Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Salli mä siis käynyt kaikki ultrat jorvissa ja nyt oli eka kerta kun ne sen muutti np ultrassa eka la olis ollu 7.12 ja nyt 3.12. Olen ymmärtänyt että pitää olla useampi päivä eroa jos muuttamaan lähteevät:) ja nyt kun kävin rakenne ultrassa niin vastasi paremmin la 7.12 mutta eivät lähteneet enää muuttamaan kun ei kuulemma enää tokasta ultrasta saa muuttaa:) kummat on systeemit!

Nonni, tänään saatiin raskaustodistus ja äitiyspaketti ja vauvavakuutus-hakemukset täytelty :) Ensi kuun alussa mieskin pitää 18pv isyyslomaa kun kelan mukaan menee muuten hukkaan, saadaan sitten jonkin aikaa enempi yhteistä perheaikaa kun nyt mies tehnyt kahta työtä 6-7pv viikossa ja ensi kuun isyysvapaan jälkeen menee uudelle työnantajalle jolloin tiedossa 16h työpäiviä 5pv viikossa
Onko muilla tullut sellaista turvotusta että kengän koko kasvanut? Normaalisti käytän 36 kokoa olevia kenkiä ja nyt piti siirtyä 38 koon kenkiin

Täällä kans jännätään miten joulu menee kun laskettu aika vielä tuo 24.12! Oon vielä niin henkeen ja vereen jouluihminen :) mutta jostain luin että aika harva vauva syntyy just laskettuna päivänä että toivottavasti sen pukin näkisin aattoiltana mun porukoilla :) meillä perinteenä ollu aattona viettää aamu ja aamupäivä pihan kotosalla syöden, saunoen ja paljuillen ja illaks sitten mennään mun porukoille oottaa pukkia ja istuu iltaa..ollaanki miehen kans heitetty huulta, että synnytän sit sinne joulupaljuun :D miehen kaveri oli meillä yks päivä käymässä ni pikkusen nauratti ku mies sano kaverilleen että "älä sitte ihmettele jos tulee joulun aikaan soittoa että tuutko vahtimaan kinkkua ku se on uunissa, me lähetään paljuun synnyttää" :D kaikille tsemppiä, joilla huolia raskaudessa tai parisuhteessa!! Kyllä kun näitä juttuja täältä lukee niin enemmän ja enemmän vaan oppii arvostamaan tuota omaa isäntää ja sitä että kaikki mennyt tähän asti hyvin tässä odotuksessa!

Rv 21+6

Madonna onnea poikalupauksesta.
Äippä ja Warheart toivottavasti pahoinvointi helpottaa ja äippä hyvää syntymäpäivää!
Ninnu toivottavasti masuasukilla kaikki hyvin, ehkä vaan tänään hiljaisempi päivä liikkeissä.

Mä en ole suunnitellut yhtään joulua, kun LA 21.12. ja jos ihan siinä syntyy, niin voi olla että joulu menee laitoksella, mutta jos kotiin pääsen niin ollaan varmaan ihan perheenkesken. Sitten jos menee yli, niin saatamme mennä mun äidin luokse.
Rahapelejä en pelaa, loton otan 1-2 kertaa vuodessa kahdella eurolla.

Ihanaa synttäriä äipällle!

Tuossa aiemmin kun sanoin, että mies tekee tänään ruoan, niin en olettanut saavani näin fiinisti koristeltua salaattia laatikkoni kylkeen :D
ff4c31772bcf0fc6da9902c723d04e04

Myö kyllä välillä kauppareissulla pelaillaan noita rahapelejä ja ostellaan arpoja.. Veikkausta joskus tehdään,mutta harvemmin..

Täällä joulu yleensä menee niin,että aamulla mennään isännän porukoille,illemmalla miun porukoille ja sitten kotiin yöks. Joulupäivänä mennään vielä porukoille syömään ;) Viime jouluna miä halusin laittaa meille kunnolla joulun,niin silloin molempien porukat tuli meille syömään :) oli kyllä ihana joulu! <3 nyt tosiaa katsotaan millanen joulu tulee ja missä se vietetään :) ja yleensä välipäivinä käydään mummoja moikkaamassa :)

Oih,olispa jo joulu! Niin tuli joulufiilis <3

Tänään töissä oli ihana,kun moni muksuista kyseli vauvasta kaikenlaista :) viime viikolla yksi lapsi tokas,että se jää sitten kanssa pois kun miä jään. Että se on vaikka kipeenä niin kauan :D ihan tippa tuli linssiin <3 on ne niin ihania :)

Miun on tehny mieli broileristroganoffia,nams! Pitää varmaan joku päivä jaksaa tehdä.

