Oikein paljon onnea Henriikka pienistä poikasista! <3
Meillä lähtee vauvan isä kyllä synnytykseen mukaan, en kyllä varmaan selviäiskään koko rupeamasta ilman häntä. :D Kieltäytyisin koko hommasta, jos en sais miestäni mukaan saliin. :)
Itse olen ajatellu, että jos ammeeseen on mahdollista mennä, niin ainakin avautumisvaiheessa olisin siinä. Itsellä aina ollut lämmin vesi se, mikä auttanut rentoutumaan, samoin kipuja lievittänyt.. En kyllä tiiä, uskaltaisinko ponnistusvaihetta suorittaa tuossa.

itse kun olen ensisynnyttäjä, niin vähän paha sanoo, minkälaisen asennon haluaisin. Haluaisin kuitenkin omien voimien ja tuntemusten mukaan kokeilla eri asentoja, jos löytyis joku sellanen, mikä tuntuis itsestä luonnolliselta. Lauantaina ois KYSille tarkoitus mennä synnytysvalmennukseen, niin jospa tuolta sais vähän ideoita, osais vähän täyttää toiveitakin tuonne "pikku haikaraan". :)
Muoks: tänään iski pieni paniikki, kun tajusin, että laskettuun viis viikkoo ja mulla on edelleen vauvan vaatteet pesemättä ja sairaalakassi pakkaamatta. :D Hui! Neuvolassa + lääkärillä tänään kävin ja kaikki oli ok, kohdunkaula lyhentynyt 1,5 senttiin, mutta on vielä napakka ja kiinni. Mut ei vissiin ihme, jos tuntuu että vaavi painaa alakerrassa, kun lääkäri sano, että on sen verran alhaalla, että päälaki laskeutuu lähes emättimen puoliväliin?!??!?!

Ymmärsinkö jotain väärin? :D