Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös vieläkin pää pyörryksissä, kun miulle pidettiin baby showerit!
Yhtään en osannut odottaa tällaista! Aivan ihana päivä vietetty ja herkkuja syöty! Kyllä onni on ihanat läheiset ihmiset <3
Oon niin otettu! En tykkää olla keskipisteenä,mutta kyllä oli ihana päivä!<3

Olipa mir ihana ylläri! Ja hyvää lemmenlomaa!

Äippä jos ne on nyt avautumis-jomotuksia. Jos pikkuhiljaa avautuu... Onko sulla enää lääkäriä ennen laskettua?

Ihmeen kivuton päivä ollut.. Väsyttää vaan ihan tajuttomasti... Mulle iski vaan joulustressi... Pitäisi keksiä joululahjat kaikille 4:lle kummipojalle... Lasten lahjat kyllä tilaan netistä. Hoitotaso/lipasto ja vaunut vieläkin hommaamatta... Voisko joku muu hoitaa , kiitos....

Ei mulla enää lääkäriä ole, onneksi viikot jo sitä luokkaa että saa tullakin jos tahtoo... Ihmettelin vaan näitä jomoja kun ei aikasemmin näitä ole ollut... Alan olla vähän kahden vaiheilla että jos aamulla soitellis synnärille tai maanatain neuvolaan?
Kyllä mä jo niin kypsää kauraa että vois mun puolesta vauva tulla jo...

Lilminni sinä kysyit sen kysymyksen mitä mun on pitäny kysyä jo jonkin aikaa, mutta en oo muistanu.. :) kiitos! :D

itse olin kans miettiny, että jos laitan sellasen kosteussuojan tohon lakanan alle, ihan vaan varmuuden vuoksi. Pitänee laittaa.

Kaverilla käynnistettiin istukan vajaatoiminnan takia jotain vko 39, vauva oli reilu 2kg. Ymmärtääkseni ne oli sopinu sen päivän etukäteen, eli ei jääny heti osastolle.

Mulle luvattiin pelkopolilta, et ku kunnon supparit alkaa, ni jos en enää uskalla olla kotona, ni pääsen vuodeosastolle odottelemaan. Noi synnytyssupistukset kun voi aiheuttaa kohdun repeämistä sektioarven kohdalta. Sektiostahan pian vasta vuosi...

Onko muilla iltaisin kovaa hikoilua ja korkeeta sykettä? Mulla nyt ollu parina iltana... Kauhea hiki ja leposyke siellä sadan paikkeilla...

Air, tääll vähän joka ilta ollut tuota kauheaa hikoilua ja syke ollut piiiiiiiiitkän aikaa sadan kieppeillä herätessä tai liikkeessä. En kyll tiiä mistä johtuu, mutta yleensä hikoilun aikaan verenpaineet ku tykyttää korkeina. Ja ihan yhtäkkiä pamahtaa tuo hikoilu päälle vaikka oo muuta kuin sohvalle istahtanu. En oo aatellu että mitään ihmeellistä ois.. Tietääkö joku muuten mistä toi vois johtua?

Meiltä löytyis kans parisängyn kosteussuoja, mutta se on aivan kamala. Ei hengitä yhtään, ja sen kanssa hikoilee ittensä aivan märäksi. Sen takia käytän nyt sitte sängyn suojana kaikkea muuta, kun sitä..
Ja lapsien sängyistä en viitsi mennä kosteussuojia nyysimään, joten nyt mennään sitten sillä fleecehuovalla :D

Verenpainetta en pääse mittailemaan... Täytyy varmaan viimeistään ens kerralla neuvolassa tai äippäpolilla asiasta kysyä...

