Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä aion jäädä äitiyslomalle marraskuun puolivälissä eli 30 päivää ennen. Mutta vähän pahoin pelkään, että en pysty sinne asti olla, työ kuitenkin melko hektistä (ekaluokkalaisten kanssa ei päivässä taukoja ole) ja henkisestikin raskasta. Katsotaan miten käy.

Meillä ei seksiä ole kuin viikon-kahden välein. Ja eipä ole kyllä ollut ennen tätä raskauttakaan. Että kateellisena lueskelen noita 5-10 kertaa viikossa. Joo ei meillä koskaan...

Kyllä mä uskon et voit Wildis jäädä. Mä olen työttömyysturvatuella koska oon osa-aikainen niin ihan normaalisti pystyin jäämään kun hakemukseen vaan laitoin et haluan silloin jäädä. Eikai siinä mitään kriteerejä oo :)

Aih no ku oon just itekki aatellu että jos varhennetulle jäis ku tosiaan oon työtön. Ei tulis niitä turhia työkkärin työtarjouksia joita ei voi ottaa kuitenkaan vastaan.

Meillä kanssa peittojen heiluttelut ollu vähän jäissä, kun mulla jatkuva pissa- ja hiivatulehduskierto. Nytkin vielä lääkekuurilla, joten eipä paljon tee mieli. Sitten menee aina aikaa taudin jälkeen, ennenku uskaltaa/haluaa. Ja sit yleensä jo tulee joku uus vaiva... nice.

Mammalomasta: ite ajattelin jäädä sen 30 päivää ennen eli se olis siellä marraskuun puolessa välissä.. Mut taidan pitää mun loput lomat pois ennen mammalomaa niin eivät jää pyörimään, joten jään pois töistä joskus marraskuun alussa.

Puuhailusta: 5-10 kertaa viikossa!!! No huhhuh! Onnea vaan teille joilla noin.. :) Meillä se on 1-3 kertaa viikossa, vaikkei lapsia olekaan.. Tässä 10 vuoden aikana nuo kerrat jonkin verran vähentyny.

Alkaa jo tuntua ettei Ninnun hiljaiselo tiedä hyvää... :( toivottavasti olen väärässä.... Ja missä on Nepppsu?? :o

Tiitterä täälläkin alettu pelkäämään pahinta ninnun osalta :,( ja sitä nepsua ollaan täälläkin huudeltu:/ toivottavasti ei ole nepsulle tapahtunut mitään kun ei ole kuulunut mitään ja olihan sekin vuode levossa!! Voi tätä huolta teistä kanssa mammat:(

Tää vuodelepolainen kyttää palstaa ihan haukkana :wink
Olis muuten hemmetin tylsää.

Seksiä? !! Oi joi..... ehkä kerran parissa viikossa? Jos hyvin käy. Asennot tuottaa vaan jo vaikeuksia kun maha on tiellä ja sitä varoo jotenkin enemmän. Viimeksi tuli karmeat supistukset että homma piti keskeyttää, ei oo helppoo. :cat:

Joo, meillä en ees muista millon viimeks ollu seksiä!! Joskus varmaa kuukaus sitte :/ mies valvoo nii paljon myöhempää ku minä ja itte oon sikiunessa ku mies kömpii sänkyyn. Ja päivisin ei oo aikaa ku mies tekee päivävuoroo ja ite iltavuoroo, mut nyt jospa sitä ehtis harrastaa seksiäki ku oon päivisin koulussa ja mies on sillä aikaa siellä töissä ni on illat aikaa ;)
Toivossa on hyvä elää ;)

Noi erilaiset vuodot varmasti säikäyttää, kannattaa aina vaan soittaa vaikka terveysneuvontaan/äippäpolille jos huolettaa. Ittekseen on kuitenkin tosi turha murehtia! :)

Jos pissitulehuksia tulee seksin jälkeen, tai muutenvaa paljo pissitulehuksia, mitkä vois johtua seksistä, niin mulle ainakin tk:ssa ehdotettiin sellasta ennaltaehkäsevää antibioottia, mikä otetaan aina vaan seksin jälkeen, nii ei tuu nii helposti tulehuksia, sen ennaltaehkäsevän kuurin saa alottaa oliko se ny rv 20 jälkeen :)

Mullahan uusiutu se vanhan veren sekottuminen valkovuotoon rv19 lopulla. Ja sen verran tuli joka pv, että housuissakin huomas. Rv19+6 oli RU ja mainitsin asiasta kätilölle. Sanoi, että heti jos tulee uutta verta niin yhteys polille. Mullehan lekuri anto rv19+0 "diagnoosin" että mun kohdunkaulalla on limakalvon pullistuma joka saattaa aiheuttaa pientä vuoteluu. En siis panikoitunut vaikka viikon verran joka päivä housuhin asti sitä ruskeeta valkkaria tuli... Kun ultrassa oli sillon kaikki ok ja doplerilla kotona kaikki ok... Ja pieni potkiskeleekin.

