Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite tykkäsin esikoisella käyttää Ainun MAM Anti-Colic tuttipulloja :) ja aattelin niitä tällä seuraavallakin käytellä. Itsellä kun ei tuo imettäminen onnistunut tavalla eikä toisella..

No varmaan ensimmäisen tuttipullon kanssa kattoa että ois tuollainen koliikkipullo, mikä päästää juurikin vain vähän ilmaa vauvan masuun. Ainahan sitä ilmaa sinne menee, mutta vähentävät sitä :) Niitäkin kyll on monenlaisia niin varmaan kannattaa kattoa mikä miellyttää itteä ja vähän kokeilla käteen että miltä sitä tuntuu pitää. Etukäteen kun ei tiedä niitä vauvan mieltymyksiä, mutta tekee siitäkin syötöstä sit itselle edes miellyttävää :)

Meillä oli ekalla tytölle pientä koliikkia ja silloin tuli tutti pulloja testailtua ja perus ainut oli ehdottomasti huonoimmat! Koko ajan kierti mahassa ja kiukkunen neito vaihdettiin aventin pulloihin tutkinnan jälkeen ja sinne meni masuvaivat :) niissä on tiiviste mikä päästää ilman ulos ja vaiva ei vedä niin paljon ilmaa masuun!

Äippä x 3.. joo siis sehän mua naurattaa kun puolet tutuista käyttää ainua koska niitten vauvat ei vaan hyväksyny aventtia.. :D että jos investoin aventtiin ja sit vauvs ei tykkää ni on nihkeetä.. Katoin että ainun rintapumppu sähkö olis vaa 100e ja aventin 150e
.

Niin ja olihan meillä noita marjasoseeseen mainitsemia pulloja kanssa ja muuten hyviä mutta jotenkin itse sain ne pohja tiivisteet vuotamaan... Mutta nekin kyllä asiansa hoitaa :)

Meillä tytöt aventeista tykännyt, vauvoilla kun osaa olla oma tahto... Mikä toiselle hyvä ei toiselle sitä olekaan:)

Mullakin on noita anti-colic pulloja sekä aventteja. Väitän et koliikkipullot on vaan myynnin takii nimetty noin. Tuskin on oikeesti hirveetä eroa. Mut mulla ne on välillä vuotanu, ni siks vannon aventin nimeen. kakkonen osas syödä vaan mam:n anti-coliceista, ni siks niitäkin löytyy.

No nyt alan kyl kääntyy aventim puoleen :) onks teil lasisia tuttipulloja vai muovi?

No meillä on noi Nukin leveäkaulaiset pullot käytössä jossa tuttiosassa koliikki-ilmareikä. Nekin oli siten, että ehdin kaupasta ostaa jokaista mallia testiksi vuorotellen yhden ennen kuin näitä kokeilin ja likka hyväksyi nämä sit :D

Täällä myös jotenkin tosi raihnainen olo. Joka paikkaan särkee, kolottaa ja päätäkin juimii.
Muutenkin jo nyt valas olo kun vatsaa kiristää ja tyyppi muksii kylkiluitten alle. Kaamea olo. Puuh. Ja kohta töihin vaikka univelka riepoo.
Eiks keskiraskauden pitäny olla helppoa ja mukavaa? !
Kuka tai missä noit raskausajan hierontoja tekee?
Voimia kaikille epämiellyttävien oireiden kanssa kärvisteleville :Heartpink
Mä oon käyny ihan normihierojalla. Se jättää alaselän hieromatta rv 38 asti mut muuten hieroo normaalisti :)

Täällä myös jotenkin tosi raihnainen olo. Joka paikkaan särkee, kolottaa ja päätäkin juimii.
Muutenkin jo nyt valas olo kun vatsaa kiristää ja tyyppi muksii kylkiluitten alle. Kaamea olo. Puuh. Ja kohta töihin vaikka univelka riepoo.
Eiks keskiraskauden pitäny olla helppoa ja mukavaa? !
Kuka tai missä noit raskausajan hierontoja tekee?
Voimia kaikille epämiellyttävien oireiden kanssa kärvisteleville :Heartpink
Itse googlesta etsin ihan nimellä hieronta ja raskaus, tai sit raskaushieronta. Turussa ainakin Niinamaaria tekee raskaushierontoja. Eli kyljellään kun vatsan takia ei ny vatsallaan pysty olemaan, ja hieroi kyllä sit ihan alaselänkin.

Juu alaselän hieroo jos on raskaushieroja ja tietää ne pisteet mitä ei saa hieroo (voi käynnistää synnytyksen)..

Niin siid apteekkari oli sanonu että mun maha kipu johtuu siitä raudasta.. mun hemoglobiini kuitenkin 120

Voimia Lilith sen tulehduksen kanssa ja onneksi vauvalla ei hätää!

Tsemppiä Catherine ❤ saas nähdä miten itelle käy rasituksessa...

Jaksamista kaikille väsyneille ja kipujen kanssa kärsiville!!!!❤ Mulla 2 edellisestä raskautta olleet kans ihan hirveitä sekä masennuksen että kropan hajoamisen takia... Sen takia ajattelin kyllä, etten enää tähän ryhdy, mutta toisin kävi mullakin aika tiukka tahti ollu näissä raskauksissa niinkuin äipälläkin, että kroppa ei ole oikeen ehtiny toipua välissä. Nyt 6. vauva 7vuoden sisään... Nyt on mulla ainakin toistaiseksi helppoa kun sain noi tukisukat, niin jalatkaan ei räjähdä joka ilta ja jaksaa paremmin liikkua ja touhuta. Kunpa tää olo jatkuis viä hyvän aikaa...

Onko muilla ollut muuten tällasta ongelmaa seksin jälkeen, että painaa kauheesti alapäähän kun on seisaallaan, istuminen tai makaaminen vaan helpottaa? Onkohan nuo mun lantionpohjan lihakset niin huonossa kunnossa, että johtuu siitä ? Kyllä oon yrittäny päivittäin muistaa niitä reenata...

Mukkis mulla viimeraskaudessa. Myös eka pissa seksin jälkeen tuntu polttavan kuumalta.. En kyllä yhistäny lantionpohjalihaksiin ku ne oli ihan hyvässä kunnossa.. Meni ohi synnytyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa ei ollu eikä nyt vielä.

Mulla kans seksin jälkeen tuo sama tunne. En osaa sanoa mistä johtuu, mut ikävältä tuntuu. Tekis mieli just istua vaan niin sillon ei tunnu. Ja illalla jos on seksiä ollu ja samantien nukkumaan niin aamulla on kyllä paikat ok. Viime raskaudessa alko kans joskus puolivälin tienoilla, ekassa raskaudessa tällasta vaivaa en muista olleen.

Täällä vaihteeksi herätty valvomaan aamuyöstä. Työasiat tunkivat mieleen ja kun olivat ärsyttävää laatua, niin unet kaikkosivat. Mulla alkanu autossa tuntua siltä, että turvavyö painaa ikävästi masusta. Onko kellään sellaisia turvavyönalentimia käytössä, toimiiko se?

Takaisin