Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miula on ihan pinkee masu ja potkuja tuntuu vähän väliä! :)) ainu että potkii just rakon päällä ni koko ajan pitää ravata vessassa :))

Jemina kyllä on kuin olisi niellyt rantapallon:) varsinkin iltaisin kun pääsee oikaseen ennen nukkumaan menoa niin toi kumpu on ihan kivi kova, himpun toispuolenen kylläkin:)

Joko muuten muille siunaantunut jalka/käsi turvotus, mun jalat todella turvoksissa! Tennarit ei mahdu joten täällä liikutaan fläbärit/croksit jalassa...

Juu maha kanssa pinkeä ja pikkuherra taisi virkistyä jogurtista :) sokeriarvot olleet korkealla niin nyt koittanut suklaaherkuttelua vähentää

Jalat kanssa turvonnut kaksi kenkänumeroa, urgh

Tuo neuvolasta saatu tukivyö ei kyllä ole mikään taivaan lahja... On kyllä ehkä helpottanut pahimpiin kipuihin, kun olen sen kävelylle laittanut, mutta ei ole mukava päällä. Kauhean hiostava, liian iso, mutta myös ikävän puristava... Ei sen kanssa mielellään istu ja jos pitää istua, niin sit se on rullalla vaatteiden alla... Ja ne kiinnitystarrat hiertää. Kaiken lisäks se näkyy ikävästi, kun se tursuttaa kylkiläskit esiin ja ne tarrat höröttää... Eli käytän sitä vaan kun tiedän joutuvani kävelemään paljon. Kirjastossakin otin sen työskentelyni ajaksi pois...

Täällä on jalkoja turvottanu jo monta viikkoa, ei mee läpyskät enää jalkaa, ja ai sitä polttelun tunnetta iltasin sängyssä, mutta ahh sitä tunnetta, kun saa sitten nostaa jalat raxupupun syliin ja saa jalkahieronnan.. :3

Mulla ei vielä juurikaan turvotusta ollut. Kävelyllä sormet turpoaa meganopeudella, aina ennenkin turvonnut, mutta nyt paljon nopeammin. Maha on pinkeä, paitsi alamahasta, jossa oma läskiröllykkä pehmikkeenä. Ja toispuoleinen myös, niinku äipälläkin.

Tämän näköinen hököytys tää mun...
61e337a22b29ac2dd29a5e92d6c9ba0b

1392e09557ab7367358b75fbc5e2b0e3

Tuo valkoinen menee siis ristiselän kohdalle ja noilla uloimmilla remmeillä koko juttu kiristetään, kun sisemmän on ensin kiinnittänyt.

Täälä tuntuu että maha näyttää vielä ihan löllykältä ja läskiltä :( vaikka onhan siinä jo vähä pyöreyttä. Jalat kyllä turvoksissa aina iltasin ja alkaa jos paljo kävelee tai seisoo niin on jalkaterät kipeinä. Pientä kuitenki innolla odotellaan :)

Näyttääpä epämukavalle! Itse tollaista mietin ekan kanssa mutta ostin koko mahan tuki vyöhön, tukee todella hyvin eikä mitään pursua mistään;) ja pieni plussa nostaa mahaa nätisti ylemmäs että on sellainen sileä kaunis vaavi masu:)

Täytyy varmaan käydä tuollainen ostamassa... Tuon kyllä todella huomaa päällä, mutta en toisaalta ole niinä päivinä ollut niin kipeä, kun olen sitä käyttänyt... Mutta eipä tuo mukavamman näköinen kovin kallis ole, joten se voisi olla aika jees...

Tuo neuvolasta saatu tukivyö ei kyllä ole mikään taivaan lahja... On kyllä ehkä helpottanut pahimpiin kipuihin, kun olen sen kävelylle laittanut, mutta ei ole mukava päällä. Kauhean hiostava, liian iso, mutta myös ikävän puristava... Ei sen kanssa mielellään istu ja jos pitää istua, niin sit se on rullalla vaatteiden alla... Ja ne kiinnitystarrat hiertää. Kaiken lisäks se näkyy ikävästi, kun se tursuttaa kylkiläskit esiin ja ne tarrat höröttää... Eli käytän sitä vaan kun tiedän joutuvani kävelemään paljon. Kirjastossakin otin sen työskentelyni ajaksi pois...

