Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä käyty aamusta neuvolassa. Rv 37+2.
Kaikki mittaukset sun muut oli hyvät, paino oli laskenu 200g viime viikosta.
Sf-mitta 31cm, kuten viime viikollakin. Vauvan sykkeet +145. Tarjonnasta terkkari ei saanut mitään tolkkua, kun vauva liikkui ihan hulluna, joten passitti sitten parin tunnin varotusajalla ultraan. Raivotarjonnassa oli, ja pää todella alhaalla.
Ens viikolla seuraava käynti.

Kävin myös otattamassa streptokokkinäytteen labrassa, eipä ollut mukava kokemus.. :s

Itte onneksi välttyny tuolta streptonäytteeltä, tosin ei tuo pissitulehdus ny mikään autuas tapa oo saada selville se.

Ittellä on pitäny kattoo sitä purppuraviivaa mutta en oo koskaan muistanu :D

Tääll o selkä kipiä ja juilii nii menkkamaisesti ja supistuksissa on voimaa jo että alkaa puhalluttaakin. Mutta niitä tulee harvakseltaan silloin tällöin. Kohdunsuu juilinu "mukavasti". Päätä on kyll vauva mutjuttanu ku painetta ollu ny vähän väliä ja varsinki yöllä runnoi sit ku ois pitäny nukkua.

Täällä myös naurettu noille purppurapyllistellyille ja 4 vuotias jo kysyki et mikä äitii naurattaa... tänään täällä sit tämmönen päivä et ei mitään järkee kyl ollu edes sängystä nousta, mutta ku oli pakko... vähäset flunssan oireet ja joka paikkaa kolottaa ja väsyttää... pakko oli kumminki tehä aamupuurot/pukee lapset/ruoka, mutta sekin mentiin tänään helpoimman kautta lohkopottui ja paneroitui kalaleikkeitä vaan uuniin... eilen vissiin tuli taas tehtyy liikaa...taidan itekki tiirata illalla et näkyykö purppuraviivaa :D

Me käytiin hakeen subit tänää! Nam. Ja siitä suoraa päikkäreille :D unessa mulla oli ihan järkyttävät menkkajomotukset ja heräsin siihen että mulla oli oikeesti.
Meillä mies ei vänkässy kertaakaan vastaan kun käskin ettiä purppuraa viivaa mun perseestä :D

Munkin mies on sellanen kiltti että varmasti kattos vaikka minkä väriset viivat mut mulla ku on toi hitsin pukamaongelma niin en kehtaa edes mainita mistään purppuraviivoista. Jännä että ne pukamat tuli vaikka vatsa toimii oikein pehmeesti :/

Olkoot, mua ei enään yllätä mitkään raskausvaivat. Niitä kun tuntuu olevan joka lähtöön :D

Mä luulen kanssa, ettei tarttis pyytää... Maininta moisesta saattaisi riittää ;)

Joo en mäkään T_87 aio liiemmin asiasta miehelle puhua, ettei liikaa rupea kiinnostamaan... Mulla ainakin nimenomaan vauvan pään painaminen tuonne alas näkyy ja tuntuu...

Noi pukamat voi olla kyl herkässä. Itekki tässä oottelen, et millon ne tulee. Jotenki ihme, ettei vielä oo tullu vaikka ummettaa ihan kivasti.
Ja nyt ku tuli ummetuksesta puhe, kun menette synnyttää ja jos suoli ei tyhjene, niin meinasitteko pyytää jotain piikkiä pyllyyn jolla suoli tyhjenee?
Ite meinasin kyllä vaikka aika hyvinhän tuo suoli on suppareiden välillä tyhjentyny. Kätilötki sano, että normaalisti se tyhjentyyki itestään.

Wildis, piikkiä? Meinaatko peräruisketta kenties? :D minä ainakin laitan sen ruiskeen, varmuuden vuoksi. Vaikka kyllähän aika useilla silti siinä itse tohinassa ulostetta tulee.

Mullahan ei pukamia ollu riesana, kun vasta esikoisen syntymän jälkeen. Ponnistusvaihe kesti vähän vajaan tunnin, joten siinähän ne samperin rypäleet tonne hanuriin tuli.. :( sen jälkeen ne onkin vaivannu enemmän tai vähemmän, vatsan toiminnasta riippuen.
Ne onkin yks semmonen vaiva, joista odottajat ei mielellään puhu. Ja niitä voi kyllä herkästi tulla, kun kasvava kohtu alkaa painaa noita mitälie laskimoita lantiopohjassa.

Ja vielä peräruiskeesta.. Semmosen voi itse pyytää, tai kätilöt sitä myös saattavat tarjota synnytysvastaanotossa. Riippuu tietty vissiin vähän kuinka paljon kohdunsuu on auki, että voiko sen vielä antaa.
Ja mulle joku neuvolantäti joskus vinkkas, että apteekistakin sais jotain itselaitettavia peräruiskeita..

Mikrolax peräruiske on apteekissa myytävä valmiste, voi käyttää raskauden aikana :)

No joo mun kaveri oli saanu jonkun piikin. Tiiä mikä se sitte ollu, mut suolen tyhjennykseen oli tarkotettu. :D
Joo ja toilax on toinen mitä voi käyttää. :)

Mullakin pukamat, mut ei kyllä ummetusta, vaan maha ennemminkin vähän löysällä kokoajan. Aiemmissa raskauksissa ei oo tullut pukamia missään vaiheessa.
Mä sain ekassa raskaudessa peräruiskeen, kun menin synnärille, muuten ei oo keretty.

Takaisin