Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka, tuolta kesäkuisista huutelen 2kk hotkijan kanssa tohon pullokeskusteluun, suosittelen noita tommee tippee-pulloja lastentarvikkeesta, jäljittelee rinnan muotoa ja virtausta, on ilmaventtiili ja maito tulee tosi hitaasti ulos et lapsi joutuu tekemään töitä. Ne anti-colic pullot oli ainaki meillä huonot kun se maito vaan valuu sieltä suuhun, sitkun toi oli kova hotkimaan ni meinas vaan tukehtua siihen. Sit noihin saa ostettua eri tuttipäitä kun vauva kasvaa! Tsemppiä odotukseen!:)

Nyt kun luen tuota pullokeskustelua ni ohhoh! :o onko niissäkin noin eroja, eilen just sittarissa kaheltii pulloja ja tutteja mutta en sit vielä niitä ostanut.. :D aattelin että ennättäähän niitä :))

Meillä taas MAMin pullot ovat todella hyvät kaksosilla. :) Moni sairaala käyttää niitä keskosvauvoilla. Eli kannattaa kokeilla, ennen kuin ostaa montaa yhtä merkkiä. :)

Onpas täällä monella ollut univaikeuksia :/ Tsemppiä niiden kanssa, toivottavasti kaikki saatais tarpeeks lepohetkiäkin! Sullahan varmasti Metsäläinen on vaikuttanu tuo unettomuus painon tippumiseenkin, ei siitä kannata liiaksi huolestua. Lähtee taatusti korjaantuun kun saat nyt levätä :) Eikähän pienet painonvaihtelut edes vaikuta vauvaan, kun se ottaa äidiltä kaiken tarvitsemansa.

Itsekin oon huomannut, että yöunet häiriintyy tosi herkästi. Erityisesti tahtoo olla semmosta, että alkuyö menee jossain ihme horroksessa, josta sitten havahtuu joskus aamuyöstä ja tajuaa pyrkiä kunnolla uneen. Viime yö meni tosin niin, etten meinannu millään siihe syvään uneen päästä ja aamulla sitten olinki ihan tillin tallin. Onneks oli mahdollisuus vetää muutama ekstratunti vielä unta.

Pulloihin ja tutteihin liittyen. Meillä oli esikoisella käytössä vähä vaikka mitä, Aventia, Mamin anti-colicia ja Nukia. Avent ja tuo Mam kelpasi parhaiten, Nukissa oli se hankaluus, että ainaki isomman lapsen pullossa sen tuttiosan piti olla just tietyin päin suussa ja sitä oli vähän vaikea sitten tällätä. Itse tykkäsin Mamin pulloista kun niissä oli kivoimmat kuosit, mutta niiden kans tosiaan tuli joskus vuotoja jos se pohjatiiviste oli jääny vähän huonosti. Tuteista tytölle passasi Ainun Mamit ja niitä se söi ihan laitokselta asti. Oon nytkin ajatellut olla kapinallinen ja ottaa tutin varalta matkaan jo synnärille. Jos vauvalla vaan on imuote hallussa (ja jos se huolii muutakin kuin tissiä) niin aiotaan huoletta antaa tutti, kovan imutarpeen omanneen esikoisen kohdalla se pelasti niin paljon kaikkien hermoja ja mielenterveyttä :)
Mutta noissa on kyllä ihan hirveesti vauvakohtaisia eroja ja se omalle lapselle parhaiten sopiva tapa ja tuote löytyy vaan testailemalla. Sama päti ainakin mulla myös rintapumppuihin. Esim. Ainun käsikäyttöselle en herunu ollenkaan, mutta Spectran sähköpumpulla onnistu pumppaus ongelmitta.

Turvavyönalentimestakin joku kyseli ja täältä löytyy kans yks käyttäjä :) Voin suositella! Se laskee vyötä mukavasti tohon reisien päälle niin, ettei maha jää hankalasti alle. Erityisesti pidemmillä matkoilla lisää mun mielestä matkustusmukavuutta ja pitäis sen olla ihan turvavälinekin.

Huh, yhtään en muista, pitikö vielä jostaki muustaki kirjottaa :D Tuntuu, että pää hattaroituu päivä päivältä enemmän ja mielialat seilaa semmosella vuoristoradalla, ettei oo tosikaan o.O Mutta noh, enää muutama kuukausi ja sitten pääseeki nauttiin niistä imetyshormoneista ;)

Mä olen aiemmin hankkinut kaksi tuttipulloa, mutta ei niitä sillon paljon tarvittu. Imetys onnistui 6kk ja silloin ei paljon pullosta annettu ja sitten kun imetys loppui, niin nokkamukista tarjottiin maito. Nyt aion alkuun hankkia tuon 2 tuttipulloa ja hankin lisää myöhemmin jos tarttee.

Mulla on kans turvavyön alennin, Torista ostin 15 eurolla. Tykkään! On paljon helpompi istua autossa, kun turvavyö ei paina ja levollisempi mieli vauvankin kannalta.

No nyt kela sekoillut pahemman kerran..Tänään miekkosella piti olla ensimmäinen isyysvapaapäivä kun sanoivat aiemmin että ellei 18 päivää pidä lokakuuhun mennessä niin menee hukkaan ja samaten isyysvapaata leikattu 54 päivästä 42:een päivään koska kaksi lasta syntyy samana vuonna ja on lakipykälä minkä vuoksi näin toimitaan, tänään sitten eri virkailija soitti ja selvisi että kela sekoillut eikä isyysvapaapätkän pitotarvetta nyt olekaan eikä sitä leikata että olivat tukipalvelussa vissiin keksineet koko lakipykälän! Eli isyysvapaapätkä jäikin tältä osin nyt pitämättä ja miekkonen pitää kyseisen isyysvapaapätkän vuoden lopussa jolloin pikkuinen syntyy, meni kyllä koko tämän kuun suunnitelmat uusiksi kelan erheen paljastuttua!

