Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meikä taitaa siirtyä täältä foorumilta kokonaan pois. Ei oikein tunnu enää samalta kun aiemmin. Täällä porukkakin vaihtunu niistä alun ihmisistä. Täällä ei taida oikein ketään alkuperäsiä olla enää. Ja täällä tuntuu muutenkin olevan tiivistä, minä kun en oo instassa niin on vähän ulkopuolinen olo sit, mut ei se mitään :)
Eikä täältä tullu sit kuitenkaan niitä ystäviä, joita ois voinu tavata ihan kasvokkainkin. Tai siis toki oisin voinu tavata vaikka kaikkia, mut kun kaikki asuu niin kaukana ettei siihen taida olla mahollisuuksia. :(

Hyvää odotusta kaikille ja pitäkää pikkuisistanne huolta, niin minäkin aijon <3
Et sä nyt mihinkään lähe. Mä ainakin jään kaipaamaan.. Alusta asti seuraillu sun ja muiden juttuja ja toivottavasti saan loppiun asti ja sit edelleenki seurata. Mä oon nyt ollu reissun takia hiljasempi mut enköhän mä taas pääse vauhtiin :)

23+4 Alko tiputteleen n. 3 viikkoo sitte. Menempä hetimmiten ettimään facesta tuota ryhmää, kaikki tieto ja info imetään itseensä mitä vaan on tarjolla :) Kiitos minttu vinkistä :)

Toi maidon tihkuminen/vuotaminen raskausaikanaan ei kerro oikeestaan mitään. Mulla ei oo missään raskaudessa tihkunu maitoo, silti oon kaks lasta täysimettäny ja imettäny seuraavan raskauden puoliväliin asti. Sit on menny maitohanat kii ja auennu sit vauvan synnyttyä taas :)

Mä nukun puolimahallaan, toinen jalka koukussa sivulla ja tyyny jalan alla tai sitten kyljellään, tyyny tai peitto jalkojen välissä.

Mulla alkanu aamuyöstä uni jotenkin ohenemaan, vähän sellaista horrosta ja odottelee koska herää. Ja parina aamuna heränny jo viiden maissa. Toivottavasti tämä tarkoittais lähinnä sitä, että kesällä ollut kamala väsy ja kova unentarve olis vähän vähentynyt.

Tänään 23+0 :)

Onkos muilla vielä turvotusta? Mulla on iltaisin jalat vähän turvonneet ja aamuisin kädet. Onneksi ei vielä paha tilanne: kengät menee jalkaan ja sormukset irtoaa sormista :D

Mä nukun kyljellään ja mulla kanssa tyyny jalkojen välissä.
Turvotusta ei vielä ainakaan ole.
Mä luulen että rautatabletit on alkanut vaikuttamaan, kun en ole niin väsynyt enää.

Joo aika kova tahti täällä kirjoittelussa vaikka yritän monta kertaa päivässä. Käydä tsiikaan juttujanne. :book1

Oon ite Facebookissa mutta keskittyy pääsääntösesti messengerin käyttöön. Instagrammissa tai muissa en ole enkä aio liittyä.

Olen samaa mieltä jonkun kanssa että nimimerkillä täällä on toisaalta helpompi tuoda eriäviäkin mielipiteitä esille. Enkä koe tätä muutenkaan huonoksi, kun liityin tänne alunalkaen siitä lähtökohdasta, että täällä löytyy mahtavaa vertaistukea ym. Tietenkin positiivinen lisä jos löytyy ystäviä myös ihan oikeaan elämään. Mutta olen varmaan niin vanha/vanhanaikainen etten jälkimmäistä vaihtoehtoa osaa pitää niin todennäköisenä.:farao

Olette kaikki kyllä iso ja tärkeä ja korvaamaton osa raskausaikaani! Kiitos murut!:Heartbigred

Mä nukun kyljellään ja selällään vaihtelevasti. Mahallaan en ole tainnut nyt enää hetkeen nukkua... En ole mitenkään tyynyillä tukenut tai jalkojen välissä mitään pitänyt, ihan normisti vielä menty. Eilen mietin, että pitäisikö kokeilla sitä tyynyä jalkojen välissä noiden liitoskipujen takia, mutta en sitten jaksanut hakea. Eikä ne kivut levätessä edes tunnu... Nyt aamulla onneksi taas vähän parempi.

