Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ah tätä mammaloman ihanuutta kun voi rauhassa syödä aamupalaa. Yö olikin sit vähän tuskainen. Tuntuu, et nykyään joka yö herää supistukseen ja nyt ekan kerran vähän kipeänkin tuntuinen. Pelottavaa. Onneks yleensä helpottaa kun käy vessassa ja kävelee vähän. Toiv. ei oo tämmöstä koko loppuaikaa :/

Onnea Metsäläiselle :Heartred ja Onnea Ninnulle suloisesta Measta! :Heartred

Täällä mammaloma alkoi eilen joskin kävin kyllä työpaikalla kun viikonlopun työmatkalla tuli vielä asioita hoidettavaksi.

Tänään aion maata koko päivän ja levätä, olo on kuin jyrän alle jääneellä, ja eilen tuli mullakin ekoja ns sukkapuikkokipuja. . Ja suonikohjuja suorastaan polttelee, huh..

Linea negra on täälläkin aika näkyvä, tytön kanssa sitä ei ollut ollenkaan ja nyt pojan kanssa se tuli jo jossain rv 20+.

Ihanaa päivää kaikille mammoille :) ja muistakaa levätä!

Toi on kyl tosi et lemmikit vähentää lasten allergiaa/astmaa. Meillä kotona ei ollu koiraa vasta ku sillo olin esiteini, ja mullahan on periaatteessa kaikki karvaiset eläimet paitsi kissa allergisoivia... Mut nyt meillä tosiaan koira sisällä ja sen kummempia oireita ei oo... ei mulle kyllä kotonakaan asuessa ollu mitään... Nyt tosiaan vähän huolettaa ku toi meidän 3 vee on hiukan atoppinen iholtaan, et tuleeko sille jotain tosta koirasta... Vaikka mummulassa ollessa ei oo mitään tullu.. Ja muutama vuos sit meillä oli 2 kissaa 2kk, ja niistä ei kellekkään tullu mitään... Ja äitinihän sanoi et se tavallaan kun lemmikkejä perheessä ni se siedättääki sillo siihen... Ja ainaki mä toivon et ei kellekkään meillä tuu mitään ku muutenki tätä eläinkuntaa on tarkoitus tässä kasvattaa ajan kanssa :)

Samaa mieltä. Ei oo liian hygieenistä, ku karvakamuja nurkissa. Kyl niissä perheissä sairastetaan enemmän, missä liikaa lutrataan desinfiointiaineiden kanssa. Vaikka iteki sen taas kaapista kaivoin, ku tarhasta tuli ilmotus kihomadoista. Ai ihanaa ;)

Ihana kuulla Ninnusta ja Meeasta :happy: Kaikkea hyvää teille!

Onko kissaperheitä? Kuinka teidän kissat on suhtautunut lapsiin? Onko hyväksynyt vai tullut ongelmia? Meidän kisut on jättänyt pinniksen ja rattaat rauhaan, jotenkin näyttäisi tajuavan, ettei oo niille tarkoitettu :)

Onko kellää kokemusta baby merc leo kombi vaunuista? Ittee vähä jännittää toi noi törkeen halpa hinta mut mies ei kuulema kalliimpia ala ostaa?
Kattelin noita netissä niin kyllähän noi ihan päteviltä näytti. Esikoiselle ostin kans tuota hintaluokkaa olevat ja juurikin epäilin että onko loppupeleissä hyvät mutta erittäin mieleiset sit oli :) pääsetkö jossain kattoo niitä ja heiluttelee? Tai jos joutuu ns sika säkissä ostaa nii onhan niissä palautusoikeus jos ei tykkääkään :)

Ittelläki oli viime neuvolassa harjoittelija siinä ja ilmeisesti ois pitäny sille jutella ku istui ns ohjaajan penkillä ja yritti kysellä mutta kyll tais mennä siten että sille neuvolatädille juttelin enimmäkseen.

Meill oli lapsuudessa aina kissa kotona mutta sit kotoa ku pois muutin nii sen jälkeen alkanu kissa-allergia kehittyä. Raskaana ollessa varsinkin. Muuten pystyn olee ilman lääkkeitä mutta raskauksien aikana ja jälkeen nii ei pysty menee kissatalouteen ilman että en oo parina kolmena päivänä aiemmin ottanu allergialääkettä.

Tääll ollu yöllä aktiivista porukkaa ku ei tää hatara pää enää muista mitä kaikkea ootte kirjoitellu :D tääll ok yö takana. Tosin nukkumaan mennessä raivosin taas miehelle ja menin itkien nukkumaan ja valvoin sen takia sit. Esikoinenki tais painajaisia nähdä nii sit hän kipusi viereen nukkuu ja tuntuu että kyljet on taas rullalla. No tänään ultraan kattoo mites tänään voidaan. Paino ei oo kyll parin kuukauden sisällä noussu :/ siis kotipaino

Onko kellää kokemusta baby merc leo kombi vaunuista? Ittee vähä jännittää toi noi törkeen halpa hinta mut mies ei kuulema kalliimpia ala ostaa?