Hahhaahh.. ihanat iltanaurut. Näen niin itseni raivoamassa hörötarrojen kanssa :) En siis tietenkään naura ahdingollesi, mutta oli vaan jotenkin niin hauskasti kirjoitettu :) Osui tähän väsyneeseen. Mulla ei siis ole entuudestaan mitään kokemusta mistään tukivöistä. Vielä pari viikkoa sitten en tiennyt sellaisia olevan olemassakaan...

Mulla maha näyttää siltä, että olen syönyt liian usein hesessä ja juonut tosi paljon olutta. Tuo alamahapömppä sen tekee, siis ei ole nätti ja pyöreä masu. Sit jos vetää ylisuuret sukkahuosut tisseihin saakka niin saa mekon alla näyttämään vauvamahalta :) Vielä hetki sitten yritin peittää, nyt jo totesin, että vain korostaminen on mahdollista.

Huomenna saan ensimmäisen kosketukseni ikinä raskaushousuihin. Uudet työhousut tulee ja niissä ilmeisesti on muutakin "teknistä" kuin kuminauha.

Huhhei,kyllä täällä on nykyään tunteet niiin pinnassa että...
Isäntäkin sanoi eilen,että oon ihan höpsö, kun saatan ihan pienestäkin asiasta itkeä..

No nyt sitten ärsyttää,kun se on äitinsä kanssa reissussa ja aamulla lupasi,että tulee kotia ennen kun käyn nukkumaan.. Eipä jotenkaan yllättänyt,että kotia on sillä tällä hetkellä matkaa yli 100km... Se siitä sitten,että oisin viekkuun yöks saanu..

Miksi ihmiset lupailee jotain,mitä ei voi pitää? Itse oon siis sellanen,että jos jotain lupaan,niin sen myös pidän.

Mur, illan avautuminen ;P

Jos tää tunteilu jossain vaiheessa taas lakkais vähän vähemmäks..

Huomenna poksuu muuten Rv 22 <3

Joo, tunteet heittää kyllä ihan häränpyllyä.
Tänään sain itkuraivarit kun oli töistä tulossa ja mies oli luvannut lämmittää eilistä makaronilaatikkoa ennenkuin se lähtee yöksi töihin. Kuvittelin että oltais syöty nopeesti yhdessä. No ei se sit ehtinytkään ja jouduin itse lämmittään evääni. Ja se sitten loukkasi minua niin paljon, että sain ihan hysteerisen itkukohtauksen. Sit kun tajusin, että ihan tyhmästä ja turhasta otin itteeni niin sitten itketti se miten heikoilla olen kun itken kaikkea.

Onko tää ihan normaaliakaan?

Pitkästä aikaa kirjottelen. Jostain syystä päivät niin täynnä touhua, ettei illalla jaksa kuin lukea mitä tänne on päivän aikana kirjoteltu. Taustajoukoissa mukana kuitenkin.. ja myötäelämässä myös noissa kauhun hetkissä kun tulee noita sairaalareissuja. Toivotaan kaikkea hyvää ja ihanaa meidän kaikkien loppuraskauden ajalle!

Mulla on ollu nyt ekan kolmanneksen pahoinvoinnin jälkeen oikein hyvä ja pirtee olo :) Ei oo kipuja, turvotuksia tai mielialan vaihteluita. Nautin tällä hetkellä joka hetkestä, enkä muista oonko ollu näin onnellinen koskaan :grin Pikkuhiljaa ostellaan juttuja vauvalle, suurin osa kuiteski vielä hankkimatta. Makkariremontti on valmis, joten tulevaa lastenhuonetta saa alkaa laittaa myös kondikseen. Ihania asioita :Heartred

Ainoo veemäinen vaiva on ollu helvetilliset muutaman päivän päänsäryt sillon tällön, yleensä työpäivinä. Niihin ei särkylääkekään auta, menee ohi kun menee. Usein sitten kun pääsee töistä kotiin. Täytyy vaan yrittää ottaa työt mahd lunkisti, koska yhistän säryt stressiin.

Kannattaako muuten ostaa kokoa 68 oleva talvihaalari, kun semmonen ois halvalla tarjolla? Mietin että onko vauva sen kokonen just kesällä.

