Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin mä muistelin :) toki kuopios kans tulee käytyä. Mut mun mummo asuu valtimolla.serkkuja ja esikoisen kummit Nurmeksessa.ja sieltä vajaa tunnin matka mihin työ olitte muuttamassa :)

Uuuu niin lähellä. Mäki käyn usein nurmeksessa kun kavereita siellä asuu paljon. Muutetaan viekijärvelle, niin siitä on vaan vartin matka nurmekseen ja vartin matka lieksaan :)

Nuista rokotuksista, kuulostaahan se ihanteelta, että saatais kaikki pois ja kukaan ei sairastais mitään, mut mie en hirveesti usko et näin tulee tapahtumaan tässä maailman tilanteessa.. Rokotteissa on usein lapselle myös haitallisia aineita, mikskähä näitä sanottiinkas, vähän niiku lääkkeissä täyteaineet. Pieni kehittymätön lapsonen ei välttämättä siedä niitä samalla tavalla kuin aikuinen, noh tässäkin vaihtelee ihan ihmisetkin. Itse olen herkkä vähän kaikelle "ylimääräiselle" ja siksi haluaisin jättää mielestäni ns. "turhat" rokotteet pois. Vesirokon oon pienenä sairastanut, mut en muista siitä oikeestaan paljoa mitään, kerhokuvissa näkyy näppylöitä naamassa ja kutiseviin äiti laitto perunajauhoja. Ei tainnut tulla mitenkä vahvasti. Mut sit taas vyöruusun oon sairastanu yläasteikäsenä, tosin sekään ei ollut pahinta luokkaa. Oon lukenut, että lapsen oma immuunikyvyn syntyminen voi heikentyä noista rokotteista, se puolustusjärjestelmä ei pääse kehittymään samalla tavalla kun sitä ohjaillaan ulkoisesti, siitä seurauksena voi sitten pienemmätkin sairaudet olla haitaksi.. Se ei kuulosta houkuttelevalta.. Myöskin kaikki ns. epäluonnollinen mitä kehoomme tehään ni vaikuttaa tulevaisuuteen pidemmällä tähtäimellä. Ihmisiä ei oo luotu kestämään kaikkea ja pysymään aina terveenä, jos tähän pyritään niin uskon että luonto tulee kyllä tekemään tehtävänsä ihmisrodun suhteen. Eihä me lopulta voida tänne planeetalle ainoikska jäädä..
Sit myös tosiaan näitä kauhutarinoita, voi kuolla, rokotteen oireet voi olla pahemmat kun itse taudin, voi tulla lapsettomuutta ja vaikka mitä.
Noo oon aika kyseenalaistava ihminen kaiken suhteen, en ihan heti usko, että kaikki mitä tässä hyvinvointivaltiossa tyrkytetään, ois hyväks. Koska sithän asiat ois hyvin ja ne ei mun mielestäin oo. Mut kyseenalaistan myös ne vastakkaiset tiedot ja aina jää fiilis että voisinko nyt saada jonku totuuden jostain. Sekavia fiiliksiä, ehkä oon vähän outo ja erilainen, mut olkoon näin.
Elkää sit liikaa riehaantuko noista rokotekommenteista, en siis oo sanonu et ois hyvä jättää kaikki pois (vaik vois olla jos luontoa ajattelee) mut totta kai sitä haluaa suojella itseään ja omaa jälkikasvuaan. En vaan näe et vaikka kuinka nyt kaikki rokottaisi lapsensa ni saatas kaikki hillittyä ja maailmassa vallitsis rauha ja kukaa ei kuolis "turhaan".
Vitsi et kuulostan taas tosi nerolta täällä. :P

Miult ei löydy myöskään tunnuksia instagramista. Oon haaveillu liittyväni tohon salaiseen ryhmään mut en oo viel laitellu tänne tarpeeks viestiä, on olevinaan aina niin hankalaa. Tai lähinnä siks et minä ja mun mielipiteet, saan aina kuulla hyvinkin jyrkkiä vastauksia jos alan puhumaan mitä oon oikeesti mieltä, sit on helpompi vaan toisinaan olla hiljaa, tulee niin erilainen ja juurikin tuo "musta lammas" fiilis muuten.

Roria
Itse olen myös kyseinalaistava ihminen ja en suinpäin suostu kaikkeen, mitä meille syötetään.
Perusrokotteita olen antanut pistää, mutta kaikki sikainfluessat, kohdunkaulasyövät ja vesirokot ym ym. ovat meidän perheessä jätetty ottamatta.
Eriäviä mielipiteitä on vaan tälläisissä ryhmissä ikävä tuoda aina esille, jos ei halua kimppuun joukkoa vastapuolta.
Itseä se ei tosin ole elämässä haitannut, kun omaa hyvän itseluottamuksen ja on varma omasta mielipiteistään

Mulla myös välillä tosi kärkkäät mielipiteet ja tosiaan joskus on vaan parempi ollaa hiljaa.. Monesti tullu tässäkin ryhmässä esille asioita, joihin olisin halunnut kommentoida, mutta olen sitten ollut hiljaa juurikin tuon takia kun on niin jyrkät mielipiteet. En halua muita loukata vaikka mielipiteen ei kuuluisi ketään loukatakkaan. Mielipiteethän on mielipiteitä ja on jokaisella oikeus ne tuoda ilmi.
Yleensä tyydyn itse vain "äpättämään" täällä miehelle mielipiteistäni. Keskustellaan niistä ja unohdetaan sitten. :)

Mulla vähän sama "ongelma", että paljon asioita pohtivana, mulla on vahvat mielipiteet. Monesti yritän pitää mölyt mahassani, mutta sitten taas toisaalta, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Sillä toki on eroa, miten asian esittää ja mulla välillä menee vähän överiksi jo senkin vuoksi kun omaan aika mustan huumorintajun :) Kyllä asioista pitää voida keskustella, vaikka eriäviä mielipiteitä onkin.

Mäkään en ole instagramissa, enkä edes ymmärrä siitä mitään :) en kyllä tienny mistään salaisista ryhmistäkään mitään, täytyy se varmaan käydä tsekkaamassa. Ja aika alusta olen myös ollut mukana, ainakin ihan ensimmäisistä viesteistä seurannut foorumia.

Missä asennossa teillä onnistuu nuo petipuuhat? Äsken päästii heilutteleen vällyjä, mut meinas jotenki tappaa fiiliksen, kun ei millää meinaa enää löytää asentoja :(

Meillä on ihan lusikka-asento ollu paras :) oikeestaa ainut mikä ei tunnu mukavalta on se ku mie oon päällä... :\ kaikki muu on kyl toiminu :)

Mä rokotan rokotusohjelman mukaan, vesirokot ja influenssat jää antamatta.

Luomia ei ole tullut kuin muutama lisää, lähinnä käsivarsiin.

Vaipoista libero sopinut aiemmin parhaiten ja sitä koitan alkuun nytkin.

Ja kertokaa vaan rohkeesti jokainen ne omat mielipiteet, vaikka olisivat millaisia. Minusta on ainakin kiva lukea mielipiteitä laidasta laitaan ja jos joku niistä herneen nokkaan vetää, niin vetäköön rauhassa.

Takaisin