Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä istuminen ottaa kipeetä, Muttei selkään, vaan itte persuksiin :D makaaminen helpottaa, mutta kylkeeki pitää olla vähän väliä kääntämässä, kun jos 10 minuuttia kauempaa makaa yhdellä kyljellä, nii alkaa tulee nii kipeetä lonkkaan / lantioon että pakko vaihtaa kylkee.

Istuin eilen sohvan sijaan jumppapallolla ja oli kyl paljon parempi. Luin et jos makoilee tolleen sohvalla puolimakuulla ja vauva ei oo raivotarjonnassa, niin sen on siinä vaikee kääntyä. Etunoja paras.

Itsestä etunojassa tai suorassa istuminen on järjettömän vaikeeta, vauva painaa ikävästi ja tuntuu että taju lähtee ja oksu lentää!

Sama juttu täällä, etujonassa istuminen tuntuu kun olisi joku rautakanki pallean alla, tosi epämiellyttävää. Muistankos Äippä oikein, oliko sulla vauva jossain vaiheessa pt:ssä? Onko kääntynyt jo?

Vau Josa, hyvä juttu! Huomasitko itse jostain että oli laskeutunut? Täällä kyselen, kun esikoinen oli laskeutunut kun mentiin synnärille, mutta en itse huomannut sitä ollenkaan. (Neuvolassa muutamaa päivää ennen synnytystä siis oli vielä ylhäällä).

Täytyy itekin nyt varata aika että saadaan toi rokote. Luin muuten että 2-17-vuotiaat saa rokotteen nenäsumutteena, aika kätevää! :)

Laskeutumisen tunnen kaikista parhaiten kun ylhäällä on tosi paljon tyhjää tilaa ja happi kulkee hyvin :)

Salli joo oli kääntynyt pääalaspäin:) onneksi!
Mä itse lueskelin että se nenäsuihke rokote olis nyt vasta kokeilu asteella ja se annettais vain 2-vuotialle, vai ymmärsinkö väärin? Sekin kyllä enemmän kuin mahdollista :)

Itse huomaan kyllä että laskeutunut kun pissattaa enemmän ja tuntuu että kookospähkinä tavarassa:)

Joo oot oikeessa, annetaan vaan 2-vuotiaille! Oon lukenut oikoen näköjään. :rolleyes:

Mua vähä sapettaa toi että vaan 2-vuotiaille kun meillä on 1v9kk, 2v9kk ja 4v6kk joten vaan yhdelle voi sen antaa:/ olis ollut niin ihana jos kaikki olis sen saanut niin olis selvinnyt pienemmällä kitinällä... Tasan ei mee nallekarkit! 16pv saadaan me koko lössi se piikki:)kunhan vaan kerkiäisi ottaa ennen kuin vaavi syntyy!

Voihan pingviini... Yhtäkkiä alkoi tossa illan aikana sellanen jumituskipu tonne ihan häntäluun tuntumaan alaselkään, että ihan mahdotonta kävellä normaalisti:/ nyt kävelen sillain keinuen ja tosi hitaasti kuin pigviini. Siis istuessa ei särje eikä mitään, mutta kävellessä... Voiskohan se vauvan pää olla painunut jotenkin syvemmälle yhtäkkiä ja aiheuttaa ton?! En mä edes kaksosten aikana kävelly näin huonosti:( Vai onkohan se vaan että vanhuus iskee?

Mukkis voisikohan olla että pieni laskeutunut alas? Itse ainakin vaapun kuin pingviini:) ja lääkärin mukaan vaavi kiinnittynyt lähtö kuoppiinsa...

Mä vaapun kanssa ja just samalla tavalla sattuu Mukkis kun sulla häntäluu/alaselkä. Istuessa ok, kävellessä tuntuu. Ite en tiedä onko vauva laskeutunut viime neuvolasta aikaa ja seuraava reilun viikon päästä.

Voi iik! Mulla oli tänään baby showerit! :love017 Ihan tuli puskista, en ollut ollenkaan aavistanut, enkä edes ollut niitä odottanut! Itkuhan sitä pääs heti ovella kun oli kaikki rakkaat mua vastassa :hilarious:

Tämän illan herkuttelu ei kyllä lupaa hyvää huomisaamun neuvolassa....:rolleyes: Voisikohan terkka merkata mahdollisen painonnousun ja turvotuksen syyksi sinne äitiyskorttiin, että syntisen herkulliset babyshowerin tarjoilut ja asia ois niinku sillä kuitattu?

Mulla on kanssa kävely muodostunut melkoisen vaappuvaksi, sillä vauvan pää painaa jo niin alhaalla. Parin viikon takaisen sisätutkimuksen mukaan oon kuitenkin tiukasti vielä kiinni eli ei kai huolta, että ihan heti olisi tulossa :) Mutta kävelessä tosiaan tuntuu kivenmurikka haaroissa ja jotkut tietyt istuma-asennotkin tuntuu tosi epämukavalta. Tosiaan melkoisen hitaasti pitää kävellä eikä mies meinaa muistaa vaan paahtaa aina jossain kaukana edellä menemään :joyful:

Mua mietityttäny, että ku mulla ennen raskuatta pienet nänninympärykset, ja nyt ne on melkee yhtä isot mitä tissit oli ennen raskautta (liioitellusti :D ) Niin palautuukohan noi nännit siihen normaaliin kokoon, vai jääkö tällaset pizzapohja nännit?

Pizzapohja nännit :D :D Mut samaa oon minäkin miettinyt! Mulla oli ennen pienet ja sievät nännipihat ja nyt on piha 'vähän' levinnyt.. :D

Muullakin se oli eka raskausoire ku aloin noita tissejä ihmetellä et miten on niin omituiset.. Edelleenkin tuntuu et ois jonkun toisen ;D

Asiasta kukkaruukkuun eli valitukseen. Siis että onhan se ihan kiva jos joka toinen yö saa nukkua ihan hyvin mut kylläpä vaan pistäävituttaa taas tää selkäkipu. Että muuten mulla ei ois kyllä mitään kiirettä synnyttää mut näinä öinä kyllä mieli muuttuu. Kohta alkaa miehen torkutusrumba, puol tuntia minuutin välein <3 arvostan hirveesti. Miten voikin olla ihmisellä noin tahmasta toi herääminen o_O mut se siitä, sainpa sanottua.

Loppuun vielä huomenen toivotukset niille jotka kohta kumminkin jo heräilee :) itse unelmoin et vähän sais vielä nukahdettua..

Takaisin