Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies tuskin varpajaisia sen kummemmin juhlii. Ei käy baarissa vaan jos käydään jossain niin yhdessä kaveri pariskunnan kanssa. Esikoisen synnyttyä otti pari konjakkia, kun oltiin kotiuduttu ja saunoi parhaan ystävänsä kanssa meillä.

Esikoispojun synnyttyä mies puheli kovasti pitävänsä varpajaiset ennen kastetta mutta lopulta jäi pitämättä, ehkäpä pitää sitten myöhemmin extravarpajaiset juhlitaen molempia poikia yhtä aikaa :)

Meninkö eilen sanomaan että mahassa oli rauhallinen päivä, olis pitänyt vaan olla tyytyväinen! Tänään sitten paukuttaa menemään eilisenkin edestä... Kylkiluut kovilla ja kairaa päätään tonne exit osastolle niin ihanaiset sukkapuikot taas kehissä...
Luulin jo että lähtökö tulee kun pikkuhousut ihan litimärät mutta vaan valkkaria, oikein juoksevaa sellaista! Mä oon niin kypsä olemaan raskaana... Pauliina tiedän ja tunnen siis turhautumisesi!
Sori tää valitus virsi :D

Ei näköjään sovi toi imuroiminen enää yhtään saatikka siivous, kyllä nyt oikein vihloo ja supistaa niin että puhkun ärräpäitä. Voihan kettu sentään! !!:dead:
Mut ainakin vauva liikkuu ja mutjuaa, ehdin olla huolissani vähäisistä liikkeistä.

Täällä taas eilen remuttiin kunnolla, joten tänään on ollut hieman rauhallisempaa.
Ja sain jo käytyä kaupassa, enää ei tartte tällä viikolla mennä :)

Kertokaas taas painoarvioita mitä ootte saanu, ja mikä on arvioitu syntymäpaino :)
Meillä tänään 36+4 painoarvio noin 2800g (ekalla mittauksella 2600-2700g) ja arvioitu syntymäpaino 3500g-3600g.

Tääll oli 34+0 2313g. Syntymäpainoarviosta ei oo puhetta ollu.

Mä edelleen pääosin rakastan tätä raskaanaolemista, kun vaivat vaivaa vain välillä / joinakin päivinä. Nyt ollut taas pari oikein hyvää päivää. Eihän sitä ikinä tiedä vaikka tämä olisi se ainut kerta, kun tämän saa kokea. Vaikka toinen toiveissa onkin.

Masu vähän laskeutunut, mutta kohdunsuu kiinni ja vauvakaan ei vielä kiinnittynyt. Ei-kipeät supparit lääkärin mukaan ihan normaalia tässä vaiheessa. Muutenkin kasvu menee normikäyrällä, joten rauhallisin mielin taas ootellaan h-hetkeä :)

Kai varpajaiset voi selvinkin päin viettää :D Onko ne aina miehen järjestämät vai yllätyksenä kavereilta niinku baby showerit? Ja kai sinne voi naisiakin tulla (miehellä myös monta naispuolista kaveria ja kaveripariskuntia)?

Mä rupesin miettiin, et oliko se painoarvio, minkä sain tänään nykypaino vai syntymä? Kumman ne laittaa neuvolakorttiin? Painoarvio jo 3kg 36+4.

Ja sf-mitan lääkäri mittas jalat "alhaalla" askelmilla, eikä jalat koukussa niinku neuvola, miten paljon se vaikuttaa ja mihin suuntaan? Kuinkahan iso täältä tuleekaan, apua.

Painoarvio oli viikolla 34+5 2850g ja syntymäpäinoksi laskettuna aikana veikkasi noin 4kg. Toivottavasti ei menisi ainakaan yli :wideyed:

Mulle kävi niin, että korkean verenpaineen ja raskausmyrkytysepäilyn vuoksi tultiin aamulla Oysiin ja jouduin osastolle seurantaan ainakin yön yli. Huomenna arvioidaan tilanne uudestaan. Katotaan miten käy. Toivottavasti pääsis vielä kotiin.

Tänään 35+1 ja painoarvio oli 2470 g. Sais tosiaan poika vielä pari viikkoa asua yksiössään.

Toivotaan Hilla, ettei myrkytystä pukkais! Jaksamista sinne lepäilyyn.

Heips, neuvolassa käyty ja kaikki ok! Verenpaine oli eka 140/90 mutta mittas uudelleen lopussa ni olikin 131/87, aamupalan jälkeiset sokrut alkaneet olla koholla harvasepäivä...ärr ja murr sanon minä. No en ota stressiä...ettei paineet nouse :D Poika oli onneksi pysynyt pää alaspäin:thumleft :dance018Sf oli 32cm ja oli kuulemma alhaalla jo.

Tytsyn kanssa oon samoilla linjoilla. Koitan vaan nauttia tästä, kun ei ikinä tiedä onko tää ehkä ainoa kerta, kun saa olla raskaana ja tuntea vauvan liikkeet.

En ole kirjoitellut mitään pitkään aikaan, mutta jos nyt vähän jotain päivittelis..

Oon kyllä onnellinen, kun oon loppuraskaudessa ainakin tähän asti helpolla päässyt. Toki jotain kipuiluja on välillä, mutta ei mitään suurempaa. Tiistain lääkärineuvolassa sf-mitta keskikäyrällä, vauva raivotarjonnassa ja verenpaineet normaalit. Hemoglobiinitkin oli noussut niin ei tarvii rautaa syödä ainakaan joka päivä enää.

Mulla otettiin streptokokki näytteen yhteydessä myös MRSA- näyte. Onko muilta tutkittu sairaalabakteeria? Tietääkö joku miten vaikuttaa ja mihin jos se on positiivinen? Seuraava neuvola vasta ensviikon perjantaina niin kiinnostaisi tietää.

Voi kun saisi itsekin tietää painoarvion. Pelottaa, että sieltä tulee joku 5 kiloinen vauva, kun potkii niin kipakasti kylkeen ja tuntuu että koko maha ihan kireenä koko ajan.

Tsemppiä kaikille joilla jo kipeästi supistaa tai on muita vaivoja. Jokunen viikko onneksi enää jäljellä.

Nyt on täällä 36+4 :)

Takaisin