Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla ei ole kertaakaan raskauden aikana merkattu sydänääniä (lukemia) nlakorttiin. Sf-mittaakaan ei ole piirretty korttiin.

Streptokokki oli itselläni negatiivinen, mutta jos se olisi ollut positiivinen ja vedet menneet, olisi sairaalaan pitänyt lähteä heti, jotta saadaan tippaan. Sellaiset ohjeet sain toukokuussa. :) Tosin kaksosista jouduin joka tapauksessa lähtemään heti synnärille, kun vedet menivät..

Nyt vaan sitten jännäämään alkaako synnytys sitten vesien menolla vai supistuksilla :)

Multa aina otettu toi näyte jossain kohti ennen synnytystä ja aina se on tainnu ollakin. Ees oikee muista kunnolla...

Miulle annettiin viime neuvolasta mukaan nuo streptokokki-näyte välineet. Vein sitten ite labraan sen. Lapussa luki,että Rv 35-37 yleensä otetaan se näyte mutta kun miulle on sanottu,että ehkä aiemmin tulee,niin miun piti näyte jo antaa.

Siitä ei ole tullut soittoa,joten olisko sitten negatiivinen. 25.11.on seuraava neuvola,niin sitten viimeistään tietää.

Tänään on supistellut täällä,harjoituksia varmaan kuitenkin :) etenkin autossa istuminen aiheuttanut ne..

Mulla toi streptokokki näyte on otettu nyt jo kolmesti. Aina negatiivinen, mutta koska alapäässä on ollut paljon tulehdusta ja ongelmaa niin on otettu varoiksi.

Täällä ja liikkeet tosi paljon vaisumpia, sain tökkiä iltapäivällä pötkälettä ihan kunnolla ja soittaa musiikkia että heräsi. Vaikka poju onkin pieni ruittu niin taitaa tila olla vähissä. Ihan niinku se kätilökin totesi. Jos yhtä himmeä meno jatkuu huomenna täytyy soitella polille. Ettei vaan olis mitään ongelmaa. ...

Minulla koskee tuonne häpyluuhun tai sinne suunnalle käveleminen, sohvalta nouseminen ja mikä tahansa liike hirveesti :/ olis saanut kyllä tämä vaiva jäädä tulematta..

TiuH, mulla kanssa samalla lailla tuntunut tässä jo ainakin kolme-neljä viikkoo. Paikallaan olo ei yleensä satu (paitsi joskus kyljellään ollessa kun jalat on vierekkäin) Välillä kun menee vaikka sohvalle pötköttää, niin mies saa nostaa mun jalat maasta siihen sohvalle kun tekee vaan liian kipeetä. Miten sitä voikaan tuntea itsensä niin avuttomaksi välillä :grin ... Mutta ehkä se toinen osapuoli tuntee itsensä sitten suureksi sankariksi ja pelastajaksi? Toivottavasti! :p

Minulla oli alkuun kipu lievempää, mutta nyt ei huvita liikkua, kun koskee :D täällä myös joutuu pyytämään apua ylös nousemisissa!

Aamulla tuntui hyvältä puolen tunnin kävely koirien kanssa. Nyt illalla se ei enää tuntunutkaan niin hyvälle tuolla alakerrassa... Saakeli kun voi olla häpyluu kipeä taas!

Täälläki joutunu pitkään jo pyytää apua että ylös pääsee :D välillä pitää muistaa ottaa puhelin mukaan ku menee likkaa nukuttaa niin saa laittaa miehelle viestiä että tuus auttaa :)

Streptokokki näyte ohje mulla ollut et otetaan pumpulipuikola ensin emättimestä ja sit pyllyn reiältä. Raskaus vkoilla 35-37 välillä. Tuloksessa voi mennä 4pvästä -viikkoon. Eli ei heti saa vastausta.
Jos on positiivinen niin saa synnytys salissa lääketttä. Muistaakseni penisiniiliä.
Jos negatiivinen ei aiheuta mitään.
Jos syntyy ennen 37 vkoa annetaan kuulemma kaikille vaikkei oiskaan tulosta tullu.

