Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on yleensä tukka lähteny, ku imetys loppuu. Ja raskausaikana vahvistunu.

Ite odotan, et tulee ulos vasta lasketun ajan jälkeen. Tulee vikoista viikoista piiiitkiä, jos asennoidun siihe, et 38 tienoilla vois /sais tulla. Onneks on vika tentti tuolla vko38, ni sitä ennen ei kyllä neiti ole tervetullut :D

Huomisen jälkeen pystyy lepäilee kunnolla. Tänään tosin äiti tulee pariksi päivää käymään nii jos hiukan helpottais. Kohta pitäis lähtee likan kanssa hammaslääkäriin tarkastukseen. Toivottavasti ny nää paineet viel tasottuis. Aamun eka mittaus 153/93 mutta jouduin sängystä nousee ja kävelee sohvalle mittailee ku mittari jäi sinne. Jos päikkäreiden jälkeen sais otettua kunnon lepoarvon.

Pakko valittaa.. Heräsin aamulla ja oli ihan järkyn huono olo ja päätä särki ihan hulluna. Join maitoo ja menin suihkuun ja ei mitään apua. Tää on ihan ku alkuraskaudessa :D pitäis neuvolaan lähtee mutta motivaatio sohvalta nousemiseen on aivan toista luokkaansa tällähetkellä.

Ainaki mulla on hiukset vahventuneet poikia oottaessa. Nyt ei niinkään vaikka poika on tulossa, mut luulen et ei sen takii paksuunnu ku stressaan koko ajan kaikesta turhan päiväsestä... eilen jouduin ompelukoneenki purkaa osiksi, ku ei milläänommellu mitään hyvin... no vian sain korjattua muutamaa turhautumista ja raivoomista lukuunottamatta... nyt kone ompelee mut hajotin lampun siitä koiravauvaa ku kehuin edellisellä kerralla ni eilen oliki taas ei niin kehuttava päivä... pissi ja paskoi sisälle useasti.... oltiin iltapäiväistä ulkona koko sakki,ja isännän kans mietittiin ens kevään ja kesän projekteja tos pihalla... vaihtolava pitää ainaki tilata et saadaan kaikki ylimääräinen paska tuolta navetasta veke... siel on edellisten omistajien tavaraa ja sitä edellisten..... ja maalaustalkootki pitää järjestää et saadaan punamultaa pintaan ☺

Täälläkin ollut hiusten kanssa muutoksia raskauksissa: ensimmäisen raskauden aikana hiukset vahvistuivat ja väri tummui niin että ihmiset kyselivät onko oikea hiusvärini musta (hiusvärini tummanruskea). Toinen raskaus alkoi hiustenlähdönmerkeissä minkä pistin osin sen piikkiin että raskaudet peräkanaa, nyt ei hiukset karise mutta tällä kertaa hormonit saaneet hiukset vaalenemaan keskiruskean sävyyn :)

Madonna, tsemppiä koiranpennun kanssa. Kyllä se siitä, vaikka välillä tulee takapakkia. :rolleyes: Raivostuttavaa, mutta onneksi lyhyt aika lopulta. :angelic:

Siis huhhuh oikeesti! EIlinen ilta oli ihan kamala, särki niin hirveästi joka paikkaa (ei liity raskauteen nuo kivut, mulla muutenkin..), mutta että ei edes särkylääke vienyt kokonaan. :arghh:

Kävin iltasella vaa'alla niin se näytti 5kg enemmän kuin 2vko sitten neuvolassa. Tänä aamuna otin aamupainon, niin näytti 3kg vähemmän. Silti painonnousu 1kg/vko?! :eek: Ja tuo meijän vaaka näyttää aina vähemmän vielä kuin neuvolan.
Täytyy soitella jos jatkuu tuo nousu, koska turvotusta on kiitettävästi ja viimeksi oli pissassa protsku 1+. Paineita en oo mittaillu. Seuraava neuvola vasta 3 vkon päästä........

