Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi hepatoosi oli mullekin aika vieras juttu. Millaista se kutina siinä sitten oli? Oliko se oikeasti semmoista hermoja riipivää? Mulla meinaan kutisee koko ajan mahan iho, ja olen vain ajatellut, että johtuu siitä venymisestä (varmasti hepatoosia todennäköisempää), mutta miten sitten osaa epäillä tuota? Kutisiko koko kroppa?

Kovasti voimia ja tsemppiä! On meillä kyllä hyvät systeemit täällä Suomessa kun heti pääsee seurantaan, on hyvässä hoidossa :)

Kuvitella villapuku ja myssy paljan ihon pääl tai te ootte kireskelyt alasti lasivillan pääl.. tälläinen kutina..
Jos alkaa kädet ja jalat kutimaan nii heti soitto neuvola!

Mulla viime raskaudessa oli tuo hepatoosi (ja varoitettiin että tulee lähes varmasti nytkin). Kutina keskittyi kämmeniin ja jalkapohjiin ja ajoittui yöaikaan. Pariin yöhön ei tullut nukuttua tippaakaan. Haaveilin lähinnä jostain mahdollisimman karkeasta millä hinkata kutinaa esim. juuriharja oli haaveissa. Ja toivoin, että maassa olisi ollut lunta, olisin mennyt hankeen seisomaan. Eli oli hermoja raastavaa ja piinaavaa. Mulla onneksi iski viimeksi just ennen laskettua, joten hoidoksi synnytys käynnistettiin. Toivottavasti Marabellalle lääkkeet tepsii ja pikkuinen saa kasvaa vielä masussa.

Toivottavasti lääkkeistä on apua Marabella! Minäki olin tähän asti tietämätön ja siinä uskossa, että raskaushepatoosi ja -myrkytys on sama asia, mutta pikainen googletus valaisi tässäkin.

On kyllä kyfi kurjaa toimintaa Kelalta! :( Vaikka mitään siinä ei ns. menettäiskään, niin onhan se ihan pyllystä, että tarkasti suunniteltu arki menee taas kerrasta uusiksi. Nuo tukihommat osaa kyllä olla välillä niin raivostuttavia...

Mulla on kans Salli takamus kipeänä! :D Tänäänki kävin tytön hakeen kävellen hoidosta (tuli käveltyä varmaa joku 4km mäkiä ylös alas) ja ai että tuntu sen jälkeen, että on koko hanuri aivan hajalla o.O Miestä vaan huvitti ku yritin demonstroida, mihin sattuu ja pitelin itteäni takamuksesta kiinni :DD

Toivottavasti kutina helpottaa Marabellalla ja kyytiläinen saa pysyä kyydissä mahdollisimman lähelle laskettua aikaa :) Nyt kun itte aattelee tuota hepatoosia niin meinaa alkaa kutittaa joka paikasta :)

Itse oon huomannu että jos istuu huonosti tai tekee jotain väärin niin saattaa alkaa hanuri puutua ja pistellä. Erittäin "mielenkiintoinen" fiilis kun kun se leviää sit haaroväliin ja sit tuntuu tunnottomalta o_O

Äippä x3, kuulostaa kyll että tästä porukasta löytyy melkeinpä kaikki mahdolliset raskausvaivat mitä on mahdollista. Toivotaan, että kaikki pääsee maaliin asti yhdessä kasassa ja kaikki saadaan ainakin se yksi nyytti syliin sit loppujen lopuksi :Heartred

Just sanoin miehellekin, et kyllä täällä nyt on kaikki ongelmat keskittyneenä. Toivottavasti päästään ainakin lokakuuhun ennen kuin eka poksahtaa. Tai poksautetaan. Sormet ja varpaat ristiin.

Mitäs Ninnulle kuuluu?

Mulla on oikea pakara aivan sairaan jumissa! Käveleminen töissä oli haastavaa, kun sattuu niin! Istuminen onneksi ihan ok, mutta sitten kun nousee ylös, niin huhhuh! Koittanut rullailla pilatesrullan päällä, kylmägeelistä ei ollu hyötyä, ei ulotu riittävän syvälle.

Huomenna äitipolin käynti, verenpaineen kontrolli. Katotaan mitä sanovat, tuleeko saikkua ja/tai aloitetaanko lääkitys.

