Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Faline rumpuinfosta :happy:
Täytyy varmaan se kuivausrumpu hankkia. Meillä pyykätään paljon ja pesen myös kenkiä, peittoja ja mattoja ja muutenkin toi kone pyörii tuolla vähän väliä niin olis mukava ettei tarvis noita pyykinkuivaustelineitäkään juuri kattella. Mä inhoon pyykkikoreja ja meillä menee suoraan koneeseen kaikki pesua vaativat.

Mutta tohon ylisteriilisyyteen: mun mielestä lapset kyllä tarvii bakteereja, ja mitä oon vierestä kattellu niin muutamalla tuttavaperheellä kun pestään käsiä ja desinfioidaan niitä koko ajan + jatkuvasti imuri tai moppi kourassa, heillä on tosi allergisia lapsia. Löytyy pölyallergiat, eläinallergiat ruoka-aine allergioista puhumattakaan, heinänuhat ja kaikki mitä kuvitella saattaa. Ja jos joku nyt pikkusenkaan nenä vuotavana kyläilee niin koko perhe on viikkotolkulla kipeenä.
Kyllä se niin vaan on että maalaisjärjellä niitä pöpöjä lapselle.
Meillä on myös koira eli ei oo liikapuhtaudesta pelkoa :grin

Osastolle. Kalvorakkula kokonaan emättimessä. Vauvan koko jo 500g mut viikkoja liian vähän. Pää alaspäin makausta ja alusastiaan pissailua. Ei liikettä mihinkään. Toivotaan et päästäis sinne 24+ niin mahdollisuudet ois ees 50%
Nyt 22+1

Voi Ninnukka! Tsemppiä ja suuret voimahalit! <3 Toivotaan, että pikkuinen jaksaisi vielä hetken.

Meillä kans la 20.12 ja jännittää meneekö yli. Koska mun joulun ehdoton herkku on kraavilohi ja sitä on pakko saada.. Ois se tietenkin myös mukavaa se joulu kotosalla viettää eikä Tyksissä :( Alkuraskaudessa mua pelotti enimmäkseen se et saanko taas ravata alvariinsa sairaalassa niinkuin esikoisesta. Hän meinas kuus kertaa ennen laskettua aikaa syntyä mut kaikki on mennyt nyt onneks hyvin :3 Rv siis 22+4 ja tyttö riehuu oikeen urakalla :) Täällä innokas perhe jo odottaa uutta tulokasta ja tuleva isoveli varsinkin :3 Herra kolme vee eikä malta millään olla puhumatta kuinka hän antaa vauvalle maitoa ja vaihtaa vaipan :D

Ninnu85 sais kyllä pikkunen siellä pikku pesässään viihtyä :( pidetään peukkuja et jaksais hän siellä odotella rauhassa!

Ihanaa kun te ootte saanu hankittua lapsia niin nuorena. Mä oon muistaakseni 28v ja poika täyttää kohta kolme ja mulla ei oo muuten ikäkriisiä mutta kun haluttais iso perhe niin kerkeeköhän tässä tekemään ennen kun on liian vanha. Meillä miehen kanssa oli ajatuksissa että nuorena tehdään lapsia ja puhuttiin lapsienteosta jo sillon kun olin 16v ja mies 20v, mutta eipä niitä lapsia sitten heti tullukkaan (nämä molemmat raskaudet saanut alkunsa lapsettomuusklinikalla). Kerittiin sitten aika reilusti töitä tekemään ja asuntoa maksamaan että toisaalta kivasti meni mutta nähtäväksi jää keretäänkö sitä haaveilemaamme suurperhettä saamaan.
Mä oon kuitenkin sitä mieltä että elämän tuo ne lapset :love7

Mä oon myös haaveillut kuivausrummusta, mutta ei ole tilaa. Tuo nykyinen kun meinasi lopettaa toimintansa niin kattelin kuivaavia pesukoneita, mutta onneksi ei nyt vielä tarvinnut uutta lähteä ostamaan. Meillä kun on koiria ja kissoja niin sitä karvaa on noissa vaatteissa ihan kiitettävästi. Vauvan huone on nykyään mun kodinhoitohuoneena täytettynä pyykinkuivaustelineillä, mutta sitten en tiedä mihin niitä laitetaan kun lapsi on sen ikänen että sen omaan huoneen tarvitsee.

Joulua odotellaan täälläkin innolla. Ensimmäistä kertaa sitten lapsuusajan mä oikeasti sitä odotan. Yleensä ollaan aatto pyöritty ympäri kyliä sukulaisten luona, mutta viime joulu vietettiin ihan vaan kotona kun tehtiin niin hyvää ruokaa ettei huvittanu poistua sen ääreltä. Mä niin odotan sitä pikkusta saapuvaksi että alkaa tuntumaan tän hetkisen elämän olevan pelkkää vauvaa, päivät kattelen vauvan tarvikkeita, lueskelen äitiysblogeja, synnytyksestä ja imettämisestä ja illalla makoilen potkuja odotellen. On muuten tosta lukemisesta ollut aika paljon hyötyä synnytyspelon suhteen, mua ei enään edes pelota asia, toki jännittää enkä sitä nyt mitenkään innoissani odota, mutta uskoa on että mä pärjään ja osaan toimia oikein.

