Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie oon juonu sitä novellen magnesium kivennäisvettä kun se kuulemma auttaa :p en sit tiiä kun veti minuuki tänä aamuna...

Mä oon ottanut magnesiumisia iltasin. Heti huomaa, jos on unohtanut ottaa sen.. Suonenvedot on erittäin ärsyttäviä :sour:

Arya..mäkin suosiolla pakkasin vanhat vaatteet jätesäkkeihin ja kellariin.turha niihin on ängetä:hilarious:

Mulle on tullu tähänmennessä 5kg lisää painoa :D oon päässyt kyllä helpolla. Muut sanoo että muuten näytän laihtuneelta paitsi maha kasvanut vaan, ja pakko kyllä todeta että hieman ehkä kasvoista kaventunut

Täällä tullut 0,5 kg lisää ja samaa mulle kaikki sanoo että näytän laihtuneelta mutta vaan yhdestä kohtaa pyöristyneeltä :)

Saa nähdä mitä näyttää minun paino huomisella neuvolakäynnillä.. :D tähän mennessä neuvolassa ollu -800g lähdöstä, vaikka kotivaaka näyttäny samaa koko ajan.. Nyt kotivaaka näytti aamulla +2kg, kun oon ollu viikon saikulla, eikä oo juurikaan uskaltanu liikkua ylimääräisiä.. :o pitää rueta täälläkin harkitsemaan jo mammahousuja kun ei vaan meinaa enää omiinsa mahtua niin ettei kiristäs.. :)

Rv 22+4

Miula ollu mamma housut jo monta viikkoa käytössä,maha vissiin niin alhaalla että painaa omat farkut ja housut :\

Ja nää tissit..aina ollu a kuppi ja olin ihan innoissani kun alko kasvaa.. mutta nyt kun joutuis taas ostaa uudet rintsikat. (Ensin b ja nyt ois sit c) ni alkaa tuntuu et saa jo riittää. Eikö siin vaihees kun imettää,rinnat turpoa viel kuppikoon verran? On kyl ihanaa olla muodokas ekaa kertaa elämässä:smiley-angelic006 mut tohon c kuppiin sais jäädä!

Tsemppiä ja masupäiviä vauvalle Ninnu <3
Mä oon jo 3kk käyttäny äitiyshousuja. Paidoista menee helposti vielä omat s koon paidat ku ovat pitkiä ja venyviä. On mulla jokunen äitiyspaitaki..
Kiloja on tullu kuus, ei siinä muuta mut painan nyt saman verran ku 2,5v sitte synnyttämään mennssä :/

Mulla oli kuppikoko E ennen raskautta sitten ne kasvoi kk F ja nyt en enää edes tiiä minkä kokoset nää on kun F ei enää mahdu ja nyt käytössä urheilurintsikat :/ joten kieltämättä C kuppi kuulostaisi hyvälle :D

Hahaha äippä! Voin vaan kuvitella. Mut suuuri on ero mullakin mun vanhoihin tutteihin ja näihin nykyisiiii

1 hyvä puoli näissä kyllä on ja se kyllä liittyy hyvin vahvasti ukkeliini;) itsestä kyllä tuntuu että olen pelkkää palloa! Mä niin toivon että nää palautuu normaaliksi kun joka raskauden jälkeen nää on jäänyt kasvamaansa kokoon:/ selkähän näiden kantamisessa mene!

T_87 magnesiumia ja kalkkia, kaupasta saa ostettua, tuollanen sähkönsininen purkki. Ja sillä hetkellä kun suonenveto iskee, tässä tapauksessa pohkeeseen, niin kandee niin nopee ku pystyy nousta pysty asentoon ja laskea koko paino pelkästään sen jalan varaan, missä suonenveto on (yhdellä jalalla seisomista mm.) Kipu lakkaa sekunnueissa, eikä pohje jää krampin jälkeen jumiin ja kipeeksi. Jos et heti pääse pystyyn esim sängyssä, niin voit painaa sitä jalkaa seinää tai sängynlaitaa vasten. Mä tein sen virheen ekalla kerralla ku teininä sain suonenvedon pohkeeseen, että pidin koko jalkaa ilmassa, enkä laittanu sille painoa. Kipu oli niin kamala että olin varma epätietoisuudessani, että pohjelihakseni oli itsekseen revähtänyt, ja 2 viikkoa oli pohje krampissa.

Täällä tissit kasvanu A-B kupista johkii D kuppii vissiin? En tiedä, ku en oo tissiliivi liikkeessä käyny, oon vaa hakenu suosiolla urheilurintsikoita kaupasta, niillä pärjänny hyvin, ja kun nää tissit tuntuu kasvavan koko ajan vaan, niin tulis kalliiks ostella kunnon rintsikoita kuukaden välein.