Mulla on hiukset vahvistuneet ja juuri yhtään ei lähde edes harjatessa. Normaalisti lähtee tasaiseen tahtiin. Imetyksessä varmasti lähtee hiusta, mutta onneksi on luonnostaan paksut hiukset, niin ei sitä sitten huomaa :)

Kävin aamusella hammaslääkärissä poistattamassa hammaskiveä. Ei kuulemma ollut varma saiko kaikkea pois, kun niin paha ientulehdus, että ikenet vuosi verta koko ajan. Se suuhygienisti oli mukava ja ammattimainen, mutta kun puolet suusta teki harjoittelija, niin se vähän kirpaisi (ei ollut ihan niin varmat otteet). Keväälle kuulemma uutta aikaa, niin katsotaan sitten paljonko hammaskiveä vielä jäi. Antoi mukaan jotain ientulehdusta ehkäisevää hammastahnaa, katotaan auttaako yhtään.
Kahden viikon päästä on vielä paikkausaika mun omalle hammaslääkärille, mukava nuori mies :)

Catherine, mulle on tullu jo kauan se 1kg/per viikko. Ei oo neuvolantäti siitä mitään sanonu. Eikä oo turvotuksia. Ihmeellistä.

Mä en oo koko raskauden aikana käynyt kotipuntarilla kertaakaan. Punnitsen vaan neuvolassa. Oon ajatellu, että painoa tulee se mitä tulee, ei se auta vaikka kuinka stressaa. Katotaan sitten sitä painoa synnäriltä kotiutumisen jälkeen ja aloitetaan tarvittavat toimenpiteet (eli laihdutus).

Niin ja mulla on tosi paljon turvotusta, joten toivon, että osa siitä painosta lähtee sen takia helposti :)

Mulla ei ollut kovinkaan paljon vaikutusta ees imetyksellä hiuksiin esikoisen aikaan. Tosin mulla on tosi paksut hiukset niin ei ihan vähällä huomaa, vaikka jokunen karva lähtee. Valvoin 3-5, kun lonkkia särki ja esikoinen heräsi myös mun kanssa pissalle eikä hän sitten nukahtanut vaan hiplasi mun korvia, jutusteli ja sitten hällä oli hiki ja kylmä.... Hoh hoi! Klo 12.15 kampaajalle

Hui, mulle on tullu nyt koko raskauden vaan muutama sata grammaa per vko. Yhteensä n. 6kg. Mun pitäis herkästi olla yhteydessä näistä, kun viimeksi käynnistettiin myrkytyksen takia. Jotenki vaan niin vaikeaa ottaa yhteyttä tonne kun tuntuu et aina mulla on jotain. :D Emmää muuten painosta stressaa, tulee mitä tulee.. Ainoo mikä ni tuo myrkytyksen uhka on. :(

Mullaki tullu 1,8kg/viikossa eikä terkka tosiaan oo mullekkaa mitään sanonu. Nyt jo yli 20kg lähtöpainoon.. :O Turvotuskin on aivan valtaisa, mut kuullemma normaalia. Ja vaikka ajoittain on kovaa päänsärkyä ja näköhäiriöitä, niin ei kuullemma myrkytystä ole.. Protskut pississä plussalla mut terkka sanonu, et voi olla valkovuotooki joka vaikuttaa.. Tiiä sitte!

