Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea Tatalle! :Heartpink

Tsemppiä suvituulia!

Mulla illalla tuntui että jotain pientä ois lirahtanu mutta ehkä se ei kuitenkaan ollut lapsivettä. Tein paperitempun mutta jäi kertalirahdukseksi.

Tänään 35! :wav

Ihan hullulta tuntuu kun olin niin asennoitunut siihen että tämäkin syntyisi luikahduksella liian aikaisin.

Yö oli mullakin hankala, jotenkin korvensi koko ajan tai pötkö painoi masussa. Lopulta tein tyynuviritelmän ja lopulta heräsin paniikissa kun olin nukahtanut selälleni. Jostain muistin että vauvan verenkierto jne heikkenee jos äiti on selällään. Pitäiskö olla huolissaan? Yhtään en tiedä kauan olin selälläni..

Onnea Tata vauvasta <3

Nannuska, kyllä mäkin joskus havahdun öisin siihen että nukun selälläni. Enpä usko että kovin vaarallista on jos itelle ei tule huono olo. Se huono olohan viestii just siitä, että vauva painaa isoja suonia. Mutta ei mulle aina tule huono olo, johtusko siitä että vauva on silloin just sellasessa asennossa ettei suonet ole painuksissa. Pitkä selitys, mutta näin mä luulisin tän homman menevän...

5.12 päästään alkaa muuttaan! En malttais odottaa:) Nää odotuspäivätkin menee varmaan nopeasti kun pakkailee näitä tavaroita...

Me lähetään tutustumaan palolaitokselle, hauskaa päivää kaikille!

Mä kysyin Nannuska just viime viikolla neuvolassa, et haittaako se ku suositellaan et nukutaan vas.kyljellä, mut mä nukun paremmin oikeella... ni sano et jos kumminkaan ei koko yötä silleen nuku ni ei pitäs olla haittaa ja Inaki mulla liikkuu myös silloin ihan reilusti...
Täällä edelleen kauheet sukkapuikkokivut ku yhtään seisoo, ja kävely on menny tosiaan vanhusten tasolle... töpöttelyks... sohvallaki ku istuu ni sit ottaa issiakseen... viel reilu viikko ni sais syntyy sit, ens viikko jo pelottaa ku mies iltavuorossa et millanen meno täällä iltaisin on... Koira siirrettiin nukkuu nyt erihuoneeseen et jos vauva sattuuki syntyy ni ei enää nuku meidän huoneessa ja hyvinhän tuo yö meni, et koiraki nukkui, herätti kyl vinkumalla 7 aikoihin päästäkseen ulos ja jatko omalla paikallla unta... 8 oon sit taas noussu ku nuorin herää sillo... aattelin tuohon issias kipuun ottaa kyl panadolin et jos auttas, taitaa olla toinen tabu tälle raskautta et vähän oon kyl joutunu ottaa..

Nannuska, ei vauvalla pitäisi olla hätää. Sulle tulee itelle huono olo ensin, niin että on pakko kääntää kylkeä. Don't worry!

Täälläkin noita merkkejä tosi paljon et ois synnytys lähellä! huomenna lähtee viikko 36 ja en enää millään jaksais odottaa :3 eilenkin käytiin synnärillä ku luulin et lapsivettä olis lirautellu mut ei sit vissiin kuiteskaan ollu.. käyrällä alko supistukset mitkä kesti sit koko päivän ja yöllä oli ihan sika huono olo. Ei mikään asento ollu hyvä ja oli tosi tukala olo ku kauhee paine lantiossa. Saas nähä koska päättää tulla muailmoon tua tytön tyllerö :3

Isot onnittelut tatalle ! <3 ja koko perheelle ! :) oon ollut aika hiljainen viime aikaan kun ei oo kauheesti ollut omissa oloissa kertomista.. Oon kuitenki koko ajan lukenut mitä täällä tapahtuu! :D eilen mies tsiigaili miun pepaa et näkyyks mitää viivoja, ei kuulemma :D ja viikotkin viel nii pienet :D täällä ollut vaivana kauhiat liitoskivut... Housujakaan saa itse jalkaan saatikka kenkiä. Ainiin ja Mukkikselle isot onnittelut asunnosta !! Kuulostaa tosi hyvältä :) meidänkin pitäisi ehkä päästä halvenpaan mutta ei miusta enään ole muuttamaan näine oloineni. :( en oo vielkään pessy yhtään vauvakampetta enkä oikein tehny mitään asian eteen kun uskon vahvasti että mennään tammikuule jonkun matkaa :) vaivaa itseä kun sillon reilu sitten vauvan painoarvio oli vain 1790g ja viikkoja oli silloin 33+3 ja vauva vastasi 32+0 että onko se pieni kasvanut nyt ollenkaan siellä :( seuraava ultra ois 2.12. :p onneks ei enää kauhean pitkä aika ! :)

