Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ois kyllä ihana ku tulis lunta.. Jos ei vielä ni jouluksi ainakin. ❤

Täällä ilta huipentui sänkyyn mennessä ihan tosi kipeään suppariin. No ei niitä sit enempää tullu, mut onnistuin sen ansiosta näkemään unta... Että unissani onnistuin synnyttään pojan jonka nimeksi tuli Sonja. :D Sairaalassa sai limevodkaa ja kinkkua isosta pöydästä xD voe huhhuh....

Neuvolassa käyty, vauvalla kaikki hyvin, käski soittamaan polille ja varaamaan ihan ajan lääkärille, että saadaan papereihin ylös mahdollinen sektion mahdollisuus. Oli kanssa vähän suu auki tää neuvolatäti, että ei oo polilla asiasta mun kanssa puhuttu, vaikka selkäydinvamma potilas olen. Lisäksi n. viikko sitten kun polilla kävin, ja ottivat pissatestin, niin eivät ole mulle soittaneet, että mulla pissatulehdus päällä o.O Tää neuvolatäti sen tiedon löys koneeltansa mun tiedoista, lupasi soittaa päivystävälle lääkärille ja pyytää tätä kirjottaan resepti mulle jo täksi päivää. Oli tosi mukava ku käytii kaupassa siinä samalla, nii jollaki paapalla oli vissii huono päivä, ja meinas kirjaimellisesti ajaa mun päältä autolla siinä kaupan pihassa, ei menny puolta metriä kauempaa .. Kyllä pääs ärräpäitä, siis mikä ihme ihmisiä vaivaa.

Huh heijaa... En vielä illalla niitä insuliineja aloittanut, miehellekin sanoin,että mä pohdin tätä nyt vielä, kun mun mielestä tää on jotenkin niin outoa. Yks ystävä sanoi mulle järkyttyneenä heti,että älä nyt ihmeessä suostu niitä insuliineja ottamaan,että niistä helpommin jää 2. tyypin diapetes, jos on ennestään painoakin niin pirusti...
Ja toinen ystävä,että vauvalla on sitten valmiiksi jo sokerit pielessä, kun insuliinia ottaa, eli voi joutua entistä varmemmin tippaan, ihan vaan siks kun mä otan insuliinia...
Tiedän,että noi on vaan spekulaatiota, ja ehkä pahimpia mahdollisia tilanteita mitä voi tapahtua, mut mua todellakin jäi hämäämään tää että kolme viikkoa laskettuun aikaan ja sit päätetään vielä insuliinia alottaa... nyt siis 36+5 ja vauvan viimemaanantainen painoarvio oli 3kg hiukan yli, enkä osaa ajatella,että olis liian pieni, mun kolme lasta on ton kokosena syntyny, vain yksi lapsi oli 4 kilonen... ja se oli mulle jo "iso". Ja mun viimeisin synnytys on ollu käynnistys ja koko synnytys sujui paljon paremmin ja nopeammin kuin muut... en siis näe tätä ideaa että pitkitetään...
Lisäksi mua ärsyttää kun lääkärit aina lupaa soittaa niistä mun arvoista (verikokeet) eikä kukaan soita eikä kerro mitä ne maksa-arvotkaan nyt sitten oli... Tuntuu että ihan pelkästä epätietoisuudesta saan kutina-oireita...
Anteeksi, mä taas omanapailin, nyt mä luen mitä teillä muilla on ollu syrämmellä...

En ole noita sääennustuksia kuunnellu, mutta näyttää kyllä siltä, että tota lunta tulee aika reippaasti, toivottavasti on pysyvää.

Ja pitää kyllä nyt hehkuttaa: Tää on eka raskaus,jossa oon selvinny ilman ton masennuksen puhkeamista!!!! Jee!!! kyllä jaksaa noi kivutkin paremmin kun ei tarvi kulkea missään pimeässä ahdistavassa "tunnelissa". Kun tää loppukin viä sujuu sanaan malliin, niin pitää miettiä tarviiko mun aloittaa tota lääkitystä enää ollenkaan:) ja huomenna poksuu rv34!

