Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi mite ihanat kutsut oot pauliina saanu! :)

Toivottavasti äipällä vauva vielä malttaa jonku aikaa!

Meillä parivuotias taas veti pienet parodiat äitin ähinöistä: "Aijai ku tupittaa (supistaa)... Mahaan tattuu!" :D Meinaa kyllä olla vähä tukala olo ku oltiin koko päivä reissussa ja söin itteni aivan ähkyyn. Mutta ihana ku kerkes vielä käydä kaveria moikkaamassa :)

Ootko sä Äippä jo viikolla 37? Vai luinko mä jotakin ohi asian?? Täälläkin pohdiskellaan noita kääntymisasioita kun tuntuu niin poikittain olevan bebe. Ja toivottavasti ei ole mitään huolestuttavaa vuotoa kyseessä Äippä ja muutkin joilla jotain oli.

Sademetsä täällä mennään "vasta" 34+3 viikolla:) haluaisin pitää pikkusen mahassa sinne 37 viikolle niin olisi täysiaikainen. Ei mulla enää vuotoa ole ollut mutta paljon harkkari suppareita kylläkin... Ajattelin kuitenkin soitella neuvolaan huomenna jos labrassa kävis varmistamassa että ei oo tulehdusta:)

Voi että oon niin kateellinen pauliinalle! Sait niin upeet kutsut. Mulla kävi niin inhottavasti että lähes kaikki entiset kaverit katosivat kokonaan nyt raskauden aikana, ei oo soitellut tai kyselly yhtään mitään multa tai mieheltäni :( mutta parempi ehkä näin. Oppi näkeen ketkä ovat niitä ystävyyden arvosia ihmisiä.
Äippä on jännän asian äärellä. Toivotaan muutama lisäviikko vielä vaikka ihan hyvillä viikoilla jo mennää :)
Aaaaaaw en malta odottaa niitä viestejä tänne kun me joulukuiset aletaan synnyttään!

Täälläki kateellisena ollaan Pauliinan vauvakutsuille :) ihanat ystävät sinulla :)
Josa, tääl kävi sama homma jo esikoista odottaessa. Mutta tosiaan näkee ketkä on niitä oikeita ystäviä :)

JoSa mulla kävi samoin esikkoa odottaessa, mutta ei voi valittaa tilalle on tullut mahtava joukko muita mammoja lapsineen:) pari entistä ystävää enää jäljellä mutta niidenkin kanssa välillä aika vaikea jutella oikein mistään kun molemmat elää vielä sitä menovaihetta...

Rintapumpuista puheenollen mulla on jossain jemmassa Ainun sähkökäyttöinen. Pitääkin kaivella se esille ja keittää osat jossain kohtaa valmiiksi.

Ittellä jo sen verran ikää (32v), että vaikka esikoista odotan, niin kaverit on pysyny. Suurella osalla on jo ittellä lapsia tai sitten kohta ajankohtaista lapsiasia. Toki toisten kans tullu nyt enempi oltua yhteyksissä kuin toisten. Mutta parasta on ollu se, että oon saanu uuden hyvän ystävän, joka kans samanikäinen ja odottaa esikoista. Hänen puolesta nyt jännäilenkin ku la 5.11.

Ja siskon kans lähennytty, kun hän sai meistä sisaruksista ekana lapsia ja selvästi oikeen oottanu, koska lapset saa serkkuja ja hänestä tulee täti :)

On kyllä tosi ikävää kun tukiverkosto vaa häviää ympäriltä, mutta sitte taas onhan tässä raskauden aikana tietyt välit vahvistunu joidenkin ihmisten kanssa ja onneks heti tammikuussa muutellaan ihan uudelle paikkakunnalle niin jos sielä tutustuis aivan uusiin ihmisiin :)

Huh, ei näköjään tarvi enne synnytystä paljo mihinkää lähtä... Käytii tosiaan tänää tunnin matkan päässä Lahdessa, siellä meni koko päivä ja sen jälkee oli vielä ipanan iltatoimet tehtävänä. Nyt on niin ahistava olo et piti jo panadoliaki napata :/ Supistelee herkästi ja joka paikka iha jumissa, auts!

Mie hajoan tähän issias kipuun. Voi kamala. Taas kaaduin kun petti jalka alta. Ihan vaan siks että ajoin 4km autolla.!!! Kohta en voi tehä enää mitään. Millä saan tän pois!!! :(

Hirni siihen ikävä kyll synnytys ainoa mikä voi sen kokonaan viedä pois, siis sen iskiaksen. Ittellä istumisessa auttaa tällainen memory foam istuinpehmuste. Ei täysin vie pois mutta ei ehkä niin nopeasti istuessa mee jumiin. Kävellessä ja touhutessa pakko pitää masutukea, muuten äityy älyttömän pahaksi.

Minä ajoin tänään 400 kilsaa autolla ja kävin olemassa kaverin luona, jolla 3kk ikäinen poika ja siskon luona. Yks iso suppari tuli motarilla, mut muuten meni hyvin matka. Temmelsin jopa lattialla tän pienen vauvan kans ja harjottelin vaipan vaihtooki.

Huomenna vihdoin ja viimein perhevalmennuksen eka osa. Ja miehen pitäis siellä myös pitää pieni presentaatio apteekin puolesta. Heidän apteekki ja neuvola tekevät jonkinsortin yhteistyötä. :)

Joku joskus suositteli kinesioteippiä, mit ne pitää käydä laitattamassa ihan ammatti fyssarilla, et tulee oikein ja et ottaa raskauden huomioon.

FB kirpputorilta sain ostettua kyseisen aventin rintapumpun :)

Kun täälä puhuttu kuinka ystävät kadonnu raskauden myötä, niin täällä sama juttu. Itte haluis ja kaipais niitä uusia mammakavereita ihan livenäkin elämään, mutta en tiedä kuinka tutustua tai mitään :( Kun täälläkään omalla paikkakunnalla kuin yksi joku paikka jossa mammat voi käydä tutustuus jne, mutta kun tiedän tämän paikkakunnan, niin tyhjyyttään se paikka ammottaa :/ Seinäjoki on lähin, missä ihan kunnolla sitä toimintaa löytys, mutta sinne 50km täältä :(

Takaisin