Mulla on baby mercin s3 plussat. Alle kolmensadan paketti jossa kaukalo mukana. Toistaiseksi ainakin olen tyytyväinen ja nimenomaan minä niitä halusin vaikka on aiemmilla ollu kalliita merkkivaunuja. Nyt totesin miehelle että hullun hommaa niihin rahaa sijoittaa kun sen rahan voi laittaa muuhunkin. Mulla oli tosin kaverilla ollut jo pari vuotta samantyyliset halpikset joista tykkäsi kovasti, joten en ihan sikaa säkissä ostanu...
Paljolti varmaan ihan tuurista kiinni minkälaiset kestävyydet niissä on ja onhan toki kankaissa eroa yms mut ite tykkään et ovat turvallisen tuntuiset ja tukevat ja se riittää mulle... Kyllä niissä kuitenkin takuu varmasti on kuten kalliimmissakin...

Meillä on tytöllä nuo vaunut. Tykänny oon. Aluks mietin minkäläiset on. Mutta kun sain kotii niin tykästyin. Hinta ja laatu on miusta kohdallaan..

Kävin neuvolassa. Vkot 32+6. Kaikki hyvi. Mut paino tippunu 3,5vkossa 3.2kg ja sf mitta on jo 37:confused: nyt oli kasvanu reilu 5cm tuossa 3,5vkossa..
Terv hoitaja ottaa parin vkon päästä uudelleen mitan jos vielä kasvaa tuota tahtia niin äippäpolille koko arvioon..

Meillä kanssa baby-mercin s7-mallin vaunut tossa eteisessä oottelemassa. Itsekin etukäteen epäilin, onko halvan hinnan takia muoviset lelut, mutta näin kaupungilla niitä ja näytti ihan tukevilta mitä ohikulkiessa tiiraili. Ja tukevilta kyllä tuntuvat. Vielähän ei käytössä ole, joten näkee sitten miten käyttökelposet ovat, mutta kyllä mulla niihin luotto on :) Että tuntuu tällä hetkellä olevan hinta-laatu oikein kohdillaan. Miinusta kyllä siitä, ettei ole suomenkielisiä käyttöohjeita ja vähän sitä kokoamista ihmeteltiin, mutta onneks youtubesta löytyy video melkein kaikkiin maailman ongelmatilanteisiin :woot:

Okei, tosi paljon kiitoksia vastauksista eli enköhä uskalla luottaa ja pistää tilaukseen :) ja niinku herkkusieni vinkkasit ni kyllä youtube pelastaa ;)

Kohta pitäis lähtee labran kautta neuvolaan, ja kyllä nyt jänskättää se lääkäri...

Sainille tsemppiä ultraan, toivottavasti vauvalla kaikki hyvin:)

Oyssin reissu takana :happy: ja nyt on hirvee jännitys päällä!!! Ens viikon torstaina vielä yks käynti ja samalla päätetään seuraavalle viikolle käynnistys!!!! Eli n.2 viikkoo ja meillä on vauva :Heartbigred,jos ei aikaisemmin synny,paikat oli 2 cm auki ja käyrillä maatessa tuli supistuksia jatkuvasti :happy112 painoarvio pojalla oli jo 3,2kg :Heartred

Muistin just että pitää kysellä että mites synnytyksen kanssa suosittelevat ku Salo on jatkossa lähempänä vai että pitääkö silti yrittää ennättää Tyksiin.

Mutta kohta taas viisaampi :)

Tsemppiä Äipälle lääkäriin :)

ihan kauheen jännityksen nosti päälle,vaikka onkin jo 4 synnytys :happy: koko ajan vaan nyt mielessä tuleva synnytys,kuulemma sillä ballongilla (?) käynnistetään,siitä ei ookkaan kokemusta,ku esikoinen käynnistettiin tableteilla.
voi ku menis nopiaa nyt tää loppu aika! mutta toisaalta on jo valmiiksi ikävä tätä ihanaa pallomahaa ja pikkusen potkuja <3 näillä näkymin tää on kuitenkin viimeinen raskauteni.

Miulla oli tänään neuvola ja siellä myös oli harjoittelija.
Samperi kun oon tällanen jännittäjä,alapaineet oli sitten sen mukaiset :(

Sf-mitta alakäyrällä,27..

Mutta miulla on tosiaan melkein viikottain jo äitipoli,niin sano,että laittaa niille vaan tiedoksi nuo asiat. Perjantaina sitten jännätään Äitipolilla mitä siellä keksitään..

Kävin tänään töissä. Voi että oli muksut ihania! Olivat keksineet miulle laulunkin <3
Työkaverit olivat tehneet vaippakakun :)

Tänään poksui sitten 32+0 <3

Takaisin