ääääää!!!! Ostin siis vahingossa lasten kalsareita koska oli laitettu väärä henkari niihin.. yhyyyy. Nyt ketuttaa!

Uskon että ketuttaa, mutta aika huvittavaa :D

Minulla iski tänään jokin virtapiikki ja siivosin meidän varaston. Varaston siivoamisesta ollut puhetta kesästä asti, mutta koskaan ei ole aikaiseksi saatu tehtyä. Nyt hyvä mieli, kun kehtaa varaston oven avata ja sieltä saa otettua tai laitettua jotain :)

Jemina, tiedättekö onko teille tulossa tyttö vai poika? Siinä olis sit tytölle muutamat pikkarit valmiina... Itseä olis kyllä kans harmittanut:)

Jemina, mua vähän alko naurattamaan tuo sun pikkuhousu-härdelli :D ei varmaan ihan mahu päälle, ainakaan tällaisen loppuajan masun kanssa :D

Tyttö on meille tulossa :D mietin että vien uffin laatikkoon.. joo ei tosiaankaa mahdu päälle. Kyllä muakin huvittaa. Mutta kun kaikki aluahousut ahistaa niin olisi ihan kiva ollut saada isompaa kokoa

Tytsy eteeriset öljyt on just niitä teollisia. Tosiaan esim löytytuoksuissa lukee osissa: luonnon oma tuoksu ja toinen: eteerinen tuoksu. Toi eteerinen on teollinen ja niitä ei suositella raskaana ollessa.
Mutta tosiaan en usko noista olevan mitään haittaa satunnaiseati käytettynä. Eihän täällä muuten voisi edes hengittää enää :D

Voi ei Jemina, varmasti ketuttaa :D

Air4M siis eteeriset öljyt jotka on 100% luonnontuote on niin pieni molekyylisiä että imeytyy verenkiertoon, näin ollen monia ei suositella hierontaan raskausaikana. Tavallinen hierontaöljy jossa on tuoksun vuoksi jotain "eteeristä öljyä" ei ole vaaraa että se menisi verenkiertoon ja on ihan turvallista käyttää raskausaikana.

En oo koskaan tullu edes ajatelleeksi, että eteerisistä öljyistä olis muuhun ku tuoksuksi ja sitä kautta esim. rentouttaisi tai piristäisi. Oon ehkä vähän epäuskonen tollasten aineiden vaikutuksiin, kuulostaa huuhaalta... Mutta hyvä, jos joku niistä tuoksun lisäksi jotain hyötyy. Ite en ota stressiä. Mies saa edelleenkin hieroa tuolla kun sen tuoksusta tykkään...

Eteeriset öljyt valmistetaan kukista, lehdistä, hedelmistä, kuoresta, juurista yms tislaamalla, siihen ei lisätä mitään ja on näin ollen 100% luonnontuote.
Saunatuoksut on sitten asia erikseen.

Muokattu viimeksi:
Lapsi ei ymmärtääkseni saa äidinmaidosta vastustuskykyä oikeestaan mihinkään. Siksi meillä on tuo rokotusohjelma. Jos äiti sairastaa flunssan ja samalla imettää, niin virukselle muodostuneet vasta-aineet kulkeutuu maidon mukana lapseen, jolloin myös hänen keho alkaa tuottamaan kyseistä vasta-ainetta. Mut pelkän imetyksen ilman äidin sairastumista ei (biologian perusteella) pitäis suojata. Ymmärtääkseni noita rokotuksesta muodostuneita vasta-aineita kehossa ei erity ilman altistusta, joten jos et nyt oo saamassa jotain tuhkarokkoa, jolloin vasta-aineet aktivoituisi, ni ne ei vauvaan siirry. Näin muistelisin bilsasta, mut saatan olla väärässä...

Olen kuullut että laventeli on hyvä(rentouttava ja rauhoittava) ja sit siinä vaiheessa kun tarvitaan voimia,on sitrusöljyt (sitruuna,appelsiini) hyviä.
Tässä linkkejä nettikauppaan,josta saa noita edullisesti.Koodilla ZIV601 saat alennusta.

Check out this product I found on iHerb.com.
Now Foods, Essential Oils, Lavender, 1 fl oz (30 ml)

http://www.iherb.com/prod/37823?code=ZIV601

Now Foods, Essential Oils, Lemon, 1 fl oz (30 ml)

http://www.iherb.com/prod/928?code=ZIV601

Now Foods, Essential Oils, Orange, 1 fl oz (30 ml)

http://www.iherb.com/prod/953?code=ZIV601

Näitä eteerisiä öljyjä on suositellut ammattikätilö,joka on perehtynyt luonnonmukaiseen synnytykseen!

Takaisin