Täällä ollut eilen tosi ahdistuksen katkuinen yö. Ja vauva todellakin huomas, että mymmeliä ahdisti. Sellanen pyöriminen ja potkiminen 3 tuntia putkeen. Nukuin niin huonosti viimeyön että nyt mennyt koko päivä oikeestaan sängyssä torkkuen ja maaten, ja nyt ihmisten aikaa, ku pitäs alkaa väsyttää, nii mä heräsin :/

Se ekojen päivien turvotus, ku maito nousee... Tulee hiki pintaan jo ajatuksesta. Täällä b-kuppi paisu niin, et käsien liikuttaminen sattu, ku otti kiinni sekä kainaloon, että viereiseen turvonneeseen jalkapalloon. Hikeä piti välistä pyyhkiä, mut tiukkaa teki, ku niin oli yhteen puristuneet. Aivan kaameeta! Onneks kesti vaa sen 4-5pv, sit turvotus laski. Ei kyl ollu ekasta noin paha!

Rahi tota minäkin odotan suunnattomalla kauhulla ja pelolla:/ aika näyttöä miten käy! Viimeisin oli aikalailla tuollainen mitä kuvasit, muut ollut himpun helpompia, ärsyttää vaan tämä jatkuva kasvu utareissa (ei näitä kyllä enää imettäessä tisseiksi kutsuisi kun koko luokkaa lehmä :))

Onko niillä tisseillä vielä viimenen kunnon kasvupyrähdys sitten ku maito nousee vauvan synnyttyä vai kuinka? Ja tosiaan, laskeeko se turvotus sitte aina imettäessä vai tasaseen vauhtii itteksee?

Ihanaa kun tytöt ja isäntä tulee vihdoin tänä yönä kotiin! Olivat siis Hesassa ja Tampereella käymässä ja kyllä mulla on tyttöjä niin ikävä kun ei koskaan olla näin pitkään erossa oltu..

Sohasin täällä kylällä "ampiaispesää" kun kirjoitin facebookissa paikkakunnan sivulle tosta nuorison öisestä mekkaloinnista, siis kun autolla ajelee tätä keskustaa ympäri soittaen bassoa täysillä... Ja tuli paljon kommentteja puolesta ja vastaan, oli henkisesti aika raskas viikonloppu Mä olen asunut tosiaan Tampereella 30v ja keskustassakin, enkä koskaan oo joutunu näin paljon öitä valvomaan melun takia. Huomasin, että moni oli helpottunut kun asia otettiin vihdoin esille, ja joku laittokin että kukaan ei ole aiemmin uskaltanu asiaan puuttua. No selkeetä kiusaamista on sen jälkeen ollut, kun kaikki noi nuoret tietää missä asutaan. Järjestyslaki kuulemma kieltää julkisella paikalla häiritsevän metelöinnin. Soitin poliisille sekä perjantaina että lauantaina ja se kyllä lopetti ton jumputuksen.
Mua haukuttiin kukkahattutädiksi ja lahkolaiseksikin, mutta en aio provosoitua. Siis tosiaan en häriinny autolla ajosta tai normi musiikista,vaan toi bassojytke tunkee aivoihin asti ja tuntuu että koko talo tärisee! En haluis muuttaa kylältä pois kun poikakin alotti just koulun ja meillä on yritystoimintaa täällä. Hitto rassaa tää homma! Kun jotenkin sais nuo nuoret tajuamaan...

Pohkeen suonenvetoon nopea apu on taivuttaa ihan sängyssä maatessa varpaita kohti polvea ja venyttää pohjetta. Kipu tosiaan lakkaa heti. Hetken venytys ja sit oon jo pystynyt jatkaa unia. Muistan kans ekan krampin, minkä koin joskus nuorena. Menin ihan paniikkiin, mutta onneks huoneessa ollut samanikäinen serkku tiesi, mitä piti tehdä. Muistan kuinka pelotti, että se sattuu vaan enemmän jos sitä venytän :D

Täällä huomenna onkin erilainen herätys, kun menen pariksi viikkoa töihin open sijaiseksi. Jossain välissä pitää kyllä sitä graduakin saada taas eteenpäin, mutta kiva käydä välillä töissäkin :)

Päätin hypätä vaa'alle äsken ja +2kg tullu. Tosi söin tunti sit ja kiloja ennestään liikaa. Ru sanoivat lapsen olevan iso. 2 vko sit paino 450 g eli nyt varmaan ainakin 500g.... yritän tässä lohduttaa itseäni. >. <

Täällä myös rinnat kasvannu, mies tykkää. Mun maha on levinny sivuille,mikä ärsyttää.näytän vain lihonneelta. Tosin maha tuntuu raskausmahalta, sellanen ihanan pinkee. <3

Mites, onko täällä avoliitossa eläviä? Kuinkas toi isyyden tunnustus? Me varattiin ukon kaa tänään maistraatti on ollu tarkotus astua avioon, juhla tilakin varattu ens vuodelle) mut päätettiun etens vuonna vaan siunaus ja juhla, tänä vuonna maistraatti. Mennään siis näillänäkymin avioon ennen muksun tuloa, mut en tiedä pitääkö ukon silti tunnustaa lapsonen

Takaisin