Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eli pukamienkaan kanssa ei tarvi olla yksin, ei ole vaivaa jota täältä ei löytäs :joyful:

No ei vaan, jännä miten kroppa saa olla koetuksella raskausaikana.

Äippä, jos sulla on puolukoita pakkasessa niin kokeile niitä siihen kovaan mahaan. En tosiaankaan tiedä tekeekö ne muille mitään mut mulla kyllä suoli tyhjeni kun söin pakkasesta kokonaisia puolukoita puuron kanssa puol desiä joka päivä. Siis senkin huomasin vahingossa kun rupesin tiiraamaan mikä ruokavaliossa on muuttunu kun täysummetuksesta vaihtu niin mukavan pehmeään vatsaan, ei kuitenkaan mulla menny ripuliks eikä mahaan satu.

Minä juon duphalacia sillon tällön ummetukseen, mut se maistuu niin sokerilitkulle että meinaa joka kerta yrjö lentää ku otan sitä :D Sit sieltä vuodeosastolta sain pegorionia. Ne ei oo minkään makusta, no ehkä vähän maistuu kukkamullalle mutta aika lievästi. Ja toimii paremmin, on vaan hirmu kalliita joten tuolla duphalacilla mennään.

Joo o... Säännölliset supistelut loppu ja kipuilu hellitti, mutta edelleen pistää herkästi supistaen ja kyllä tuo maha vähän hellältä tuntuu edelleen... Vauvan liikkeet tuntui aikaisemmin aikas kipeiltä, kun niin kovasti pönki. En nyt soitellut uudelleen polille, kun levossa ei niinkään supistele. Kyllä siltikin kismittää, että pitikin niin kovakouraisesti siellä neuvolassa mahaa tutkia! Ens kerralla (jos sellainen vielä kahden viikon päästä tulee) kyllä kerron, mitä painelu sai aikaan... Jos vaikka ei sitten seuraavalla kerralla kokisi niin suurta tarvetta sille tunnustelulle...

Air hyvä että supistelut helpotti :)

Mulla oli viime neuvolassa harjoittelija mukana ja hän paineli mahaa kovakouraisesti, kun yritti päätä tunnustella. Huomas kyllä että tuntui epämiellyttävälle ja otti varovaisemmat otteet.

Ei auta vaikka värkeissä vihloo. Oltiin miehen kanssa kävelyllä ja alko loppumatkasta sattumaan ihan hemmetisti alapäähän. Mies tuuppi lisää vauhtia ja minä vikisin menemään :D nyt ei tunnu enää missään... Että näin tehokasta se sattuminen on... Persviivaa en oo kyllä käyny ettimässä... Enkä ajatellu pyytää miestäkään kattomaan. Se hullu vielä kattois :D

Äippäx3, mulla kans aikamoiset vihlonnat! Meinas kusi päästä kun tuossa tuli yks ihan jäätävä suklapuikkokipu kävellessä saunan jälkeen! Perseeseen en oo kattonu :D

Mulla on ollu koko loppuraskauden suolisto ihan ylitoimiva että on pariinki kertaan jo toivonu sitä ummetusta, vaikka ei sekää kivaa oo. Ei tarvi ainakaa alkaa peräruiskeita ennen H hetkee ottamaan ku kaikki tulee ulos jo ihan omasta takaa :D

Huh huh, kun oli jännä renkaiden vaihto reissu :wideyed: Näkyvyys tosi huono ja motarillakin ajettiin 60 vauhtia ja sieltä noustessa rampille ei meinannut auto pysähtyä edes ylämäkee eikä kaukana ollut, että ois sillan kaiteeseen nokka kolahtunut.. Hiljaisella vauhdilla mut kuitenkin. Ensi talvena paljon aiemmin vaihtoon!

Täällä jatkuu edelleen purppuraviivojen mietinnät :grin

Synnytysvalmennuksessa kun oltiin, ni kätilö sano ettei suosittele peräruiskeen käyttöä. Sillon kuulemma todennäkösemmin tulee löysää tavaraa suolesta koko synnytyksen kun taas ilman sen käyttöä tavara tulee kerralla ja loppuaika menee siistimmissä merkeissä.

En ole synnytyksessä tarvinnut peräruiskeita, luonto on hoitanut tyhjennyksen sitten synnytyksen käynnistyttyä. Tällä hetkellä on niin paha ummetus, että meilkein toivoisi jo senkin takia synnytyksen käynnistyvän. Tosin mitään purppuraviivaa ei näkynyt ( tämänkin hullun oli pakko käydä kurkkimassa), niin ei taida vielä olla toivoakaan synnytyksen käynnistymisestä.

Kävin sitten minäkin peilaamassa.. Ja whaaat se viiva ulottu 3cm vaon yläpuolelle. Onko se jo paljon? :O

Mites muuten teillä muilla tuo streptokokki näyte hoidettu, tai siis ovatko sen näytteen tehneet lääkärissä/hoitajalla vai jouduitteko tekeen itte koton? Itteeni hiukan kummastutti kun neuvolasta antoivat tikut ja putkilot mukaa ja sanoi et tee koton :D pikkasenko oli hankalaa taittua kaksinkerroin ottamaan näyte tuolta alapäästä kaikkine mahoineni :D toivottavasti testi yhtä luotettava, teki sen kotona tai lääkärissä.. Kun kumminkin tärkeästä jutusta kyse. Mites teillä?

Meillä se otetaan rv 37 neuvolassa taikka mun tapauksessa polilla kun se korvaa tuon lääkäri käynnin. Aika hupsua, että sen joutuu ite ottaa.

Mulla se streptonäyte otettiin fimlabin labrassa. Ja kieltämättä teki vähän häijyä, kun se näytteenottaja survas sen pumpulipuikon tonne kakkosreikään. :(

Meillä strepto otetaa suoraa sielä synnärillä vasta. Eikö se näyte oo kelvollinen vaan kahden viikon ajan ja senjälkeen pitäis ottaa taas uudestaan? Ainakin neuvolassa kerrottiin että sentakia ottavat heti ensimmäisenä sen sielä sairaalassa

Mulla otti lääkäri äippäpolilla käydessä ton streptonäytteen ja tuskin huomasin ees mitään ku se vaan pyyhkäs pumpulipuikolla tuolta alakerrasta o.O Ihmettelin vähä itekseni, et tommonenko se ny vaan oli...

Mulle ei oo puhuttu mitään kauanko ne testitulokset on voimassa, mutta kuopuksen kohdalla tehtiin samanlailla kun nytkin, eikä jouduttu ottaan uusia näytteitä.

Takaisin