Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään on ollukin oikein potkuripäivä kun eilen oli hiljaista. Huomenna on ru, ehkä muru aistii jännityksen jo nyt :woot:

Tupakkaa ei onneksi meidän lähipiiristä löydy. Sen suhteen olen aika ehdoton.

Mitä Ninnulle kuuluu? Paljon voimia ja terveisiä :Heartred

Mä löysin Quinny Buzzit edullisesti ja vähän käytettyinä, nyt yritän bongata vielä max cosin pebblen ja muutaman muun pienen lisätilpehöörin.

Valmiiksi olis ollu akta gracot ja parit filuun vaunutkin mutta myyn ne pois kun saan ensin mieluisammat tilalle. :)

Joko te ootte laskeskelleet & päättäneet milloin jäätte äitiyslomalle?

En ole vielä varma, mutta mahdollisesti jään äitiyslomalle heti kun mahdollista eli marraskuun alussa... Mä kun en saa työttömänä opiskelijana (opintotuet nostettu loppuun jo reilu vuosi sitten) mitään rahaa mistään, niin taitaa olla fiksuinta aloittaa äitiyslomarahan nostaminen mahd. nopeasti...

Mie jään kans heti kun mahdollista kun oon työtön niin ei oo oikein väliä noin yleensä että milloin jään, tai voishan sitä viirata pitemmälle niin sais sitten nyytin kanssa olla pidenpään... :)

Muakin kiinnostais milloin mammat meinaa jäädä äitiyslomalle?

Ite jään jo lokakuun alussa varhennetulle. Laitoin eilen hakemuksen Kelaan ja sieltä soitti joku täti tänään, että ootko ihan tarkotuksella hakenu vaan äitiysrahaa, kun vanhempainrahaa voi hakee samalla. Mies jää meillä todennäkösesti hoitaan vauvaa äitiysloman jälkeen tai sitten oon alkuun kuukauden pari vanhempainvapaalla, riippuu aika paljon kuinka imetys sujuu.

Itse ajattelin jäädä marraskuun alusta kun olen lokakuun "kesälomalla" niin mukavaa kun saa 4kk putkeen olla kotona normipalkalla eikä kelan tuilla:)

Saahan sen nyytin kanssa olla kodinhoidon tuella kolmevuotiaaksi. Ja mun tilanteessa parempi saada se 300€ joka kuu sen sijaan, etten saa mitään. Varmaan töihinkin haen melko nopeasti, jos vaan maltan ja jos ei ole toinen tuloillaan siinä vaiheessa. Tiedä vaikka saisin tuurilla open viran, jollon mies vois jäädä hetkeks lasta hoitamaan, ennen kun sitten voisinkin iloisesti raskautua uudelleen ja jäädä äippälomalle :D Näinhän tää menee, etukäteen tarkkaan suunnitellen :rolleyes: Joo, ehkä annan vaan elämän viedä, katotaan mitä käy ja miten asiat menee.

Marraskuun puolivälissä ilmeisesti... tosin 2 kk olis tälle vuodelle vielä jäljellä pitämättömiä sairaslomia. Työni on henkisesti raskasta, eikä aikomukseni ole rimpuilla yhtään pitempään kuin on pakko.

Jos olisin töissä, niin jäisin todennäköisesti vasta sillon 30pv ennen, mutta nyt sillä ei sinänsä ole merkitystä aloitanko sen korotetun äitiysrahan jo 50pv ennen. Varsinkin kun tosiaan nyt eletään siihen saakka kädestä suuhun kaikki rahat. Ellen siis tee opesijaisuuksia gradun lomassa syksyn mittaan, mikä taas saattaa pahimmillaan viivyttää mun gradua...

Mä jään sen 30 pv ennen, niin sitten saa lopussa olla kauemmin vaavin kanssa.

Tupakoinnista sen verran, että itse ei polteta eikä lähisuvustakaan kukaan polta. Muutama kaveri kyllä polttaa, mutta ei meillä kyläillessä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla alkais mammaloma sillon just 30pv ennen laskettuaikaa, mut koska oon opintovapaalla ni katon jos pystyn mammaloman aikana ennen siis vauvvelin syntymää vielä tekemään jotai kursseja :)

Ihanat vaunut! :) Oispa kiva jo päästä vaunukaupoille :joyful:

Oon ajatellut että voisin jäädä varhennetulle, kun mulla jatkuu opiskelut elokuussa -16, ja opiskelujen ajalta ei makseta kun minimi vanhempainpäivärahaa. Ja mulla siis on iltaopiskeluja, joten voin hoitaa lapsia kotona kotihoidontuki+opintoraha kombolla. Mut onnistuuko se varhennus ihan vaan jos haluaa? En pikaisella kattomisella löytänyt infoa..