Äkkiä koitin tässä tilanteen tasalle päästä... Mäkään en oo kuullu ettei vauvat kiinnittyis... kyllä nuo neljä aiempaa on sanottu kiinnittyneen... mutta tuota, ompahan joku sanonu myös,että voi se siitä vielä irrotakki :D Että tiiä tuota sitten... Kunhan ei väärästä päästä yritä pois :D
Hei, meille kans sitä lunta tänne lounais-rannikolle!!Mua niin sapetti, kun koko viimetalvi oli yhtä sisälläkökkimistä, kun ei sinne litimärkään uloskaan viittiny mennä...
Lilith: niin, mä luin tossa aikasemmin kanssa tota sun juttua ja ihmettelin täällä itekseni,että on se sitten kumma jos ei oteta tosissaan eikä sitten suunnitella nimenomaan sun kanssa mitä tehdään ja missä tilanteessa... kyllä sellaset asiat pitää etukäteen tietää!!Mut kuten huomasin tässä itekin,että varsinkin jos oot monen lääkärin kanssa tekemisissä, niin oot ite kyllä ihan sekasin missä mennään ja mikä on kunto! Miksei lääkäreitä saa ns "omaa" tai ees kahta samaa... että jos raskauden aikana on ongelmia, olis ees yhteinäinen linja kaikilla minkä kanssa mennään... nyt olen esimerkiksi saanut jo kolmea erilaista mielipidettä siihen millon vauvan on hyvä syntyä.... joko 2 viikkoa ennen, laskettuna aikana tai voi se mennä sen pari viikkoa ylikin... Että joo...
Kipeistä suppareista sen verran,että itekin nukkumaanmennessä onnistuin kaksi kipeetä supparia saamaan.... melkeen jo innostuin, mut sit mä olen nukahtanu... :D Että niin hyvät ne oli sitte... Koko eilisen päivänkin koitin silti heilua, tehdä kaikkea, pesin jopa maton josko se auttais.. no ei.. turhauttavaa.. huomenna varmaan pitää hoitaa kaikki ässät kerralla.... jos siivois saunaa, saunoessa, samalla seksiä harrastaen? Oliskohan siitä johonkin....

Pääsen tänään kotilepoon, kunhan mies pääsee illasta hakemaan. Kortisoonit on nyt annettu. Uusia tutkimuksia eivät alakertaan tehneet, varmaan ihan sillä, etteivät provosoisi tilannetta ainakaan eteenpäin. Mutta ihanaa päästä kotiin lepäilemään, pitää vaan tosiaan ottaa pari viikkoa ihan hissukseen.

Kyllä se lumi piristäis täälläkin, tuntuu olevan niin hämärää ja märkää.

Mä oon nyt vähän pihalla kun välillä puristaa alamahasta ja välillä ylhäältä :eek:
Onks ne molemmat vaan erituntusia supistuksia vai mitä ihmettä? Ja just eilen pääsin sanomasta ettei noita oo tullu vähään aikaan niin hitsi vähän väliä yöllä sai herätä ku maha on kivikova.

Nyt kuunnellaan joululauluja ja yritän olla kattomatta ulos ja vaan kuvitella että maa on valkea :happy:

Mukkis kiva jos saat lähiaikoina apua. Ja kyllä tänne kelpaisi myös lumisade, niin olisi paljon valosampaa.

Lilith hyvä että vauvalla kaikki hyvin.

Air4M hienoa, että pääset vielä kotiin. Muista sitten levätä, niin vauva saa vielä lisäpäiviä masussa asumiseen.

Täälläkin toivotaan lunta kovasti mutta taitaa jäädä haaveeksi, kun plussakelejä lupaavat.

