Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T_87 pukamia varmasti ovat. Kannattaa huolehtia, ettei maha oo kovalla. Mä ite syön levolac valmistetta, joka auttaa pitään mahan tarpeeksi pehmeenä. Olis hyvä ettei ne kipeydy (se on meinaan kamalaa) sitten on niitä voiteita, mitä saa apteekista. Mulla on aina helpottanut synnytyksen jälkeen nuo vaivat.

Täällä oli kohdunsuu kiinni ja vieläkin 3cm, pehmeä kylläkin, mutta ihan hyvä juttu. Nyt ei tarvi pelätä, että syntyis ihan pian, ja toivoisin että saatas muutettuakin ennen vauvan syntymää...

Timbe, se kokeili miten vauva siellä makoilee, vaikka osasin kyllä sanoa että potkut ja pyllyn muljuamiset tuntuu ylhäällä ja tosiaan ne maanantaina sen myös ultraa. Ja alkuun kun tuli heti se supistus, niin eihän se pystynyt mitään vauvan osia tunnustelemaan. Enkä mäkään heti tajunnut, että supistaa, vasta sitten ku se tuntu jo tosi epämiellyttävältä se painelu. Ja sitten hetken päästä se paineli uudestaan, kun supistus oli menny ohi...

Niin mäki luulin, että se sillä sit lopettikin, mutta jatkokin sitten hetken päästä uudestaan... Enkä sit tietty kehdannut alkaa vastaankaan sanomaan.

Toivottavasti ehditte Mukkis muuttaan ennen vauvan syntymää :) Meillä tulee ensviikolla esittely tähän kämppään ja joudutaan sitten ilmeisesti maaliskuussa muuttaan pois. Vähän jännittää jos tuleekin vauva tässä viikon sisään, sit ei kiinnostais kyllä päästää ketään tänne katteleen paikkoja.

Täälläkin oli tänään neuvola. Kaikki kunnossa ja sain kaks seuraavaa aikaakin valmiiks. Toka on 40+2 kun kuulemma todennäköistä että menee yli lasketun (koska on esikoinen). Mun puolesta sais kyllä tulla jo :P

Wild hyvin toi viiva näkyy kun vähän vaan peilin kautta tihrustaa, tulee ihan tohon ylös:)

T87 se on pysynyt samana :(

On ollut puhetta porukoiden kanssa jos tytöt menee su-pe mummolaan hoitoon niin saa itse rentoutua ja jos siten vaikka käynnistys synnytys kunnolla kun ei tarvii stressata/touhuta mitään... Ja jos ei käynnisty niin on ainakin saanut levättyä:) ja saahan tytöt nopeasti takas kotiin kun koti-ikävä iskee äitille...

Tänään pitäis tulla ystäväperhe kylään tossa ilta päivällä, ainut kun ei oikein jaksaisi mitään ylimääräisiä touhuja/muita ihmisiä, noh saavatpahan lapset seuraa ja itse kans:)

Täällä on kans todella antisosiaalinen olo vieraitten kohdalla. On jotenkin niin yksityistä aikaa omasta mielestä tää loppuraskaus. En todellakaan haluais ketää ylimäärästä ihmetteleen esim. kun mulla menee lapsivedet tms.

Käydää pikkumiehen kanssa kaupassa ostamassa piparkakku värmeet. Nammm ja glögiä on pakko saada :P

Täälläkin sataa lunta! :Heartred Ihanaa! Ei olla vaan vielä käyty vaihtaa renkaita, kun oli tarkoitus tehdä se tänään. :eek: Talvirenkaat on vielä tuolla mökillä, minne on matkaa noin 20km..

Helpottihan ne menkkakivut vihdoinkin vähän ja enkä pistäis pahakseni, jos ne paikkoja availisi, kun parin päivän päästä on jo täysaikasuus. Mullakin on Biara varattuna neuvolakäynti jo valmiiksi 2pvää lasketunajan jälkeen, mutta toivottavasti sen saisi peruuttaa :grin

Mietin muuten sellasta, että jos mennäänkin yliajalle ja reippaasti niin se menis sit tonne joulun välipäiville. Tekeekö ne sairaalassa käynnistyksiä mielellään joulunpyhien aikaan? Vai enemmin ennen tai jälkeen?

Vitsi kai se on itekin kohta käytävä pyllistelee peilin edessä :D Toivottavasti löytyy jonkunlainen viiva multakin!
Iiiiiiik meinasin just kirjoittaa ettei täälläkään näy vielä lunta mut sitten tajusin raottaa verhoja ja siellä just sataa lunta!!! Ihanaa ❤️ Mikä ihana valo sieltä heti heijastuu ihan erilailla! Tänään poksuu rv 39+0 niin olis vauvankin hyvä tulla ensilumen aikaan ;)
Kylläpä oli Air4m inhottavaa että noin piti painella vaikka supistelemaankin alkoi :o Mikähän järki siinä oli kun kuitenkin äippäpoli käyntikin tiedossa..

Täällä oli tänään äitipoli. Oli pikkunen kasvanut,mutta lääkäri sanoi,että pieni on.. Sain sitten varuilta kortisonipiikin ja huomenna aamusta uuden,jos sattuu että sintti tulee maailmaan aikaisemmin.
Kaikki muut oli niin kuin pitikin <3
Painoarvio pienellä on nyt 1860g ja sain kaks ihanaa kuvaa pulloposkestani <3

Pitäis varmaan varuilta ruveta sairaalakassia miettimään ja pesemään sintin vaatteita..

Täälläkin mahdollisesti lähtenyt nyt sitten limatulppa jo tulemaan. Pyyhkiessä tuli paperiin sellasta kellervää, geelimäistä paksua mössöä jonkin verran. Ei aikaisemmin oo ollu tollasta. Painattaa taas välillä niin mahdottomasti tuonne alas tää epeli.. :S

Suvituulia hienoa että pieni kasvanut ja voi hyvin:)

Lilith jospa sullakin alkais kohta viiva näkymään;)

Täällä sade päivän iloksi keitetty ihana borssi keittoa ja ruisleipä uunissa namsk :P

Takaisin