Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana masu sulla on pienipäivänkakkara! :)

Mä ratkasin esikoisen kohdalla tuon housuongelman niin, että ostin Halpahallista jotku miesten koon 52 tai 54 toppahousut :D Raskauden jälkeen iskä sitten osti ne. Pitää varmaa talvella pummata siltä lainaan tai ostaa uuet :wink

Meillä on vähä jännät paikat noitten vauvakamojen mahduttamisen kanssa kun muutettii vasta pienempään asuntoon. Tää on kyllä kolmio, mutta miehen levyharrastus vie yhden huoneen ja esikoinen sai toisen. Miehen kans ollaa sitten majotuttu olkkarin nurkkaan ja ku vauva tulee nii pinnasänky ängetään varmaa johonki tuohon meidän sängyn viereen...

Meillä vielä sänky puuttuu näistä isommista hankinnoista. Onko kenelläkään kokemuksia vauvan kehdosta jossa on sekä keinutus mahdollisuus että renkaat alla?ImageUploadedByVau Foorumi1440186493.307635.jpg

Meillä Jemina myös esikolla Junior sänky ollu alusta asti. Nyt 4v. Toimivaksi havaittu, vaikka onhan se pieni nyytti aluksi hukkua sinne :D
Kakkoselle ostettiin sama, eikä olla välissä purettu, joten siellä se jo odottelee asukkiaan valmiina.

Ma päätettiin nimet jo ennen istukkanäytteen tuloksia. Miehelle lopullinen nimi selviää sitten viim joulukuussa, toivottavasti ei tule katumapäälle. Sukulaiset saa sitten ristiäisissä tietää nimen :) Mut eihän ne vielä ees tiiä, et taas on jälkikasvua tulossa :D

Ja vko 23 starttaa...

Mulla olis meidän vauvalle ihan täydellinen nimi valmiina mut mies ei taida olla ihan samaa mieltä, tai joinain päivinä on. Sillä on myös kivoja nimivaihtoehtoja mut tiedättehän, kun se joku nimi kolahtaa niin siitä on pikkasen vaikea luopua.

Tänään ostin ensimmäiset vauvanvaatteet :Heartred
Muuta ei ollakkaan vielä hommattu.

Meillä Jemina myös esikolla Junior sänky ollu alusta asti. Nyt 4v. Toimivaksi havaittu, vaikka onhan se pieni nyytti aluksi hukkua sinne :D
Kakkoselle ostettiin sama, eikä olla välissä purettu, joten siellä se jo odottelee asukkiaan valmiina.

Ma päätettiin nimet jo ennen istukkanäytteen tuloksia. Miehelle lopullinen nimi selviää sitten viim joulukuussa, toivottavasti ei tule katumapäälle. Sukulaiset saa sitten ristiäisissä tietää nimen :) Mut eihän ne vielä ees tiiä, et taas on jälkikasvua tulossa :D

Ja vko 23 starttaa...
No just naureskeltiin miehen kanssa sängyn jäätävää kokoa:grin näyttää jo nyt niin suurelta että huvittaa..saati kun vauva on siellä. Peitettiin sänky nyt pahvilla ettei kissat mene sinne.

Meillä on pinnasänky joka on mun vanha, ollut meillä jo kahdella pojalla. Ei kylläkään kasattuna. Ja sitten semmonen kehto joka keinuu ja on n.1900 luvun alusta ja tulee meille tähän pirttiin keittiön nurkkaan et saa siinä nukkua ku täällä puolen taloa ollaan. Ja poikaa lupailivat ni meillä ei oikeen nimee oo mikä laitettas yks on ja se etunimeks tuleeki, mut siihen pitäs viel 2 nimee keksii...

Minä en oo viel yhtään mammavaatetta ostanu enkä käyttäny, ku aattelin mennä ihan omilla tai muutaman koon isommilla, normivaatekoko ku on xs. Miehen tuulihousut ajaa hyvinn sit asian ku pittää ulkoilla ku eienää omat mahdu jalkaan...