Mulla ollu kahdesa tuo. Eikä ole kummoista juttua tehty. Tippa käteen ja lääke menoks. Ei oo tullu mulle eikä vauvalle mitään haittavaikutuksia tai muuta. Eikä oo ollu esteenä kotiuttamisessa.

Kylläpä on ollut paikat kipeänä tänään kun joka kohtaan kolottaa ja tuntuu ettei liikkumaan pääse. Kyljet, selkä ja nyt alaselän ja pakaran luota ihan jumissa. Sohvalta piti "kieriä" alas ja nousta lattian kautta sitten sohvasta tukea ottaen ylös:) saa nähdä helpottaako vai paheneeko yön aikana. Taitaa olla melkoista tämä loppu aika.. Esikoisen kohdalla pääsin kyllä niin helpolla kun ei ollut tänmöisistä tietoakaan :D

Streptosta ymmärsin, että toisilla paikkakunnilla otetaan ennakkoon ja toisilla tarkastetaan vasta sairaalassa paikan päällä. Itellä ois labra-aika varattuna 37+0, mutta aloin miettiä oisko pitänyt ottaa se jo aiemmalle viikolle. :wideyed:

Täällä saatu tappelua miehen kanssa aikaseksi.. huoh! Miehen kaveri sai tänään pojan ja perjantaina ois varpajaiset tiedossa. Tietenkin hän haluaisi osallistua ja ymmärrän hyvin sen. Jos olisi normaali baari-ilta kyseessä sitä en kattois hyvällä tässä vaiheessa. Tietysti itseä alkoi stressaan, että jos jotain tapahtuisi juuri tuona iltana. Aika epätodennäköistähän se on ja onhan laskettuunkin vielä kuukausi aikaa. Asiasta mainitsin niin saatii tappelu aikaseksi, vaikka en tarkoittanut, ettei saisi osallistua. Taisi olla enempi kyse siitä, että mies haluisi mennä, mutta tuntee samalla syyllisyyttä, jos meneekin. Itekin hormoonihöyryissä ylireagoi kaikkeen :sad001 Omat varpajaisensa mies todennut pitävän vasta tammikuussa, että saadaan rauhassa aloittaa perhe-elämä :) Meinaako teidän miehet pitää varpajaisia ja missä vaiheessa?

Mun mies on kovasti puhunut varpajaisista mutta on sitä sorttia ettei paljoa kotoa lähde, joten vahvasti epäilen ettei ainakaan vauvan tultua malta lähteä minnekään :D Mutta saa nähdä, mielelläni hänelle ne suon jos haluaa pitää :)

Meilläkää mies ei oo oikei missää baareissa enää käyny varmaan puoleenvuoteen.. mielummi se kotona ottaa ja kuttuu sit kavereita tänne/menee kaverinsa luokse. Kuukaus sittenki se oli menossa baariin ni sain työntää sen ovesta ulos että lähti kaverinsa mukaan! :'D eli täällä tuskin vauvan synnyttyäkään alkaa baareilemaan.. mut oon mä sille etukäteis varpajaisia suunnitellu tässä yllärinä, ni jospa sen kaverit nyt pääsis eri paikkakunnalta tänne meille la-su ajaksi, ja etenki ku oon siks aikaa luvannu lähee evakkoon jonnekki ni saavat miehet sit keskenään ottaa kuppia ja juhlia :)

En mäkään siis pelkää, että syntymän jälkeen baareilu lisääntyy yms. Ei toi omakaan mies omasta mielestä usein ota nykyään ja tuskin tulee lisääntymään lapsen syntymän jälkeen. Yleensä on, jotku juhlat tai muut mihin osallistuu, jos viihteelle lähtee. Siksi haluisin, että meneekin tuonne kaverin varpajaisiin. Lähinnä nyt jännittää tää ku itestä tuntuu välillä, että tää saattaa päättää tulla koska vaan. Epätodennäköstähän se on, että juuri tuona yönä syntyisi. Mutta silti jännittää.. En haluisi kuitenkaan humalaista seuraa synnärille tai kaveria soittaa mukaan.

No ei, varmasti :hilarious: Koko jutulla siis tarkotin, että ois paska mäihä, että synnytys alkaisi tuona yönä.. Haluisin siis, että mies pääsis osallistuu kuitenkin kaverinsa varpajaisiin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin