Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta taas tuntuu et orgasmit on ollu parempia nyt ku aikoihin. Ja asennoista parhain on takaapäin, lusikassa tai kontallaan. Pitääpä laittaa pojat ajoissa tänään nukkumaan ;)

Mun mielestä tän foorumin pitäs ollakki semmonen paikka johon uusien on helppo tulla ydinporukasta huolimatta, ilman että se tarkoittaa kenenkään vakituisen kirjoittelijan "syrjäyttämistä".

Meillä oli rakenneultra eilen ja pikkunen näytti peukkua että kaikki hyvin :)

Mä oon säästyny oksenteluilta tähän asti, mutta viime yönä alko laatotus :( Paljo mahdollista että tää on nyt joku pöpö joka kiertää meiän koko perheen, mutta vielä toivon että ois raskauteen liittyvää ja nuo 2 v. ja 1 v. säästyis tältä. Onko se muuten outoa että pahoinvointi tulisi tässä vaiheessa? Muistaakseni Äippä kertoi ainakin että myöhään oli tullut pahoinvointi/oksentaminen? Onko se mennyt jo ohi?

Niin ja kun mustikkakeitto on ainut mitä pystyy syömään niin kauankohan tässä voi pelkällä keittokuurilla raskaana olla?

Sama täällä orgasmit parempii ja helpompi saada tällä hetkellä. Selkä vaan vinoilee tällä hetkellä ja oikee pakara saa osansa, joten nyt ei oo pariin päivään peitot heilunut täällä.

Muistaisin, Nepsu, että joku puhui joskus, että yli 39 kuume olis sikiölle vaaraksi eli lääkettä vaan nassuun. Sitä en tiedä tarviiko kuumeen takia missä vaiheessa lääkäriin... Kannattaa soitella neuvolaan, jos mietityttää.

Nepsu; olikohan niin et yli 38 astetta kuumetta niin sitä kannattaa alkaa lääkitä ettei nouse enempää ja oo haitaks sikiölle. En oo ihan varma!

Jemina sanoisin että koko M vois olla hyvä. Mutta voihan sen palauttaa jos on liian löysä:)

Voi nepsu pepsu mä kuin luin sun viestin ja tuli vähän tilanne niin unohdin, mut anyway mulla oli ekan kanssa kuumetta 38 ja kolmantena päivänä hepulissa soittelin neuvolaan että vauvakeihuu ja sanoivat että kannattaa ottaa kuumetta alentavaa että ei tule mitään sikiö vauriota, mutta tämä siis ihan alussa:) eli jos yli 38 ota panadol... Ja pikaista paranemista nepsunen!

Ja nää kuumejututkin vähän henkilöstä riippuvia. Mulla on niin matala normilämpö, että jos mun lämpö on 37 niin tunnen jo oloni aikas kipeeks...

Kuume itsessään ei ole vaarallista raskausaikana, mutta se mistä se kuume johtuu ni voi olla.
Eli jos tavan flunssakuume niin lepää ja ota tarvittaessa kuumelääkettä, mutta jos ei syytä niin kannattaa hakeutua lääkäriin jotta selviää syy.

Kiitos vastauksista! Täällä oli aamulla jo heti herätessä 39,4 kuumetta ja nappasin lääkkeen siihen ja nyt maannut sängyn pohjalla. Täytyy katella jos kova kuumeilu kestää vielä muutaman päivän niin tutkimuksiin, mulla taipumusta keuhkokuumeeseen jonka oon sairastanut tässä 22v eliniän aikana jo neljä kertaa.. :(

Nepsu mullakin ollut keuhko kuume jo 5 kertaa ja joka kerta sairaalaan joutunut tippaan... Kannattaa käydä lääkärillä jos sulla kuumetta yli 3 päivää että jos ottaisivat crp ja kuuntelis keuhkot!

Niin ja keuhkokuumeeseen on olemassa kanssa rokote, lääkäri sitä mieltä että jos vielä mulle tulee keuhkokuume että saattaisi olla asiallista ottaa, kun mulla jo oikea keuhko puoliksi arpeutuneet...
Ei kiva tauti alkuunkaan:(

AI mä en oo kuullutkaan moisesta rokotteesta. Täytyypä kysäistä kun seuraavan kerran lekurilla käy, että mikäs se semmoinen :D joo ei oo kiva tauti laisinkaan.. Toivotaan, että tää nyt vaan jotai perus flunssaa joka lähtee yhtä nopeasti kuin tulikin :)

Vielä noista rokotteista. Täällä joku vähän vastusti niitä rokotteita. Mä oon kans aika skeptinen ihan uusien ja "ylimääräisten" rokotteiden kanssa, kun niistä ei vielä välttis oo pitkää kokemusta. Mutta lähtökohtaisesti rokotusta vastustavien argumentit ja linkit erilaisilla palstoilla ei kyllä kestä kauheen syvällistä tieteellistä tarkastelua... Kannattaa käyttää paljon kriittistä lähdekritiikkiä... Ja rokotteiden haittavaikutukset kyllä lukee ihan rokotteen selosteessakin, mutta se et vaiks 10000 ihmistä säästyy itse taudilta ja sen jälkitaudeilta (+se laumasieluisuus rokottamattomille) versus et pari tyyppiä saa rokotteesta jotain oireita, niin kyllä se isossa mittakaavassa on parempi rokottaa! Musta aika itsekästä ja tyhmääkin, jos kieltäytyy vaiks perus tuhkarokosta tai kurkkumädästä vai mitä kaikkia niitä ny on... rokotteiden ansiosta esim. polio on lähes hävinnyt monesta maasta ja pikkuhiljaa tilanne paranee myös kehitysmaissa.

Ja wildiskö se oli lähdössä? Älä mee, mäkin oon ollu aika alusta asti mukana ja kaikkien mielipiteet ja kommentit luen, mutku tänäänki on tullu joku 100 viestiä (!), niin ei siinä paljoo ehdi hlökohtaisesti kommentoimaan ihmisille kun yleensä tällä laholla päällä unohtaa luettuaan kaikki viestit, et kuka esim kysykään jotain ja mitä :) sit sitä kommentoi jotain itselleen tärkeetä tai mistä on joku mielipide. Ja eihän se et on eri mieltä tarkoita, ettei myös kunnioita toisen mielipidettä?

Meidän pikkunen sai ekasta tuhkarokkorokoteesta tuhkarokon joka meni parissa päivässä ohi, mutta siitä huolimatta kyllä sen meinaan antaa seuraavallekin! Meidän muille ei ole tullut rokotteesta kuin yön kuume ja se ollut siinä... Influenssa rokotetta en ole itse ottanut eikä lapsillekaan antanut.

Mä oon ite ottanu kaikki influenssarokotteet. Myös sikalenssuun sillon aikanaan. Mut oon töissä ollu siis sairaalassa, niin lähinnä sen takia että en potilaille tartuta. Lähtökohtasesti ite luotan siihen et rokotteet on hyväksi.

Takaisin