Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä yleensä teenkin kaikki itse, nyt vähän seuraan et kuinka kauan ukolla menee ennen ku tajuaa :) multahan on meidän taloudessa piilotettu kaikki työkalut(vasarat, porakoneet, sahat jne.. ) :D mä en nimittäin jätä tekemättä mitään... ku omassa taloudessa asuin aika pitkään useamman vuoden ni siihen ei miestä tarvittu auttamaan... ja jos tarvitsin ni iskä oli siinä mitä mainioin jos remppahommiin tarvi avustusta.... Ja kotonaki aikanaan iskältä tuli lainattua kaikki mahdollinen työkalu jos johonki tarvi.... musta vaan on ton miehen kans tullu vähän laiska et en kehtaa ite enää joka hommaan tarttua :)

Täällä alkaa olee Nuppu niin sama fiilis! Haluun mun kropan itelleni takas ja pienen syliin! Huh!! Vaikka mulla onkin ollut silleen helppo raskaus niin alkaa maha jo painaa ja liikkuminen hengästyttää.. Mut nyt viikkoja 35+5 joten ei enää kauan!! :) Eilen olikin laskettuun tasan kuukausi.. Tänään 30pv.. :D

Täälläki ollan jo valmiit. Olo alkaa olee todella tukala. Massu painaa ja sitte tää järkyttävä turvotus.. Hyhyh!! Miten teidän muiden sairaaloissa? Saako vauvaa tulla katsoo muut ku isä tai sisarukset? Joensuussa ei periaatteessa sais, mut moni sinne silti tulee kunhan vauvaa ei tietenkään poista osastolta. Osaston aulaan saa tulla kattoo. :) ja vain hetkeks.
Sen tiiän et kyssillä saa myös tulla kattomaan muut ku isä tai sisarukset, kävin kyssin sivuilla pyörähtää lukemassa näistä.
Terkka meille tänään sano et vaikka muka tosiaan joensuussa olis "kielletty" niin moni sinne silti tulee, eikä ne kyl aja sieltä poiskaan. :)

OYSiin ei saa tulla kuin isä ja sisarukset. Ja oon siitä tyytyväinen, eipähän tarvi isovanhempien sinne tunkea, tulkoot sitte kylään ku ollaan päästy kotiin.

Meillä on vain isovanhemmilla lupa tulla käymään sairaalassa, mut muut sitte vasta kotona ja kun ollaan kunnolla kotiuduttu.

Jep, tyksissä noin ja aulassa ravaa sit vieraat. Olin esikon kanssa tohon tosi tyytyväinen. Vaikka kyllä meilläkin isoäiti tunki osastolle, vaikkei ois saanu :/

Jorvissa saa isä ja sisarukset olla niin paljon kun haluaa ja muut vieraat vaan vierailu aikaan:)

Minä en halua sairaalaan ketään muuta ku miehen. Saavat muut nähdä sitten vauvan, anopit yms ku vauva parin viikon ikänen.

Joensuussa tosiaan on kielletty muut kuin sisarukset ja lapsen isä. Aulassa kuitenkin monet käy. Mun vanhemmat varmaan tulee tai äiti ainakin. Anoppi asuu etelässä samoin appiukko, joten niiltä saa olla rauhassa.

Kättärillä sai tulla muutkin... Ainakin isovanhemmat. Paras ystävänikin oli, mutta en muista oliko joku erikoislupa kun oli kanssani synnytyksessä.. Ja vauvan kanssa sai mennä alakerran kahvilaankin, kunhan ei ulos lähtenyt.

Joensuussa ei saa vauvaa viiä kahvilaan tms infektioriskin takia kuullemma. Osastolla pittää pysyä.

Itse en pientä veis osastolta pois ollenkaan ihan vaan infektioriskin takia... Vastasyntyneet kun on aika vetovoimaisia nii saattaa olla muut potilaat räkimässä niskaan!

Tyksissä oli silleen että sai hissiaulaan viedä. Silleen ku siin ei liikkunu ku synnyttäneiden osastojen porukkaa siinä kerroksessa. Isi sai käydä milloin halusi mutta isovanhemmat vaan klo18-19. Muut sit oli kiellettyjä mutta sai tuossa hissiaulassa käydä. Hissiin ei saanu mennä vauvan kanssa.

KSKS:ssa on puoliso ja sisarukset 8-20 ja isovanhemmat 17-19 muistaakseen. Kuitenki oon kuullu et muutkin sais käydä et ei ne siihen puutu. Mut kun en mä halua muita sinne edes käymään :/ Vauvan tuleva kummitäti on vaan ilmoittanut et hän tulee heti kun mahdollista, miten kehtaa sanoa ettei käy :(

Juu ei mekään oltu.. Mutta asiasta silloin kysyin niin sai halutessaan mennä. Tosin tuosta aikaa 4 vuotta, että on voinu kaikki säännöt muuttua. :D

KYS:llä tosiaan nykyään saa tulla muutkin, mutta se taidettu rajoittaa aulaan, että huoneissa saa olla rauhassa. Vierailuiaikakin taitaa olla muilla. Aiemminhan KYS:lläkin oli ettei muut saanut vauvaa ihailla kuin lasiovien läpi eli ihan uutta itselle nyt kun menee sinne taas synnyttämään :) Henkilökohtaisesti itseäni ei haittaa vaikka isovanhemmat tulisivatkin sairaalaan katsomaan vauvaa, koska aiemmin on meinannut tylsyys iskeä siellä möllöttäessä. Eikä haittaa vaikka kotona kävisi vieraita, kun vastasyntynyt ei näytä kuin hetken vastasyntyneeltä :)

Onpas jännä.. ihme juilintaa. En oo kyll paljoa istunu. Häntäluu tuntuu kipiänä :( harkkasupistelui toisinaan ollu. Persposketki tuntuu kipiältä. Enkä oo kyll mitään urheillutkaan. Jospa ny menis ohi. Ny makuulevossa ku alkoi tekee pahaa oloa ja alkoi koko kroppa vetää itteään jumiin ja kipupisteitä ilmaantua. Ny sit harkkasuppariakin.

Mäkin tiuhn kanssa samoilla linjoilla, saa tulla synnärille ja kotiin katsomaan heti kun tahtoo, ja yleensä ovatkin tulleet aika nopeasti kotiutumisen jälkeen sisarukset ja kaverit pyörähtää:) Sen eka vierailun jälkeen onkin ollut pitkä väli ennen kun toista kertaa ovat tulleet katsomaan... Ja aika hyvä näin:) olen vaan sanonut että mielellään tulevaat vaan kahville ja lähteevät menemään niin saadaan rauhoittua uuteen arkeen, ja hyvin ovat ymmärtäneet:)

Pauliina itse ainakin suosittelen ihan suoraan sanomaan että haluatte tutustua tulokkaaseen rauhassa ilman ketään muuta ja siitä on ihan turha hernettä nenuun repiä:)

Just joku kahvittelu on sopiva vierailu aika ja ainakin minusta on mukava jos ovat halukkaita tulemaan. Tuo piristystä :) Kaikkiahan kiinnostaa alkuun miltä vauva näyttää ja tosiaan pidempi aika menee ennen kuin tulevat seuraavaan kertaa kylään. Niin ja hyvä syy syödä herkkuja ;D

Takaisin