Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en usko, että mies suuremmin varpajaisista innostuu, mutta eihän sitä tiedä. Aiemmin varpajaiset ollut silloin kun mä olen ollut vielä sairaalassa.

Meilläkään tuskin innostuu pitämään. Hänelle kuullemma riittää, että pääsee joskus ulos vauvan synnyttyä.

Täällä taas miehellä on firman pikkujoulut pari viikkoo ennen laskettua aikaa ni mun tuurilla tää synnytys alkaa sillon ni pyysin jo siskon tänne sinä viikonloppuna ettei tarvi yksin alkaa panikoimaan :D

Mun mies päätti jättää työpaikan pikkujoulut välistä vaikka sanoinki että saapi mennä sinne.. mut eipä se haittaa, että se päätti jäähä kotiin ja ei meinaa juopotella koko joulukuussa :)

Kavereille kävi niin, että olivat illalla miehen veljen vaimon valmistujaisissa ja mies otti jonkun verran kuppia siinä. No yöllä tuli lähtö synnärille, joten mies oli siellä sitten lievästi humalaisena. Ei se varmaan siinä hetkessä ollut hauskaa, mutta on sille jälkikäteen naurettu. Lisäksi tämän miehen isä lääkärinä kyseisessä sairaalassa ja joku oli vielä bongannut, että sähän oot sen poika :P

Tosin voi olla että se ei halua mun äitiä tänne meille oleilemaan sen juopottelun takia :'D tarkotus ois että mun äiti tulee tänne junalla pohjosesta koirulin hoitajaksi sitten ku me lähetään synnärille.. :)

Mun miehellä kans työpaikan pikkujoulut kolmisen viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta eipä se nyt oo raskausaikana kovin paljon juonut, että menköön vaan ja tulkoon sitte sieltä keskustasta suoraan Oysiin, jos lähtö tulee :)

Samaa mäkin mietin Hilla, kun ei oo paljon käynyt viihteellä niin ois reilua, että pääsis tuonne ja tulee suoraan sairaalalle, jos niin sattuu käymään. Oli munkin mies ajatellut olla noin pari kuukautta selvinpäin ennen synnytystä ellei noita varpajaisua ois tullut tähän.

Meillä isäntä ei oikein osaa sanoa pitääkö varpajaisia. Mutta luulisin että ainakin meijän lähisuvun miehille pienet pitää (molempien isät,veljet ja miun siskon mies,ehkä lähimmät kaverit) mutta se jää nähtäväksi :)

Miehellä olisi kanssa firman pikkujoulut ens kuussa,mutta jos menee sinne,niin ei kyllä juo alkoholia. Ollaan sovittu,että kuukautta ennen laskettua ei juo enää,että varmasti pääsee synnytykseen mukaan :)

Mun mies ei harrasta baarissa käyntiä eikä kyllä oo reiluun kolmeen vuoteen edes saunakaljaa juonu, se kyllästy meidän läheisten alkoholistitoilailuun ja sille tuli kai joku viha tota alkoholia kohtaan. Kyllä me sillon "nuorempana" käytiin jonkun verran mut nyt ehkä 10-vuoteen ei olla käyty kun kerran tai kaks vuodessa.
Nyt tosiaan lähivuosina ei olla käyty ollenkaan, eli varpajaisia tuskin.
Se olis kyllä huono tuuri jos sattuis lähtö sairaalaan justiinsa tuolle tietylle päivälle.
Eilisen illan askartelin ovikransseja ja joulukoristeita.
Mulla kun oli sitä jatkuvaa isoa vessahätää niin tajusin siihen syyn. Olin muutamana viime päivänä himoinnu puolukkaa ja olin sit aamuisin puuron joukkoon pistäny ihan reippaasti puolukoita, siitä se luultavasti johtui. En vaan osannu eka yhdistää kun joka päivä puurossa on eri marjoja.

Meillä ei ole ainakaan aiemmin pitänyt varpajaisia niin tuskinpa nytkään ja jonnekin pitäs kaks lasta laittaa siks aikaa ja jos viikolla sattuu syntymään niin töissähän se on (jos ajatuksena olis sillon pitää, kun olen sairaalassa). Ens viikon viikonloppuna eli noin 3viikkoa ennen laskettua on sillä työpaikan pikkujoulut. Ei ole käynyt kyllä mielessäkään kieltää menemästä tai ottamasta mitään. En nimittäin usko, että 37+1 tulee lähtöä mihinkään synnyttämään :)

Meillä mies ei ole varpajaisia pitänyt, yhdessä ollaan kuohari lasit nostettu kun kotiuduttu ja imetys loppunut, muutenkin toi tommoinen kotihiiri... Minnekään se koskaan mene! Meilläkin alkoholin käyttö kielto jos meinaa mukaan tulla... En kyllä sit tiedä mikä synnärin toleranssi viinankatkusiin isiin mutta mulle se on pyöreä 0:D

Mies on maanataina menossa Kotkaan vaihtamaan talvirenkaita ja saan onneksi äitini tänne päiväksi niin ei tarvii olla peloissaan jos lähtö tulee... En kyllä enää uskalla kotona yksin olla sitten alkuunkaan!

Täällä päivä nousee kunnon maha rumballa... Pienin heräsi siis 6.30 ja nukahti kun isosiskot alko heräilemään 8 maissa, tasan ei mene nallekarkit:/
Päähänkin koskee jo kolmatta päivää, ja laseja pakko käyttää että helpottaa! Vaikuttaako raskaus siis näköönkin? Näin kai se nähtävä...

