Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tyyppi oli rv33- 34 laskeutunut lähtökuoppiin..

Ei mullakaan muuten olis kiire synnyttämään.. Mut ku koko raskauden aamu alkanu dosetilta ja päättyny lääkekaapille, lääkemäärät vaan lisääntyy. Tuntuu et nyt ei oikeesti enää vaan jaksa. Esikoisesta ei ollut pienintäkään ajatusta mistään synnytystä edeltävistä merkeistä tms.. Mut tulee kun tulee, eipähän siihen voi mitenkään vaikuttaa. Omaa olemista helpottaa pienen toivonkipinän ylläpito, että tulis vaikka tänään. :D

Hyvää sunnuntaita kaikille!! :) ihanaa kun maassa lunta, kiva lähteä päivälenkille! Saini; Jos kutina kämmenissä ja jatkuvaa niin suosittelisin soittamaa neuvolaan ja kysymään. Itte perjantaina olin yhteydessä neuvolaan kun hirveetä kutinaa säärissä ja reisissä, rasvaus kyllä auttoi loppujenlopuksi ja sai kutinan rauhoittumaan. Onneksi ei enää oo vaivannut, eli miulla varmasti johtui vaan kuivasta ilmasta. Neuvolasta viel sanoi että jos olis jtn hapatoosiin liittyvää niin olisi sietämätöntä kutinaa ja juuri kämmenissä ja jalkapohjissa :/

Just yritän tutkailla aromaöljyjä mitkä vois olla hyödyllisiä synnytyksessä tai synnytyksen edistämisessä.
Onko kellään kokemuksia?
Jasmiini ois ainakin näköjään yksi hyvä, mut luulis että muitakin olisi?

Nannuska paljon voimia uhmaavan sairastelian kanssa!

Ihanaa kun teillä noin paljon lunta... Minäkin tahon!!

Kohta lähdetään ikean ja kauppaan, jos vaikka auttaisi asiaa! Ei kylläkään supistele tms vihloo vaan persauksiin...
Odottelen innolla kanssa millon alkaa jakaantuminen, pakkomielteisesti seuraan teidän kuulumisia ;)

Huomenta, oli pakko tulla kurkkaan onko joku lähteny synnyttään. Täällä oli kovia alaselkäkipuja yöllä ja aiheutti suppareitakin, mut kun nousi ylös käveleen niin helpotti. Nyt sais pysytellä ainakin perjantaihin vauva masussa, ettei tarvi hermoilla torstain asuntonäytön kanssa.

Nannuska, oisko piparminttu yks, en oo varma kyl. mä otan ainakin mukaan mun lemppari vartalovoidetta, kun se tuoksuu niin hyvältä, vaikka en tiedä mitä siinä on, mut se on tuttu ja turvallinen :D ja sit mulla on kaurapussi missä on rosmariiniä sisällä, se on auttanu moneen vaivaan niin otan senkin varmuudeks mukaan.

Onko teillä muilla paino laskenu loppua kohti? Mulla on tullu 16kg raskauden aikana eli ihan normaalin ylärajalla, kun painoindeksi oli 20 alkuun. Nyt on tippunu parissa päivässä kilon ja sitä ennen reilu viikossa toisen kilon. Alkaako lapsivesi jo väheneen tässä vaiheessa?

Tänään 38+0 :)

Biara: mulla oli viime neuvolassa paino laskenu, mutta vaan 200g. Terkkari sano, että ihan tavallista sekin jos ruokahalu on esim. heikentyny, tai jos on alkanu ilmaantuun alkuraskaudentyyppistä pahoinvointia.

Paljon onnea Kyfi synttäreiden ja kihlajaispäivän kunniaksi!! :) Viettäkää miehen kanssa ihana päivä ja nauttikaa! :)
Minä oon viettänyt viikonloppua mun vanhempien luona, jännä ajatella että varmaan vika kerta yksin täällä, seuraavalla kerralla on nyytti mukana ❤️ Kauhea ikävä miestä :D Ihana mennä tänään kotiin sen kainaloon :)
Jaksan vaan koko ajan ihmetellä miten jännä et aika menny näin nopeasti!! Vastahan me täällä panikoitiin alkuraskautta ja nyt aletaan poksahtelee!! :o Niin mahtavaa ja on ollut kyllä niin onni kun tänne foorumille liittyi ❤️

Samaa mieltä Pauliinan kanssa! Aika on mennyt tosi nopeasti, vaikka viimeiset viikot pidemmiltä tuntuukin :p Onneksi liittyi tälle foorumille, koska täältä on saanut paljon tukea uusiin tilanteisiin ja teidän juttuja on ollut hauska lueskella:happy: ootte mahtavia!

Mullakin mahalaskeutu siinä 33-34 viikoilla. Huomasin parhaiten varmaa siitä, että kenkien laitto hankalotui :grin

Aromaöljyistä tai eteerisistä öljyistä kysyisin ihan aromaterapeutilta koska itselle eräs aromaterapeutti sanoi ettei ainakaan piparminttua ja laventelia ei suositella käytettäväksi raskausaikana. Sitruuna on yks mitä oon itte käyttäny.

Eteerisiä öljyjä ei tosiaan saa käyttää. Ukko oli ottanu selvää jostain heidän apteekin tietokannasta. Esim löylytuoksuja saa kyl käyttää kunhan on luonnon omia eikä eteerisiä. Niissä yleensä lukee onneks.

Just yritän tutkailla aromaöljyjä mitkä vois olla hyödyllisiä synnytyksessä tai synnytyksen edistämisessä.
Onko kellään kokemuksia?
Jasmiini ois ainakin näköjään yksi hyvä, mut luulis että muitakin olisi?
Olen kuullut että laventeli on hyvä(rentouttava ja rauhoittava) ja sit siinä vaiheessa kun tarvitaan voimia,on sitrusöljyt (sitruuna,appelsiini) hyviä.
Tässä linkkejä nettikauppaan,josta saa noita edullisesti.Koodilla ZIV601 saat alennusta.

Check out this product I found on iHerb.com.
Now Foods, Essential Oils, Lavender, 1 fl oz (30 ml)

http://www.iherb.com/prod/37823?code=ZIV601

Now Foods, Essential Oils, Lemon, 1 fl oz (30 ml)

http://www.iherb.com/prod/928?code=ZIV601

Now Foods, Essential Oils, Orange, 1 fl oz (30 ml)

http://www.iherb.com/prod/953?code=ZIV601

Wildis, eteeriset öljyt nimenomaan on niitä luonnon omia ja puhtaita. Tosi montaa niistä ei suositella raskaana, vaikka en uskokaan, että pieni määrä hyvin harvoin mitään vaikuttaisi. Pitääkin tutkia tuo synnytysjuttu, normaalisti kun käytän eteerisiä öljyjä tosi paljon fiilistelyyn ja pieniin vaivoihin.

Kauhea matkakuume. Onko jollain virallista tietoa / linkkiä, että miltä kaikilta taudeilta pieni vauva saa vastustuskyvyn äidinmaidosta? Mietin siis näitä kurkkumätiä, hepatiitteja, tuhkarokkoja yms. mihin itsellä on rokotus.

Takaisin