Ens viikonloppu meneekin kalaleskenä, kun isäntä lähtee kalareissuun miesten kanssa.. No suunnitelmia on,kun pitäisi frozen-kakku saada aikaseks :D jaiks!

Mä taas oon jo pitkään halunnu olla ihan omalla perheellä joulun. Eli mies ja minä ja karvaset kaverit Enkä aatellu sitä muuttaa. Anoppi on henkeen ja vereen jouluihminen ja sitä varmaan syö se jos jatkossakin vaan kotona ollaan, mut kai sitä aikuiset ihmiset saa tehdä mitä tykkää :)

Anders kuulostaa tosiaan liitoskivuilta, mulla on ollu vastaavia tosi paljon ja etenkin supistusten yhteydessä. Se onkin tosi kivuliasta. Helpottaa levossa, tsemppiä!

Meillä joulut vietetään vuoron perään jommankumman vanhemmilla, välimatkaa kun on niin paljon. Aatonaatosta ollaan yleensä jo menty viimeistään ja vaihdettu paikkaa joulupäivänä/tapanina. Sitten välipäivät toisessa paikassa. Toisinaan miehen on pitäny käydä välissä töissä, mutta usein se on ottanut välipäivät vapaaksi.

Tytsy ja Kirppuliina, mä ajattelin mennä sinne Manipuran Aktiivinen synnytys -kurssille, joka on marraskuussa. Mun kaveri kävi sen ja kehui kovasti. Onhan se hinta aikamoinen yhdeksän tunnin kurssista, mut ajattelin että se olis kätevä ja hyödyllinen tietopaketti ekakertalaiselle.

Toinen mun tuttuni kehui hirveästi joogakoulu Shantin äitiysjoogaa (studio Töölössä Runebergunkadulla), oli kuulemma kirjaimellisesti lähtenyt synnyttämään joogatunnilta... Ajattelin niitäkin tunteja kokeilla.

Täällä laskettu aika on 23.12. .. Olen kans jouluihminen, mutta enemmän tykkään siitä etukäteissuunnittelusta, korttien askartelusta, leipomisista, lahjojen hankkimisesta jne. Itse joulu sitten menee aina miten menee, mutta ennakkoon aloitetaan ja varhain :) Viime vuosina olen kantanut joulukuusen tähän pikkuiseen kaksioon jo joulukuun alussa. Saa sitten tuoksutella koko vaivan edestä. Eli ehkäpä pääsen nauttimaan joulusta kunhan aloitan taas riittävän ajoissa :) Pyhät kenties purraan hammasta..?

Meillä ruoanlaitto menee vähän niin, että se kummalla on "paukkuja" enemmän niin tekee. Ja jos molemmat on ihan loppu niin sit haetaan pizzaa :) Ei vaan nyt olen laittanut täys-stopin herkutteluille (ainakin niille ylimääräisille) kun nuo sokerit alkoi kummitteleen. Tosin mies ei ole ihan sitoutunut tähän. Tänäänkin komensin muualle syömään jäätelöänsä. Itsestäni tiedän että itkupotkuraivarit tästä vielä jossain kohtaa seuraa. Pinna on niin kereellä välillä muutenkin ts. hermoontuu helpommin kaikesta. Vastapainoksi tosin myös naurattaa ja hassuttaakin enemmän kuin normaalisti :) Kaksosen luonteen omaavana tunteet heittelee muutenkin, mutta nyt on kyllä melkonen hurlumhei välillä.

Useimmin hermot menee siivoamiseen tai siihen ettei toi mukamas huomaa mitään missä olis siivottavaa. Hetken katselen tavaroita väärillä paikoilla ja sitten ne lentää seinään tai roskiin. Nyt on pieni testi käynnissä...vessan lattialle on tippunut jommalta kummalta rätti siihen viemärin viereen tässä päivänä eräänä. Meinasin katsoa montako viikkoa se saa maata siinä ennenkuin tuo "huomaa". Ja sitä ei siis voi olla huomaamatta. HEH hirveet kiepit vedän vaan itse joka kerta kun käyn vessassa... joo, en taida ihan terve olla...