Nivelet poksuu niin rytinällä että luulisi tilaa olevan kohta jo isommallekin vauvalle. En edes uskalla kovasti venytellä kun tuntuu että nivelet irtoaa liitoksistaan. Mulla on leukaniveletkin löysänä, lähtee pois paikoiltaan silloin tällöin. Aika turhaa sanoisin :D Eihän sinne suun tienoille tilaa tarvitse XD ( Voi huutaa kovempaa synnärillä XD )

Mulla on nyt pari viikkoa supistellut iltaisin. Selvästi kipeämpiä, kuin harkkarit, mutta maha ei kylläkään kovetu. Tulee useampi supistus, mutta ne lakkaa kun on tarpeeks kauan levännyt. Mitä mieltä näistä? Nyt rv 36+3, että ei haittaa vaikka olis jo aukaisevia suppareita. Maanantaina aika äitiyapkl niin selviää mikä tilanne. Onko jollain enteillyt pari viikkoa jatkuneet sipistukset jotain? :) Mietityttää myös, onko vauva kasvanut. Eiken 36+2 neuvolassa sf vaan 29cm. 1,5kk:ssa kasvanut vaan 2cm.

En jaksa korjata, mutta nytkin supistaa, kun makaan sohvalla :D Eli näköjään myös ihan päivällä ja levossa. Selkäänkin ehkä hieman ottaa.

Tääll on näköjään taas hermoherkkäpäivä :( itkipotkuraivaritki sain yhden pukupussin takia :O

Vilijonk4 saattaahan se olla että noilla viikoilla alkaa tulla avaavia suppareita, mulla viikkoja 36+6 ja aika päivittäin tuntuu kovemmilta supistukset;) kypsää kauraa ollaan siis!

Täällä tänään vauvalla vaisumpi päivä, liikkuu siis ihan hyvin 10potkua/h vähintään mutta paljon tylsimpiä kun aikasemmin, maha ihan löysällä ja järkky pissi hätä...vauva saa kyllä alkaa tulla jo jos niin haluaa<3

Niin ja itekki olisin jo olon puolesta ihan valmis synnärille, mut antaa pojan vielä olla massussa kun ei ole täysaikanen. Toivottavasti malttaa, sitten kuitenkin menee yliajalle :D

Hemmetti soikoon ku taas meinas vähän säikähtää.. tässä makoilin jonkun aikaa sängyssä ja ei tuntunu pitkään aikaa liikkeen liikettä. Ehdin jo säikähtää pahemman kerran ja olin jo soittamassa päivystykseen.
Tais pikkunen vaan nukkuu sikeesti ku nyt möyrii menemää :)
Alkaakohan tuolla olemaan vähän ahdasta jo liikkua? Tai alkaako yleensäkkin liikkeet vähentyä tässä vaiheessa? Nyt viikot 33+3

Mä en oo taas kattonu tarpeelliseks tehhä niitä liikelaskentoja kun meillä menee möyrimään vähän väliä. Ja pikkusenkin jos tökkää niin pikkunen kyl herää. Ihan pikkunenkin liike kyl näkyy mulla, vaikka vähän kättä liikauttais. Varmaan johtuu siitä, että oon niin laiha muutenkin. Nyt rv 34+3

Mulla tänään verenpaineet koholla ja koko päivän särkenyt päätä. Aamupäivällä tuli näköhäiriöitä, niin soitin sitten Oysiin. Sieltä kehottivat olemaan yhteydessä omaan neuvolaan, kun pissassa ei protskuja ja vauva liikkuu normaalisti. Neuvolan terkka määräs loppupäivän lepoa, verenpaineen mittailua ja pissan testausta pari kertaa. Nyt oon sitte viettäny päivän sohvalla maaten ja äänikirjaa kuunnellen. Huomenna klo 8 neuvola, katotaan kuinka käy, joudunko vuodelepoon vai mitä.

Onko kellään ollut aiemmin tai nyt streptokokki näyte positiivinen? Meinaako muuta kuin, että synnyttämään mennessä laittavat antibiootin? Tarviiko sairaalassa olla sen takia pidempään tai vaatiiko jotain muuta toimenpidettä?

Wop täällä meinaa olla pikkusella samat kujeet, taitaa tila loppua... Kyllä monta kertaa saanut täydet 10 potkua jo puolessa tunnissa mutta liikkeet enemmän tylpimpiä tönäisyjä kun kovia potkuja...

Hilla tsemppiä sulle! Toivottavasti vältyt myrkytykseltä...

Takaisin