Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On se tän viikonlopun ja sit menee kouluun. Mut eipä mun siellä kotona tartte kun vessassa käydä. Ja suihkussa.

Toi termistö ei oo ihan hallussa mut iltavuoron kätilö sano et ihan hyvä asia et se on vielä 5cm pitkä. Ja vettä ei oo tullu tänään. Ja tulehdusarvot oli vaan 15 ja leukkarit oli kans laskenu. Taistelee ees kroppa vähäsen tulehdusta ja avautumista vastaan ilmeisesti. Tänään vaan kahteen otteeseen supistanu mut niin et jos ois ollu joku vieressä nii ois ollu pakko huitasta.

Mies on saanu olla täällä nyt jo toista yötä. Aika ihanaa. Edes se!

Laitotkin Ninnu viestin juuri, tilanne ilmeisesti pysähtynyt ? Kanavaa sulla on hyvin jäljellä, auki on,mutta mulla ollut ainakin pari viimestä kuukautta auki3-4 cm ilman,että synnytys olis spontaanisti käynnistynyt. Toivon että kohdallasi tilanne jämähtäisi tuohon ja saisit viikkoja lisää!!! Joskus. Pienet reiät voi kuulemma mennä umpeen kalvoissa. Nyt on sun puolesta kaikki sormet ristissä!

Voimia Ninnu ja muista pysyä täyslevossa kotonakin! Toivottavasti sulla siellä apuvoimia, niin voit rentoutua. Ja muista säilyttää toi sun positiivinen asenne myös.

Ninnu ihanaa kuulla susta! Täällä huolesta sekaisin, jatkuvasti päivittämässä foorumia:( hyvä että pikkunen pysytellyt masussa ja parempi pysyäkin, eihän näitä vuokrasopimuksia noin vain voi irtisanoa!! Paljon voimia ja positiivista energiaa teille koko perheelle ja nyt vaan lepoa,lepoa ja lepoa:)

Tuli mieleen seksistä ja muuttuvasta omakuvasta mieleen mitä mun mies sanonut mulle kun painin omakuvanmuuttumisen kanssa ekaa odotellessa ja muistaa muistutella edelleen! Niin jos teistä tuntuu että olette valaita, norsuja tms niin ihanan mieheni mukaan ei ole olemassa mitään kauniinpaa ja seksikkäämpää kun oma kulta joka odottaa yhteistä vauvaa<3 täällä kova masun pusuttelu ja lääppimis vimma päällä ja pakko sanoa että kyllä siitä aika ihana olo tulee kun oma kulta pitää hyvänä, halii ja pusii ilman taka-ajatuksia:)

Olenpa mukkiksen kanssa samaa mieltä että ei ne vuodot mitään leikin asioita ole ja kyllä ne olis hyvä tsekkautaa lääkärissä/neuvolassa!
Ja mukkis ota sinäkin nyt iisisti varsinkin kun noin paljon joudut olemaan yksin!

Meidän koiruus sitten päätti pyydystää ampparin ja sehän pisti sitä kuonoon, no sehän sitten turpos ja alko hengitys korisee ja muutenkin todella vaivalloisen oloinen koira:( olipa haastavaa tolle syöttää kyypillerit kun kurkku turpeessa, mutta onneksi sain alas ja koira makaa nyt tossa mun vieressä hyvin voivana, olihan päivä....

Ninnu, Olisko parempi jäädä sairaalaan pötköttään, jos muuten joudut oleen yksin kotona, kun mies koulussa? Nyt varmaan ehdottoman tärkeää, että todella pysyt vuodelevossa? Täällä kovasti uskotaan, että kaikki vielä menee hyvin ja rukoillaan ja lämmöllä ajatellaan sinua, vauvelia ja miestäsi. Muista nyt todella pysyä vaan vuodelevossa.

Äippä, hyvä ettei koiralle käynyt pahemmin.

Olen kanssa sitä mieltä, että noiden vuotojen takia kannattaa mennä herkästi lääkärille näytille.

Meillä yks syksy maa-ampiaiset pisti koiran nenän ihan täyteen... Koira oli aivan hädissään ja paniikissa. Pelkäsin että se tukehtuu kun sen naama turpos ihan muodottomaks.. Onneks ei vissiin kaulaan pistäneet ja kyytabletti helpotti melko pian. Mutta kyllä itsekin säikähdin.