Meillä seksiä tosi vaohtelevasti. Välillä kerran kahteen viikkoon, välillä monta kertaa illassa... Viime viikolla yhtenä päivänä pantiin ja se sattu jotenki kohdunkaulaan ja jälkeen tuliki kirkadta verta vähän... Mutta siihen loppu sitte sen vanhan veren tuloki ja kun sunnuntai iltana oikeen himosteltiin moneen otteeseen niin ei sattunu eikä tullu verta. Mukavata oli. :)

Jään 30pv ennen äippälomalle et sit toisesta päästä mahollisimman pitkään voin olla vauvan kans.

Tänään nuotiolla keittelin peurakeittoa monta tuntia, samalla teikkasin puita saunalle, punppailin vettä saavehin. Ruuan päälle kävin reilun puolen tunnin kävelyn, pesin tiskit, luuttusin mökin lattiat, pesin kalsaripyykkiä ja saunoin samalla... Nyt maannu ihan poikki peittojen alla. Selässä tuntuu eli vissiin jokku löystyy sielläkin? Ukko naapurimökillä hommisa. Munkin piti mennä mutta soitin ukolle että en jaksa! Miten jaksan ku lomat loppuu ja pitäs töissäki käyä?!

Meillä seksimäärät kans vaihtelee. Välillä pari kolme kertaa viikkoon ja välillä tuleekin innostuttua pari kolme kertaa päivään :happy: Onneks on pysynyt yhtä ahkerana seksielämä näin raskauden aikana. Kiva huomata, että mies edelleen innostuu samanlailla alastomasta vartalosta kuin ennenkin :cat: Vaikka kroppa muuttanutkin aikas paljon muotoaan. Eilen rasvailin raskausarpia vastaan illalla puolialasti niin eiköhän se mies siitä innostunut :joyful:

Äitiyslomalle meinasin jäädä vasta sillon 30pv ennen. Mut nyt elokuun lopussa loppuu työsopimus, jonka jälkeen jään tekeen todennäköisesti osa-aikaista sovitellulla ansiopäivärahalla äitiysloman alkuun asti. Eli todennäköisesti muutama vuoro viikkoon olis töitä, joka voi olla ihan hyvä ratkaisu, koska seisomatyö ilman kunnon taukoja on alkanut tuntuu välillä aikas rankaltakin.

Meillä tais mies innostua eilen illalla kun pyysin pesemään selkää saunan jälkeen :) onhan se ihana kun muuten ei tunne aina itseään kovin hehkeäksi niin siinä ainakin tuntee itsensä hyväksi jos mies innnolla tekee aloitteen :)

Hirveesti tekstiä. Vielä sairaalassa. Huomenna mennään kotiin. Kohdunkaulakanava auki 2.5cm ja kohdunkaulan pituus 5cm. Ei mitään ajatusta mitä tarkottaa? Täyslepo kotonakin mut halusin sinne niin sovittiin näin lääkörin kanssa.

Sydän särkyy kun Ninnua ajattelen,nyt ei kai paljoa ole tehtävissä Toivon sydämestäni voimia koko perheelle!

Ja vuotojen kanssa olkaa tarkkana,työkaverini ihmetteli liian kauan omia lirahtelujaan ja synnytti ennen aikojaan tulehduksen takia,sitä haluan sanoa,että älkää vaan ajatelko,että rasittaisi hoitohenkilöstöä, jos kaikki onkin hyvin... Sitä varten he ovat siellä,että auttavat näissä asioissa! Nim.sairaanhoitaja...

Hitto kun tuli oltua tyhmä! Kannoin yksin ihan kohtuullisen painavan pöydän yläkertaan ja nyt seurauksena supistelee ihan kiitettävästi Mies kun on aamusta melki yöhön asti töissä joka päivä taas, niin ei jaksaisi odotella koska se ehtii kotona joissain auttamaan... Ens viikolla lähteekin parin viikon työreissulle ja pitää varmaan ottaa aika rauhallisesti, sillä apuja ei sitten ole lähimaillakaan... Vaikeeta on saada ketään kotipalvelusta kiinni kun tarttis neuvolalääkärille päästä,eikä oikein noita lapsia voi mukaan ottaa.. Huoh..

Voi Ninnu! Ihana kuulla kuulumisia sulta! Kait sulla mies kotona tai joku muu hoitaja, ettet rasita ittees?

Niin! Ninnun kannattaa nyt vaan kuunella lääkärin neuvoja ja olla positiivinen :)

Takaisin