Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla on ihan niitä h&m:n farkkuja ja housuja :) tietysti ihan perus loosefitit on vielä ihan mukavat kun voi pitää mahan alla :) mammapaitoja en oo erikseen ostanu kun pari neulepaitaa ja pari pitkähihasta trikoota :) miulla ei iha viel kestä miehen vaatteet päälä ku oon s ja mies L/XL :))

Itte ostin h&m:ltä mammafarkut, mutta jouduin netistä tilaamaan ku kaupassa ei koot riittäny :/ Ja ittellä reidet on voimakasrakenteiset niin silti oli miellyttävät päällä :) Ei purista mistään :) Toiset lempihousut on tuollaiset collegehousujen tyyppiset (hiukan ohuemmat ku colleget) housut cittarista ostettuna. Pikasilmäyksellä vois kattoa että ois mammahousut ku se vyötärö on sellainen mikä taitetaan kaksin kerroin mutta ku vetää päälle niin saa masunki piiloon :D Eniten ittellä mietityttää että mites sit ku ilmat alkaa viiletä niin mihin takkiin sitä mahtuu :/ Viimeksi syksyn kuljin neulepaidoissa ku ne venyi kivasti ja sit kun sai kerrospukeuduttua.

Minuukin mietityttäny tuo takkiasia mutta kai sitä joltain tutulta löytyy lainaan talvitakki :)) en raaski siihen investoida kun miulla on takkeja vaikka millasia mutta ei tarpeeks isoja :))

Itte esikoista odottaessa metsästin kirppareilta ja kaupoista mieleistä takkia ku en halunnu siihen kovin paljoa satsata ku kuitenkaan sitä ei pitkään tarttenu :) Toivottavasti ittellä ois se tallessa ku sen kympillä taisin 2-3kk metästyksen jälkeen löytää :) Tai katotaan kui kylmäksi noi ilmat edes ehtii ennen ku pienokainen syntyy :) Lähinnä toi syksy ja viimat mietityttää ku toi talvitakki turhan paksu siihen ajalle.
Hirni ei sit sun miehellä satu olemaan jotain takkia johon mahtuisit loppuajasta? Kun eihän sen talvitakki välttämättä tartte olla mutta edes sellainen "kuori" mikä estää tuulta. Allehan saa sit neuleita vaikka laitettua jos ny tässä kovin kylmät ilmat iskee.

Mä luulen että syksy ja alku talvi mene nahka rotsin ja villapaidan kanssa ja ehkä saan mun parkan viritettyä mahankin päälle:) takit mitkä mulla oli aijemmissa raskauksissa on jo lentäneet vex kun niin säädyttömän näköisiä olivat edellisen jälkeen! En kyllä raaski ostaa mitään uutta takkia muutaman kuukauden takia... Kerroksia vaan tarpeeksi päälle ja miehen kaapille niin hyvin mennään:)
Mä olen kokoa m ja mies kokoa xl mutta hyvin noi menee ja mukava väljiä ja tuoksuu mussulleni ;)

Kelan nettilomakkeet oli musta tosi helpot, kantsii kokeilla! Ja niitä tarvii 3:
-äitiysavustus (pakkaus tai rahana)
-vanhempainraha/äitiysraha
-lapsilisä

Kaikki voi tehdä jo nyt, vaikka kaikkia ei makseta vielä.

Menin siellä valikossa vaan listaa läpi ja valitsin jokaisen lomakkeen, mikä viittas vauvajuttuihin. Ja hainpa sit vielä lisäksi sen eurooppalaisen kela-kortin (ja sepä vasta helppo oli: tyyliin haluatko kortin? Joo :) )

Mä haaveilen loppuraskaudeksi, ilmojen viilentyessä, semmoisesta isosta muhkeesta shaalista (joka siis ylettyy johonkin reisiin asti), johon sitten yhdistäis kauniin vyön masun yläpuolelle. Olis varmaan ihan riittävän lämmin kun laittaa vaatetta alle ja kasvunvaraa masun suhteen.

...Nää on tietysti niitä haaveita, jotka näyttää mallien päällä ja kuvissa hyvältä ja sit kun päätän sitä itse koittaa, niin näytän shaalin väristä riippuen joltain jättimäiseltä kurpitsalta, tomaatilta tai perunalta :laughing002 ....Ja sit poistunkin itkukiukkua nieleskellen kaupasta ja vannon etten ikinä enää käy sovituskopissa!:grin ..Jotenkin niin se tuppaa aina menemään...:wink

Meikäläinen kun kävi katselemassa mammafarkkuja, tuossa jokunen viikko sitten, niin en löytänyt kirveelläkään sopivia. Oon käytännössä katsoen koon verran liian iso, jotta mulle menisi peruskoot. Tai no, joustavat mallit saattaa hyvällä tuurilla mennä just päälle, mutta niissä ei sitten hengitetä. Enkä halua ostaa tieten tahtoen oikeasti liian pieniä housuja. Totesin siinä sitten hetken aikaa harmiteltuani, että teen muuten itse itselleni mammafarkut. Mulla ei muutenkaan ollut tarkoitus hankkia kuin yhdet farkut, joten tuskin niiden tekeminen on kovin vaikeaa.
Sen verran aion mennä sieltä, mistä aita on matalin, että ostan valmiit farkut ja lähden niistä muokkaamaan.

