Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kerkee kääntymään hyvin vielä :) 6 viikon päästä kontrolliultra, jee. Huomenna klo 7.20 sokerirasitus.. Kamalan aikaisin :D

Täällä myös koko ajan ois nälkä. Ensin syö ja hetken tekee jotain,niin jo sitten taas haluis syödä jotain.

Khih,laskin tässä,niin enää tartteis olla töissä 45 päivää ;) pitää varmaan aamukampa hankkia ;D

Täällä palattu loman jäljiltä töihin tänään. Ajattelin, että tän 11 viikkoa tekisi vaikka päällään seisten, mutta.. Tuntuu nyt niiiiin pitkältä ajalta. Käytin sentään työajan hyödyllisesti ja täyttelin kelan hakemuksia ja ilmoitusta töihin.
Kukaan ei vielä tajunnut tai kehdannut kysyä kasvaneesta vatsasta vaikka vedin vähän tiukemman paidan päälle. Mielenkiinnolla odotan, tuleeko joku suoraan kysymään vai alkaako supina selän takana :)

Mulla tuli kaupassa ihan älytön himo säilykelihapulliin!! Pakko oli ostaa vaikka normaalisti en ees tykkää! Taitaa meidän poika tykätä pyöryköistä :D

Sain tänään raskaustodistuksen ja tein heti kelan sivuilla äitiysvapaa-, vanhempainvapaa-, äitiysavustus- ja lapsilisähakemukset. Raskaustodistuksen skannasin ja lisäsin liitteet kohdassa. Riittääkö tämä nyt vai pitääkö todistus laittaa vielä postissa menemään?

Viime raskaudessa tuli himo mango-pilttiin, se maistuu kovasti esikoiselle yhäkin :) Tuli silloin höpsönä vähän ennen poikulin syntymää kirjoitettua kirje vaaville jonka voi sitten lukea isompana mihin olin kirjoittanut odotusajasta, kuinka toivottu ja odotettu onkaan sekä mm.raskausajan mieliteoista erilaisiin ruokiin josta voi sitten tsekata onko samat herkut yhä poikulin mieleen isompana :D

Nälkä voi kertoa myös janosta. Et ihan eka kantsii juoda lasi pari vettä ja oottaa hetki ennen herkuttelua :)

Ja noista sairaalakokemuksista. Mulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia ja yleensä jos itse on ystävällinen ja ymmärtäväinen kiireisiä hoitsuja kohtaan, niin saa hyvää palvelua.

Mut on myös niin huono kokemus yhdestä lääkäristä (käski mun mm olla hiljaa kun kyselin, että ymmärtäisin mitä se selitti hirveetä vauhtia vakavasta sairaudesta), että melkein tein valituksen ja ehkä vielä teenkin...

Mut töissä sielläkin vaan ollaan ja ihmisiä. Jos ilmapiiri on osastolla huono, niin sekin voi heijastua potilaisiin. Harmi et julkisessa ei oikeen voi äänestää jaloillaan ja valita parasta paikkaa (tai osin kai nykyään voikin, mut silti). Saispa ne ees enemmän rahaa tai jotain sen mukaan, mikä on asiakastyytyväisyys...

Metsäläinen riittää itsekin vaan skanasin ja liitin liitteen missä niin pyydettiin:)

Ninnu hienoa että crp laskussa ja toivottavasti pysyykin niin:)

Mulla tekee mieli mummon lihapullia, ruskeeta kastiketta ja muussia, nam!!!

Alkoholin kanssa taisteleville voimia. Saisko eril. auttavista puhelimista jotain hyviä lisävinkkejä, miten toiseen voisi vaikuttaa, että se tajuaisi mitä tekee itselleen ja läheisilleen? Ei ne taida muuttua jos ei muutos lähde itsestä. Ei siinä auta itku eikä kiristys (ja mustakaan se että sanoo, että nyt riittää, ellei lopu, ei ole kiristystä), vaan pitäis jotenki päästä sinne ihon alle ja ajatuksenjuoksuun...

Kyllä jonkun aikaa pitää yrittää toista auttaa ja ohjata hoitoon, mutta jossain vaiheessa pitää ajatella lapsia ja itseensä enemmän. Voihan sitä rakasta ihmistä etäältäkin sitten tukea, kunhan lasten ei tarvi nähdä omaa isäänsä kännissä örveltämässä. Ja äitiään sitä hyysäämässä ja jälkiä siivoamassa. Lapset oppii esimerkistä :/ Omasta kokemuksesta parempi yksin kuin huonon miehen kanssa. Ja mies on kokonaisuus, ei se riitä että selvinpäin/suurimman osan ajasta se on ihana. Jos koko ajan kuitenki pitää pelätä sitä hetkeä kun ei olekaan. Tai toistuvasti lupaukset petetään.

Voi miten onnellinen ollenkaan, kun mulla on niin ihana, kiltti, romanttinen ja kunnollinen mies ❤️

Ihan huippua, että tulehdusarvot laskusuunnassa, Ninnu! Ja toivotaan, että wopwopin kivut nyt hellittää.

Muiden kanssa kyllä samaa mieltä, en katselisi juopottelua kyllä hetkeäkään! Ihan kamalaa, jos ei voisi toiseen täysin luottaa! Voimia tuollainen tilanne vie kaikinpäin, joko saa asiansa perille tai sitten lähtee. Ei ole helppoa, kun kuitenkin rakastaa kaikesta huolimatta. Tsemppiä!

Kyllä oli kiva eka päivä töissä :) Vaikkakin kovat liitoskivut taas nyt illalla. Pari pientä oppilaista halusi päivän päätteeksi antaa vauvalle halin <3 Ruoan jälkeen kun pääsin tähän sohvalle löhöämään, niin pieni rupesi niin kovasti potkimaan, oikein koko päivän edestä <3 Ja kovaa! Tintti on nyt kyllä melkein päivittäin vaihtanu asentoa, välillä potkut tuntuu niin selkeästi tuolla alhaalla/rakossa ja toisinaan tuossa navalla.

Mä olin tänään kanssa neuvolassa ja sain raskaustodistuksen! Nyt sitten vielä tukihakemus menemään ja odottamaan koska saa pakkauksen ❤️
Niin ja sokerirasitukseen sovimme että menen, joten 9.9. sitten sinne.

Miehen äiti joi itsensä hengiltä vuosi sitten. 15 vuotta ehdin seurata, mitä alkoholisti ja alkoholismi lähipiirille tekee. Kaikki sympatiat tuon pirullisen sairauden varjossa eläville. Jaksakaa taistella!

Tämä pikkuinen puolestaan ollut tänään aivan mystisen hissukseen, jospa yöllä aloittaisi viimein jumppatuokionsa :)

Täällä monotetaan/muljutaan edelleen että koko maha heiluu:D
Ootko juonut tuoremehua tai jotain muuta makeeta niin saat sinttiin virtaa, tää kun nyt sattuu olemaan niin makee mamma (Radi) niin virtaa riittää :)

Mulla kans ollu todella vilkas pvä tänään :happy: pikku prinsessa monottanut oikeim urakalla. Ja tosiaan alhaalla tuntuu potkut täälläkin. Ja en voisi enempää hypettää tätä overbelly tukivyötä!paras keksintö ikinä.:joyful: Onko teillä muilla ihan pinkeä masu? Mulla on

Takaisin