Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Metsäläinen kotiin lähdöstä :joyful: pieni on tainut kasvaa hyvin?

Ei muakaan toi alastomuus jännitä tai mietity. Hypin kotonakin usein puolialasti. Mutta silti en välttämättä haluisi opiskelijoita mukaan, vaikka taysissa on kuulemma max. 1 opiskelija per synnytys. Meillä noita tietoja ja toiveita täyteltiin sinne ipana nettikantaan noin puolessa välissä, mutta en kovin hyvin osannut silloin mitään vastailla niihin kysymyksiin. Luotan jotenkin, että kaikki menee omalla painollaan kuhan sairaalaan asti pääsee :grin Miehellekin yrittänyt kertoa toiveistani nyt etukäteen, mutta en tiedä osaako sanoa ja muistaako sit siinä vaiheessa.

Mulla on ollu ekassa ja kolmannessa opiskelijoita mukana synnytyksessä, ku oys:han on opetussairaala... Mun mielestä on vaan ihan hyvä et nekin pääsee opettelee asioita ihan käytännössä, ei ois kiva jos sattus olee ekaa kertaa vuorossa vaik kätilö joka ei oo koskaan ollu samassa tilanteessa luonnossa... Tai vaik lääkäri... Siinähän ne samalla opiskelee ihan oikeita hommia... MUT tää on mun mielipide.... Ja onneks meitä vielä on jotka sinne antaa niiden tulla :) mun äitillä oli aina omalääkäri synnytyksissä mukana, mut sekinhän maksaa ihan sikana ja kävi eripaikassa ultrassaki kuin normaalisti niiden sairaanhoitopiirissä...

Mulla oli kans loppuvaiheen kätilöopiskelija ja oli ihan huippu! Hoisi koko synnytyksen, vaan ponnistusvaiheen oli kakkoskätilön roolissa. En muita kätilöitä oikee nähnykää. Ja kun hän oli vain mun, ni sain kaiken huomion ja hyvän seurannan ;) Mut ei multa kyl ees kysytty, et saako olla mukana... Enkä mäkää ehkä mitää laumaa siihen haluis vierestä seuraamaan...

Siitä vauvan pään kiinnittymisestä... Tunteeko sen hetken kun se kiinnittyy tuonne alas? Mulla tuntu äsken ihan kauhee möryäminen alamassulla ja tuntu että pikkunen pökkis päätä eteenpäin. Kipujaki oli aika valtavia, sellasia vihlovia alamassulla. Ja nyt ku kävelee, niin en oo varma tuntuuko tuolla se kookos.. Ainaki ku vähän kyyristyy vaikka kurottamaan jotain, niin tuntuu että maha tulee vastaan tuohon reisille..

Metsäläinen, ihan huippua. Onnittelut kotiin pääsyn johdosta.

Eilen pääsin valittamasta etten saa mitään aikaseks ja tänään oon jynssänny sohvan, matot ja hulluna hääränny. Joka kerta ku tänne pääsee purkautuu ihan urakalla (mulla se on nähtävästi kerta/viikko) niin asia kääntyy toisinpäin :D

Ja nyt vaan viikonloppua odottamaan kun pitäs vihdoin tulla sitä lunta.

Jospa ne opiskelijat olis joulunpyhiä viettämässä, niin niitä ei niin tuolloin joulukuussa oliskaan:) Mulle on kyllä ok, jos siellä joku on asiansa osaavan vanhemman kätilön/lääkärin apuna, mutta ei mitään laumaa myöskään tänne kiitos.

Onnittelut Metsäläiselle kotiutumisesta!

Onnea Henriikka ja metsäläinen kivaa että pääsette jo kotiin ja imetyskin alkanut hyvin :)

Tayssissa tosiaan max. yks opiskelija, ellei sitten vuoro vaihdu kesken synnytyksen. Mun mielestä ihan ok, jos olis mukana synnytyksessä. Kätilöillä kuitenkin kiire ja eivät ole koko aikaa mukana. Eka synnytys niin voi olla, että mulla on paljonkin kysyttävää. Ja eikö yleensä ole mahdollista saada toinen kätilökin jos ei yhtään kemiat pelaa? Luulis siis, että opiskelijastakin pääsee eroon jos oikeen tarve tulee. Ja täällä kysyvät sinne sairaalaan mennessä vielä, että saako tulla, mutta taidettiin sitä siellä ipanassakin kysyä.

Onko kellään muulla pistelyä rinnoissa? Lähinnä nännien alueella? Tuntuu tosi ilkeelle :(

Mulla oli kätilöopiskelija esikoisen synnytyksessä mukana ja hän jäi vielä loppuun saakka, vaikka työvuoro päättyi. Annoin hänestä vielä jälkikäteen positiivisen palautteen, koska hän oli kyllä oikea ihminen alalle. Jos nyt taas kysytään niin saa tulla :) Sitä työtä ei opi kuin tekemällä.

Hansu mullakin menee maha hassun näköiseksi kun supistaa, toispuoleisesti koholla :)

Mulla kätilön vaihdot sattunut ponnistus vaiheeseen ja se kätilö hoitanut synnytyksen loppuun ennen kun lähti, tarvinnut "tuntemattoman" kätilön kanssa synnyttää :) mulle osunut just ne ihanat kätilöt!

Ihana kuulla metsäläinen teistä!! <3 :) ootte ollu ihan tosi paljon mielessä! Paljon onnea kotiutumis uutisista ja mahtavaa kun imetyskin lähtenyt hyvin liikkeelle ja pieni kasvaa :)

Onnittelut metsäläinen!!!!

Mä jouduin hyppään monen sivun yli (luen ne ajatuksella myöhemmin) nyt oon niin täpinöissäni, että oli pakko tulla heti teille kertoon. Täällä kylällä tuli yks iso ja ihan hieno omakotitalo vuokralle, ja reilu tunnin päästä mennään kattomaan!! Se on ihanan rauhalliselta alueelta kuitenkin keskustan tuntumassa ja koulu on ihan lähellä!!! Oon viestitellyt toisen omistajan kanssa joka asuu muualla, ja kyllä selkeesti se ainakin on innoissaan kun ne sais hyvät vuokralaiset ja mahdollisesti voitais ostaa se myöhemmin. Niin monta pettymystä tullut viime keväästä asti tolla saralla ja tosiaan kärsitty tässä siitä bassojumputuksesta... Josko NYT olis meidän vuoro :)

Ja rv 35 poksahti :)

Tuota oon Wildis miettiny itekkin.. :D ei tullu tänään kysyttyä siltä lääkäriltä, joka mut tutki, että onko tää epeli kiinnittynyt vai ei, kun se pää kerran työntyy jo tonne värkkiin asti :D

Takaisin