Onpas täällä monella ollut univaikeuksia :/ Tsemppiä niiden kanssa, toivottavasti kaikki saatais tarpeeks lepohetkiäkin! Sullahan varmasti Metsäläinen on vaikuttanu tuo unettomuus painon tippumiseenkin, ei siitä kannata liiaksi huolestua. Lähtee taatusti korjaantuun kun saat nyt levätä :) Eikähän pienet painonvaihtelut edes vaikuta vauvaan, kun se ottaa äidiltä kaiken tarvitsemansa.
Itsekin oon huomannut, että yöunet häiriintyy tosi herkästi. Erityisesti tahtoo olla semmosta, että alkuyö menee jossain ihme horroksessa, josta sitten havahtuu joskus aamuyöstä ja tajuaa pyrkiä kunnolla uneen. Viime yö meni tosin niin, etten meinannu millään siihe syvään uneen päästä ja aamulla sitten olinki ihan tillin tallin. Onneks oli mahdollisuus vetää muutama ekstratunti vielä unta.
Pulloihin ja tutteihin liittyen. Meillä oli esikoisella käytössä vähä vaikka mitä, Aventia, Mamin anti-colicia ja Nukia. Avent ja tuo Mam kelpasi parhaiten, Nukissa oli se hankaluus, että ainaki isomman lapsen pullossa sen tuttiosan piti olla just tietyin päin suussa ja sitä oli vähän vaikea sitten tällätä. Itse tykkäsin Mamin pulloista kun niissä oli kivoimmat kuosit, mutta niiden kans tosiaan tuli joskus vuotoja jos se pohjatiiviste oli jääny vähän huonosti. Tuteista tytölle passasi Ainun Mamit ja niitä se söi ihan laitokselta asti. Oon nytkin ajatellut olla kapinallinen ja ottaa tutin varalta matkaan jo synnärille. Jos vauvalla vaan on imuote hallussa (ja jos se huolii muutakin kuin tissiä) niin aiotaan huoletta antaa tutti, kovan imutarpeen omanneen esikoisen kohdalla se pelasti niin paljon kaikkien hermoja ja mielenterveyttä :)
Mutta noissa on kyllä ihan hirveesti vauvakohtaisia eroja ja se omalle lapselle parhaiten sopiva tapa ja tuote löytyy vaan testailemalla. Sama päti ainakin mulla myös rintapumppuihin. Esim. Ainun käsikäyttöselle en herunu ollenkaan, mutta Spectran sähköpumpulla onnistu pumppaus ongelmitta.
Turvavyönalentimestakin joku kyseli ja täältä löytyy kans yks käyttäjä :) Voin suositella! Se laskee vyötä mukavasti tohon reisien päälle niin, ettei maha jää hankalasti alle. Erityisesti pidemmillä matkoilla lisää mun mielestä matkustusmukavuutta ja pitäis sen olla ihan turvavälinekin.
Huh, yhtään en muista, pitikö vielä jostaki muustaki kirjottaa :D Tuntuu, että pää hattaroituu päivä päivältä enemmän ja mielialat seilaa semmosella vuoristoradalla, ettei oo tosikaan o.O Mutta noh, enää muutama kuukausi ja sitten pääseeki nauttiin niistä imetyshormoneista