Kyllä munkin pitää sanoa tuosta omasta vuodostani taas seuraavassa neuvolassa, vaikka lekuri sanokin sen olevan vaaratonta... Ninnuskan tapaus kuitenkin muistuttaa, että ei ole hullua olla varovainen ja vaatia selvyyttä, jos tulee vuotoja, kipuja tms.

Ninnulle paljon jaksamisia! Todella ihanaa kuulla sinun ja vaavin kuulumisia, olette olleet paljon ajatuksissa!

Itsekkin oon ihmetellyt, että missähän Neppsu luuraa? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Voi Äipän koiruus parkaa :oops: Onneksi sait tabletit alas menemään ja hauva voi hyvin. Meillä kissa kerran läppäsi pimpparia ja se pisti tassuun, on nykyään jättänyt ne onneksi rauhaan.

Itse oon myös huomannut, että jos touhuaa kovasti tai nostaa jotain vähän painavampaa niin alkaa pistää alamasuun tai tuonne nivusiin. Onkos ne niitä supistuksia sitten?

Mulla kiinnarit vihloo eniten just nivusiin ja varsinkin rasituksessa:/
Täällä sisällä pörrää joku kärpänen niin koira luomistelee karkuun, nytkin taitaa olla keittiössä piilossa, "pieni"parka! Jospa olisi oppinut jättämään ampparit rauhaan!

Toivottavasti oiskin vaan niitä kinnareita. Itse kun en voi väittää tietäväni miltä supistukset tuntuvat. Ei niitä oikein kukaan muukaan ole osannut tarkasti kuvailla mutta äiti vaan totesi, että kyllä sä ainakin sitten synnytyssupistukset tunnistat! Mä tilasin tuon Carriwell tukivyön eilen. Olitkos se Äippä sinä, joka sitä suosittelit noihin kiinnareihin? Itse tulen varmasti töissä tarvitsemaan, kun välillä joutuu yöllä paljon jaloillaan olemaan ja fyysistäkin hommaa tekemään.

Ninnulle voimia ja malttia lepäilyyn! 2,5 auki ja 5 jäljellä pituutta kuulostaa kyllä ihan lupaavalta ainakin mun käsittääkseni, varsinkin kun tulehdusarvot ja leukkarit ei oo pilvissä :) Tsemppiä! <3

Mun pitäis jäädä äitiyslomalle 26.10. ja ainakin toisesta työstä jäänkin, mutta toisia töitä olis kyllä tarjolla marraskuun loppuun, joten ehkäpä jatkan niitä niin kauan kun vaan suinkin pystyn.

Petipuuhista. Seksiä on mutta aika hemmetin tylsää sellaista. Noin joka toinen päivä, asentovaihtoehtoja aika vähän ja mä en oo halunnut enää saada orgasmia aikoihin, koska siitä alkaa sellainen kestosupistelu ettei tuu mistään mitään. Muutenkin tuntuu että kaikki paikat on vähän turhankin herkkänä, jotain käsivartta nyt uskaltaa normaalisti koskea :D

Vitsit kun olis hyvä kirja odottamassa mutta pakko on vaan opiskella, plaah.

Juu mulla käytössä carriwell ja täällä auttaa että jaksaa päivän touhuta. Supistukset on enemmän sellaisia aaltomaisia, puristavia ja harkkarit ei juurikaan satu mutta saattaa tuntua epämukavalle:) ja ne synnytys supparit on tosiaan jotain ihan muuta kipu skaalassa (innolla odottaen:)) harkkarit myös loppuu liikessä tai asennon muutoksessa oikeat supparit sitä ei tee... Mutta jos kivut huolettaa niin kannattaa soitella neuvolaan! Ja muuten lämpötyyny auttaa myös kiinnareihin:) parhaillaan niitä täällä haudon kun oli taas sellainen päivä että hohhoijaa :/

Miehelläni on uudet ohjeet tuohon, jos amppari pistää koiraa. Farmaseuteille ihan valtakunnallisesti kaikille kerrottu mitä pitää sanoa asiakkaalle, jos tulevat ostamaan kyypakkausta kyseiseen asiaan. Enää ei suositella kyypilleireitä annettavaks ampparin pistoon koiralle, kun vaikeuttaa eläinlääkärin diagnoosia. Pitäis eka vain seurata tilannetta. Mutta toki jos tilanne menee niin pahaks että oikeesti koiran henki on vaarassa, niin tietysti kannattaa antaa. Mutta jos tarvii ampoarin piston takia sitten lähtee eläinlääkärin, niin muistakaa mainita että ootte kyypillereitä antanu. Lievemmät tapaukset menee kyllä ohi ilman, että niitä kyypillereitä antaa. :)

