Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tais vaihto olla just ponnistusvaiheessa, mut ihana harjottelija pysy vieressä loppuun asti, vaikka muut lähti ❤ Ja olis tullu osastolleki kattoo, mut oltiin jo kotiuduttu. Oli niin ihana, et käytiin häntä moikkaamassa, ku oli seuraavaksi töissä ja vietiin pieni kiitos :)

Mä melkein väittäisin, ettei sitä kiinnittymistä tunne. Ainakaan siis ite en oo semmosia ikinä tuntenu..

Ja tosta alastomuudesta ja kätilöopiskelijoista..
En mä sitä miellyttävänä koe, että siä synnytyksen aikana yks jos toinenkin toljottaa sinne haaraväliin, mutta minkäs teet kun se vauva on syntymässä. Ei sitä sillon tuu mietittyä, että onko se oma toosa minkä näkönen ja meneekö ulosteet pitkin synnytyssänkyä, mutta näin etukäteen ja jälkeenpäin sitä jonkun verran kyllä miettii..
Ja tosiaan, meillä ollu molemmissa synnytyksissä kätilöopiskelija mukana, ja oon ollu tyytyväinen kumpaankin kertaan. Ne kun ei lähde sieltä synnytyssalista harhailemaan toisten synnyttäjien luo, vaan on kokoajan siellä salissa valmiudessa. Niillä varsinaisilla kätilöillä kun on muitakin synnyttäviä äitejä hoidettavana samaan aikaan..
Joten tod.näkösesti päästetään tälläkin kertaa opiskelija osallistuun synnytykseen :)

Meillä neuvolassa ainakin sanottiin, ettei sinne tule mitään joukkoa opiskelijoita, vaan yksi, joka voi olla sitten koko synnytyksen yhden henkilön luona. En näe mitään ongelmaa siinä, että salissa olisi myös harjoittelija, vaan pidän sitä hyvänä asiana. Tekemällähän sitä oppii. :)

Mukkis toivottavasti saisitte sen asunnon!!
Onnea Metsäläinen kotiutumisesta ja voimia vauva-arkeen pojan kanssa <3

Vähän jännittää tuleva yö, vaikka pahoin pelkään että jäi yhdeksi kokemukseksi nuo yölliset supistukset.

Vähän samat ajatukset tuosta kiinnittymisen tuntemisesta kuin Lilminnilläkin. Enkä ole aiemmin kuullut kenenkään tuntevan sitä..

Mullaki siis ekassa ja kolmannessa synnytyksessä oli opiskelija ja parempi niin ku kätilöt oli vähän ns.töykeitä... ja tosiaan juoksevat usean synnyttäjän luona, mut opiskelija huolehti kyl tosi hyvin ja oliki melkein koko ajan läsnä...

Eikai noista menkkakivuista tartte olla huolissaan? Vaikka ne ois aika jatkuvia ja säteilee selkään tai jalkoihin. Eilisen neuvolakäynnin jälkeen vaan pahentuneet. Välillä oli vähän helpompi olla, mutta nyt taas palanneet.

Hansu mulla ne avaa paikkoja... Mut tosiaan ei sitä kaikille tee!

Kamala kakka hätä mutta kun menee kakalle niin ei tuu mitään... Taitaa pieni painaa todella alhaalla :/

Meillä olis huomenna miehen työpaikan pikkujoulut, joita oon kovasti odottanut ihan sen takia, että pääsee syömään! :D Mutta nyt illan mittaan on alkanut menkkamaiset jomotukset ja oudot tuntemukset tuol alhaalla. Ei mitenkään kipeitä ole kuitenkaan. Pitääköhän tässä pikkujoulujen sijaan lähtee synnyttämään :D

Kiitos ihanat tsempeistä, ne autto, sillä me SAATIIN se asunto! Jee! Ihan epätodellista, kun vasta n.17 aikaan alettiin puhua miehen kans , että laitetaanko viestiä ja nyt se on meidän. Huomiset katsojat he peruu. Tilaa siellä on puolet enemmän kuin nykyisessä ja päästään muuttaan jo ennen joulua. Hiukan vaan jännittää, miten kaikki tässä menee ja koska vauva päättää tulla yms.... No kaikki kyllä järjestyy. :) Vaikka supistelee nyt inhottavasti, niin mieli on niiin hyvä :)

Onnea Henriikka ihanista pikkupojista <3

Joku kysy, että tunteeko sen pään kiinnittymisen, niin en mä ainakaan. Laskeutumisen kyllä usein huomaa.

Ja opiskelijoista sen verran, että aina annan opiskelijoiden olla mukana ja tehdä niin paljon kuin mahdollista, itse kun olen sairaanhoitajaopiskelija ollut, niin tiedän kuinka se on tärkeää oppimisen kannalta!

Huomenna aamusta ilmeisesti viimeinen lääkärineuvola, jännittää kyllä mikä tilanne on tuolla alakerrassa... Ja mun porukat tulee Etelä-Suomesta tänne mun avuks ja ovat sitten jouluun asti... Hiukan hirvittää, miten niin pitkän ajan jaksaa asustella yhdessä, mutta parempi sekin kun pelätä täällä yksin, mies kun lähtee huomenna melkein pariks viikoks työmatkalle...

Jestas kun oon onnellinen tosta kämpästä:) :)

Jes mukkis, onnea! :)

Vessassa käydessä oli pakko sit tirkistellä persausta ja pakaroiden välistä nousi niin kirkas purppuraviiva! Joko joskus puhu siitä että onko kellään ollut/näkynyt viivaa pepussa ja nyt se on sit bongattu :O onko muilla kokemusta asiasta että merkkaako että lähtö kuin lähellä?

Täytyy kattoo helpottaako yön aikana ollenkaan, ku otin panadolin. Soittelen aamusta neuvolaan, jos siltä tuntuu. Mutta toisaalta ei kai sillä oo tässä vaiheessa haittaakaan, vaikka aukaisikin paikkoja? Viime neuvolalääkäristäkin jäi epäselvä fiilis, kun vauvan pää oli kohdunsuun edessä niin ei osannut sanoa tilannetta.

Onnea uuteen asuntoon mukkis! :happy:

Onnea Mukkis! Ootte kyllä niin ansainnu sen kämpän!!

Eikös sen viivan pitäisi, Äippä, ennakoida synnytystä? Hurjaa!

Jes aivan mahtavaa Mukkis!! :) Onnea!! Nyt pääsette meluhaitoistakin!

Hui hurjaa Äippä!! :o Eikös se ollut niin että sen viivan pituudesta pystyi päätellä paljon kohdunsuu on auki! Saat varmaan alkaa ihan tosissaan jo jännää milloin pieni lähtee tulemaan! :)

minä siitä Äippä kysäsin sillon täällä, huiiii, kyllä nyt taitaa olla tosi kyseessä sulla!!! Jännitävät ajat!!

Mukkis onnea, tipahti varmasti niin iso kivi sydämeltä, kun ei tarvi enää ressata niistä öisistä äänistä ja meluista!!

Biara, mulla alkanu joku pari viikkoa sitten kauhee pistävä kipu sillon tällön toises nännis, oon koittanu painella ja hieroa, muttei se oikee auta ja mee ohi ku ajan kanssa :/

Täällä valvottu jo pari tuntia kaameitten menkkakipujen takia, mulla ne vissii on kans avaavia. Phuuh!

Äippä, jos millää kerkiät nii tuu hihkasee jos tulee lähtö!!

Takaisin