Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin täällä sitä nyt istuskellaan ja odotellaan lääkärille päästä. Aivan jäätävät sukkapuikko kivut tänne tullessa, kohta tuomiolle että onko ne mitään saanut aikaan:) kiitos tsempeistä<3

Äityli vähiin käy ennen kuin loppuu:) ainakin tunnut olevan jo hyvässä vauhdissa synnytyksen suhteen jos jo 2 cm auki, katsotaan saanko paremmaks;)

Mä oon jo niin valmis synnyttää, vaikka tää meidän vika niin innolla sitä että pääsee mahastaan eroon :)
Potkuja kyllä tulee ikävä mutta kaikkea aikansa...

Tääl o masuasukki kasvanu kuten pitääki. Keuhkothingiä ei löytyny varmuudella mutta seurantaa jatketaan. Painoa tyttösellä ois 2313g :) sukkapuikkokivut ja juilinnat ei oo saaneet mitään aikaiseksi. Synnytyksestä kysyin nii ehdottomasti Tyksissä synnytys tuon keuhkojutun takia. Kolmen viikon päästä seurantakäynti.

Voi käydä hierojalla, jos on asiansa osaava hieroja, eikä hiero mitään sellaisia paikkoja (kuten alaselkää), joka stimuloi synnytyksen käynnistymistä.

Saini hienoa että pikkusen keuhkoista ei löytynyt mitään mitä seillä ei pitäis olla:)

Täällä kotiuduttu, kaikki oli hyvin, vaavi pää alaspäin ja kiinnittynyt, painoa nyt sellainen 2,5kg ja näillä näkymin 3-3,5kg syntymäpaino:)
Kohdunkaula pehmentynyt,2 cm jäljellä ja 2cm auki... Painoa tullut kaikenkaikiaan 2,5kg lähtö painoon ja paineet ok:) siinä meidän neuvola kuulumiset! Labrat saan perjantaina...

Tsemppiä äippä lääkäriin!
Ja äityli85 sulla on jännät pari viikkoa edessä.

Meillä neuvolareissu meni ihan kohtalaisen hyvin, vihlomisia tuli jonkinverran, mutta hengittelyllä helpotti. Pissanäyte oli menny viljelyyn, niin voihan siä sit selittävä tulehduskin olla. Yks reiden röllykkä-suonikohju on varmaan kans tulehtunut, sattuu kävellessä ja punottaa, oon nyt lääkinnyt sitä hirudoidilla ja jalan ylöslaitto helpotti kans kipua. Toivottavasti nyt noilla rauhottuu..
Niin ja kiitos tsempeistä <3 mä selvittelen huomenna tota kotiapu asiaa ja mitä se tulis maksaan...

Äityli85 sulla onkin jännät viikot :) niin näitä joulukuisia alkaa syntymään.

Joku kyseli hepatoosista, mulla oli viime raskaudessa. Todettiin aika loppuvaiheessa, sain jotain allergialääkettä kutinaan ja seurattiin verikokeissa. Mulla oli myrkytyskin niin käynnistettiin sitten vähän ennen la:ta.

Täällä sattui pieni moka ja lähin Itikseen miekkosen kanssa takkiostoksille ja syömään.. Rauhassa mentiin, mutta ikinä ei oo kävely ollu niin tuskallista. Tässä sit tulos, nyt jo laantumassa.. Ja levossa tuli:wp_ss_20151103_0001.png

Täällä kanssa hepatoosi ollut riesana mikä ilmennyt iho-oireina ja koko kehon kutinana joka pahimmillaan öisin. Atooppinen iho ja liuta allergioita ollut lapsuusiästä saakka taiveihottumana ilmenneenä mutta raskauksissa oireet pahentuneet. Tänään tulikin käytyä allergiasairaalassa ja pistivät kontrolliajan ensi keväälle jolloin katsovat aloitetaanko valohoito ellei iho-ongelmat hellittä, nyt sitä ei aloiteta kun lääkäri koki että hankala kun valohoidossa tulisi käydä kolmesti viikossa ja raskaus näin pitkällä joten reseptivoiteiden käytöllä mennään

Catherine löytyi! Mulla samsung, näköjään ilmaisversio ja maksullinen löytyi. Onpa hyvä! Kun aina kysytään kauan supparit kestää jne niin ehkä tosta saa näpsästyä ne muistiin helpommin. Kiitos vinkistä :)

Catherine kiitos vinkistä, mulla iPhone ja löyty monta ilmais appia kun kirjotti contraction:)

Mitä ihmettä se lääkäri mulle teki nyt jumalattomat vihlonnat alakerrassa ja alamaha kramppa:/ otin jo panadolin ja sohvalla makoilen, jospa menis ohi!

Äippä tääll samaa :/ lääkäri kun ei meinannu löytää sitä keuhkopoikkeavuutta nii sit survoi masua sen anturin kanssa. No toivottavasti ultrakuva piti paikkansa ja poikkeavuus ois hävinny eikä piilottelis.

Monella jo jännät paikat!
Huomenna neuvola, pääsee valittaan :D mun alapää on arka ja turvonnu ihan jumalattomasti ja häpyluuhun vihloo. :D Supistuksia tai muuta vastaavaa ei oo ollu kyllä ollenkaa.
Ihanaa kun mies lähti kauppaan hakeen marabou suklaata ja kaiken lisäks teki maailman parasta lihakeittoo. Super päivä pitkään aikaa :)
Tänään 36+0!

Ainiin! Oli kyll jollain ollu melkoiset hajuvedet käyrillä ollessaan. Onneksi oli toinen huoneki vapaana ku laittoi se hajuvesilöyhkä omat keuhkot sattumaan :( ja en edes minuuttia siell ollu.
Kysyin sit samalla että miten Tyksissä synnytyssalissa saa puhelinta käyttää nii kätilö sanoi että jos ihan perusseurantalaitteet salissa nii ei haittaa. Jotkut laitteet ottaa häiriötä sit mutta niistä sanotasn kyll erikseen. Ja nuo peruslaitteet kuulemma ei ota häiriötä puhelimen käytöstä mutta puhelin ei välttämättä toimi niin hyvin sit :D

Täällä kans kärsitty nyt päivä kovista kivuista sen lääkärin sorkkimisen jälkeen, hyvä että pystyy liikkumaan :smiley-angry017

Takaisin