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista! :) Taisi olla vain poikia tähän mennessä tänään.

Tuosta tupakista sen verran, että itse onnistuin lopettamaan heti plussaan. Oli loppujen lopuksi yllättävän helppoa, tupakin haju kävi ällöttämään. Mulle on aina ollut selvää, etten halua käryttää kenenkään toisen terveyttä. Aion pysyä myös tupakasta irti, koska en halua antaa lapselle vaikutteita että tupakointi olisi ok.
Mies polttaa satunnaisesti muttei koskaan mun edessä. Tosin mies tässä yksi päivä totesi että aski taitaa nousta kymmeneen euroon, joten hänkin aikoo jättää savuttamisen. Olen ollut siitä päätöksestä tosi onnellinen! :happy:

Alkoa ollaan käytetty kohtuudella. Nyt ei tietenkään ollenkaan tai mitä nyt mies mökillä silloin tällöin saunan jälkeen muutaman. Itse pidän valtavasti punaviinin mausta. Mitään örmykännejä me ei harrasteta.

Tänään käytiin hakemassa hoitopöytä Hobbyhallin myymälästä ja saatiin se kasattuakin. Olen siihen ihan tosi tyytyväinen. Kolme isoa laatikkoa ja hoitotaso on irrotettavissa myöhemmin, niin se sitten toimii ihan tavallisena lipastona.

Salli, sen saa itse päättää milloin äitiysloman aloittaa. mut 30-50 arkipäivää ennen laskettua, muistaakseni.

Minäkin oon työttömänä, niin kiva lähetellä noihin työkkärin työhönosoituksiin hakemuksia, kun maha on jo valtava. Tää siis yksi syy miksi jään mieluummin varhennetulle.

Itse jään loman kautta äityislomalle eli työt loppuu jo lokakuun lopulla. Ihan mukava juttu, enää ei olisi kun pari kuukautta töitä jäljellä koska nytkin olen lomalla :)

Ninnun kuulumisia täälläkin kovin odotellaan. Mä näin unta, et olin iteki sairaalassa vuodelevossa ja jatkuvasti tipuin siitä sängystä ja sain haavoja.

Mä alotan äippäloman varhennettuna ettei tarttee työttömyyskuukausia kulutella. Ja sit voin ilman opintopisterajotuksia yliopistossa vielä täydentää tutkintoa.

Mäki täysin nollalinjalla tupakan suhteen, onneks tuttavapiirissä se harvalle maistuu. Alkoholin kanssa pidän 1-2 annosta ihan ok:na lasten ollessa läsnä. Täytyy kyl sanoo, etten antais lastani röökillä just käyneen syliin. Edesmennyt anoppini tuli kerran esikoista katsomaan tuiterissa, alkoholisti kun oli, eikä silloin tietenkään annettu hänen ottaa poikaa syliin. Selvinpäinkin joku vahti aina vieressä ja varmisteli :(

Saatko Rahi jotain rahaa ollessasi työtön ja opiskelija? Mä kun en saa työttömyysrahaa tms. koska olen päätoiminen opiskelija, enkä tosiaan mitään muitakaan tukia. Täysin jossain ikävässä väliinputooja-raossa :(

Hän varmaan siinä 30 päivää ennen mammalomalle. Mulla loppuu kesätyöt nyt elokuun vika päivä ja syksyllä voinnin mukaan yritän tehdä muutamia opintokursseja. Pari kuukautta saan siis pelkän opintorahan, kunnes alkaa sitten saamaan äitiysrahaa. Yliopistossa kun opiskelen vikoja kursseja ja tarkotus ois graduakin alkaa tekee ni saan sitten äitiysrahan, opintorahan ja lapsilisän mikä tuntuu ihan ruhtinaalliselta kun viime lukuvuoden olin pelkällä opintorahalla. Ja nyt kun kesätöistäkin jää kivasti säästöön niin ei tarvii raha-asioista kantaa suurta huolta!

Takaisin