Täällä vaihteeksi herätty valvomaan aamuyöstä. Työasiat tunkivat mieleen ja kun olivat ärsyttävää laatua, niin unet kaikkosivat. Mulla alkanu autossa tuntua siltä, että turvavyö painaa ikävästi masusta. Onko kellään sellaisia turvavyönalentimia käytössä, toimiiko se?
Mulla on, ja toimii Tosin vasta tässä kolmannessa raskaudessa ostin ja välillä ärsyttää ku on muiden kyydissä ja sitä ei oo.. Mulla tää
Clippasafe Bump Belt turvavyönalennin

Kyllä olen onnellinen, että sain nyt saikkua, vaikka eilen päivällä kävi välillä olo, että enhän mikään sairas ole... Mutta viime yönä taas unet oli 2h unta + 2-3h valvomista + 1-2h unta. Nyt oli pakko herätä näin aikasin kun päänsärky herätti. Keitin eka kajvia jos pari kupullista helpottas ettei tarttis heti panadollia ottaa. Että enpä olisi tänäkään aamuna ollut oikeen työhönmeno iskussa.

Ja vuodoista vielä, kun täälläkin niitä ihmisillä aina on. Mullahan tiputteli rv18:lla yhtenä päivänä. Neuvolalääkäri ei löytäny mitn syytä. Sano vaan että ei näille aina syytä löydy... Rv19 lopussa tuota ruskeeta vuotoo alko tulla sitte uudestaan valkovuodon mukana. Oikeen huilahdellu välillä housut märiksi... :/ viime viikolla neukkutädille sanoin ja hänen mielestään täyain normaalia, ei syytä huoleen...

Maanantaiaamuna lääkäri oli heti objektit sisälle aseteltuani, että täällähän on kauheesti tätä ruskeeta vuotoa, sullahan on paha tulehus! Ja nut sitte dalacinilla iltasin yritän tuota tulehusta tappaa. Mutta pointtini oli,vettä vaatikaa se lekurin sisätutlimus aina jos jotain vuotoja. Ei ne oo vaan ohan normaaleja! Ja nuo emätintulehuksetkin guuglettelmani perusteella voi aiheuttaa hoitamattomina ties mitä kauheuskia raskaudelle.

Metsäläinen ihana kun sait saikkua ni voit vähän henhähtää ja levätä! Ja onneks tuo vuodon syykin selvis kun pääsit vihdoin sinne lääkärille!! :)

Metsäläinen voi totta sun unettomuutta:( älä tee kun pakolliset päivällä ja lepää, paljon voimia!

Tää pienimmällä joku räkätauti, tukkeessa yöt ja päikkärit mutta päivällä virkeä kuin mikä, ei vaan ton tukkoisuuden takia saa yöllä nukuttua, viime yökin heräiltiin 1-2 h välin, koko yön:(. Onneksi ukkeli kotona niin saa vuorostaan ensi yön valvoa se ja tänään tällä mammalla on päikkäri päivä kanssa! Jotenkin arvasin että kun toissa yö nukuttiin niin nyt sit ei!:/ hohhoijaa,zzzzZZzzzz!

Metsäläinen hyvä että pääsit lääkäriin ja vuodolle löytyi syy. Olen samaa mieltä, että aina pitäisi päästä sisätutkimukseen jos on vuotoja. Koitahan saada levättyä päivällä ja toivottavasti jatkossa saisit yöllä paremmin nukuttua.

Hepatoosi kyllä melkoinen riesa, esikoista odottaessa tekivät siksi ihonpalatutkimuksenkin josta pieni arpi muistona ja tässä raskaudessa sama vaiva sitäkin pahempi ja keho vereslihalla, onneksi raskauden jälkeen helpottaa!

Yritin tori.fistä kattella noita turvavyön alentimia mutta ei kyll eilen omaan hakuun osunu :( pitää kokeilla tänään uudestaan.
Pitkästä aikaa ajoissa nukkumaan menin ku nukahdin likkaa nukuttaessa. Tosin yöllä sit heräsin julmettuun selkäkipuun. Ens yönä kokeilen tyynyn laittaa jalkojen väliin että jos se asemoisi tuota selkää oikeaan asentoon.

Takaisin