Tää ei ole kylläkään mikään radi ryhmä, mutta silti ihmetyttää kun nyt kolme kertaa viikossa mittailen verensokereita ja ne on todettu liian alhaisiksi... Vaikka ruokavaliota yms en oo muuttanut tai mitään, niin alkaa ihmetyttään vähän että mitäs ihmettä kun sokeritauti pitäs olla :o asd kauheeta ressiä tästäkin!
Meille tuli tänään äippäpakkaus! Pääsi penkomaan :) se oli hurjan kokonen ja ei meinannu mahtua mihinkää :D ainoa mistä en tykännyt oli kun siellä oli aika paljon pöllöteemaa :(

Meillä on joulu menny yleensä niin, että ollaan miehen vanhemmilla aatto iltaan asti, sitten siirrytään yöksi mun vanhemmille ja mahdollisesti käydään tapanina miehen porukoilla. Nyt on varmasti ihan eri kuviot, kun miehen vanhemmilla on sukujoulu järjestettävänä pohjoisessa ja me ollaan täällä etelässä. Luultavasti mun vanhemmat sitten tulee pohjoisesta tänne meille siinä vähän ennen joulua ja hoitaa esikoista, jos vauva ei oo vielä syntynyt. Mua stressaa jo valmiiksi, että miten tää esikoinen-synnäri-joulu -kuvio oikeen menee :nailbiting: Periaatteessa miehen äiti on "varattu" joulukuun alkupuoliskoksi hätäavuksi ja mun vanhemmat sitte siihen joulun tienoolle... Ainoo vaan, että miehen isä on isovanhemmista ainoa, joka ei asu seittämän tunnin ajomatkan päässä meistä :D

Huomenna olis taas neuvolakäynti, jospa sitä itekin sais viimein ton äippäpakkauksen tilaukseen! :happy: Pitää yrittää kysellä vähän neuvoja tähä yleiseen keskivartalon hajoiluun... Tuntuu, että selkä kipeytyy nykyään tosi herkästi, kyljet kiristää ja harkkasuppareitakin meinaa välillä tulla. Yritin eilen mm. ramboilla yhtä tosi kevyttä laatikkoa kaapin päälle, mutta eihä siitä tullu mitään ku rupes supistaan kesken kaiken. Tuo tukivyö tosiaan auttaa ajoittain, mutta joskus tuntuu, että senki kanssa tulee hankala olo. Pitäis vissiin vaan pikkuhiljaa sisäistää se tosiasia, ettei tän masun kanssa voi touhuta ihan samaan tahtiin ku ennen...

Huh, miten paljon tekstiä!

Ja terkkuja vaan Äippä ja Warheart, myös täällä pahoinvointi jatkuu. Joka aamu on huono olo ja laatta lentää vähintään kerran viikossa (nyt maanantaina kolmesti). No, ei oo enää montaa kuukautta.

Kun laskettu aika on 23.12. ei tosiaan voi paljoa suunnitella joulunviettoa. Ois kyllä kätevää, jos oltais mun äidin luona silloin kun synnytys alkaa, niin esikoinen ois jo valmiina hoitopaikassaan ja synnärille ois lyhyt matka. Tosin se supistusten kanssa kärvistely mamman hoivissa ei ole niin houkutteleva vaihtoehto. Asioilla on onneksi tapana järjestyä. Tai niin kuin meillä päin sanotaan: jos ei mene hyvin, menee huonosti. Ehheh.

Huomenna neuvolaan, kivaa päästä kuuntelemaan sydänääniä. Esikoinen tosin alkoi jo melkein itkeä, kun kerroin että äitiltä mitataan verenpaine ja kuunnellaan vauvan sydänäänet. Ne koneet on niin pelottavia!

JoSa paljon sulla on sokerit?
Ja voit sä kirjoitella tonne sokerikeskusteluunkin jos tahot:)

Ykäriina paljon voimia sunkin pahaan oloon, jotenkin toivois että tää loppuis jo mutta eipä tää loputtomiin voi kestää:)

Mä olin vaan ihan onnessani, kun plussattua tajusin, että meillä on loistava syy jättää menemättä kummankaan vanhemmille jouluna :D Alkanu viime vuosina rasittaa se, että koko loma menee siellä ja me ollaan aina ne, jotka joustaa "kun teillä ei oo lapsia". Lisäksi meillä vanhempien luo yli 300 km, ei voi mennä päiväseltään. Viime vuonnakin mentiin jo 22.12. ja vasta 29.12. päästiin lähtemään kotiin.

Nyt on siis ihanaa olla joulu kotona! Toivottavasti syntyis la 16.12. tai ennen, niin pääsis jo aatoksi kotiin. Ja mies pystyis pitää isyyslomaa joululoman yhteydessä.

Jouluruokalistalla graavilohta ja homejuustoja :D

Oi miekin ootan graavilohta ja homejuustoo !!! <3 ja kinkkua en saanu viime vuonna niin tänä vuonna tahon!!! Toivottavasti oon kotona syömässä enkä laitoksella :D

Takaisin