Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi, ei oo todellista!? Sen verran naurettavat jutut rouvalla, että selkeästi on yrittänyt väkisin keksiä jotain loukkaavaa, jotta saisi omaa pahaa oloaan siirrettyä johonkin toiseen. :( Kateutta?

Huomenta! Täällä on nukuttu makeasti ja herätty vasta äskettäin, kaatui kyllä haaveet kerhoilusta ainakin tän päivän osalta :)

Mulle tuli noita varsiluomia justiinsa niskaan kun odotin poikaa, mutta ovat sittemmin kadonneet ilman mitään toimenpiteitä. Outoa.. :D

Kyfi, hitto miten törkeää käytöstä!

Onnea lelluu tyttölupauksesta!

Yritä, kyfi, unohtaa koko ääliö! Joko se on vaan niin tyhmä, ettei tajuu mitä puhuu tai sit, niinku kirppuliina sano, sillä oli huono päivä ja halus siirtää oman pahan olonsa jollekin toiselle.

Mulla on siis niitä vihlovia, kovia, ohimeneviä liitoskipuja myös, mutta nyt on parin viikon ajan ollu siis ihan tuolla häpyluun alueella jatkuvaa kipua liikkuessa, varsinkin, jos seison tai kävelen paljon. Näitä epäilin symfuusikivuiksi. En tiedä miten se tukivyö näihin oikein auttaisi, mutta hyvä tietää, että asia todellakin kannattaa ottaa puheeksi, jos voi oikein kovaksikin loppuvaiheessa äityä. Ymmärsin kyllä, että tän pitäisi olla ihan normaalia, kun lantion alueen luiden pitää pystyä joustamaan lapsen syntyessä, mutta toki haluaisin vielä pystyä muutaman kuukauden kävelemään...

Air4m mulla samoja kipuja ja iski paniikki että ne on jostain tulehduksesta tms. Neuvolassa kun asiasta mainitsin niin neukkutäti vain totesi ne ilman minkään näköistä tutkimuksia liitoskivuiksi ja väitti mulla olevan huonot lantionpohjan lihakset.. mitä vähän ihmettelin koska mulla kuitenkin suht pitkä liikunta tausta ja ikää vasta 20v :o

Mullakin kivut pistettiin ensin hiivan piikkiin, mutta nyt kymmenen päivän lääkekuurin jälkeen alan epäilemään, ettei ne tainneetkaan siitä johtua.

Liitoskipuja(symfyysikipuja) täälläkin :)
Taas kerran, taitaa tulla hauska loppuraskaus:/

Leelluu onnea pikku tytöstä :)

Tulipa sitten seksiä miehen kanssa harrastettua ja todella kivuliaita supistuksia tunnin ajan ja tämä mamma ihan paniikissa että tässäkö tämä nyt sitten oli:( onneksi loppuivat ja soitin tänään neuvolaankin josta sanoivat että jos vielä toisen kerran seksin jälkeen kyseistä niin sit lääkäriin mutta ei vielä kuulemma hätää:(.
Taitaa tässä taloudessa varsinainen yhdyntä jäädä toviksi, onhan tuota seksiä muunkinlaista ;)

Nyt on sit kelaan hakemusta pistetty ja työn antajalle kans, raha-asiat hoidettu... Hurraa:)

Miulle ei oo tullu tai en tunnista supostuksia :D oon kuitenki koko aja hyvin fyysinen, kantelen ja nostelen ja riehun kaikkee.... Miltä ne niinku tuntuu? Oon varmaa onnekas kun ei tuu mitään mut jotenki tuntuu sit oudolta kun ei tuu mitää oireita... :D

Ai niin toisinaan noita kipuja tuntuu paineena alapäässä kun oon kyykkypissalla (ollaan siis mökillä edelleen..). Onkohan sekin symfuusikipuja vai jotain muuta?

