Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin katsoa kirpparilta jonkun takin talveksi, näöllä ei sitten niin välii, kun sitä vaan sen muutaman kuukauden käyttää.
Ostin aiemmin kanssa kirpparilta mahdollisimman väljän ja lämpimän talvitakin ja sellainen musta pitkä reisimittaa oleva miesten takki löytyikin, tyylikäskin niin lasten isukkikin käyttänyt sitä :)

Vitsit ku mäki haluisin jonkun shaalin tms. Se ois varmaa toimiva imetyksessäkin.

Muuten meen muutamilla mammavaatteilla ja tunikoilla ym. Viime talvena ostin kokoa liian ison takin, niin enköhän sillä pärjää nytkin. Tosin mitään jättimahaa mulle ei oo koskaan langennu.

Täällä ostettu jo kauhia läjä likan vaatteita, pienimmistä koosta kokoon 68 <3 Ja vielä tulee kelalta se äitiyspaketti :) nyt voiki alkaa satsaan sitten tarvikkeisiin, vaikka nekin aikalailla jo hommailtu. Ja äipän kanssa ihan samoilla linjoilla, että kyllä ne ajatukset aikalailla jo synnytykses ja vauvas on. Täällä laskettuun aikaan 15 viikkoa aikaa :)

Mulla ei ole tullut vielä synnytys pieneen mieleenkään. Kyllä se siellä taustalla sekin kummittelee, mutta en ole ainakaan vielä osannut ajatella sitä. Kai senkin aika tässä vielä tulee, sitten kun se on mulle luonnollista. Toivottavasti ainakin.

Tavaroiden hankkiminen alkaa sen sijaan mietityttämään. Paljon on suunniteltu ja katsottu valmiiksi, vaatteita on jonkin verran, mutta aika alkutekijöissä ollaan vielä. Vaunuista mä tulen vielä näkemään painajaisia. Ne ovat edelleen täydellinen kysymysmerkki.

Olin kerrankin kaukaa viisas ja ostin H&m alennuksesta keväällä äitiystalvitakin :D Ei tullut paljoa maksamaan, kun oli -50%. Aiemmin en ole koskaan tarvinnut, mutta nyt ajattelin tarvita :) Lisäksi ajattelin, että tuskin mahdun omaan talvitakkiini ihan heti..

Itte huomasin ajattelevani synnytystä, mutta sit aloin miettii että tässähän pitää vielä vaikka mitä ostettua kun esikoinenkin nukkuu vielä pinnassängyssä niin tarttee isompi sänky käydä hommaa esikoiselle että saa pienemmän tuohon sit. Vaunuista näen jo painajaisia :D Onneksi osa on jo valmiina, mutta siltikin tuntuu että uupuu jotain ja en oo edes aatellu asiaa. Nyt lukenu täältä mitä kaikkea muuta hankkineet niin tajunnu että eihän mulla olekaan kaikkia juttuja vielä :) Hyvä herätä nyt ku liian myöhään :)

Miten olette suunnitelleet vanhempien lasten hoidon synnytyksen ajaksi, siis jos mies on tulossa synnytykseen mukaan? Tää on mun suurin huoli ja mietityttävä asia synnytykseen liittyen :). Meillä lähtökohtaisesti mun äiti tulee hoitamaan lasta (tai lapsi menee hänen luokseen, mutta ei pientä viitti keskellä yötä lähteä roudaamaan, jos silloin tulee lähtö). Mutta mammalla on kuitenkin noin 60 km matka, mitä jos tuleekin kiirus? Mulle mies oli sellainen tuki ja turva ekassa synnytyksessä, että kauhistuttaa ajatus lähteä yksin synnärille. Tai siis erityisesti se matka sairaalaan. Vaikka tietty se menee niinkin, jos pakko on.

Täällä vauva myllertää ympäriinsä, mutta niin teki isoveljensäkin. Heitti pari kuperkeikkaa vielä joskus rv 36 tienoilla.

