Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meikäläistä jos Joensuussa erehtyvät kaltoin kohtelemaan lähtee välittömästi kirjallinen palaute. Älä anna kohdella itseäsi huonosti Wildis! Ei sinne kukaan huvikseen varmaan tyrkyllä ole

Otin esikoiselle vesirokkorokotteen ja niin aion ottaa pikkuisellekin. Jälkitaudit on harvinaisempia, mutta jos kohdalle osuu ovat vaarallisia

Itte söin obsidania mut nyt rauta-arvot noussu nii hienosti että sain luvan lopettaa :)

Tytsy78 itte oon jostai lukenu että jo se välilihan hierominen öljyllä säännöllisesti eli kerran päivässä 2-1kk ennen laskettuaikaa pitäis kuulema ehkästä repeämistä. Korjatkaa joku jos oon väärässä :D

Nii ja synnytysvalmennuksessa meille sanottiin tuosta välilihan hieromisesta et rv 35 lähtiin se on järkevintä. :)

Se on kyllä outoa,miten eri paikoissa otetaan ihan eri tavalla asiat!
Miä jouduin tosiaan osastolle,kun alapaine oli 96.. Ja osastolla sitten laski,mutta silti piti miua tarkkailussa yhteensä 5pv!

Toivottavasti kaikki on wildis hyvin! Ja kaikilla muillakin,jotka kamppailevat jonkin asian kanssa niin tsemppiä!!

Neuvolassa käyty. Sf oli noussut jälleen, nyt virallisesti siirtynyt keksikäyrältä yläkäyrälle. Vähän kauhistuttaa, mitä lääkärit äippäpolilla maanantaina on mieltä, onko vauva liikaa kasvanut :( Toivotaan, ettei ole huolenaihetta kuitenkaan... Paineetkin oli koholla. Onneksi tuo lääkäri ja ultra näin nopeasti, niin ei tarvii pitkään miettiä.

Mä oon kanssa sitä mieltä, että pistät Wildis palautetta ja vaadit sitä verikoetta! Ihan naurettavaa tollanen!

Air4m mulla ollut koko aika sf mitta siinä ihan hippusen yläkäyrän alapuolella mut pieni ollut aina ultrattaessa kooltaan keskikäyrän ja alakäyrän välissä..
Tosin nyt iski ittellekkin maanantain käynnin jälkeen pelot pienen koosta kun sf mitta oli kivunnut jo yläkäyrän yli! :O ultraus on sitten vasta 24.11 eli sinne asti saa odotella mimmonen jättiläinen tuolla massussa tällä hetkellä muksii! :/
Onneks sulla kuitenki noin lähellä tuo ultraus niin ei tarvii kauaa odotella!! :)

Wildis, okei :D eli noin 1kk ennen laskettuaikaa voi alottaa hieromiset ja öljyämiset ;)
Kyllä sun kannattaa kyssille siirtyä takasi koska ne on sua alusta asti hienosti hoitaneet ja huomioineet :)

Lähinnä siis siksi kauhistuttaa, kun se sf tosiaan nyt notkahtanut ylöspäin ja viimeksi myös vauvan painoarvio tehnyt saman :/ Sokeriarvot kyllä pääosin pysyneet hyvinä, mutta silti huolettaa...

Mullakin sokerit pysyny hyvänä ettei oo sattunu ylityksiä, mut pelottaa silti että sielrä syntyy sokerivauvva tai sit lapsivettä on liikaa :/

Mulla oli pissassa prot +1 ja lääkäri sano mulle verenpainerajaksi 80/140, että pitää mennä päivystykseen ja tosiaan mulla on ollu paineet luokkaa 60/110 .Eli ei mitenkään kauheesti tarttis nousta, muttakun ne katotaan juurikin yksilöllisesti ne painerajat.

Mulla pistää vaan niin raivoksi toi hoitohenkilökunnan käytös! Jos mun kolleegat olis tollasia työpaikalla niin kyllä antasin kuulua!!! Ketä ne luulee olevansa ja ottaako ne sitten vastuun jos jotain sattuu? Joillain vaan niin nousee päähän se valta, mikä hoitajillakin potilashoidossa on. Ja vaikka ei ilmeisesti asiakkaalla olisi hätää, niin kaikkia pitää kohdella kunnioittavasti ja niin, ettei joku sitten tosipaikan tullen jätä tulematta sairaalaan... Noi on tän koulutuksen ihan perusasioita ja potilaan luottamus hoitohenkilökuntaan on ihan ensiarvoisen tärkeää!!! Hitto kun suututtaa! Toivottavasti wildis siirto sujuu nopeaan!

Mullakin sokerit pysynyt hyvänä (ok muutamat arvot pamahtanut yli ja kerran pari kk on tullut herkuteltua) ja lääkärin mukaan vauva ei ole kasvanut liikaa, nyt vaan viimeisien viikkojen skarppaus ja vähäisetkin herkut pois että ei varmana ole pikkusella ongelmia sokerien säästelyssä tms :) luottavaisin mielin eteen päin...