Hirni noi mun eiliset ei kyllä ollut mitään harkkareita kun oli todella kipeitä aaltoilevia, selkään ja reisiin vihlovia alaspäin työntäviä supistuksia... Todella pelottava kokemus rv 24 :/ toivottavasti kukaan näitä ei koe ennenkuin marraskuun loppu/ joulukuun koittaa, kamala kokemus:(

Metsäläisen vinkkinlistaan lämpötyynyn mulla se auttaa ainakin hetkellisestä :)

Täytyy kokeilla noita venyttely ym. harjotuksia. Ja lämpötyynyä vois kokeilla jos sellainen olisi. Vaikkakin pelkkä mielikuva musta istumassa lämpötyyny vaippana jalkovälissä on aika koominen :D

Täällä kivut ei tunnu nyt lonkissa, nivusissa tai muutenkaan missään nivelissä ym vaan ihan rehellisesti alavatsalla navasta alaspäin juurikin niillä paikoin missä kuvittelen kohdun menevän. :/ viime yönä jo ehdin huokaista että kivut menivät ohi, kunnes käänsin kylkeä ja kivut tuli takaisin aaltomaisesti koko alueelle.. :( alavatsaan alue painellen kipee/arka on ja just noiden kipujen aikana ponien oloinen tuossa ihran alla.. Supistuksiakohan/harkkareitakohan sitten lienevät...

Neuvolaan soitin, ei nyt ottanu näytille, kun liikkeet tuntuu kuitenkin eikä oo vuotoja, määräs tälle päivälle ehdottomasti lepoa. Huomenna lääkärille näytille heti aamusta, varoitteli jo saikulla.. :/ sen verran kuitenkin "urheilin" että kävin autolla viemässä pissanäytteen terveyskeskukseen, niin autoon kun pääsin takasin niin taas alko koskeen. :( tuntu että joudun jäämään autoon istumaan, kun kotipihaan pääsin. Könkäten vaan jotenkin sisälle ja peiton alle. Tuli sohvapäivä...

Itselläni omasta mielestä ei oo mikään pieni kipukynnys, niin oon vähän tässä miettiny, että mitenköhän pärjään sit synnytyksen ajan... :D

Soitin Kysille ja pakotin kätilön kertomaan tän aamun tulehdusarvot. LASKUSUUNNASSA!!!! Nyt naiset kädet ristiin et katto niitä oikein. Lääkäri soittaa vielä iltapäivästä.

Aamulla seisoin taksia odottamassa 5minsaa ja terveyskeskukseen kävelin sen 3 rappusta. Oli kyl ihan liikaa. Meinas väkisin uni tulla jo siellä pötköttäessä paareilla.

Nyt kun menee taas "paremmin" niin mua kamalasti pelottaa et sattuuko jotain pahaa taas :'(

Ja sit valvoin yöllä ja googlettelin kaikkea ja tuntu et oon itsekäs ja teen väärin kun en halunnut nyt jäädä osastolle vaan tulin kotiin lepoon. Tuli niin huono äiti ja ihminen-fiilis jotta....

Hienoa että tulehdusarvot laskussa!! :) täällä pidetään kaikkia sormia, varpaita ja raajoja ristissä kaikkien puolesta että kaikki menee hyvin! :)

Peukut pystyssä täälä kans! :)
Mulla alko aaltoilevaa kipua masussa kun olin moottoriveneen kyydissä ja oli kauhea aallokko niin hytkyi ja pomppi ikävästi siinä kyydissä. Ei enään ikinä uudestaan :/

Peukkuja Ninnulle. <3

Täällä on äippäpakkaus laitettu tilaukseen.
Painosta tuli sanomista neuvolassa ku noussu 900g joka viikko, kun sais nousta vaan 500g viikkoon. :O
Sano, ettei kuitenkaan oo vaarallista näin hoikalle ja mormaalia, että ottaa paino pienen pyrähyksen. Kyitenki jatkossa tarkempi pitää olla mitä suuhunsa laittaa. Sano, että kannattaa miettii ettei vauvasta tule isonlainen.

Takaisin