Meidän pikkuinen on tänään täysiaikainen rv 37 pokspoks<3

Mulle ainaki optikot sanoneet että raskaus ja imetys vaikuttaa näköön, ja sen takia jouduin itte siirtää näöntarkastusta kun kuulemma ei oo luotettava silloin ku muuttuu sit ku ei oo enää raskaana tai imetä.

Meillä mies ei pitäny esikoisestakaan varpajaisia nii luulen ettei nytkään.

Hihhei... tänään neuvolaan ja aamusokerit tärähti 6.0 :O oon unohtanu mittailla mutta en ny tuollaista kuitenkaan oottanu enkä kyll syöny mitään sellaista että ois pitäny noin nousta :/

Kyllä raskaus kuulma vaikuttaa näköön. Itse haluaisin uusia silmälasit mutta sanottiin,ettei kannata vielä. Vasta raskauden jälkeen,niin saa varmasti hyvät.

Täällä mies ei myöskään onneksi paljoa juo,mutta ihan varuilta tuo 0-toleranssi joulukuuksi, ettei sen takia pääsisi synnytykseen!

Täällä sataa lunta ei tarvinnu tänä aamuna tapella esikoisen kanssa, kun oli niin kiire hoitoon ja lunta katsomaan. Mulla ei onneksi ole raskaudet vaikuttanut näköön. Kävin laserleikkauksessa 2010 ja näkö yhä hyvä.

Täällä tuli eilen rv 36 täyteen ja neuvolassa pyörähdin näytillä.
Sf mitta oli hurjat 34cm ja vauveli keikkui edelleen korkeella ja vieläpä sivussa kuopastaan.
Streptokokkitulos oli onnekseni negatiivinen eli tarvitse kiirehtiä sairaalaan synnytyksen alettua.
Edellisessä oli kiire lääkettä saamaan ja kutiutus ei onnistunut 6h jälkeen, kun halusivat seurata vauvaa tarkemmin.
Illalla alkoi sit supistelut jotka jatkui 4h ja väli oli 7min.
Limatulppa irtosi jonka jälkeen supistukset laantu ja minä sain unta koko yön ilman heräilyjä.
Nyt huomasin suihkussa, ylämahan hävinneen eli vauva siis laskeutui illalla.
Saas nähdä pääseekö tästä tositoimiin vai oliko se vaan tossa.

Meillä mies ei ole aikasemmistakaan varpajaisia pitänyt, tuskin nytkään. Vaikka ei se mua haittasi vaikka pitäskin kun hän ei juo eikä hänen kaveritkaan.
Reilun viikon päästä mies on menossa kaverin polttareihin, mutta en tosiaan ole huolissani kun ikinä en ole miestäni humalassa nähnyt. Jos synnytys alkaa just silloin niin täytyy vaan soittaa mies paikalle, onneks eivät mihinkään kauemmas lähde että tässä pääkaupunkiseudulla ovat.

Meilläkin vaa ekasta pitäny varpajaiset, joten saattaa jäädä siihen. Meidän kaverit pitäny varpajaiset, kun äiti ja vauva vielä sairaalassa.
Pikkujouluista ei oo ollu puhetta, mut jos semmoset on, ni menkööt. Tuskin mitään kauheita päätyjä kuitenkaan uskaltaa vetää :D

Meillä meinas isäntä kyllä varpajaiset pitää, mutta sitten vasta kun ollaan kunnolla kotiuduttu ja alkuun päästy vauvan kanssa. Meille kun ensimmäinen kuitenkin, niin menee varmasti alkuun opetellessa.. :) Eipä tuo hirveesti muutenkaan käy missään baareissa, kun tässä tuppukylässäkään oo kun yks, sekin auki vaan pe ja la iltaisin, muutoin kahvila/lounasravintola käytössä. :D Yhen/pari saattaa käydä ottamassa kavereidensa kanssa joku ilta harrastuksiensa jälkeen, mutta tulee kuitenkin kotiin jo ennen yhdeksää. Menoja en oo sen kummoisemmin kieltäny, mutta on sovittu, että pitää ottaa nätisti eikä hirveitä kännejä voi vetää, jos sattuu lähtö tulemaan. Onneks kuitenkin huolehtii ennen menemisiään millanen on minun vointi ja onko mitään tuntemuksia ym. <3

Mun mies ei juuri alkoholia ota, tänä vuonna tainnut kaksi kertaa olla viihteellä ja silloinkaan ei oo kännejä vetänyt.. Hän on töissä portsarina joten viikonloput menee töissä mikä tietysti vaikuttaa ettei tuu juotua, mutta muutenkin niin urheilullinen tapaus ettei välitä onneksi kaljaa kitata :D Oon kyllä siitä tosi tyytyväinen, edelliset miehet kun olleet enemmän ja vähemmän viinaan meneviä :o
Minä oon kyllä selvästi huomannut et on näkö huonontunut raskauden aikana! Piilareita kun passaan käyttää niin välillä tuntuu ettei nykyiset riitäkään.. Mutta oon myös lukenut ettei nyt kannata asialle mitään tehdä :D
Ärsyttää oma käytös, jotenkin odottaa niin paljon että vauva syntyy ja stressaa vaan et jos menee kovasti yli niin miten jaksan ja kuinka iso siitä tulee, niin tulee oltua miehelle tosi rasittava :/ Sais pieni jo tulla.. Tämmönen odottaminen on kyllä inhottavaa..

Takaisin