Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perus settiä... Taitaa kuulua niihin mukkiksen mainitsemiin lääkäreihin, joilla hiukkasen liikaa omaa egoa...

Täällä päästy mukaan sukkapuikkokerhoon. Liittyy selkeesti vauvan liikkeisiin. Muilla samalla tavalla?

Rahi juurikin niin. Mulla on ollu niitä kipuja jo pari viikkoa, melkein joka ilta. Mutta en tiedä että tekeekö ne paikoille jotain? Ilkeiltä ne tuntuu.

Tsemppiä Catherine! Ei kai flunssa nosta pissan proteiineja? Tietty hyvä jos ei myrkytystä ole, mutta kyllä luulisivat tosi tarkkana olevan kun viikkoja sais viä kertyä ja sulla kumminkin se myrkytys ollut aiemminkin.

Mun käsittääkseni sukkapuikot kyllä valmistaa kohdunsuuta, mutta kyllähän niitä voi tulla useampi viikokin. Mulla on sisäreisien särky ja vihlonta ollut ihan niitä viimesimpiä avauskipuja. Esikoinen syntyi 5 päivää ennen laskettua, enkä yhtään osannu odottaa niin aikasin tulevaksi kun voin niin hyvin. Mutta edellisenä yönä mulla särki sisäreisiä niin, että lämpöpusseja jouduin pitämään jalkojen välissä. En yhtään tajunnut, että se olis merkki lähestyvästä synnytyksestä... Onneks synty aiemmin kun iso oli jo sillon 4020g....

Itse en ainakaan ole huomannut että sukkapuikot olis liittynyt vauvan liikkeisiin... Täällä taas jalat hapoilla, menkkakipuja ja sukkapuikot heiluu:/
Alan oleen aika loppu tähän jatkuvaan kipuiluun... Onneksi ei ole enää montaa viikkoa!

Jep tuut Äippä kyllä ihan vanavedessä viikoissa ;)
Ei oo kauheasti ollut kyllä mitään tuntemuksia, muuta eroa en oo huomannut kun et viime päivinä vauva alkanut kauheasti muljuaa masussa :D Luulis et vähenee ku vähemmän tilaa mut mitä vielä, tuntuu et työntyy nahkasta läpi.. Menkkakipuja on välillä ja viime yönä ihan heräsin kun supisti mut aika pieniä ne vielä on! Saa nähdä, alkaa olo käydä kyllä malttamattomaksi :)
Toi on kyllä taas niin ihmetouhua catherine!! Ei hyvää päivää.. Pistää ihan vituttaa lääkärit ja niiden isot egot :o

Paljon tsemppiä Tatalle, Wildikselle ja Catherinelle! :Heartred

Kiitos muuten vadelmanlehtiteen suosittelijoile! Kävin tänään Lifessa ostamassa pari pakkausta ja ehdin jo kotiin tullessa raottelemaan pakkausta ja nuuhkimaan. Tuoksu on aivan ihana, varmasti makukin! Kohta keittelen itselleni pitkän päivän palkinnoksi kupposen :)

Onko teillä muilla esiintynyt turvotusta paljon? Itse olen huomannut, että sormet ovat ihan kipeänä turvottelusta, aikaisemmin suuret kihla ja vihkisormus ei mene kuin puoleen sormeen. Jalat ja nilkatkin tuntuvat olevan hieman turvoksissa, muttei niin paljoa kuin sormet. Verenpaineet mulla oli ainakin viime maanantaina ihan normaalit.

Eilen nlalääkäri sano noista sukkapuikko supistuksista etteivät ne vaikuta/aiheuta mitään. Itsellä tullut niitä nyt muutaman viikon ajan ja eipä olleet tehneet mitään. Paikat siis oli kiinteät ja kiinni :)

Täällä ei supisteluista tietookaa :D menkkakipuja vaan joka päivä ja häpyluussa naksuu. Neuvolassa ennusteltiin että ennen laskettua aikaa ois jo odoteltavissa mutta saa nähdä :D en pistäis pahaksi vaikka putkahtaiskin ulos heti ensviikolla!

