Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite koin, et supparit oli pahoja vasta joku tunti vesien puhkaisun jälkeen. Se kipu selässä oli mun kohdalla pahinta. Mitään polttoa en muista tunteneeni.

Outoa kyllä, että toiset kipujen kanssa pakotetaan töihin. Mä sain esikosta vikan kk saikkua jo selkäsäryistä työterveydestä.

Mukkis, mulla on poli jo rv 32 ja rv 30 ois kai normaali ajankohta tyksin mukaan. Toi 36 on kyl tosiaan myöhään...

Mulla seuraava neuvola on rv36 eli ensviikolla.. Jänskättää jotenkin kauheesti enkä edes tiiä miksi :D

Mullakin neuvolalääkäri ensi viikon ti ja kyllä jännittää, kun maha menee yläkäyrillä tai vähän sen yli, ja toi tilanne alapäässä...
Perjantaina tulis ystäväperhe viihdyttämään arkeamme, pitäsikö sit leipoo mokkapaloja;)

Mulla menee kans sf mitta yläkäyrän yläpuolella, mutta sanovat vaan että se voi olla mun kehon tapa kasvattaa sitä vauvaa sielä, kun pikkunen on kumminkin suhteellisen pieni eikä mikään isokokoinen :D.
Mulla oli polilla ultra silloin about 32viikolla kun varmistivat mun kohdunsuun tilannetta ja täytyy myöntää että en kyllä saanut mitään selvää mitä ruudulla näkyi, selkärangan erotin :D

Itse muistelen noita aikaisempia jotka meni keskikäyrillä ja olivat max 3.2kg:), ja myös ton samperin radin takia... No jospa laittais ultraan niin pääsis itsekin näkemään toukan<3

Täälläki ens viikoll taas äippäpolilla ultra :) jotenkin nyt ei oo osannu edes stressata raskaudesta vaikka radi menee miten menee ja meinaan taas lääkkeitä unohdella jne. Sit joka yö heräilen tiettyyn kellonaikaan harkkasupisteluun ja vessareissulle ja eikä nuo vihlonnatkaan enää nii stressaa. Kai jotenki seesteinen fiilis ku tuntuu että muut asiat onnistuu :)

Tänään kaikki hyvin massussa :) häiritsi vaan,kun oli taas uusi lääkäri,kolmas tällä kertaa..
Sanoi,että kaikki näyttää todella hyvältä ja painoakin tullut lisää,nyt sintti painaa 1400g <3

Ensi viikon perjantaina sitten jälleen kontrolli. Ihan hyvä,kun tarkkailevat kunnolla. Niin ja tiistaina olisi pitkästä aikaa neuvola :)

Jee,miä sain itelleni kevyttoppatakin :) on kyllä ihana,kun maha mahtuu kunnolla sinne sisälle :D

Ja äsken kun hain postin,niin itkuhan siinä tuli. Olivat töistä laittaneet kirjeen ja jokainen lapsi oli piirtänyt miulle voimakirjeitä <3 ihanat mussukat! Ens viikon tiistaina menen vielä töissä käymään ja sanomassa lapsille heipat.

Mulla on seuraava käynti viikolla 36 ja se on neuvolalääkäri sitte siitä reilu viikko ni seuraava neuvola! Herranjestas ku aika mennöö nopeesti! Nyt postiin hakemaan tulevan isukin isänpäivälahja ❤ :)

Joo ei meidän neidin vikoista ultrista ainakaan enää saanu mitää selvää (32 ja 34), ku oli jo niin iso möntti. Painoarviotakaan ei sillo saatu, ku reisi oli kylkiluiden alla piilossa. Toisaalta esikoisen painoarvio saatiin hyvin tehtyä rv 42 :-o

Mulla seuraava neuvola 9.11 ja lääkäri tsekkaa ultralla sitten 18.11, että miten päin herra köllii. Nyt 31+2. Välillä pitää sellasia liikehdintöjä, että tuntuu nahka repeävän ja pitää ihan pysähtyä, kun sattuu muljauttelut. Hyvä vaan näin ❤️ oon ollut välillä aika hermona, jos on hiljaisemman oloinen päivä, kun ystäväni raskaus päättyi loppukesästä pahimmalla mahdollisella tavalla laskettuna päivänä... Vaikka kuinka yrittää olla järkevä niin välillä vaan meinaa panikoitua.

Jee tänään sain vihdoin tilattua vaunut :) Pinnis pitäs edelleen jollain konstin tuolta vintistä saada... enhän mä oo ku lauantaista asti miehelle siitä sanonu... mut ei vieläkään oo saanu sitä aikaseks tuolta tuua... hakisin ite, jos ei laiskottas siirtää ensin noi isot pahvilaatikot tosta portaikoista sinne ylöspäin :) ku viimeviikon perjantaina tuli toi kotiteatteri sarja ni sen pahvilaatikko jätettii tuohon et jos se pitää lähettää takas ku yks kajari uupui :O mut lähettävät sen nyt jälkikäteen..

Mä hommasin nyt sit isännälle isäinpäivälahjaks uuden puhelimen, ku sen vanha oli ihan loppu.... Mutta yllättävää et reilun 3 vuotta meni lumia sillä, et ei kertaakaan huollossakaan käyny.... Sai siis sen jo etukäteen tänään ku sille soitti ni kuulu vaan semmosta mongerrusta :D

Kankaitaki eilen leikkasin ja tänään pitäs niistä saada jotain ommeltuaki :)

Äippä, se on ihan oikein! Ja hyvä että mies siinä vaiheessa jo liikahtaa, kaikki miehet ei välttis tajuis ees siinä vaiheessa auttaa.

Mulla rv 33, ja oon jo ihan kypsä. Lasken päiviä, vielä 49 jäljellä (toki voi olla että tulee ennen tai jälkeen). Mulla ei tule raskautta ikävä, tahdon jo oman kropan takaisin, vaikka sitten vähän kolhiintuneenakin :) Mutta ollaan mamat ylpeitä kehoistamme!
Mites sairaalassa olevilla menee? :/

Nuppu täälläkin ihan kypsä oleman "vuokralla" innolla odottaen että saa vaavin syliin ja kropan takas omaan käyttöön :)

Takaisin