Täällä alkoi hirveät supistelut, en oo kellottanu mutta voi hemmetti sentään. Ja vaan sen takia että rupesin siivoamaan. Kumartelu ja imurointi ei näköjään sopinut sitten yhtään.
Nää tulee nyt silleen että alavatsa on ku puukon alla ja vaikea erottaa milloin alkaa ja loppuu, voiko tää olla joku liitoskipu? Tai voiko supistus jäädä päälle?
Kaiken huippu mulla on kurniva nälkä! Eikä mies oo kotona. Eikä oo talvirenkaita autossa. Ja tyttö on flunssassa. Aaargh!

Voimia nannuska! Toibottavasti tyttö paranee pian! Ja sun olot myös!

Täällä järkky puristus keskivartalossa, vähän niinkuin närästäis mutta ei kuitenkaan... Mitä lie? Ja täällä kans sukkapuikot heiluu vaikka sohvalla istuisi... Vois kyllä muksu kohta plopsahtaa pois tuolta!

Isot onnittelut Tatan perheelle!

Tuleeko muille kovia lonkkakipuja makoillessa? Mietin onko tavallista raskaudessa että lonkkasäryt vaivaa sängyllä levätessä vai johtuuko siitä että aikanaan lonkka murtunut ja lähtenyt nyt taas oireilemaan kuten edellisraskauden lopullakin?

Okei hyvä tietää ettei ihan outo vaiva,itsellä saattanut mennä nyt yöt niin että yhdellä kyljellä muutaman minuutin ja sitten äheltäen vaihtanut toiselle kyljelle kun selällään makoilukaan ei suju. Alkuraskaudessa halusivat sairaalassa välttämättä magneettikuvatakin lonkkaseudun mutta silloin kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa

Vihdoinkin helpotti!

Aina säikäyttää tollaset olot.

Kyfi mullakin lonkat oireilee noin jos makaa, ja nyt on alkanut oireilla selkäkin. Kai se on vaan että kroppa on aika koetuksella raskausaikana.
Inhottaa vaan kun olis niin paljon tekemistä ja laittamista mutta ei enää kykene.

Mulla oli koko yö ihan tuskaa ku tuntu siltä että vauva ois tulossa nyrkit edellä musta ulos, ja perskule se kipu säteili kaikkialle! Nyt aamulla iha hyvä fiilis taas :D

Hei muuten, eikös joku sanonu tehneensä semmotteen joulukuisten synnytyskertomus palstan tänne jonnekin? :) onkoha kukaa kirjotellu siihe vielä mitään, ois kiva päästä lueskelee

Ei taida olla kuin toi kuoriutuneet tontut:) voihan sitä sinnekin rustaa vai olisko erillinen osio parempi?

Oisko erillinen osio parempi? Saisi käydä kertoon, vaikka aiemmista synnytyksistäkin, jos joku haluaa ja jaksaa? :) Mäkin lueskelisin mielelläni :happy:

On tuolla toi Air:in tekemä synnytyskertomukset joulukuisista.

Mulla tulee myös lonkat makoillessa kipeeks, ja monesti vielä se lonkka jonka päällä en edes makaa.

Mulla särkee kans yleensä tota oikeeta lonkkaa, jos makaan pitempään sen päällä.. Just viime yönä olin kai jokusen tunnin nukkunu oikeella kyljellä, ja jossain kohtaa heräsinkin kovaan lonkkasärkyyn.
Mä en jaksa kauheesti noteerata noita kaikkia kolotuksia ja muita vaivoja, että mikä nyt vois viitata tulevaan synnytykseen. Otan sitte vasta tosissani, kun supistaa säännöllisesti tai jos vedet menee. Muuten annankin olla :D

Takaisin