Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies on kyllä niin ihana <3 Kahden kaverinsa kanssa olivat aiemmin sopineet poikienillasta tälle päivälle. Alkuviikon kohdunkaulan yllätysten jälkeen kyseli, että saako edelleen mennä. Harvoin kavereitaan näkee ja halusin sen menevän, mutta tietty vähän olin huolissani, että jos jotain sattuukin sitten just tänään. Mies lähti sitten poikieniltaan autolla mukanaan saunakalja ja limpparia <3 Ei tarvitse sitten täällä kotona stressata :)

Vilijonkka, 37 on täysaikaisuuden etappi, samat viikot poksuu täällä :) Ei ne kuule sua sinne osastolle suostu ottamaan vaikka pyytäisitkin, ne ottaa sisään sitten vasta kun on tosiaan se synnytys käynnissä. Muutenhan me maattais kaikki siellä hoitajien riesana synnytykseen asti :D

Ja vilijonkka, mulla ollu sukkapuikko kipuja jo monta viikkoa, ja supisteluja sillon tällön, mutta kohdunsuu oli edelleen ihan kiinni. Joten ei ne aina kypsytä paikkoja :)

Vilijonk4 rv 37 on se raja täysiaikaisuudelle:) enkä usko että sua osastolle ottaa ellei ole merkit että samana päivänä syntyy, mutta tää mun luulo:)

Air voihan sitä hauskaa pitää selvinkin päin... Mukavaa että mies ajattelee sua ensiks ja on varuillaan kun koskaan ei voi tietää koska lähtö on:)

Me käytiin tänään PKKS synnytysvalmennuksessa ja päästiin tutustumaan synnytyssaliin ja osastolle. Olin ainoa uudelleen synnyttäjä siinä porukassa. Oli tosi kiva nähdä minne sitä sitten mennään, kun aika koittaa. Jäi ihan hyvä fiilis. Tilat ihan siistit, mutta jos vertaan Hyvinkään remontoituihin tiloihin niin olihan se vähän viihtyisämpi paikka ja tilavammat tilat Hyvinkäällä.

Juu eipä tuo mikään kova bilehirmu ole ja alkoholia käyttää lähinnä seuran vuoksi joskus harvoin. Koskaan ei kovin humalassa ole silloinkaan. Nyt vaan jotenkin niin liikkis, kun se niiden cola-tölkkien kanssa sinne lähti <3

Niin vähän aattelinkin, ettei ne sellasessa tilanteessa mihinkään osastolle ota. Onkos jollain kokemusta sellsesta tilanteesta, että vauva ei ole kasvanut ja joutuu käynnistykseen. Että antaako ne erikseen käynnistysajan vai jäädäänkö siinä tilanteessa suoraan sairaalaan? Tietenkin sekin riippuu paljolti vauvan voinnista. Tulee vaan kaikkia (typeriäkin) kysymyksiä mieleen :D Pitää varmuudeksi ottaa sairaalakassi autoon, jos joutuukin jäämään niin on itselle ainakin kaikki tarvittava mukana.

Mulle järjestettiin tänään ylläri babyshowerit!!!! Mies oli kuukauden tienny kun olivat ystävät sitä suunnitelleet, mutta halaistua sanaa ei sanonu :)
Meillä piti tänään siis olla seurakunnan latino naisten naistenpäivä, mutta olivatkin järjestäneet mulle babyshowerin. Oli kyllä niin ihana yllätys, kuinka paljon ne oli nähnyt vaivaa mun takia <3

Huomenna lähdetään miehen kanssa lemmenlomalle ;) tosin vähän varjostaa sitä iloa tuo pikku2 sairastuminen :(

Mir ihana yllätys! Toivottavasti teidän pieni paranisi edes sen verran että voitte miehen kanssa olla huoleta ja rentoutua! Pitäkää hauskaa ja nauttikaa toisistanne ;)

Kiitos äippä! Toivottavasti!! Ja mikäs noilla pojilla isovanhempien hyvässä hoidossa, äiti vaan aina huolehtii.

Ootteko laittanu sänkyyn mitään suojaa siltä varalta, että lapsivedet menee tyyliin yöllä, kun ootte nukkumassa?
Mä oon jotenkin jännittäny asiaa jo jonkun viikon verran, ja kun viime yön kääntyilyt ja asennon vaihdot oli niin kivuliaita, niin laitoin nyt sitte tänään fleecehuovan kaksinkerroin sängyn suojaksi.

Eipä oo tullu mieleen, mut hei sellasen vauvan kosteussuojankinhan voi tietenki laittaa :)

Tietääkö kukaan mitä nää menkkakivut on? Nyt viikon jomottanut alamaha niinkuin olis menkat alkamassa...
Tää ilta taas ihan perseestä, koko ajan jomottaa ja vihloo:(

Ihana yllätys Mir! :)

Mul on ollut jo pari viikkoa semmoinen patjasuoja lakanan alla, siis ikeasta semmoinen pinnasänkyyn tarkoitettu, mut koon puolesta on varmaan ihan riittävä kyllä. Vähän se kahisee kun pyörii sängyssä, mut oon jo tottunut :D On se kyllä jännä tässä ootella ja mietiskellä, että mikä on se tilanne, missä ne lapsivedet sitten menee. Lähipiiristä kuulin äskettäin tapauksesta, jossa lapsivedet meni kesken kauppareissun. Ois se aika epämukavaa :eek:

Sain tänään itse nyt sitten ilmeisesti kokea ekaa kertaa kunnolla nuo paljon puhutut sukkapuikkokivut. Kivasti keskellä kauppaa alko niin kovin pistävästi ja terävästi vihlomaan jonnekin syvälle. Meni onneksi ohi kun hetken seisoskelin paikoillaan, mutta niihin on näköjään nyt varautuminen.

Oon huomannut viime viikkoina mun miehestä ihanan piirteen... Se nykyisin kiinnittää huomiota kaikkiin vauvoihin ja ihastelee kun ne on niin söpöjä :Heartred Ei se koskaan ennen noin tehnyt, mut nyt mullekin kaupassa saattaa kuiskuttaa, että näitkö miten söpö pikkuinen tossa tuijotti :love017 Yks päivä se suloisesti moikkasikin jotain ihan random-vauvaa, joka sitä kaupassa tuijotti! :grin Ihan liian söpöö! En kestä oottaa, et nään sen samalla tavalla lepertelemässä meijänkin pikkuiselle :happy:

Äippä x3 just siellä synnytysvalmennuksessa sanoi se kätilö, että loppuraskaudessa voi olla menkkamaisia jomotuksia ja ne kuuluu asiaan. Mulla ei kyllä esikoisen kanssa juurikaan sellaisia ollut

Mä laitoin sen äippäpakkauksen suojan, mutta onhan se aika pieni... Ja joka aamu rutussa jossain nurkassa :rolleyes:

Mulle sanoivat äippäpolilla, että menkkajomotuksista pitää olla heti yhteydessä, mutta mulla ei tilanne saakkaan nyt oikein edetä synnytyksen osalta... Kertoisiko siis nuo jomotukset siitä, että siellä jotain tapahtuu?

Takaisin