Mulla nuo potkut ei tosiaan tunnu niin kauheesti kun on istukka edessä. Mutta päivittäin jotain kuitenkin :happy:

22 + 0

Äippä mulla juuri sama tukivyö,mustana. Ja olen ollut siis super tyytyväinen. Js tosiaan saa niin nätim vauva masunki. Että osta ihmeessä Air4m täältäki saat suositukset. Ja tosiaan kauhean näkönen toi sun laina tukivyö...epämukavan oloinen...

Aiotteko muuten kuvauttaa lapsenne ristiäiset/nimiäiset? Tuttavani hankki ammattikuvaajan joka maksoi jotain 400e ja vieraat kuvattiin kuin koulukuvauksessa. Meillä ystäväpariskunta kuvasi esikoisen ristiäiset lahjana ja still-kuvia käytettiin kiitoskortteihin, olivat myös videokuvanneet kastamisosuuden mutta ei olla jostain syystä vieläkään saatu nähdä kyseistä videota vaikka kaste oli huhtikuussa. Aluksi perustelivat että kestää kun haluavat editoida videon paremmaksi ja nyt kun kysyin ystävällisesti voisinko nähdä poikani kastevideon vaikka ns.raakilemuodossa olisikin mikä ei haittaa ovat pitäneet mykkäkoulua, outoa

Pitkästä aikaa kirjottelen. Jostain syystä päivät niin täynnä touhua, ettei illalla jaksa kuin lukea mitä tänne on päivän aikana kirjoteltu. Taustajoukoissa mukana kuitenkin.. ja myötäelämässä myös noissa kauhun hetkissä kun tulee noita sairaalareissuja. Toivotaan kaikkea hyvää ja ihanaa meidän kaikkien loppuraskauden ajalle!

Mulla on ollu nyt ekan kolmanneksen pahoinvoinnin jälkeen oikein hyvä ja pirtee olo :) Ei oo kipuja, turvotuksia tai mielialan vaihteluita. Nautin tällä hetkellä joka hetkestä, enkä muista oonko ollu näin onnellinen koskaan :grin Pikkuhiljaa ostellaan juttuja vauvalle, suurin osa kuiteski vielä hankkimatta. Makkariremontti on valmis, joten tulevaa lastenhuonetta saa alkaa laittaa myös kondikseen. Ihania asioita :Heartred

Ainoo veemäinen vaiva on ollu helvetilliset muutaman päivän päänsäryt sillon tällön, yleensä työpäivinä. Niihin ei särkylääkekään auta, menee ohi kun menee. Usein sitten kun pääsee töistä kotiin. Täytyy vaan yrittää ottaa työt mahd lunkisti, koska yhistän säryt stressiin.

Kannattaako muuten ostaa kokoa 68 oleva talvihaalari, kun semmonen ois halvalla tarjolla? Mietin että onko vauva sen kokonen just kesällä.

Mulla nuo potkut ei tosiaan tunnu niin kauheesti kun on istukka edessä. Mutta päivittäin jotain kuitenkin :happy:

22 + 0

Voipi olla että 68 koko osuu loppukeväälle ja vaavi 68cm touko-kesäkuussa, oma 6kk poikuli nyt yli 70cm :)

Muokattu viimeksi:
Mulla maha kanssa pinkee ku pallo..luojan kiitos oon vielä ainakin säästyny arvilta vaikka maha kasvaa kunnon kyytiä vaikken oo muistanu rasvaillakaan kun muutamaan kertaan! Ja mulla kans turvottaa jalkoja ja muutenkin aikalailla..oon huomannu että nää helteetkin osaltaan vaikuttaa. Onneks kohta viilenee. Me kuvataan varmaan ristiäiset ja muutenkin vauvaa paljon omalla kameralla. Sain mieheltä järjestelmäkameran lahjaks viime jouluna ja suvusta/tutuilta löytyy kans hyviä kameroita kuvaamiseen :)

Juu, suosittelen tuota Äipän mainostamaa Carriwellin tukivyötä! Itselläni samanlainen mustana ja on niin mukava päällä mutta kuitenkin selkeästi tukee ja auttaa selän pakotukseen ja liitoskipuiluihin. Pelastaa varmaan myös mun tulevat työyöt. Aivan ihana :Heartred

Takaisin