Tosi loistava idea pistää sänkyyn tommonen kosteussuoja valmiiksi!!! :)

Täällä ei kyl öisin oon muuta vaivaa ku hirveen levottomat/pakottavat/kipeät jalat öisin! :O ei saa ku pätkissä nukuttua ku jalkoja pakottaa nii pirusti vaikka onki sukat öisin jalassa :O

Aivan ihania ylläreitä teillä tehneet kaverit mir ja suvituulia!! :)

Äippä mulla ollut jo useamman viikon päivittäin menkkajomotuksia, ja neuvolassa sanovat vaan että pikkuhiljaa alkaa tapahtua, ei kuulema oo mitään huolta :)

Ihanaa kun teille järkkäilty baby showereita ! ❤️ :) Itsekin edelleen lämmöllä muistelen omiani, sainkin tässä hetki sitten vielä muistoksi sellaisen kuvakirjan missä oli paljon kuvia illalta ja ihanat kuvatekstit :) ❤️
Minä oon jo parisen viikkoa käyttänyt semmosta kosteussuojaa sängyssä, se kyllä pistää kovasti hikoiluttaa mutta ei voi mitään, mieluummin hikoilen ku et sänky menee pilalle :D
Onko teillä jo synnyttäneillä yleensä synnytykset käynnistyneet ihan yhtäkkiä vai ollut esim monta viikkoa ennakko-oireita??

Se äippä nyt ilmeisesti on viimeiset kidutukset menossa, joulutontut pistää mammat koville... Koita jaksaa ja tosissaan kun noita kipuja noin kauan on ollu ja sulla oli paikat muistaakseni kypsyny jo, niin saattaapi tulla nopea synnytys. Itellä ainakin menny niin. Tsemppiä!

Pauliina: synnytystä edeltäneet oireet on olleet mulla niin lieviä, että vasta sitten kun ne ekat kipeet supistukset on ilmaantunut, niin on tiennyt että lähtö on pian.
Eli en ole aavistellut mitään, vaikka jotain jomotuksia ja särkyjä olisi ollut päällä jo useamman viikon. :)

Pauliina mulla eka käynnisty ihan yllättäin, edellisenä yönä kyllä vähän jomotteli sisäreisiä, mutta meni ohi. Ja tosiaan supparit oli heti sellaset, että hyvä kun sain vaatteet päälle puettua. Tokastakaan ei mitään kummempia edeltäviä oireita, mutta kaksosista olikin sitten jo rv20 lähtien ja 5:stä kidutti kanssa useamman viikon, että piti käydä synnärilläkin useampaan otteeseen...

Täällä ollu nyt koko illan ihan kunnon menkkakipua, vein tytön mummille yökylään kun tuntui että sen kanssa vänkääminen vaan pahensi omaa oloa.
Toivottavasti panadol auttaa ettei tarttis lähteä minnekään. . Mieskin on taas kitannut olutta, siitä ei oo kuskiksi jos tilanne muuttuu. Ärsyttävää.

MindiS ootko kokeillu magnesiumia levottomiin jalkoihin? Itellä auttanu kyllä. Ja noista kipeistä/puutuvista käsistä piti sanoa että mulla oli sama vaiva ku ensimmäistä ootin. Oisko ollu melkeen pari viimestä kuukautta. Tosi ikävä vaiva, joka ei valitettavasti loppunut saman tien vauvan syntymään. Kävin mm. vyöhyketerapiassa sen takia ja ajan kanssa muutamassa kuukaudessa kipu hävisi, onneksi. Kakkosta odottaessa ja nyt oon säästyny vaivalta. Ja mulla ei oo ollu mitään pitempiaikasia oireita jotka kertois synnytyksen alkamisesta. Vauvan liikkeet selvästi hidastunu päivää ennen syntymää, mutta ei mitään kipuja yms. ennen ku synnytyssupistukset alkanu. Eli kyllä on sitte tienny mitkä on "niitä supistuksia" :)

Tuuliina no enpäs oo tommosta lisää tajunnu kokeilla!! Kannattaakos se sit ottaa aina iltasella? Iso kiitos vinkistä!! :)

Itte oon magnesiumin ottanu aina yötä vasten. Jossakin muistaakseni suositeltu niin..

Oi tätä ihanuutta... taas hereillä. On se kiva harrastaa läheisyyttä ja ässää miehen kanssa mutta nukahtaminen sit venähti ja nyt sit unet näyttäis loppuvan kolmeen tuntiin :( ei ihme ku alkaa välillä ahdistaa rinnan alueelta ku saa kunnolla edes levättyä. Päikkärit ei näytä paikkaavan tarpeeksi ku alkaa mieli olla hippaden kireellä.

Takaisin