Viime yönä en meinannu löytää millään hyvää nukkuma-asentoa:( Kun nukkuu kyljellään niin alkaa lonkkaa/lantioo särkemään ja selällään ei myöskään hyvä. Välillä ihan pitää nousta sängystä ylös ja kävellä hetki niin särky helpottaa. Ens yönä kokeilen jos tyyny viritykset auttaa.
Ja turvotustakin on jo jonkun verran, varsinkin illalla on ihan pönköt jalat.

Mulla ainoat asennot joissa saa unen on kyljellään alempi jalka suorana ja toinen koukussa paksun tyynyn päällä ja peitto mahan alla. Pari tuntia voi olla ja sitten täytyy vaihtaa kylkeä kun tulee alemman jalan lonkka kipeäksi. Välillä kun oikein särkee pitää tehä tyynyistä semmonen noja ja nukkua jalat koukussa selällään.

Eilen olin taas pari tuntia liikenteessä ja kotimatkalla selkää särki ja supisteli. :( Vaikka tuntuu että seinät kaatuu päälle kun on vaan kotona ja makoilee suurimman osan päivästä sängyssä niin kyllä nuo kivut aina sen verran säikäyttää, että täytyy vaan suosiolla tyytyä tähän sairaslomaan. Eilinen reissu kannatti, löyty kirppikseltä pitkä kantoliina vaan 4 eurolla. Äitiyspakkauskin on matkalla enkä malttaisi odottaa että pääsee sitä penkomaan.

Mä nukun vieläkin pääasiassa selällään. Vaikka siellä perhevalmennuksessa fyssa puhu että esim salillakaan ei enää suosittelis tekevän mitään selällään tehtäviä liikkeitä kun heikentää jotain (?) verenkiertoa.. :o Vähän säikähdin niitä juttuja ja miettiny et pitäis ehkä jo enemmän alkaa opettelee nukkuu kyljellään :D
Mulla alkoi maitoa tihkua joskus viikolla 18. Nykyään tulee useimmiten seksissä orgasmin jälkeen ja yöllä jos kyljellään nukkuu niin alimmainen tissi vuotaa. Mutta ei mitenkään häiritsevästi vielä :)
Mä hain eilen äitiyspakkauksen! Ai että! Oon niin odottanut sitä niin oli ihana päästä vihdoin hypistelee :)

Muokattu viimeksi:
Pauliina, aika outo juttu tuo selkälihasten tekeminen, luulis että olis hyvä pitää just selkälihakset kunnossa kun vatsalihaksia ei saa nyt treenata :o
Saitteko muuten miehesi kanssa jo sovittua? (Voi olla että oot kirjoittanutkin siitä, mutta täällä oli niin paljon tekstiä etten kaikkea lukenut ajatuksella)
Itse en ottanut äitiyspakkausta, kun oon kirpparilta löytäny niin paljon kaikkea, ja ollaan saatu ystävä pariskunnilta tavaroita :) nukun kyljellään, pitkulainen tyyny jalkojen välissä. Kädet puutuu öisin ja selkä on kipuillut jo pidemmän aikaa, joten yöunet on vähän mitä on..

Mä en voi oikeella kyljellä enää nukkuu, tulee ihan hirveä pistävä kipu jonnekin tonne sisuksiin :| Selällään nukun vielä, mutta varmaan kohta alkaa sekin tuntumaan pahalta :(

Mä olen alusta asti seuraillut aktiivisesti tätä palstaa, mutta aloin kirjoittelemaan vasta siinä rv 14 paikkeilla. Esikoisen odotusaikana kuuluin kanssa ja sillon siihen ydinryhmään joka vielä siihen aikaan siirtyi faceen. Tykkäsin tosi paljon ja edelleen ollaan tiiviisti yhteyksissä vaikka lapset alkaa täyttää 4-v. Pidettiin aika paljon vauvamiittejä milloin kenenkin kotona ja kimppakyydeillä tuli kauempana asuvat. :)

Rokotuksista, en ole kieltäytyjä mutta erittäin kriittisesti asioita tarkasteleva.

Apua nyt tulee kiire ku jäin tähän näpyttelemään. :'D Ihanaa aurinkoista päivää mammat, hyviä vointeja jokaisen päivään.

Olishan se kiva jos tätä kautta sais uusia tuttavuuksia. Meillä tulee kans ne perus rokotukset ja sekä tuberkuloosi.

Täällä nukutaan kyljellään. Yleensä vasemmalla. En edes enää käy mahallani, tuntuu niin oudolta kovalta pallolta.. Ja tuntuu että satutan pientä jos litistän sen. Selällään ei voi olla kun vauva alkaa potkia vimmatusti ja olen lukenut ettei se ole edes terveellistä.

Takaisin