Meillä mun porukat on järjestänyt lomaillut niin että niillä on 1,5 viikko ennen ja jälkeen vapaata ja ne joko tulee tänne tai lapset mummolaan... Vähän riippuu mihin aikaan lähtö tulee, mutta onneksi porukat on n 50km päässä mutta ei viitsisi keskellä yötä muksuja herätellä! Näin ollaan mies saatu baby #2&3 synnytyksiin mukaan :) mutta olen jo henkisesti valmistautunut että yksin mennään ja ambulanssilla, pessimisti ei pety:)

Hei apua onko normaalia, että tissistä tulee maidon mukana verta? Mulla on nyt alkanu tihkuu maitoo, mut huomasin äsken saunassa käydessä, että tulee vertaki.. Apua, mitä tää on?! Mulla ei muuten oo tissit kipeet tms joten tuskin rintatulehduskaan?!

Meillä mun vanhemmat on tulossa poikia hoitamaan ja jos tulee äkkilähtö niin uskon että joku ystävä tulee siksi aikaa kun mun vanhemmat saapuu, niilläkin 100km matkaa. Tosin saattaa olla että tulevat jo päivystämään tänne aikaisemmin, mikä oli viimeksi vähän ahdistavaa kun joka päivä useampaan otteeseen kyseltiin joko supistaa ja miltä tuntuu etc ja poika päätti tulla maailmaan 9 päivää yliajan. Että meinas välillä olla pinna kireällä. Toivoisin että nyt tulisivat vasta kun tarvitaan:)

Veristä eritettä rinnoista voi esiintyä raskauden aikana ja sen jälkeen, joten jos mitään muuta oiretta ei ole, en itse huolestuisi. Jos hirveästi stressaa ja huolestuttaa niin voithan sinä soittaa huomenna neuvolaan ja vielä varmistella sen oman mielenrauhan takaamiseksi.

Wild mietin että kun rinnat kasvaa raskausaikana niin voisiko tämä kasvu aiheuttaa sen että joku verisuoni poksahtanut? Itse soittelisin neuvolaan että mikä juttu toi on? Mutta en kyllä jaksa uskoa että mitään vakavaa jos rinnat ei ole kipeät...

Menin juttelemaan tänään äidilleni, että olin ajatellut vuokrata sen ekan petin. Näytti olevan näppärän pieni malli, joten mahtuisi varmaan kivasti meidän makkariin ja olis helppo siirrellä: Hän sitten myöhemmin soitteli vielä huolissaan, että kyllähän he isän kanssa ostaisi meille ihan omankin sängyn. Syy oli se, että "vauvaa ei saisi laittaa toisten vanhoihin sänkyihin, kun on niitä kätkytjuttuja, minkä syitä ei tiedetä".
Helvetti kun hermostuin!
Ihan taas itkun puolelle pääsi. Että osaa joku olla ajattelematon noissa laukomisissaan! Ei tarvii K-sanaa mielestäni suustaan päästää missään vaiheessa tai tilanteessa! Aaargggh!

Herttinen! Todellakin ajattelemattomasti sanottu. Kun itse esikoisen nukkuessa omassa sängyssä alkuun niin en osannu nukkua ku pelkäsin että jos hän ei saa hengitettyä kunnolla.
Ja mikä vika käytetyssä sängyssä on... En oo kyll koskaan kuullu että käytetty sänky "aiheuttais" tuon K:n.. Meiänkin pinnasängyssä on varmaan puolet suvun muksuista nukkuneet :)

Me laiteltii heinäkuun lopulla miehen isyyslomahakemus (piti edellisestä loppuja lomia) eikä sitäkää oo vielä käsitelty. Huomenna tulee 4vk täyteen. Mun hakemukset oon 2vk sitte laittanu eikä oo likkunu mihinkää mikään.. Mikäs täs ootellessa..

Eikai se sänky sitä aiheuta ellei oo homeessa. Patja ennemminki ja sen ostan kyl lapsille uutena ja pidän kosteussuojaa aina..

Mä sain eilen äitiyspakkauksen <3 Ihania vaatteita ja tavaroita ja niin paljon!

Ja kerrankin pisteet Kelalle: hakemus tehty 20.8., päätös annettu 21.8., kirje postitettu 24.8. ja paketti saapui noudettavaksi 27.8. :)

Takaisin