Kyllä oon niin kateellinen teille kaikille jotka ootte ahkerasti seksiä harrastaneet! Ittekki ootan innolla ku ens viikolla meilläki miehen kanssa rytmi samanlainen ni tiiä vaikka pääsis peittoja heiluttelemaan ;)

Ninnu ihana kuulla susta ja pienestä <3 nyt muistatkin sit levätä! Tosi hyvältä kuulostaa että kroppa on alkanut taistella tulehdusta vastaan. Ihania uutisia! Voimahaleja <3

Taian mäkin huomenna käyä kyssillä tarkistaa ettei vaan ole mitään tulehdusta tai ettei vaan lapsivettä vuoda vaan tuo ois pelkkää kirkasta valkkaria jota lirahtelee. Nyt alkanut omaakin mieltä vaivaamaan asia niin kiitos rohkaisuista, tämä mamma käy huomenna tarkistaa alapäänsä :D

Ah, kiitos Äippä! :) Aina tulee noita omia kolotuksia ja nipistyksiä ja puristuksia analysoitua että mitähän tämä? Kyllä sitä aina aika huolissaan on. Se on niin hyvä, kun on joku joka osaa kertoa. Täytyy tuota lämpötyynyäkin katsella, vois olla työvuoron jälkeen ihana hautoa alamassua ja nivusia ennen nukkumaan menoa :)

Hieno kuulla Ninnu, että pääset kotiin ja tulehdusarvot ovat lupaavat! Muista, että ennenaikaistenkin synnytysten ja vauvojen hoito on Suomessa ihan maailman parasta ja vielä kehittynyt koko ajan huimin harppauksin.

Musta tuntuu, että maha ja Pieni ottavat nyt tosi isoja kasvuspurtteja (rv 21+6). Toisssyönä heräsin ekaan harkkasupistukseen: maha oli kova pallo.. Kipuja ei onneksi ihmeemmin ole ollut.

Jään pois töistä jo lokakuun lopussa, koska pidän rästilomia ja ylityövapaita ennen virallisen äitiysloman alkua. Luulen että mitä pidemmälle loska- ja kaamossyksy etenee niin sitä vähemmän ketään meistä huvittaa lyllertää työpaikalle! ;)

Hyvä juttu mindis,että tarkistutat asian! Toivottavasti en säikyttänyt ketään tolla esimerkilläni, se ei tietenkään tarkotus, mutta sitähän ne neuvolassakin toitottaa että otettas yhteyttä, jos jotain poikkeavaa tai joku huolettaa.

Onneksi äippä sun koira selvisi säikähdyksellä! Koitahan itekkin levätä,sulla kanssa aikamoista hulinaa tuntuu olevan! Muuten onko sun massu kuinka kasvanut viimeaikoina,vai onko tasottunut? Se kun oli selkee "monikkomasu" sillon alussa Mulla tätä painoo tulee vähän turhankin kanssa, nyt n.8kg alkupainosta... Mulle tosin ihan normaalia,aina on tullut samalla lailla...

Toivottavasti neppsu voi hyvin!

Ninnulle jaksamisia, ihana kuulla kuinka menee ja nyt toivotaan että raskauden vaikein vaihe takana ja pikkuisella kaikki hyvin :) täällä tuli toheloitua toden teolla kiehuvalla vedellä ja nyt päivystyksestä päästy ja molemmat palovammakädet paketissa kuin patakintaat, tulee mielenkiintoista vauvanhoidosta ettei kakkavaipat tms.sotke sidoksia!

Hirveesti tekstiä. Vielä sairaalassa. Huomenna mennään kotiin. Kohdunkaulakanava auki 2.5cm ja kohdunkaulan pituus 5cm. Ei mitään ajatusta mitä tarkottaa? Täyslepo kotonakin mut halusin sinne niin sovittiin näin lääkörin kanssa.
Kannattaa siellä sairaalassa kysyä kaikki mieltäpainavat asiat, sieltä löytyy ammattihenkilökunta vastaamaan kysymyksiin.
Itsellä on ollut aikasemmassa raskaudessa viikolla 24 kohdunkaulaa jäljellä 4-5cm ja kohdunsuu auki 3cm, mutta kalvot ehjät.
Syntyminen vaatii sen kohdunkaulan häviämisen ja kohdunsuun avautumisen 10cm.

Takaisin