Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kävi lääkäri puhumassa mahdollisesta käynnistyksestä. Pojalla painoa jo 2235g eli hyvin tulisi jo toimeen ulkomaailmassa. Huomenna hiukan viisaampana kun tulee tarkemmat tulokset pissistä.

Wildis, käsittämätöntä tuo sinun hoito kyllä kokonaisuudessaan. Ensin ei hoideta ollenkaan, ja nyt vauvalla onkin jo "kiire" maailmaan, toivotaan että vauva saisi hetken kuitenkin kasvaa masussa. Sinuna tekisin niistä kirjallisen valituksen jotka eivät sinua kuunnelleet ja vähättelivät sun oireita!

Hurjaa wild, siellä jännät ajat käsillä! Miten sä voit, onko sun olo pahentunut kun nyt hoidolle tuli nopeutta? Tsemppiä sulle ja pojulle <3

Joo siis mielelläni pitäisin pojan vielä sisällä, mutta ku tää ei oo musta kiinni. Oireet alkaa pahenemaan siinä määrin, et lääkäri kävi henkisesti jo valmistelemassa mua. Jouduttiin nimittäin äsken ottaa multa sydänfilmiki. Eikä multa oo koskaan sellasta tarvinnu ottaa..

Mutta jospa toi lääkärin puhe oli vain puhetta.
Mut tilanne on nyt sit se, että viimestään kuun lopussa on se käynnistys. Jos protskuja vaan erittyy pissiin niin ei jäädä odottelee vaan käynnistetään viimestään rv 36-37 ja jos mun oireet pahenee ennen sitä niin sittenkin käynnistys edessä, mutta aiemmin. Tähän ku ei oo muuta parannuskeinoa kun synnytys.
Jotenkin toivon, että ne protskut vaan jotenki siitä pissistä häviis, mutta tuskimpa hävii. Eli pahimmillaan oon täällä makaamassa vielä kuukauden. Ja vaikka kotiin pääsisinki, niin neuvolassa joudun tiheemmin käymään ja varmasti kotona keräämään pissiä ja tarkkailee protskuja.

Tsemppiä Wildis! Toivottavasti ny poika sais masussa kypsytellä itseään viel edes jonkin aikaa.

Tsemppiä Wildis, toivotaan et oireet vielä hellitä ja pieni saa viipymättä masussa!

Täällä on jo tunti valvottu jomotussupistusten takia -.- Pakko vissii ottaa huomenna iha levon kannalta, mut se on ton sairaan ipanan kanssa helpommin sanottu ku tehty... Miehelläki on työpäivä edessä, onneks pappa on tulossa iltapäivästä jeesaamaan. Jospa tuo Panadol alkais pikkuhiljaa vaikuttaa nii sais unta.

Täällä menny koko uneton aamuyö rattoisasti näitä viestejä lukiessa, kun viikon varrelta on jääny "vähän" rästiin:)

Meillekin saapui eilen eräs tietty Kela-kirje postin mukana. Mies haki postin ja ihmetteli, että mitä Kela hänelle lähettää. Kun avasi ja alkoi lukea, että on myönnetty isyyspakkaus niin kyseli, että oonko hänelle jonkun semmosen tilannu. Siinä vaiheessa kun pääsi kohtaan "Myönnetty akuuttiin tarpeeseen" niin kuului jo että mitä helvettiä ja sit kun luki että "Noudettavissa välittömästi saunasta niin repesin ja oli akko poistua vessaan kun pokka ei vaan pitäny. Siinä vaiheessa mies tajusi, että mulla taitaa olla sormeni pelissä:) Se insinöörin vauvanhoito-opas sai kyllä aikaan hervottomat naurut, kun tutkittiin yhdessä paketin avaamisen jälkeen.

Välilihan rasvauksesta oli tuolla aiemmin puhetta. Sitä oon kanssa miettiny, että jos aloittaisi. Minkälaisella öljyllä ootte rasvaillu ja kuinka ahkerasti?

Wildikselle ja muille sairaalassa olijoille tsempit, naimisiin menneille onnittelut!

Niin ja täällä mennään 33+5. Ens viikko vielä töitä ja sit alkaa äippäloma. Neuvolalääkäri 17.11. ja sillon kuulee toivottavasti jotain painoarviota. Yläkäyrällä olis sf-mitan mukaan, mutta kiva tietää, mnkä kokoinen tapaus sieltä oikeasti olisi tulossa.

Elinatuuli mullakin maha huitelee siellä yläkäyrillä tai oikeestaan kaikissa raskauksissa niin on tehnyt ja meille tullut sirot vauvat eli paino haitari 2.6-3.2 kg ja tästä povataan 3.5kg painosta... Joten se sf varsinaisesti mitään merkkaa:)

En tiedä johtuuko viikoista vai tosta teestä mutta noi harjoittelu supistukset ainakin lisinyt tässä teen ryystämisen alottamisen jälkeen... Tiedä häntä? No anyways teetä napaan vaan;)

Äippä onpa helpottava kuulla ettei tuo sf-mitta kerro aina totuutta vauvan koosta :) ittelläki sf-mitta koko ajan ollut yläkäyrän tuntumassa mut ultrattaessa pieni on ollut kooltaan keski ja alakäyrän välissä :) nyt seuraavan kerran tosissaa ultra 24.11, ni jospa pienestä ei ois tullu jättiläistä tässä reilu kuukauden aikana :D

Neuvola sanoo että ei sais käyttää kun se on yrttitee ja niitä ei ole tutkittu, mutta itse olen muutaman kupillisen juonut ja kun se mun rooibos vanilja tee on ehdoton lemppari:)
Mutta mä olenkin pieni anarkisti enkä oikein tottele käskyjä ja kieltolistoja ;)

Niinkuin moni muukin asia kieltolistoilla niin uskoisin olevan varotoimenpiteitä... Mutta kun lähtee miettimään niin miten ihmeessä ihmiset on kautta aikojen lisääntynyt ilman kieltoja ja rajoitteita? Kovimpa pallolla alkaa täyttä olla ;)

Mä nukuin tänään pitkään, yleensä oon jo klo 6 hereillä :)
Mä oon nyt nähnyt kolme yötä putkeen unta, että synnytys käynnistyy. Nyt oli jo niin toden tuntunen uni, että heti kun heräsin, niin oli pakko koittaa, että masu tallella.

Takaisin