Täälläkin pinnasänky valmiina, miehen lapsen vanha, sekään ei oo viä koottuna, mutta jos tässä joku päivä jaksais senki laittaa kasaan =)

Voihan sinnr juniorisänkyyn laittaa alkuun äitiyspakkauksen ja vauva laatikkoon, niin on vähän vähemmän tilaa. Sitähän ne ulkomaalaiset on kauhistellu, että suomalaiset vauvat nukkuu pahvilaatikoissa :D

Onko kokemuksia toukkapusseista tai babynest-vauvapesistä?

Meille tulee myös kehto ja samaa oon harkinnut kuin Tylli1. Esikoisella oli myös, mut ehin just myymään sen ennen plussaa. Kyllä harmittaa. :D Mut tuo malli on kyllä kätevä kun on renkaat, edellisessä ei ollu.

Joku taisi sanoa miehensä olevan töissä Herkkujen Suomi -tapahtumassa? Sinne suunta tänään. Kävin torstaina jo kerran, mutta oli NIIN hyvää leipää yhdessä paikassa, että pitää mennä hakemaan muutama myös pakkaseen:)

Stockmannilla olis vissiin vaunut ja rattaat -30% joten sinne myös tutkailemaan tarjontaa.

Joo Elinatuuli, mun miehellä on ruokapaikka siellä. Myyjillä sellaset pinkit paidat, jos satut ohi kylkeen niin varmaan sen mun ukkonikin siellä näet

En kyllä uskaltais tällä ruokahalulla ja mieliteoilla lähtee ruokamessuille :D tuntuu että prismasta ja cittaristakin löytää liikaa kaikkee hyvää mitä on pakko ostaa :D

Mitään ei olla vielä hankittu ja olen mummujakin kieltänyt ostelemasta yhtään mitään. Tiedä sitten uskoivatko :) Olin ajatellut että ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa niin sit aletaan katteleen. Ainoastaan asuntoja ollaan kuitenkin vasta katteltu..
Tuo pyörillä oleva peti olisikin varmaan näppärä, sais viedä piltin toiseen huoneeseen jos pitää työssäkäyvää hereillä.
Haluaisin kovin hankkia kaikki tavarat käytettyinä ja mielellään oooikein vanhoina. Tykkään kaikesta vanhasta mikä on säilynyt näihin päiviin. Toki turvallisuudesta en aio tinkiä tippaakaan. Vaatteista varmaan mennään äitiyspakkauksella ja hankitaan sitten tarpeen mukaan lisää. Tykkään myös itse tehdyistä ja niitä meille varmaan on tulossa noilta käsityömummuilta ja kait itsekin jotain näperrän :)
Nimikin on vielä miettimättä. Ajattelin, että se sitten loksahtaa kohdalleen kunhan näkee kuka sieltä tulee :) Miehellä on kuulemma ollut lapsesta asti yksi nimi mielessään omalle lapselleen, saas nähdä täsmääkö sitten sukupuoleen ja tyyppiin.

Nyt äitiyspakkausta odotellaan, molemmat pikkuisten mummit ovat innostuneet etsimään sopivia tuplarattaita vaikka olen sanonut katselevani itsekin sopivia :) vaatteita on kyllä läjäpäin kun pikkuveikan isoveli puolivuotias (sorrun silti jotain ihanaa vaatetta ostamaan) joten nyt katselen muuta tarpeellista ensisijaisesti, esimerkiksi toista turvakaukaloa :)

Meillä ei oo mummot vielä alkanu käsitöitä tekee kun on marjastuskausi pahasti kesken :D mutta eiköhän ne innostu kun syysillat viilenee :)

Meillä mummot kutonut vaaville jo sukkia, neuleita, potkupukuja ja torkkupeittoja, mukava vaan että ovat myös iloisia isovanhemmuudesta :)

Takaisin