Voi hanuri, täällä iski esikoiseen vesirokko :inpain: Onneks ollaan miehen kanssa se sairastettu kumpiki lapsena... Soitin vielä varmuuden vuoksi terveyskeskukseenkin, että aiheuttaako tämä ny mun suhteen jotain toimenpiteitä. Ei kuulemma pitäis olla vaaraa, jos ite on sairastanu. Siltiki vähä hermostuttaa vauvan puolesta... On kyllä hemmetin herkästi tarttuva tauti, kun rupesin miettiin, että mistä tuo ipana ois sen saanu. Kaks viikkoa sitte jouduttiin käymään terveyskeskuksessa ja siellä meitä ennen lääkärillä käyneellä oli vissii vesirokko. Ei ees oltu sen lapsen kanssa missään henkilökohtasessa kontaktissa, mutta silti näköjään tuli :eek:

No huhhuh, Wildis! Noilla oireilla jouduin viimeksi osastolle :wideyed: Onko sulla ollu paineet minkälaiset? Mulla ollu paineet vielä hyvät mutta noususuunnassa. Lääkäri viimeksi niistä huomautti. Mutta kotona en tosiaan oo mittaillu..

Muoks: Soitin neuvolaan ja sieltä ohjattiin heti paikalla paineiden mittauksiin ja pissatestiin. Vihjaili jopa lähetteestä äippäpolille, nöyyy. :(

Muokattu viimeksi:
Huoh, täälläkin ihan kamala yö. Illasta supisteluja ja muutamia sukkapuikkokipuja, jotka aiheutti ilmeisesti niskaoireiden pahenemisen taas :sad001 Muutaman tunnin yritin venyttelyillä, liikkumisella ja normisärkylääkkeillä, mutta ei apua. Paheni heti maatessa. Hirvee paine rinnan alle ja yläselkään sekä hengenahdistusta ja päänsärkyä näköoireilla. Jouduin sit ottamaan vahvemman lääkkeen, joita sain viimeksi äippäpolilta. Aiheuttaa samantapaiset oireita kuin raskausmyrkytys ja sillo kävin tarkistuttaa äippäpolilla asian.. Noista lääkkeistä koen vaan huonoa omaatuntoa, kun en haluis ottaa yhtään niitä, mutta välillä on pakko :sorry: Onneks oon pärjännyt max. kerta viikkoon yksi lääke ja vasta tässä loppuvaiheessa, mutta en haluis sitäkään. Pelottaa mitenkä vaikuttaa vauvaan, vaikka ei kait ne lääkärit niitä määräisi, jos niistä olisi haittaa.

Mulla on normaalipaineet Catherine 112/60 ja nyt on 140/85-90 eli nousussa ovat. Terkka on joka neuvolakäynnillä joutunu kahesti ottaa paineet ku joka kerta ne on vähän pykälää korkeemmat. Silti joensuussaki sanovat että normaalit paineet on. Ite mietin, että onhan ne varmaan joillekki normaalit, mut entäs just mulle kun normaalisti on aika alhaset paineet. Eikös nuita tulis verrata ihmisen normaalipaineeseen eikä muiden ihmisten paineisiin.. Normaaliks niitä on koko ajan väitetty, mut mun mielestä aika hurjat nousut on tullu lähtöpaineeseen.

Poodle meilläki vesirokko nuorimmaisella :( Tosi ikävä tauti ku nostanu kuumetta ja yöt ollu tuskaisia. Apteekista ostin varta vasten jonku vaahdon näppyihin, ei auttanu mitään. No nyt on jo enemmänkin ruvella nuo näpyt ja pois menossa. Hyvähän tuo on nyt pikkusena sairastaa pois.. Esikoisella ei oo vielä oireita ja itekki ihmettelen mistä lie tullut ku yleensä porukalla kuljetaan ja toisella vaan tuo rokko..Vaan jospa se itää vielä tuolla vanhemmalla.

No joo todellakin pitäis katsoa sitä paineen henkilökohtasta kehitystä! Nyt kun katon tota edellisen raskauden neuvolakorttia, ni lähtöpaine mulla ollu 118/63 ja ennen käynnistystä oli 135/86 eli periaatteessa normaali. Nyt mulla viime neuvolassa oli paineet 128/82 ja noista lääkäri jo huomautti :bored: Pitäishän sun päästä johki seurantaan, vaikka ei suoraa diagnoosia saiskaan. :confused:

Takaisin