Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Air4m sä oot vaan niin super taitava!!!! Aivan tosi upee tuotos sulta jälleen!! :) <3

Elinatuulelle kans iso kiitos linkeistä ja vinkeistä :)

Pauliina itse asiasta kyllä siinä oli suomenkielisetkin ohjeet:) ja varmasti Philipsin sivuilta löytyis joku
PDF...

Jes mahtavaa!! :) Ja kiitos sulle kovasti avusta ja vinkistä ylipäätään, tulipahan säästettyä iso penni kun tuolta tilasi! :)

Mä niin kateellisena katselen teidän ihania itse tekemiä juttuja!! Ihan superihana toi peitto Air4m!! ❤️ Mä niin tykkäisin myös väsätä kaikkea mut en oikein tiedä mitä, tuntuu et on jo muutenkin liikaa kaikkea kun lahjaksi sain baby showereilla paljon itse tehtyjä juttuja, just virkattuja/kudottuja peittoja, sukkia.. :D Lankoja olis kyllä kaapissa lojumassa...

20151119_094254.jpg

Meille syntyi perjantai 13.11 kaksi identtistä poikaa rv 34+2. Mortti 1.6kg ja 40cm. Vertti 1.8kg ja 42cm. Pienempiä kuin babybjörn nuket :) pojat voi hyvin, keräillään painoa Jorvissa. Äiti kotiutui jo 1vrk synnytyksestä. Se oli helppoa kuin heinänteko, pojat tuli PLOP PLOP maailmaan yöllä klo 02.11 ja 02.16. :love7:love7:Heartbigred

Wildside tsemppiä kipujen kanssa, muille myös.

Air4M aivan ihana peitto :)

Mun toiveena synnyttää jakkaralla, ellei se tunnu mukavalta niin polvillaan sängynpäätyyn nojaten. Mutta katsotaan tilanne sitten siellä, mikä hyvältä tuntuu.

Mun mielestä on jotenkin törkeää määritellä saako isä olla mukana oman lapsen syntymässä... Jos isä sinne haluaa niin isä on sinne tervetullut. Vaikka minä joudun siinä sen itse homman hoitamaan niin isälle kuuluu oma lapsi siinä missä mullekin. Ajattelisin miltä munsta tuntuis miehenä jos mun rakkaani kieltäisi multa asian joka on mulle tärkeä (siis jos on). Kannattaako mielummin jutella sen miehen kanssa niistä asioista jotka ahdistaa... Vauva ei kuitenkaan ole vain äidin omaisuutta. Lapsen syntymä on isällekin iso asia eikä siitä saa mitään tolkkua jos ei ole edes paikalla. Vaikka istuis sitte hiljaa paikallaan niin oikeus mukanaoloon pitää olla!

Meile tulee tänään tämä neuvolan terveydenhoitaja tai joku tällanen tekeen kotikäynnin, ymmärsin siis että ei ole sama henkilö, joka tulee tekemään sen kotikäynnin sitten myöhemmin kun vauva on jo syntynyt. Sanoi että varaa aikaa noin puolitoista tuntia. Mitä ihmettä se tässä sen puolitoista tuntia sitten tekee? Mulla on nyt koko viime yön ollu ihan KAAMEET supistukset ja polttelut, kesti monta tuntia, ei pystyny aatteleen mitää muuta ku sitä tunnetta ja menkkakipuja. Meni sitten ohi, mutta nyt ku nous ylhä, ja vähä liikkuuki, nii alkaa taas uudestaan, ja oon nii rättipuhki poikki väsyny, nukahdin valveuneen pöntölle ku kävin pissalla !

Meilläkin kävi neuvolantäti ja perhetyöntekijä kotikäynnillä viime perjantaina. Pari tuntua istuttiin keittiön pöydän ääressä ja juteltiin niitä näitä. Tai siis jonkun rungon mukaab käytiin läpi kaikkia lapsen saamiseen liittyviä asioita. Mä stressasin sitä käyntiä valtavasti, puunasin koko talon edellisenä iltana ja sillai. Mutta ei olis ollut tarvetta stressille, ei se mikään tupatarkastus ollut. Ajattelin, että kattovat edes onko vauvalle kaikki tarvittava hommattu, mutta ei. Hyvin se menee!

Onnea Henriika pikkuisista.
Mä oon synnyttäny kaikki puol istuva/makaava asento.. Ei ne ehdottanutkaan muuta... ainaki jos saa epi/spinaalin voi olla et ei anneta nousta jakkaralle... nyt kyl jos ei mitään estttä oo ni haluun jakkaralle, vaik eihän toi ponnistus vaihe viimeksikään pitkä ollu vain 5min ja laps ulkona...
Tänään jo nyt aamusta leivottu joulutorttuja rahkavoitaikinasta ja ai että ne on hyviä :) monta on jo pitäny syyä, saa nähä jääkö niitä jouluun asti yhtään... pittää nyt useampi satsi leipooo ni ehkä riittää...

Mulla ainaki ku on matalat paineet ni saunassa jos ottaa ihan kunnon kirvelevät/ihon poltavat löylyt ni alkaa helposti pyörryttää, mut oon muutenki niin hukkapätkä et voi johtuu siitäki....

Takaisin