Ja tuli tosiaan ostettua sitä vadelmanlehtiteetä. Tuoksu on taivaallinen, maku ei niinkään :D

Täällä ollaan jo ihan puhki, niin paljon supistuksia... Tulen mökkihöperöksi kun ei pääse edes kävelylle. :( Aamuisin aina ihan hyvä olo ja iloinen mieli mutta illalla alkaa aina ahdistamaan jäljellä olevat viikot. Ja tuntuu että vielä ei ole oikeutta alkaa edes puhumaan odottamisesta kun saattaa mennä ylikin, että mites sitten kiroan kun viikkoja onkin kasassa 40.. Huoh. Onneksi maailman ihanin aika edessä kun ajattelee omaa vauvaa sylissä.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja jaksamisia kaikille äideille sairaalassa ja kotona. :Heartbigred

Tsemppiä Tatalle, Wildikselle ja Catherinelle sairaalassa oloon!

Arya, mulla on järkyttävä turvotus. Toki on jalatkin kuin norsulla, mutta käsissä turvotus aiheuttaa rannekanavan ahtauman ja sormien puutumisen. Tästä syystä odottelen kovasti synnytystä.

Mulla tänään 34+2. Ja soittelin neuvolaan tänään, josta sanoivat, ettei tarvi huolestua, jos testitikku on väriltään negatiivisen ja 1+:n välissä, silloin kuulemma negatiivinen.

Kiitos Hilla, mulla siis kyse aivan samasta asiasta. Kädet puutuu öisin ja varsinkin oikea käsi on nivelistä ranteisiin tosi kipeänä. Onpahan kurja vaiva! :sad001 Lueskelinkin aiheesta, kun puutumisoireet alkoivat. Turvotus vaan tuli vähän yllätyksenä ja se, miten valtavaa se on. Pitää ottaa neuvolalääkärin kanssa puheeksi, vaikkakin sille ei taida olla nyt mitään tehtävissä. Toivottavasti meillä synnytys vie mokoman vaivan mennessään!

Mulla auttanut vähäsen käsihieronta, kylmägeeli ranteisiin ja rannetuet yöllä. Mutta silti siis joka yö kädet kipuilee ja päivälläkin peukalo, etusormi ja keskisormi puutunut. Ja neuvolalääkäri sanoi, ettei oo nyt mitään tehtävissä ennen synnytystä :(

Tatalle tsemppiä ja voimia <3

Catherinellekin tsemppiä!

Sukkapuikkokivut ei kyll ittellä oo tähän mennessä aukaisseet paikkoi ollenkaan. Itsellä ihmetyttää kun vauvan liikkeet tuntuu aina vaan kivuliaammilta. Kohtu ollut arka koko raskauden ajan mutta nämä tuntuu aina että ihan ku jotain kipeää haava-aluetta painettais. Kohta puoliin oisin valmis kyll synnärille jo mutta jos ny sais tuon muuton eka alta pois niin synnärille vois mennä 2,5viikon päästä. Muuten kyll ihmeen rento fiilis vaikka juilii ja supistaa vähän väliä, mutta luulen että on taas ihan vaan harkkoja vaikka napakoita onkin ja vähän kipeitäki. Verenpaineetki pysyy rajan alla just ku pitää tekemiset vähäisinä.

Jaksamisia naiset!

Miä kävin tänään tosiaan äitipolilla jälleen kontrollissa. Heti huomas,että jännitystä ilmassa,verenpaineet kotona 132/90 ja äitipolilla olikin 140/97..
Onneks ymmärsi, että jännitystä. Kotona eilen illalla kuitenkin hyvät :)
Kotiseurannalla jatketaan ilman lääkitystä :) jos paineet nousee,tulee pään särkyä tai protskut plussalla,niin heti soittoa.

Sintin painoarvio tällä hetkellä 1600g,meijän pieni <3 mutta se menee omilla käyrillä :)

Rv 32+3 <3

Meillä kokoarvio tänään n. 1800g ja oma lasku 32+5 mut näillä 32+3, pieni hoikka, mutta aktiivinen. Kaikki virtaukset ok ja 2vk päästä seuranta.

Mulla kans vauva potkinu monta päivää niin kovaa, että maha aivan hellänä! Kai se haluais jo pihalle tuolta :D

Takaisin