Ollaan toki iloisia siitä jos isyysvapaata ei leikatakaan, olisi ollut mukava että tieto olisi korjattu vähän aiemmin kun miehen työtilanne järkätty aiemman tiedon mukaan niin että uusi työsoppari alkaa sen jälkeen kun isyysvapaapätkä pidetty joka muuten olisi muka hukkaan mennyt ja nyt näkyy tilannemuutos vähän kukkarossa

onko kellään teillä näytöllistä itkuhälytintä? kiinnostais hankkia sellainen... onko suosituksia? :)

Kyfi tosi kurjaa tuollainen, että ensin annettu jonkinlainen tieto ja sitten kun on kaikki järjestänyt sen mukaan, niin ilmoitetaan jotain muuta.

Kela osaa kyllä aina sössiä! :sour: Itse nykyisin aina sata kertaa varmistan ja mieluiten ottaisin kaikki vastaukset kirjallisena :grin

Mites, ootteko käynyt jo sen ensisynnyttäjien ilmaisen hammaslääkärinkäynnin? Millainen käynti oli? Mulla oli tänään aika ja itseasiassa se siis olikin aika suuhygienistille. Se oli musta vähän hassu, istuin siinä eka ihan tavallisessa tuolissa ja se sitten kyseli multa kysymyksiä kuten "Kuinka tärkeää sulle on suun terveys?", "tiedätkö miten paljon vanhempien omat tavat vaikuttavat lasten suun terveyteen?", "tiedätkö mistä karies tarttuu?" ja sit siinä vastailin ja lopuksi sit se pikatsekkas mun suun ja sen perusteella suositteli sitten varaamaan aikaa hammaslääkärille (mikä siis tietty maksullinen), koska siellä oli näkyvissä pari reiän alkua...Aattelin, että kun kerta suuhygienisti on, niin mahdolliset hammaskivet poistanut, tms. mut semmoinen ei siihen kuulunut.

Noh, eihän siinä mitään, hienoa että tarjotaan infoa odottaville äideille, mutta minusta jokseenkin turha käynti kun ei tullut mitään uutta tietoa :meh: Sitä voisi vaikka neuvolassa kertoa ne samat tiedot lapsen hampaiden hoidosta(mitkä kaikki itsekin jo tiesin), ja samalla olisi sitten resursseja niille oikeasti tärkeille hammaspotilaille.

Noh, mutta päivän paras asia on se, että vaunut tuli postissa! :) Vielä ovat paketissa, huomenna vasta kasataan yhdessä :Heartpink

Moikka taas piiiiiitkästä aikaa :)
Ja terveisiä tyksistä.
Mul on todettu hepatoosi ja viikkoja on vasta 26..
Maksa arvot oli "pikkase" korkeat 394 :(
Onneksi itse pyysin ne kun halusin olla ajan tasolla
Ja sijainen ei sit laittanut sappi kokeet :/
Sain olla tyksis vuorokauden ja nyt pilleripurkki taskussa ja turvallisesti kotona ;)

Heippa kaikki! Täälläkin on nukuttu huonosti, onneks viime yö oli kuitenkin parempi. :) Mulla on myös ollut seksin jälkeen tota paineen tunnetta, seisoessa pahenee ja istumalla helpottaa.. Mietin voisko liittyä liitoskipuihin ehkäpä? Häntäluussa mulla tuntuu myös painetta ja kipua, onko muilla tälleen takamus hellänä? :D

Ostin Tokmannilta muuten ulkoilu(tuuli-)housut 13e! Siis sellaiset kuminauhavyötärölliset pökät, kun aikaisemmin tuskailin etteivät edelliset mahdu. Noihin mahtuu myös kerroksia alle, joten toivottavasti passaavat täällä etelän leudossa talvessa. :)

Hui Marabella, mitä oireita sulla sit oli tossa hepatoosissa?

Salli, mulla kans kuukauden pvät ollu paineen tuntua häntäluun kohdalla :D mutta ei mielestäni tunnu enää niin kovalta kuin esim. pari kk sitten...

Marabella voi kamaluus sinunkin kohtalo! Ompa paljon vaikka minkälaisia vaivoja tällä foorumilla:( olen vähän tyhmä näissä ja pakko kysyä mikä on hepatoosi? Koskaan kuullukaan! Anyways toivon sulle pikaista paranemista!

Armoton kutina mikä alkoi ihan lievänä ( pisti kuivan ihon piikki) ja kun se on yleensään n. rv 30 vaiva nii en ostanut odottaa ett se olis noi paha :(
Nyt joudun hyppimään äippäpokilla kartan viikossa ja kokeet kerran viikossa.. ja nyt mennään viikko kerrallaan
Tänään sain kortisoni piikki varmuuden vuoksi ja huomenna toisen..

Marbella perun siis äskeisen pikaisen paranemisen toivotuksen, ja toivon se sijaan olon helpotusta enkä missään nimessä pikaista paranemista! Toivottavasti kutina helpottaa ja vuokra sopimus pysyy voimassa vielä muutaman kk:)

Takaisin