Wild voi että kun mua harmittaa sun puolesta, potilasasiamieheen vaan yhteyttä... Toivottavasti saat siirron Kuopioon nopeasti!voimia<3

Täällä kunnon menkka jomot alamahassa ja järkyttävät sukkapuikkokivut kans:/ toivottavasti alkaisi loppumaan viimeistään huomenna kun mies lähtee huomeniltana takas hommiin:(
Miettinyt jo että pitäiskö mennä käymään äippäpolilla mutta jos ne tekee siellä taas sisätutkimuksen... Vauva liikkuu kyllä ihan järkyttävän paljon, ainakin tietää että sillä kaikki hyvin:)

Mun pitänee neuvolan kautta toi siirto tehdä jotenki. Oon nyt ihan tarpeeks kattonu tota joensuun touhua.
Ja juurikin tuo mitä mukkis sanoi, että ei tässä kohta oikeesti uskalla enää hoitoon hakeutua kun niin törkeesti kohdellaan. Varmaan mentävä illalla ensiapuun ku ei tää päänsärky ota laantuakseen, mut tiiän että sieltä lähetetään suoraan joensuun sairaalaan ja siellä eivät tee taaskaan kuitenkaan mitään.. Huoh ku ei jaksais tätä. Pitäiskö ajjaa vaan suoraan kyssille ja sanoo et olin kuopiossa käymässä kun oireet pamahti.. Todella turhauttavaa.
Pitänee kysyä miehenki mielipidettä kun tulee töistä

Meillä en oo viel laittanu mitään petivaatteita pinnasänkyyn, laitan sitten iha viimesinä päivinä :) kissa on leikkiny nyt tyhjässä sängyssä mutta meillä on tarkotuksena että kissa ja koira ei tule makkariin vauvan synnyttyä.. Tai siis aletaan opettamaan varmaan tässä pikkuhiljaa kun vaan oviportti saahaan :)

Just katon tässä neuvolakorttia. Paine on ollu 112/65 ja pompsahtanu parissa viikossa 135/88 ja tuota luokkaa ollu nyt viime viikot.. Ei kai noissa sit mitään oo? Vaikka toi yksilöllinen nousu on aika paljon.

Ja tuo kyseinen pompsahdus kun tuli, niin terkka kyl sano "oho, vähän on tuo sun verenpaine korkee" mut ei ryhtyny toimenpiteisiin.

Mulla oli ekassa raskaudessa verenpaineet alussa 120/70 tasoa ja lopussa 145/85 jne, mutta mulla ei ollu sit mitään muita oireita ja tota vaan seurattiin. Nyt pysyneet 120/70 tasolla lähes koko ajan. Ainoastaan ennen sairaslomalle jääntiä käväisi 139/85, mutta laski sitten takas.

Just katon tässä neuvolakorttia. Paine on ollu 112/65 ja pompsahtanu parissa viikossa 135/88 ja tuota luokkaa ollu nyt viime viikot.. Ei kai noissa sit mitään oo? Vaikka toi yksilöllinen nousu on aika paljon.
Ei oo vaaralliset, mutta kohonneet ja sullahan on muitakin oireita... On sulla kyllä vähän epäammattimainen terkkari jos ihan suoraan sanotaan!

Kyllä toi on sulle iso nousu ja viittaa siihen, että jotain olis tehtävä. Se olis eri asia jos olis ihan loppuraskaus menossa, sillon ne paineet monesti nousee jkv. Jos sulla kova päänsärky lisäksi, niin ehdottomasti tarkistuttaan tilanne ja siis sulla lisäks se raju painonnousu ja oliko proteiinitkin viä +1? Ootko panadolia viä ottanut? Jospa terkkarissa kävisit ne paineet tarkistuttamassa ja sanot siä, ettet Joensuuhun halua mennä kun kohtelu on tuo ja pakotat lääkärin ottamaan kantaa asiaan. Jos kyssiin menet noilla oireilla, tuskin sua tutkimatta pois käännyttävät. Voimia ja mä pidän peukkuja, että saat nyt itsesi kunnolla tutkitettua!

Panadolia otin ja ei mitään apua ole. Joo protskut on plussalla ollu mut terkka tosiaan sitä mieltä, et valkovuoto vaan vaikuttaa eikä ole yhtään huolissaan. Ja tosiaan se painonnousuki ihmetyttää jos melkein kaks kiloo tulee viikkoon.

Kukaan lääkäri ei tunnu ottavan huomioon sitä, et on noussu noin paljon lähtöpaineesta ja parissa viikossa vaan.
Jos huomenna soittelen neuvolaan ja pyydän päästä näytille lääkärille. Kerron tästä päänsärystä ja soitosta tuonne synnärille. Samoin ku tuosta ylämahakivusta.

Tänään en enää edes kerkee ensiapuun kun klo 20 jälkeen siirtyy joensuuhun päivystys ja mies pääsee seittemältä töistä ja meillä täältä 30 kilsaa matkaa ensiapuun.

Takaisin