Eilen kävin kanat ruokkimassa ja siellä piipitti 10 kuoriutunutta tipua. Voi että miten ihana tunne tuli. Ravasin vähän väliä kattomassa että joko ne on jalkeilla ja tarviiko ne jotain. Harmitti ettei ollut puhelin mukana kun kanaemo niitä siellä komenti ja pienenti leivänpalaset.

Ninnulle paljon voimia, täälläkin niin kovasti toivotaan että pieni pysyy mahdollisimman pitkään matkassa ja keräilee viikkoja.
Niin vaikea kuvitellakkaan miltä teistä tuntuu mutta olette ajatuksissa :Heartred

Ninnulle isot tsempit! Toivotaan kovasti, et ainakin muutaman viikon vielä pysys pikkunen masussa!

Ninnulle ja pikkuiselle stempit! Koittakaahan jaksaa siellä, sinä sairaalassa ja pikkuinen mahassa vielä :Heartred

Äipälle myöhäiset synttärionnittelut!! ❤️
Ja Ninnulle kovasti tsemppiä, olet ajatuksissa ja rukouksissa ❤️ Toivotaan että pieni jaksaisi vielä pysyä pikkupesässään!!

Ja siis ei mitenkään steriilisti kotona olla, ei vaan olla jaksettu yleensä ekaan kuukauteen vierailla missään, eikä olla haluttu pariin eka viikkoon sukulaisia ihastelemaan vauvaa, koska ollaan haluttu jotenki rauhottaa arki alkuun...vauva kyllä lähtee kauppareissuille mukaan heti kun ollaan kotiuduttu ja meillä myös koira, joten puhdasta ja karvatonta ei ole. Vanhempien lasten kaverit ovat kyllä kyläilleet meillä joka päivä, vaikkei me aikuiset omia tuttuja olla heti kutsuttu.

Ninnulle ja vaaville suojelusenkeleitä sinne vuoteen vierelle, että pieni pysyis masussa vielä jonkin aikaa! <3

Zemppiä ninnu, toivotaan että pikkanen jaksais vielä tovin sinnitellä masussa ! :Heartred

Noista pöpöistä oon samoilla linjoilla ku moni muukin täällä, niitä pitää olla, ja lapsen pitää nille "altistua". Metikköhön leikkimään ja vesisateella kuravaatteet päälle ja kuraojiin läträämähän! Tästä tulikin mieleen, te joilla jo lapsia entuudestaan, onko teillä joka päivä siivouspäivä, ei kai (tiedän myös yhden perheen, jossa käydään katosta lattiaan koko kämppä päivittäin, mutta tällä naisella onkin pakkomielle tähän siivoamiseen), vai kerran viikossa vai siivotaanko teillä sitten ku siltä näyttää?

Tänään neuvolaan hakemaan raskaustodistusta ja sitten kelaan, pääsee vihdoin hakemaan sitä äitiyspakkausta ja hoitamaan muut raha-asiat, on sekin sitten pois alta :) Mitäköhän Neuvolatäti mahtaa meinasta tuosta mun hurjasta painon noususta :O Sain sen pysymään tuossa n.58-59kg:ssa (alkupaino oli 53kg), mutta kun käytiin toissapäivänä rollsissa syömässä (voiko olla mahollista...) niin vaaka näytti eilen aamulla yli 60kg :O

Onko mammoilla jotain vinkkejä ummetukseen? Oon nyt kokeillut syödä luumuja, ihan tuoreita, yhden aamulla tyhjään mahaan kiivin kera. No, alotin siis vasta eilen, joten jatkan tätä kokeilua vielä pari päivää ja katton tapahtuuko mitään. Kun on tuota levolackiaki tuola kaapissa, mutta en tykkää käyttää sitä, kauheeta limaa ku pitää niellä, maistuu kauhialle ja enemmä se aiheuttaa vaa pieruja ja ripulin, ku auttais tuota vatsaa löytään tasapainon :(

Ninnu täältäkin paljon tsemppiä ja toivotaan nyt että vielä pari viikkoa (ainakin, mielellään pidempään) jaksaa pikku sintti kyydissä pysyä! Voima hali koko perheelle!

Catherine mikäs sulla tilanne?

Lilith ootko muistanut vettä juua? Mulla nykyään on pakko juoda +2L vettä että pysyy pakki liikkeessä:)

Takaisin