Mulla päinvastainen ongelma äitiysvaatteiden kanssa, oon about koon liian pieni pienimpiinkin löytämiini housuihin. Mahan kohdalta yleensä on hyvät mut sit reisistä ja takapuolesta ei istu ja se mahan resori on monesti sen verran pitkä et ylös asti vedettynä yläreuna jää hassusti töröttään ja taitettuna taas housut valuu. Epämukava olo aika lailla kaikissa alaosissa :/

Herkkusieni, mulla oli viime talvena käytössä sellanen ööh... Ponchon ja shaalin välimuoto jonka sit vyötin. En nyt osaa ihan selittää millainen :D Se on toiselta puolelta musta ruskealla kuvioinnilla ja toiselta puolelta päinvastoin. Olipa hyvä kun mainitsit, olinkin unohtanut sen olemassaolon kokonaan! :)

Mulla meinas tänään aamulla itku päästä ku kaikki sopivat lyhythihaset paidat oli narulla kuivumassa ja housuja mulla collareiden ja tuulihousujen lisäks kahdet... No eipä itketä enää ku kirpparilta löyty tänään lappuhaalarit, kahdet tavalliset mammahousut, 2 lyhythihasta ja yks huppari h&m mama-mallistoa, sekä tukivyö. Vauvalle taas 17 sisävaippaa ja 6kuorta settinä (3-6kg koossa), yöhaalari, sukkia, bodyja ja housuja. Isommille muksuille kurahousut ja -takit, toiselle vuorilliset ulkohousut ja molemmille pehmolelut. Mies sai tyytyä Expendables 2 -leffaan :D Huikeet 39e meni koko satsiin, ei voi ku hymyillä tyytyväisenä! :)

Ne kelan hakemukset oli netissä kyllä todella helppo täyttää, ovat selkeyttäneet huomattavasti hakemuksia!

Pitäs varmaan kaivaa talvitakki sovitukseen varastosta, miehen takki ei varmasti mene ku on mua kapeempi..

Uffista ostin edellisraskaudessa erikokoisia h&m:n mammahousuja (taisi olla halvimmat housut 6e) kun valikoimaa riitti mammahousujen ollessa omassa rekissään :) nyt kuopusta odottaessa ei vieläkään ole tarvinnut äitiysvaatteisiin siirtyä mutta onhan näitä odotuskuukausia vielä jäljellä :)

Yks asia mikä tääl mättää on se et mies ei saa olla täällä edes yhtä yötä. Kysyttiin oikein erikseen niin ei. Ei vaikka mahduttas samaan sänkyyn ja huonees ei ois muita. Mut sit tukihenkilön huoneessa muiden kans jutellessa miehelle oli selvinny et muiden miehet on saanu yöpyä täällä. Luulis nyt et ois joku järjestelymahdollisuus jos viikkoja makaa pitkäaikaisena ikkunattomassa huoneessa et edes jotain voitais järjestää. Vaikka varastoon peti jos ei muuta :D

Ninnu jo on tyhmä järjestely, mikä ongelma siinä on jos varsinkin olet yksin siinä huoneessa? Ei käsitä! Saako sun mies kuitenkin olla päivällä niin paljon kun tahtoo sun kanssa?
Kyllä mahtavaa että siellä jo paremmat näkymät, jospa teidän pikku soturitar malttaa vielä mahassa oleskella :)

Saahan se olla täällä mut sit jos nukkuu tms tässä päivän aikana niin joku kätilö tms jos käy niin on niin nihkeetä katsetta. Mies eilen taas kysy asiasta niin "katellaan tässä jos on tyhjää". No, eipä oo kateltu vissiin :D

Herkkusieni, mulla oli viime talvena käytössä sellanen ööh... Ponchon ja shaalin välimuoto jonka sit vyötin. En nyt osaa ihan selittää millainen :D Se on toiselta puolelta musta ruskealla kuvioinnilla ja toiselta puolelta päinvastoin. Olipa hyvä kun mainitsit, olinkin unohtanut sen olemassaolon kokonaan! :)

Joo, just jotain tuollaista aattelin! En tiiä onko sillä virallisempaa nimeä :)

Ostin omani viime vuonna Seppälästä, kuvittelisin että jotain saman tapaista vielä tulis syksyn mittaan kauppoihin :)

Noista vauvan liikkeistä puheenollen, tuli mieleeni neiti nro 3 odotus.
Tyttö syntyi 10 päivää yliaikaisena ja sinä aikana oltiin tehty kaikki muut temput paitsi viimeistä kolmesta ässästä.
Mies sanoi että pelottaa, että vauva kopasee, paikkojen ollessa auki
Ite hiukka eri mieltä asiasta vaikka alapäässä oli koko ajan sellainen rapsutus.
Synnytyksen hetkellä kätilö sit tutki paikkoja jollon kalvot puhkesi ja pikku neiti tarjosi kättäpäivää kätilölle.
Pää alaspäin odottaen tuomiota sektioon lähdöstä käden vuoksi, nauroin miehelle, että olisi se voinutkin tarrata kiinni
Sektiota ei kuitenkaan tarvittu vaan tyttö veti käden pois.
Vielä tänä päivänäkin tyttö nukkuu aina käsi poskella ❤

Hahaa solavi siinähän olisikin isännälle ollut elinikäiset traumat kun olis tyttö napannut kiinni :D
Täällä mies ei oikein uskalla mun kanssa sekstaila kun sitä pelottaa tän potkut kun tämä on pienoinen beckham :) pelkää vissiin että saa potkun herkkään paikkaan... höpöhöpö juttuja:D

Meidän pikku 2 syntyi nyrkki edellä ja täälläkin nukutaan kyseinen käsi poskelle tai pään päällä:)

Kyllä alkaa selkeästi ajatukset siirtymään synnytykseen ja itse vauvaan... En malta odottaa että pääsee tapaamaan meidän uusimman asukkaan<3

Takaisin